S-a decis: Unde va fi reconstruită Hala Matache. În plus, o nouă parcare subterană pe Diametrala N-S



Hala Matache va fi reconstruită pe strada Berzei respectându-se reconfigurarea ei din perioada 1936-1943. În spatele ei, va fi realizată o parcare subterană cu două niveluri. Parcarea va cuprinde și subsolul halei și va deservi zona comercială, dar și locuitorii din zonă. În plus, se ia în considerare și demolarea halelor noi ale pieței, construite după anul 1990, dar și amenajarea unor spații pietonale generoase. Proiectul final de amenajare a zonei va fi stabilit în urma unui concurs de soluții, însă participanții la concurs vor trebui să respecte obiectivele de mai sus.

Proiectul de amenajare a Pieței Matache a fost discutat miercuri în Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei. Acesta propune reconstruirea Halei Matache pe strada Berzei sub forma unei "insule", adiacentă Diametralei Nord-Sud. Practic Hala va fi reconstruită pe vechiul amplasament, puțin mai în spate față de locul pe care l-a ocupat inițial. Potrivit proiectului, reconstrucția Halei Matache se va face la nivelul ei de valoare maximă (corespunzător reconfigurării sale din perioada 1936-1943). Hala își va păstra funcțiunea de piață agro-alimentară.

În plus, pe terenul din spatele Halei Matache va fi construită o parcare subterană cu două niveluri. Parcarea va cuprinde și subsolul Halei Matache și va deservi zona comercială, dar și locuitorii din zonă. Intrarea în parcare se va face din strada Atelierului și de pe Diametrala Nord -Sud (strada Berzei). Parcajul va avea două ieșiri, ambele spre Bulevardul Gării de Nord.

Proiectul propune și demolarea halelor noi ale Pieței, construite după 1990. În același timp, se propune amenajarea unor spații pietonale generoase și dotarea zonei cu mobilier urban specific. De asemenea, potrivit proiectului, înălțimea maximă a clădirilor ce vor fi construite în zonă nu va depăși 8 metri, adică înălțimea Halei Matache.

Zona va avea o funcțiune principală de piață agro-alimentară și funcțiuni secundare de zonă comercială, alimentație publică și artizanat.

Soluția finală de amenajare a zonei va fi aleasă în urma unui concurs de soluții, însă toate prevederile de mai sus vor fi incluse în tema concursului și vor trebui respectate de arhitecții care se vor înscrie în compețiție.

Ce spun membrii Comisiei de Urbanism

Membrii Comisiei de Urbanism spun că tema este foarte restrictivă și lasă puțină libertate arhitecților invitați să vină cu soluții pentru amenajarea zonei. Astfel, proiectul prevede deja unde va fi reconstruită Hala Matache, unde va fi realizată parcarea, câte accese va avea și unde vor fi acestea.

"Trebuiesc făcute toate cele necesare pentru a reface hala cât mai repede. A aștepta până când societatea românească cade de acord asupra unei soluții este o utopie. Eu credeam că e o libertate care trebuie lăsată concursului. Dar dacă cei de la cultură au decis deja... De asemenea, cred că în temă ar trebui precizat clar ca zona asta să capete o consacrare pentru acele produse care sunt ecologice, care sunt cu certificate de producător mai puțin dependent de soiuri străine. Să facem din piața asta un loc în care tradiția să își găsească mai simplu calea", a spus Constantin Enache, membru în Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei.

"Va trebui o zonă de studiu mai largă. Poate ar trebui acordată libertate deplină arhitecților pe restul terenului care aparține primăriei", a spus și arhitectul Dan Marin.

"Cred că tema trebuie să precizeze în mod expres imposibilitatea transformării halei într-un mall, supermarket sau hipermarket. Este posibil ca existența unui parcaj subteran să atragă astfel de intenții. O a doua chestiune este legată de penetrabilitatea acestei zone zi și noapte. Să fie un spațiu public permanent, nu să se închidă la ora 9.00. De asemenea, cred că trebuie să revină la vechile meserii: blănari, pălărieri, rame de tablou. Ar trebui readuse și integrate într-o manieră modernă", a menționat arhitectul Bogdan Bogoescu.

Reprezentanții Primăriei Capitalei nu au anunțat deocamdată un termen pentru organizarea concursului de soluții. Cel care va câștiga concursul va realiza studiul de fezabilitate al proiectului și, posibil, și Planul Urbanistic Zonal.



Etichete: Diametrala Nord-Sud, Hala Matache, parcare subterană, Piaţa Matache, realitatea

0/5 COMENTARII
Leo
23 sep 14:00
+0
VOTURI
-0
Pentru mutarea pietei mai in spate vor trebui sa demoleze cladirile care se afla acolo, cladiri vechi din fosta zona protejata. Incet, incet, intreg cartierul va fi pus la pamant.
Si nelipsita parcare... cred ca reconstructia (parca ii zicea mutare Oprescu atunci cand a demolat-o) e mai mult un pretext pentru construirea parcarii, ca apar turnurile in zona!
Ing.
23 sep 12:03
+0
VOTURI
-0
În sfârşit, Suie Morin şi-a dat arama pe faţă... ,,Proiectul propune și demolarea halelor noi ale Pieței, construite după 1990."
Din tot cartierul ăla, pe partea dreaptă rămăsese doar piaţa. Mai găseşte el o metodă să demoleze şi casele din jur şi poate intra în Cartea Recordurilor pentru cel mai mare tun imobiliar al istoriei. Ceauşescu ar fi mândru! Măcar el după ce a ras juma' de Bucureşti a făcut şi blocuri, nu numai Casa Poporului. Pe când Oprică o să ia comisionul şi se poate retrage prin Caraibe liniştit.
vlad
23 sep 10:34
+0
VOTURI
-0
Cui ii mai pasa??? Oho se face o piata... e o noua piata care nu mai are nicio valoare. De fapt probabil e deja o risipa de spatiu. Nu mai pot repara raul facut, ambitia lui Oprescu sa darame monumentul istoric, desi existau alternative perfect viabile pt a-si face soseaua fara sa darame.
fox
22 sep 21:09
+0
VOTURI
-0
Foarte bine! spor la treaba! Ati inceput?
Cris
22 sep 14:03
+0
VOTURI
-0
Spalare masiva de bani nu numai in Bucuresti, in toata tara.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE