România, gata să implementeze sistemul care apelează automat la 112 cand ai accident



România, prin Serviciul de Telecomunicații Speciale, este pregătită să implementeze sistemul care apelează automat la 112 cand ai accident.

Romania, gata sa implementeze sistemul care apeleaza automat la 112 cand ai accident
România, gata să implementeze sistemul care apelează automat la 112 cand ai accident
Foto: realitatea.net

România, prin Serviciul de Telecomunicații Speciale, este pregătită să implementeze serviciu de urgență paneuropean din vehicule eCall, apreciază Comisia Europeană, sistem prin care pot fi transmise automat către dispeceratul 112 informații legate de localizarea mașinii implicate într-un accident rutier, tipul autovehiculului, direcția de mers sau numărul de pasageri.

"România, prin Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), este prima țară din Europa care și-a modernizat infrastructura Sistemului 112, la nivel național, cu capabilități eCall, dispozitivul care apelează automat numărul unic de urgență. Comisia Europeană a felicitat în mod oficial România și STS pentru performanțele atinse, arătând că țara noastră este pregătită pentru operarea sistemului eCall", precizează STS, în contextul desfășurării la București a celei de-a doua Conferințe internaționale privind implementarea acestui proiect.

Potrivit unui comunicat al STS remis Agerpres, cu ajutorul serviciului de urgență eCall, autoritățile vor interveni cu mai mare rapiditate, inclusiv în situația în care pasagerii nu mai au capacitatea de a vorbi.

Sistemul permite totodată și apelarea manuală de la bordul vehiculului.

"În cazul unui accident auto, sistemul eCall instalat pe mașină va apela automat dispeceratul 112, odată cu transmiterea de informații relevante privind locul evenimentului și date tehnice ale vehiculelor implicate", completează STS.

Serviciul de urgență eCall va fi obligatoriu în Europa începând cu 1 octombrie 2015.

Conferința internațională privind prezentarea rezultatelor implementării noului serviciu de urgență din vehicule — eCall este un eveniment al proiectului paneuropean HeERO — Harmonised eCall European Pilot. Manifestarea are loc sub egida Comisiei Europene cu ajutorul coordonatorului de proiect ERTICO și al Asociației Europene a Numărului de Urgență (EENA).

Din acest proiect fac parte 18 țări: Croația, Republica Cehă, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Olanda, Suedia, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Luxemburg, Spania, Turcia, Ungaria, Slovenia, Irlanda și România.

La Conferința de la București participă și peste 200 de specialiști din industria auto, ai operatorilor de telecomunicații și organismelor de standardizare, de la companii de asigurări din 40 de țări din Europa, America de Nord și Asia, oficiali ai Parlamentului European, ai Comisiei Europene și ai instituțiilor românești cu responsabilități în domeniu.

"Participanții vor putea vedea modul de implementare a serviciului de apel de urgență din vehicule în România, recepționarea și operarea apelurilor, poziționarea automată pe hartă a datelor despre accident, împreună cu întregul fluxul de alarmare și intervenție a serviciilor de urgență", informează STS.

Serviciul de Telecomunicații Speciale precizează că echipamentele eCall urmează a fi montate pe noile tipuri de autoturisme și vehicule utilitare ușoare (categoriile M1 și N1).

Proiectul HeERO a început la 1 ianuarie 2011 și se finalizează în acest an pentru un prim grup de parteneri (Croația, Republica Cehă, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Olanda, România și Suedia), urmând ca obiectivul să fie împărtășit până în 2014 de un alt grup interesat (Belgia, Bulgaria, Danemarca, Luxemburg, Spania, Turcia, Ungaria, Slovenia și Irlanda).

"România și-a asumat prin acest proiect, cofinanțat în proporție de maximum 50% de Comisia Europeană, responsabilitatea creării și implementării unui serviciu eCall la nivelul întregii țări, interoperabil la nivel european, bazat în totalitate pe standardele europene în domeniu", subliniază STS.

Din luna ianuarie a anului trecut, STS, administratorul SNUAU, a finalizat implementarea serviciului eCall în toată țara, într-un mod unitar, integrat complet cu platforma hardware și software existentă în SNUAU și mai ales complet integrat cu modul de operare existent în sistem.

Până în acest moment au fost efectuate mai mult de 1.000 de teste de laborator și în sistemul live, teste care au demonstrat viabilitatea serviciului implementat, de la apel și până la finalizarea cazului în SNUAU, testându-se astfel întregul lanț de operare și toate sistemele tehnice de tranzit și procesare.

Sistemul eCall este o inițiativă a Comisiei Europene și a fost definit în cadrul programului eSafety, care are drept scop creșterea siguranței rutiere.

Etichete: accident rutier, apel 112, Comisia Europeană, eCall, Serviciul de Telecomunicații Speciale, STS

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h