O sută de kilometri de piste pentru biciclete, în București. CÂND VOR FI GATA



Primăria Capitalei va demara în acest an lucrările de amenajare a celor 100 km de piste pentru biciclete,  a anunțat, joi, primarul general interimar al Capitalei, Răzvan Sava, în urma unei întâlniri cu ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Cristiana Pașca Palmer.

Sava: Lucrarile de amenajare a pistelor pentru biciclete vor incepe in acest an
Sava: Lucrările de amenajare a pistelor pentru biciclete vor începe în acest an

"Este un studiu de fezabilitate întocmit în 2014, el acum se reactualizează. Ne dorim ca pistele de biciclete să nu mai fie cele desenate și cele care nu au fost aprobate nici de Poliția Municipiului București, dar nici de cei care merg cu bicicleta. Să avem niște piste în adevăratul sens al cuvântului, integrate, nu cum sunt acum: segmente de piste care nu pot fi folosite de la un capăt la celălalt al orașului", a spus edilul.

El a estimat că lucrările, care vor începe în acest an, nu vor dura mai mult de un an — un an și jumătate.

Cristiana Pașca Palmer a reamintit că, încă din 2014, Ministerul Mediului a alocat zece milioane de euro pentru o rețea de o sută de kilometri de piste în București, dar că lucrările nu au demarat încă.

Citește și 100 kilometri de piste pentru biciclete în București, pe 61 de străzi. VEZI LISTA 

"Banii sunt încă disponibili la Ministerul Mediului în anul 2016 și am vrut să știu care este stadiul lucărilor, unde se află dânșii cu progresul în această temă și să asigur că din partea noastră există tot sprijinul, astfel încât, sperăm, până la sfârșitul anului, aceste lucrări să înceapă", a arătat ea, potrivit Agerpres. 

Ministrul a subliniat, de asemenea, că e important ca pistele noi să fie integrate în planul de mobilitate urbană durabilă.

"Există o dezbatere publică pe acest subiect și de îndată ce dânșii vor finaliza dezbaterea publică, estimată cam în două-trei luni, se poate avansa cu ceilalți pași procedurali", a subliniat Cristiana Pașca Palmer.

Purtătorul de cuvânt al PMB, Alexandru Ichim, a menționat că PMB va discuta inclusiv cu beneficiarii despre propunerile concrete de piste pentru bicicliști.

"Noile propuneri vor fi discutate direct cu beneficiarii, adică cu cei care utilizează bicicleta ca mijloc de transport, urmând ca soluția finală să fie dată în urma acestei dezbateri și în urma unui studiu făcut de specialiști, nu de peisagiști, așa cum s-a făcut până acum. (...) În momentul de față, în București, există trei variante de trasee de biciclete: pe trotuar, pe carosabil și soluția de la Calea Victoriei. Niciuna din cele trei variante nu corespunde nevoilor și realităților Capitalei. Studiul de fezabilitate realizat, de data aceasta, de specialiști în trafic va identifica soluția optimă", a precizat el.

Ichim a adăugat că prima componentă a proiectului va fi realizarea de piste care să corespundă standardelor de siguranță, iar următorul punct ar urma să fie realizarea de puncte de închiriere de biciclete, după modelul capitalelor europene.

Etichete: PISTA BICICLETE, Primăria Capitalei, razvan sava

0/6 COMENTARII
vlad
25 Mar 09:39
+0
VOTURI
-0
Nene, sper ca nu le mai fac pe trotuare!!! M-am saturat sa vad ca pe trotuar pietonii au mai putin spatiu decat biciclistii!!! Trebuie sa fie pe carosabil
primarele
25 Mar 07:29
+0
VOTURI
-0
O sută de kilometri de piste pentru biciclete, în București. CÂND VOR FI GATA? Raspuns: Pe 1 aprilie!
Lory
24 Mar 15:37
+0
VOTURI
-0
@Bogdan, nu e suficenta o dunga trasa pe strada. O sa fie folosita pe post de parcare?
zzz
24 Mar 15:24
+0
VOTURI
-0
daca trotuatul are 2-2.5 m de ce nu ? ( evident cu restrictie de viteza pentru biciclisti si cu cedeaza trecerea in zonele unde se inter5secteaza cu pietonii - vezi la de gaulle unde daca iesi din metrou tb sa fii atent sa nu te tamponezi cu un biciclist .. biciclistul ar tb sa cedeze trecerea .)
bogdan
24 Mar 15:22
+0
VOTURI
-0
Se pot face etapizat. În primul rând unde sunt strict necesare, gen intersecţiile aglomerate: romană, universitate, unirii, muncii.

Trasă o dunga pe stradă, lată de 1m. E suficient şi nu încurcă şoferii.
alvin
24 Mar 14:08
+0
VOTURI
-0
important e sa nu le mai faca pe trotuar. Ar trebui facute pe partea carosabila asa cum e la Londra.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE