SCANDAL ONB. Opera Naţională Bucureşti a anulat alte două reprezentaţii



Opera Naţională Bucureşti a anulat alte două reprezentaţii "Giselle", din cauza incertitudinii drepturilor de reprezentare şi a absenţei lui Johan Kobborg
Opera Naţională Bucureşti a anunţat, luni, anularea a încă două reprezentaţii, în contextul în care, la capătul unei luni de conflicte, instituţia este într-un vid de conducere, a pierdut drepturile de reprezentare pentru două spectacole de top, a oprit trei spectacole, cu spectatorii în sală şi a anulat Gala Internaţională a Dansului, pierderile financiare fiind estimate la aproximativ 400.000 de euro.

Opera Nationala Bucuresti
Opera Naţională Bucureşti
Foto: inyourpocket.com

Alte două reprezentaţii ale spectacolului "Giselle", programate pentru datele de 18 şi 28 mai, au fost anulate şi înlocuite cu alte spectacole. Astfel, reprezentaţia "Giselle" din data de 18 mai va fi înlocuită cu ""Don Quijote", iar cea din data de 28 mai va fi înlocuită cu "Tango. Radio and Juliet", anunţă News.ro.

Potrivit ONB, acest spectacol nu putea fi jucat în absenţa lui Johan Kobborg, al cărui statut în cadrul Oeprei este, în acest moment, incert. "Menţionăm că aceste modificări au survenit ca urmare a semnalării de către departamentele de specialitate din cadrul Operei Naţionale Bucureşti a incertitudinilor privind drepturile de reprezentare a spectacolului Giselle în condiţiile actuale, dar şi a semnalării de către acestea a faptului că spectacolul, neprogramat în ultimele luni, necesită un număr mare de repetiţii care să asigure desfăşurarea sa în condiţii adecvate, aspect imposibil de dus la îndeplinire în lipsa domnului Johan Kobborg, care avea şi rolul de maestru de balet pentru acest titlu. Ca atare, conform Notei interne emise de către departamentele de specialitate, desfăşurarea reprezentaţiilor spectacolului din datele de 18 şi 28 mai nu mai este posibilă", a anunţat, luni ONB, într-un anunţ publicat pe site-ul instituţiei.

Spectatorii care au achiziţionat bilete pentru spectacolul "Giselle" de la Casa de bilete a Operei Naţionale Bucureşti sunt aşteptaţi la sediu începând de luni, 9 mai 2016, pentru a recupera contravaloarea acestora, iar spectatorilor care au achiziţionat biletele online le va fi restituită integral contravaloarea în contul din care a fost făcută plata, precizează instituţia. Până acum, fără a ţine cont şi de aceste două reprezentaţii anulate luni, Opera Naţională Bucureşti a pierdut, numai din costurile biletelor pentru reprezentaţiile anulate, peste 20.000 de euro, la care se adaugă aproximativ 350.000 de euro, reprezentând cheltuielile pentru producţia spectacolelor anulate şi drepturi de reprezentare, potrivit unei estimări obţinute de agenţia de presă News.ro. Aproximativ 70.000 de euro au reprezentat pierderile pentru primele două reprezentaţii "Giselle", la care se adaugă costurile pentru cele două anulate luni.

În ultima lună, în contextul tensiunilor de la Opera Bucureşti, culminate cu demiterea ministrului Culturii Vlad Alexandrescu, Opera Naţională Bucureşti a pierdut drepturile de reprezentare pentru două mari producţii internaţionale, a anulat Gala Internaţională a Dansului, programată pentru 28 aprilie şi a oprit trei reprezentaţii, în condiţiile în care spectatorii erau deja în sală.

Astfel, "La Fille mal gardée", unul dintre marile spectacole din repertoriul baletului Royal Opera House, pus în scenă de coregraful Sir Frederick Ashton la Opera Naţională Bucureşti, programat pentru data de 15 mai, a fost anulat, din cauza incertitudinilor privind drepturile de reprezentare, după ce Johan Kobborg nu a mai fost la coordonarea trupei de balet.

Potrivit cifrelor furnizate de Serviciul Financiar al Operei agenţiei News.ro, pentru această reprezentaţie s-au vândut 165 de bilete, în valoare de 1.400 de euro, iar costurile de producţie au fost în valoare de 564.076 lei (125.350 euro) din care drepturi de autor, 246.439 lei.

Pentru cele două reprezentaţii anulate ale spectacolului "Giselle", pentru care drepturile de autor au fost retrase, din 6 şi 8 mai, costurile de producţie au fost în valoare de 291.091(64.686 Euro) din care 145.398 lei drepturi de autor. 490 de bilete au fost vândute pentru cele două reprezentaţii, în valoare totală de 21.023 lei (4.672 Euro).

"DSH/THE DREAM", reprezentaţie anulată în 23 aprilie, în condiţiile în care câţiva balerini erau pe scenă deja, iar publicul în sală, a avut un cost de producţie, la care se adaugă cheltuieli externalizate, în valoare de 477.099 lei(106.022 euro). 486 de spectatori aveau bilete, la care se adaugă 118 invitaţii, veniturile spectacolului din vânzarea de bilete ridicându-se la 20.733 lei(4.607 euro).

Pentru spectacolul "Falstaff", cu reprezentaţiile din 20 şi 21 aprilie anulate, fără un anunţ prealabil, costurile de reprezentare pentru seara de 20 au fost de 90.137 lei( 35.500 servicii iluminotehnică şi 50.000 lei drepturi intelectuale invitaţi, plus 4.637 lei diverse cheltuieli). Pentru seara de 21 aprilie, costurile de reprezentare s-au ridicat la 88.137 lei. În total, pentru cele două seri s-au vândut 700 de bilete, costurile totale fiind de 5.251 euro. La ambele reprezentaţii, au fost acordate peste 350 de invitaţii, pa lângă biletele vândute.

Pentru Gala Internaţională a Dansului, care ar fi trebuit să aibă loc în 28 aprilie şi la care fusese invitat celebrul balerin Ivan Vasiliev, nu se cunosc costurile de producţie, dar 519 bilete au fost vândute, în valoare totală de 27.904 lei(6.200 euro).

Pentru toate aceste reprezentaţii anulate, Opera Naţională Bucureşti a anunţat returnarea banilor obţinuţi din vânzarea de bilete.

ONB a anunţat mai întâi anularea reprezentaţiilor din zilele de 6 şi 8 mai ale spectacolului "Giselle", deşi, potrivit unei note obţinute de agenţia News.ro, drepturile pentru acest spectacol au fost retrase, ceea ce înseamnă că nici celelalte reprezentaţii programate nu vor putea fi puse în secnă la Bucureşti.

După plecarea lui Johan Kobborg, al cărui statut este încă incert, Opera Naţională Bucureşti a anulat şi Gala Internaţională a Dansului, programată pentru 28 aprilie, şi unde a fost invitat să danseze, potrivit unei declaraţii pentru News.ro, chiar celebrul balerin Ivan Vasiliev.

În acest context, 154 de artişti, angajaţi ai Operei Naţionale Bucureşti, au cerut, în propunerea de reorganizare a celor două instituţii, Opera şi Opereta, proiect depus deja la Ministerul Culturii şi Guvern, ca instituţiile să rămână teatre de repertoriu şi nu de proiect.

Opera Naţională Bucureşti a fost scena unor conflicte deschise între noua conducere numită de Vlad Alexandrescu, dirijorii Vlad Conta şi Tiberiu Soare, şi balerinul Johan Kobborg, care avea atribuţii de coordonare a Companiei de balet. Tensiunile s-au accentuat, ducând la un vid de putere la ONB, fără conducere, astăzi, şi la demisia ministrului Culturii, criticat de preşedintele Klaus Iohannis pentru felul în care a gestionat criza de la Operă.

Noul ministru al Culturii, Corina Şuteu, a declarat, joi, în cadrul primei conferinţe de presă, că preferă să nu se grăbească în cazul situaţiei de la Opera Naţională Bucureşti (ONB) şi că Johan Kobborg va rămâne în instituţia de spectacole.

În opinia ministrului Culturii, "este firesc" ca Johan Kobborg să rămână în instituţie, iar despre numele vehiculate pentru conducerea interimară a Operei, Corina Şuteu a afirmat că regizoarea Beatrice Rancea, angajata Operei din Iaşi, este luată în considerare pentru această funcţie.

Pe de altă parte, tot joi, cincizeci de balerini ai Operei Naţionale Bucureşti (ONB50 de balerini dintre cei aproximativ 110, incluzând şi divertismentul, au scris un mesaj prin care spuneau că revenirea coregrafului Johan Kobborg la conducerea Compartimentului Balet al Operei este "indezirabilă". În comunicatul redactat de grupul de angajaţi aceştia îşi exprimă deschiderea de a colabora cu orice personalitate din lumea baletului, "dacă acesta va respecta legile ţării, cultura românească şi pe noi ca artişti".

Etichete: Giselle, Opera Naţională Bucureşti, reprezentantii onb, reprezentatii opera nationala bucuresti anulate, scandal ONB

0/1 COMENTARII
Puscarie
10 May 07:30
+0
VOTURI
-0
Ei lasa, ca daca nu putem sa mergem la Opera, ne uitam la Eurovision!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE