Reîncep lucrările la Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1



Se reiau lucrările la Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1. Deși, la începutul acestui an, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal pentru această lucrare, Primăria Capitalei a decis să redeschidă șantierul. Reprezentanții municipalității susțin că atâta timp cât există autorizații de construcție în vigoare se poate lucra. Constructorii vor să termine podul hobanat de la Virtuții în aproximativ un an.

Penetratia Ciurel-A1
Penetraţia Ciurel-A1
Foto: (Foto: PMB)

Probabil una dintre cele mai controversate lucrări ale Primăriei Capitalei (alături de Diametrala Buzești - Berzei - Uranus), Penetrația Splaiul independenței - Ciurel - A1 merge înainte la peste doi ani de la blocarea sa. 

"Am dat ordin de începere. Lucrarea va fi reluată. Se vor realiza lucrări la podul de la Virtuții, la bretele și sperăm că în aproximativ un an, un an și ceva, această parte a proiectului să fie gata", a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

În luna februarie a acestui an, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru acestă lucrare. Reprezentanții Primăriei Capitalei susțin însă că acest lucru nu afectează lucrarea. "Atâta timp cât există autorizație de construcție se poate lucra", a spus Ion Dedu.

Autorizația de construcție a fost, la rândul său, anulată de Curtea de Apel, în dosarul cu numărul 62244/3/2011 deschis de familia Danes, dar recursul va fi judecat în data de 21 noiembrie. 

Ordinul de începere este dat doar pentru o parte a proiectului. Astfel, constructorul va lucra la finalizarea nodului rutier de la Virtuții, mai exact podul hobanat peste râul Dâmbovița de la intersecția Virtuții cu Splaiul Independenței și bretelele laterale.

Penetraţia Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens, şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecţia sos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii şi la intersecţia cu Șoseaua de Centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla. Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti.

Proiectul a fost blocat după numai câteva luni de la începerea lucrărilor

Pe 3 decembrie 2010, primarul general, Sorin Oprescu, participa la turnarea fundaţiei pilonului central al podului hobanat peste râul Dâmboviţa, un element fundamental al proiectului Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel -A1. Mai mult, cu mare fast, edilul-şef lăsa la baza pilonului şi un mesaj pentru "extratereştri". Mesajul a fost pus într-un tub de metal şi aruncat de primarul general în groapa de 36 de metri adâncime săpată de constructori pentru turnarea pilonului central al podului. "Lăsăm tubul la bază pentru ca generaţiile extraterestre să îl găsească peste 5.000 de ani şi să îşi aducă aminte", spunea atunci Sorin Oprescu.

 Trei luni mai târziu, în martie 2011, proiectul s-a blocat, iar de atunci nimic nu s-a mai mişcat pe şantierul din Splaiul Independenţei. Proiectul a fost sistat, în primă instanţă, ca urmare a contestării autorizaţiei de construire de către proprietarii din zonele adiacente. Mai exact, dezvoltatorul imobiliar Sema Parc SA a solicitat anularea autorizaţiei de construire nr. 209/21.06.2010, care prevedea autorizarea, în regim de urgenţă, a lucrărilor de construire, pentru ,,penetrare în Municipiul Bucureşti a autostrăzii Bucureşti Piteşti – Splaiul Independenţei – Lucrări pregătitoare pod hobanat peste Dâmboviţa între Str. Piatra Craiului şi Şos. Virtuţii''. Procesul a fost câştigat de Primăria Capitalei.

Succesul obţinut de municipalitate nu a deblocat însă şi proiectul. Și asta pentru că Primăria Capitalei nu avea încă un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) aprobat pentru această lucrare. În cele din urmă PUZ-ul a fost realizat şi supus în mai multe rânduri votului Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), însă el a fost aprobat abia la 30 august 2012.

După câteva luni însă a fost suspendat de în instanță. Astfel, în luna februarie a acestui an, Tribunalul București a suspendat PUZ-ul care care stabileste traseul drumului expres spre autostrada A1 - Bucuresti-Pitesti.

Penetraţia Splaiul Independenţei - A1 a rămas fără buget

În 2011, Consiliul General al Municipiului București a lăsat proiectul fără buget. Mai exact, pentru continuarea lucrărilor au fost alocaţi doar 3 milioane lei (690.000 euro), deşi în proiectul de buget se ceruseră 28 milioane lei. Lucrarea nu a beneficiat de un buget prea generos nici în 2012. Astfel, în condiţiile în care valoarea totală a lucrării (construcţie şi montaj) este de 580  milioane lei (131 milioane euro), CGMB a aprobat pentru 2012 doar 6 milioane lei (1,3 milioane euro). "Proiectul se află în stadiu incipient. Prevederile bugetare pe anul în curs au rolul de a asigura continuarea lucrărilor daca PUZ-ul va fi aprobat", au precizat atunci pentru B365.ro reprezentanţii Primăriei Capitalei.

Bani mai mulți au venit în acest an. Astfel, în bugetul aprobat pentru 2013, pentru lucrarea Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel - A1 sunt alocați 19 milioane lei (4,2 milioane euro).

ONG-urile sunt hotărâte să oprească drumul expres spre Autostrada București-Pitești 

Etichete: PENETRAȚIA SPLAIUL INDEPENDENȚEI -a1, realitatea

0/7 COMENTARII
Sorin
23 Dec 18:15
+0
VOTURI
-0
E o lucrare foarte necesara si as dori sa se faca cat mai repede.
Androneasca Plagiatoarea
12 Nov 20:00
+0
VOTURI
-0
Oprescule, lasă proiectele magalitice pe seama altora mai destoinici. Vezi că te aşteaptă maidanezii să-i potcoveşti, o să te dea în judecată că i-ai dus cu vorba şi-i prind hingherii în offside.
Ela elle l'a
06 Nov 22:05
+0
VOTURI
-0
@ ela
Nea Oparica, cine vorbea in tot articolul asta de candidatura ta la prezidentiale?
O vrei pe aia dreapta? Comenteaza despre soseaua aia nenorocita si lasa prezidentialele, fumatul si bagatul in vena.
Ela, ady, mada, sebi, cata si mai stiu eu ce clone... Esti penibil, omule!
unu
06 Nov 20:24
+0
VOTURI
-0
Iar se apuca de o treaba care nu are finalizare in urmatorii 5 ani?! Nu sunt capabili de 1 an sa refaca trtuarele pe Magheru si vor sa inceapa OZN-uri..
ela
06 Nov 15:05
+0
VOTURI
-0
Daca e sa o zicem pe aia dreapta, Oprescu are mult mai multe sanse decat Antonescu sa castige acum alagerile prezidentiale. Degeaba se ambitioneaza sa il bage pe Antonescu inainte, ca nu se face nimic. Probabild e aceea apar si atatea atacuri la adresa sa.
ady
06 Nov 15:05
+0
VOTURI
-0
poate
in afara de Oprescu doar Basescu sa mai fi miscat ceva, dar in orice caz, marile schimbari acum s-au produs. inca o data zic, vedeti cu Bucurestiul in diversele etape de dupa Revolutie.
Radu
06 Nov 09:16
+0
VOTURI
-0
Ion Dedu prbleme grave cu declaratia de avere:
https://ziaruldeinvestigatii.ro/blog/posts/dedu-de-la-primarie-si-a-clocit-mosia-pe-sine-de-tramvai

http://www.curentul.ro/2012/index.php/2012022469117/Actualitate/Ion-Dedu-omul-de-casa-al-lui-Oprescu-pune-regii-asfaltului-pe-liniile-de-tramvai.html

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE