Scandal între CFR și Metrorex: Viitoarea gară de la Aeroportul Otopeni va afecta viitorul metrou



Gara pe care CFR vrea să o amplaseze la Aeroportul Otopeni va afecta structura de rezistenţă şi urbanistica viitoarei staţii de metrou, au spus surse apropiate situaţiei pentru Economica. Mai mult, Metrorex le-a pus condiţie celor de la CFR SA să termine lucrările unde se suprapun cele două staţii până în iunie 2020, când ar putea începe lucrările la metrou.

Aeroportul Otopeni
Aeroportul Otopeni

Proiectul CFR SA pentru realizarea legăturii feroviare directe între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni a stârnit nemulţumirea unor specialişti de la metrou, care afirmă că viitoarea gară se suprapune peste viitoarea staţie de metrou.

"Staţia CFR va afecta grav structura de rezistenţă, dar şi urbanistica viitoarei staţii de metrou", au spus sursele Economica.

Potrivit lor, staţia cu aspect "industrial" a CFR o va acoperi pe cea de metrou, concepută ca o lucrare de artă de către asocierea de proiectanţi nipono – română.

Între timp, pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură a fost publicat avizul condiţionat dat de Metrorex pentru proiectul CFR SA. Din document rezultă clar că va exista o suprapunere între staţiile celor două instituţii din subordinea Ministerului Transporturilor.

În aviz, Metrorex cere CFR SA să –şi proiecteze staţia în zona de suprapunere cu cea de metrou în baza analizei consultanţilor Padeco – Tokio Oriental Consultants – Metroul SA, proiectanţi ai Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Otopeni.

"Predarea lucrărilor realizate, aferente staţiei de metrou, se va face până la sfârşitul lunii iunie 2020, dată preconizată pentru începerea lucrărilor la infrastructura de metrou de către Metrorex", se arată în avizul Metrorex, emis la finele lunii octombrie 2018.

CFR SA a publicat marţi anunţul licitaţiei pentru realizarea racordului de cale ferată la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea contractului este estimată la 420 de milioane de lei. Durata de proiectare şi execuţie a lucrărilor pentru calea ferată care ar urma să treacă peste DN1 este de 14 luni. Astfel, chiar dacă constructorul desemnat de CFR SA până pe 15 iulie nu va fi contestat şi se va apuca imediat de lucrări în această vară, acesta nu va avea suficient timp să le finalizeze înainte de meciurile din Campionatul European de Fotbal pe care Capitala le va găzdui în vara anului viitor.

Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Aeroportul Otopeni este cel mai matur proiect al Metrorex, cu Acord de Mediu emis şi exproprieri declanşate. De asemenea, Comisia Europeană a aprobat finanţarea construcţiei acestuia deocamdată doar pe tronsonul 1 Mai - Tokyo (Băneasa). Proiectul estimat la 1,3 miliarde de euro al Metrorex încă nu a fost scos la licitaţie pentru construcţie.

Etichete: aeroport, CFR, gara, Metrorex, metrou

0/3 COMENTARII
Cosmin
18 Feb 11:14
+0
VOTURI
-0
Pe mine ma intriga cum de nu pot colabora pt realizarea unei statii comune si frumoase. Nu mai suntm in secolul trecut sa facem numa cadre din beton ca la coada vacii.
Trebuiesa punem accent pe colaborare intre institutiile acelsuiasi STAT, ca acest aspect s-a uitat de mult. Ca toti fac ceva pt noi si pt ei, si cum de strainii pot colabora la ei acasa si noi ne dam in cap si vrem sa ii alegem numai pe ei, ca vezi doamen sunt cei mai buni si noi cei ma prosti.
paul
17 Feb 20:25
+0
VOTURI
-0
Proiectul Tren GdN - Otopeni este foarte bun. Este legatura cea mai rapida intre centru si aeroport in 16min. Metroul va mai dura cel putin 15ani ... drumul taberei a durat 10ani si mult mai scurt. Probabil metroul pana la aeroport nu este o prioritate fata de alte zone mult mai populate in oras.
Adrian
13 Feb 15:24
+0
VOTURI
-0
Numai niste dementi se apuca sa faca si metrou si tren in acelasi timp si in aceasi locatie! Timp de 20 ani nimeni nu a miscat nimic si acum ne apucam ca la balamuc! ori una ori alta... si cel mai bine poate sa faca un metrou usor adica la suprafata si cat mai repede ... vad ca astia de la minister sunt ocupaati sa traga de timp nu sa faca odata ceva!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE