S-au finalizat lucrările la Pasajul Muncii. 4 linii RATB revin la traseele de bază



Lucrările la Pasajul Muncii s-au finalizat şi, începând de sâmbătă, 4 linii RATB revin la traseele de bază. Proiectul privind consolidarea şi reabilitarea Pasajului Muncii a fost demarat în 2010 și ar fi trebuit finalizat după un an.

S-au finalizat lucrarile la Pasajul Muncii. 4 linii RATB revin la traseele de baza
S-au finalizat lucrările la Pasajul Muncii. 4 linii RATB revin la traseele de bază
Foto: libertatea.ro

Ca urmare a finalizării lucrărilor la Pasajul Muncii, începând din data de 20.12.2014, Regia Autonomă de Transport București va lua următoarele măsuri:

Linia 1 va reveni pe traseul inelar, de la terminalul ,,Şura Mare'', pe Şos. Giurgiului, Piaţa Eroii Revoluţiei, Calea Şerban Vodă, Bd. Gheorghe Şincai, Str. Nerva Traian, Bd. Octavian Goga, Calea Vitan, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Nicolae Titulescu, Pasaj Basarab, Şos. Orhideelor, Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Timişoara, Şos. Progresului, Str. Dr. Constantin Istrati, Şos. Viilor, Şos. Olteniţei, Str. Şura Mare, până la ,,Şura Mare''.

Linia navetă de autobuze 634 va reveni pe traseul anterior, între terminalele ,,Romprim'' şi ,,Baba Novac", pe Şos. Olteniţei, Piaţa Sudului, Cal. Văcăreşti, Şos. Mihai Bravu.

Liniile 40 şi 56 vor reveni pe traseul de bază de la intersecţia Calea Călăraşilor/ Str. Traian, pe Calea Călăraşilor, Bd. Basarabia, apoi traseele actuale.

Linia navetă 656 se desfiinţează, anunţă Regia Autonomă de Transport Bucureşti, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Capitalei "lucrarile la Pasajul Muncii au constat in: consolidarea elementelor de rezistenta a pasajului, refacerea hidroizolatiei, consolidarea galerei edilitare aferenta pasajului si modernizarea acceselor la metrou. De asemenea, a fost montat un nou parapet de protectie pe pasaj, a fost modernizata calea de rulare a tramvaiului, reteaua de contact pentru tramvaie si au fost refacute peroanele pentru calatori. Investitia a mai presupus lucrari de modernizare a carosabilului, largirea bretelelor pasajului, refacerea spatiilor verzi, modernizarea sistemului de iluminat public si refacerea trotuarelor".

La sfârşitul lunii octombrie, primarul general, Sorin Oprescu, anunţa că lucrările de consolidare și reabilitare a Pasajului Muncii vor fi terminate până la sfârșitul anului. Proiectul a fost demarat în 2010 și ar fi trebuit finalizat după un an.

"La Pasajul Muncii am băgat viteză în băieții ăia și sper să terminăm lucrările. Trei ani de zile am stat să refacem proiectele pe care le-am găsit făcute cu lucrarea începută. Licitațiile au fost atribuite în urmă cu 6-7 ani. Am stat să refacem proiectele. Acolo s-au mutat, s-au făcut o serie întreagă de relocări de utilități. Important e că se termină la sfârșitului anului acesta. Am dat penalizări constructorului în ultimii doi ani de zile. De vreo două ori, pentru întârzierile din acești doi ani", a declarat anterior, primarul general, Sorin Oprescu. 

Lucrările la Pasajul Muncii au început în 2010 și ar fi trebuit să se încheie în decembrie 2011 cu un cost de aproximativ 40 de milioane de lei. Însă, imediat după începerea lucrărilor s-a constatat că întreg planșeul care acoperă pasajul trebuie consolidat. Mai mult, cu o lună înainte de termenul stabilit pentru finalizarea lucrărilor, primarul general Sorin Oprescu a suplimentat bugetul acordat Pasajului Muncii cu încă 40 de milioane de lei şi a prelungit totodată şi termenul de finalizare cu încă 12 luni.

Lucrările au fost însă întrerupte și reluate abia în septembrie 2013. "Ne-am lovit de problema legată de faptul că, după începerea lucrărilor, în momentul în care s-a făcut o expertiză pentru realizarea proiectului tehnic s-a constatat că tot planşeul de deasupra staţiei de metrou şi  de deasupra pasajului trebuie consolidat. Pentru asta s-au iscat nişte costuri suplimentare, motiv pentru care am demarat o nouă procedură de contractare. Acea procedura trebuia să se încheie în decembrie 2012, însă, din păcate, a existat un contestatar şi s-au dat toate lucrurile peste cap. Acum s-a reluat procedura să reuşim să contractăm acele lucrări suplimentare. Trebuie făcută aceasta consolidare, după aceea vom realiza partea de finisaje şi de suprastructură", explica Ion Dedu, șeful Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.  

Potrivit proiectului tehnic, finisajele în Pasajul Muncii s-au refăcut prin placări cu piatră granit gri, montare de benzi fluorescente alb-roşu, în lungul soclurilor, pe ambele laturi ale pasajelor rutiere şi pe capetele parapeţilor rampelor, la gurile de acces. Lucrarea include şi modernizarea reţelei de iluminat şi semnalizare în pasajul rutier.

Pasajul Muncii, construit în anul 1982, acoperă Şoseaua Mihai Bravu pe o lungime de 124 de metri şi este încadrat de două rampe de 200 de metri în partea de Nord spre Vatra Luminoasă, respectiv 169,28 metri în Sud spre strada Baba Novac. Pasajul asigură prin partea de vest continuarea traficului din centrul Capitalei dinspre Piaţa Unirii prin Calea Călăraşilor, Şoseaua Matei Basarab, Bulevardul Unirii, Bulevardul Decebal spre estul Capitalei, prin Bulevardul Basarabiei, precum şi ieşirea spre localitatea Călăraşi pe DN3.

Etichete: linii RATB, lucrari pasajul muncii, Pasajul Muncii, RATB, realitatea, trasee RATB

0/1 COMENTARII
vlad
19 Dec 15:23
+0
VOTURI
-0
Oho si a durat doar 15 luni sa puna niste placi la tramvai si niste gresie pe peretii pasajului :))... bineinteles, daca nu luam in considerare si lucrarile de dinainte dinspre sectorul 3, de inca 2 ani.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE