Poţi câştiga un iPad2 dacă îţi monitorizezi viteza internetului



Comisia Europeană a lansat, luni, în România, un studiu pentru măsurarea vitezei de internet. Pentru a avea un raport viabil despre viteza cu care marii operatori furnizează internet către consumatori este nevoie de 3.000 de voluntari români, care să furnizeze indicatori de performanţă pentru serviciile de internet, cu ajutorul unui dispozitiv special.

Participanţii la acest studiu trebuie să fie abonaţi la serviciile marilor operatori de telecom de la nivel local. Clienţii care descoperă că viteza pe care o au pentru a uploada sau downloada fişiere este vizibil mai mică decât cea stipulată în contractul încheiat cu furnizorul de servicii telecom îi pot trage la răspundere pe providerii de internet, potrivit reprezentanţilor proiectului. Astfel, românii care uploadează sau downloadează fişiere cu o viteză mult mai mică decât cea stipulată în contractul de prestări servicii telecom îi pot cere operatorului să majoreze viteza de trafic în reţeaua de bandă largă. Raportul nu poate fi utilizat în instanţă ca mijloc probator pentru cei care pretind anumite daune.

Primii 1.000 de români care vor accepta să participe la studiul de monitorizare a vitezei de internet vor putea câştiga, prin tragere la sorţi, un iPad2.

Pentru voluntariat, românii abonaţi la serviciile de internet trebuie să se înregistreze pe site-ul SamKnows. După înregistrare, clienţii vor primi un dispozitiv “whitebox” special conceput, care se va instala la conexiunea de Internet. Când voluntarii nu accesează Internetul, dispozitivul va rula o serie de teste automate pentru măsurarea vitezei şi a performanţei conexiunii. La sfârşitul fiecărei luni, utilizatorii vor primi prin e-mail un raport care va conţine rezultatele testelor din luna respectivă şi o viteză medie a conexiunii lor de date.

Comisia Europeană (CE) a lansat un studiu de amploare pentru a confirma vitezele reale furnizate consumatorilor de Internet în bandă largă, din toate cele 27 de state membre UE precum şi în Islanda, Norvegia sau Croaţia. Rezultatele studiului vor duce la creşterea investiţiilor directe ale CE în majorarea vitezei de trafic în reţelele de bandă largă şi vor susţine programul european Digital Agenda, prin furnizarea de informaţii despre calitatea seriviciilor livrate către consumatori.

“Toţi cetăţenii UE ar trebui să se bucure de beneficiile unui Internet deschis şi legal, fără restricţii ascunse sau viteze mai mici decât au fost promise”, a declarat Neelie Kroes, comisarul european responsabil pentru Digital Agenda.

”Dezamăgirea este adesea cauzată de diferenţa dintre viteza de publicitate şi cea pe care o obţineţi, de fapt, pentru banii dumneavoastră. Aţi văzut, probabil, că se promovează o viteză de trafic în reţeaua de bandă largă de ”până la” X megabiţi pe secundă. Această viteză se numeşte viteză ”de publicitate”, ”nominală” sau viteză ”titlu” şi este ceea ce vedem în reclame. În realitate, o conexiune de bandă largă nu poate atinge 100% din viteza de publicitate deoarece o parte din lăţimea de bandă este rezervată pentru IP şi router. Cu toate acestea, se pare că, uneori, viteza efectivă este semnificativ mai mică decât aceea la care ne aşteptăm”, a explicat Kroes, pe blogul CE.

“Trebuie culese informaţii de primă mână de la consumatori despre calitatea reală a accesului la Internet. Cu aceste date putem observa cu uşurinţă ce state au cele mai mari progrese şi cele care sunt în urmă, astfel încât să putem asigura suportul şi investiţiile necesare într-un mod corect”, a mai motivat Kroes.

Studiul va măsura vitezele în bandă largă, prin distribuirea către voluntari a unui dispozitiv care se instalează la conexiunea de Internet a acestora. Pentru a obţine date statistice cât mai reprezentative, studiul necesită peste 100.000 de voluntari, dintre care 3.000 în România.

Cercetarea iniţiată de CE pe acest segment este gestionată de către compania britanică SamKnows, specializată în măsurarea vitezei broadband, care a mai derulat proiecte similare de măsurare a vitezei de internet în 15 ţări europene.

“În Europa, sperăm să construim o voce puternică din partea consumatorilor pentru a analiza problemele serviciilor de Internet pe termen lung. Sperăm că şansa de a evidenţa calitatea acestor servicii, precum şi potenţialul de a atrage mai multe investiţii pentru îmbunătăţirea infrastructurii vor motiva cât mai mulţi voluntari din România să se alăture programului”, a declarat Alex Salter, CEO SamKnows.

Potrivit ultimului raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), România are 3,13 milioane de conexiuni fixe la Internet, administrate mai bine de 1.000 de furnizori operaţionali. Toţi proviederii sunt obligaţi, începând din 20 ianuarie, să includă în contractele încheiate cu utilizatorii finali un set de indicatori de calitate pentru serviciul de acces la internet furnizat.

Comisia Europeana şi-a propus să cheltuiască aproape 9,2 miliarde euro in perioada 2014 - 2020 în proiecte pan-europene care să ofere cetăţenilor şi companiilor acces la reţele broadband de mare viteză.

Proiectul a fost special conceput pentru a furniza o imagine clară asupra vitezelor şi a fiabilităţii serviciilor nete din toate statele membre ale Uniunii Europene. Comisia Europeană, furnizorii de servicii de Internet, autorităţile de reglementare în domeniu, precum şi consumatorii vor avea acces la rezultatele studiului, la finalizarea acestuia.

Etichete: câştig, Comisia Europeană, internet, monitorizare, servicii

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE