Schimbări majore pentru o zonă a Capitalei: Lărgiri de bulevarde, linii de tramvai şi pasaje rutiere



Zona de sud a Capitalei ar urma să fie modernizată complet prin lărgirea şi refacerea mai multor bulevarde, construcţia a două pasaje subterane şi prelungirea inelului median, conform planurilor Primăriei Capitalei. În plus, în cadrul aceluiaşi proiect, Primăria Capitalei va construi un nou canal colector în zona Berceni - Olteniţei - Vitan-Bîrzeşti.

Proiectul complex cuprinde multiple lucrări de infrastructură în zona Berceni-Olteniţei. Acesta vizează, în primul rând, construcţia unui canal colector care va deservi zona de sud. Construcţia Canalului Cheile Turzii va fi realizată pe traseul Bulevardul Metalurgiei, şos. Berceni, str. Cheile Turzii, şoseaua Olteniţei şi str. Vitan Bârzeşti.

Demararea lucrărilor la canal prilejuieşte şi mai multe proiecte de reabilitări ale bulevardelor şi intersecţiilor din zonă. Astfel, la intersecţia Şoselei Olteniţa cu Şoseaua Vitan-Bârzeşti va fi realizat un pasaj rutier şi un pasaj pietonal, pe direcţia Vitan-Bârzeşti - Ion Iriceanu.

De asemenea, municipalitatea va lărgi Bd. Metalurgiei, Şos. Berceni, Şos. Olteniţei, dar şi Calea Vitan Bârzeşti. Pe artera Vitan-Bârzeşti va fi introdusă şi o linie de tramvai, continuată în Sud pe str. Ion Iriceanu.

Lucrările de reabilitare şi construcţie riscă să îngreuneze suplimentar traficul din zona de sud a Capitalei, unde şantierul Pasajului Mihai Bravu a "gâtuit" fluxul rutier. În plus, aici vor începe şi lucrările la Pasajul Subteran Piaţa Sudului, pentru care contractul de finanţare a fost deja semnat.

Citeşte şi: Promisul Pasaj Mihai Bravu: Contractul cu firma constructoare - reziliat. Când se termină lucrările

S-a semnat contractul pentru cel mai mare proiect din bani europeni din Capitală: Piața Sudului

Canalul colector Căile Turzii ar rezolva frecventele inundări ale zonei în perioadele cu precipitaţii abundente, potrivit documentaţiei proiectului. Pentru vârfurile de debit se va realiza şi un bazin de retenţie, o staţie pompare şi o staţie de preepurare, iar apele colectate se vor vărsa în Dâmboviţa. Există două variante de realizare a acestui proiect: una care trece exclusiv pe domeniul public, nefiind necesare exproprieri, iar cea de-a doua care necesită exproprieri şi străbate terenuri aparţinând MApN.

Pe traseul modernizărilor rutiere există mai multe proprietăţi private ce vor trebui expropriate. În funcţie de ritmul în care va decurge acest proiect şi de fondurile disponibile în bugetul Primăriei, lucrările ar putea începe până la sfârşitul anului 2013. Prioritară este construcţia canalului colector Cheile Turzii.

Proiectul se află în dezbatere publică în acest moment, urmând a fi supus spre aprobare Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Dacă va obţine votul pozitiv al consilierilor, construcţia ar putea începe de îndată ce Primăria Capitalei va efectua exproprierile necesare.

Realizatorul proiectului este firma Infrawater şi firma Western Outdoor, condusă de Sorin Gabrea, membru şi în Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritorilui din cadrul Primăriei Capitalei. 

Citeşte şi Pasaje subterane, bulevarde mai mari şi un nou canal colector în sudul Capitalei

Documentaţia proiectului "Canal Colector Cheile Turzii" pe site-ul PMB

Etichete: canal colector Cheile Turzii, promo, realitatea

0/14 COMENTARII
caine
22 ian 13:17
+0
VOTURI
-0
Poporul are conducatorii pe care si-i merita ! Daca ar fi maine alegeri, Oprescu ar castiga in mod sigur.Atunci, despre ce vorbim ? Si, apropos, Oprescu e olandez, belgian ?Asa e natia asta.....Astia de jos urla ca sunt furati, dar cand ajung sus fac la fel, ca doar au acelasi ADN.
big
22 ian 06:15
+0
VOTURI
-0
Daca masinile stau pe prima banda de circulatie, ce naiba discutam de largirea bulevardelor?, doar sa ne aflam in treaba si sa platim proiecte idioate!
dili
21 ian 21:41
+0
VOTURI
-0
phula mea, articol despre zona berceni-oltenitei, poza din rahova... aveti o minte, sa va traiasca. sau ala care a scris articolul abia a coborat din pom in bucuresti?
GHENCEA
21 ian 18:40
+0
VOTURI
-0
Prelungirea Ghencea avea un proiect de largire si pasarela la centura! Au trecut 23 de ani si nu sunteti in stare de un spital sau de-o sosea in orasul asta european...
unu
21 ian 15:27
+0
VOTURI
-0
Povesti de prostit prostii.
In 2008 Dl Primar General oprescu zicea ca s-a aprobat reabilitarea soselei Pantelimon si ca in acel an vor incepe lucrarile. Suntem in 2013 si va spun cu certitudine - NU S-A FACUT NIMIC! An de an suntem pacaliti ca se face si tot degeana Soseaua asta arata ca dupa bombardament. Sute de mii de oameni merg zilnic pe soseaua asta (cu auto personal sau RATB) si degeaba. Pe nimeni nu intereseaza. Ne rupem masinile si pe dl edil il doare basca. Asadar DESPRE CE VORBIM????!!! Cine il mai crede ce zice nemernicul asta?! Ai la dispozitie un buget anual de 300 milioane euro pt investitii si ce faci? O amarata de parcare - si aia in 2 ani. UNDE SUNT BANII DOM PRIMAR???? Chiar ne luati de prosti?! Am scapat de Videanu si am dat de tacsu'.
Nu va mai satura odata Dumnezeu! Fi-r-ar mama voastra de nemernici! HUOOO!
Ionut
21 ian 14:17
+0
VOTURI
-0
NU mai visati la largiri de bulevarde, largirile nu sunt bune pentru ca atrag si mai mult trafic. Solutiile de mobilitate constau in dezvoltarea transportului in comun si investitii pentru transportul alternativ cum ar fi bicicleta. De ce nu se face nicio pista de biciclete ca la carte in Bucuresti?
HAMANGIU
21 ian 13:21
+0
VOTURI
-0
Oprescu e la fel ca Ceausescu. Incepe tot felul de lucrari megalomane, dar nu termina niciuna!
VANDAM
21 ian 12:25
+0
VOTURI
-0
Pilonii pasajului abandonat de pe calea Vacaresti vor fi declarate MONUMENTE ISTORICE. Ca picioarele podului lui Apolodor....
vlad
21 ian 10:09
+0
VOTURI
-0
@Reads, tramvaiul este mult mai ieftin decat metroul, statiile pot fi facute mult mai dese. In multe orase se introduc linii de tramvai, pt ca desi sunt mai scumpe evident decat liniile de autobuz, nu sunt poluante.
Reads
21 ian 09:47
+0
VOTURI
-0
imi pare rau daca ofensez pe cineva, dar oprescu este de-a dreptul dus cu pluta. cum sa mai bagi in secolul 21 tramvai intr-un oras ca bucurestiul? de ce sa faci o asa investitie? tocmai, unele linii de tramvai ar trebui scoase unde sunt concomitente cu metroul care ar trebui sa aiba mai multe statii. si bineinteles, doar anumite metrouri ar opri in aceste statii
Ing.
21 ian 09:32
+0
VOTURI
-0
Pe cat punem pariu ca nu o sa se faca nimic? Eventual se apuca Oprica sa mai demoleze niste case si sa sape niste transee, dupa modelul deja aplicat cu succes pe Berzei. Iar in 2016 o sa spuna iar ,,votati-ma, ca sa termin", chiar daca pana atunci nu va fi terminat nici macar zona Matache si Pasajul Mihai Bravu. Si mai grav o sa fie daca oamenii o sa-l voteze din nou.
radu
21 ian 09:20
+0
VOTURI
-0
tramvaiul nu mai merge de 2 ani spre Piata Sudului si felcerul viseaza tramvai pe Vita-Barzesti; pasajul Mihai Bravu e o teroare si el vrea sa mai inceapa 2 pasaj...e complet dement!!!
Sringray
21 ian 08:55
+0
VOTURI
-0
Unde se gaseste in Bucuresti Bd.Ion Irimescu?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE