Se ridică din nou maşinile în cel mai aglomerat sector din Bucureşti. VEZI TARIFELE



După o pauză de aproape doi ani, primarul Sectorului 3 - Robert Negoiţă a decis să dea din nou de lucru hingherilor de maşini. Consiliul Local a aprobat, vineri, un proiect de hotărâre care prevede noile condiţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate neregulamentar pe străzile din Sectorul 3. 

Nu se mai ridica masinile parcate ilegal in Sectorul 4, in urmatoarele zile
Nu se mai ridică mașinile parcate ilegal în Sectorul 4, în următoarele zile

Serviciul de ridicări auto urmează să fie concesionat unei firme private, pe o perioadă de cinci ani, potrivit studiului de fundamentare care a stat la baza deciziei Consiliului Local Sector 3. 

Firma care va câştiga licitaţia va lucra non-stop, şapte zile pe săptămână.

"Serviciul de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor/remorcilor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă sau pe domeniul public şi/sau privat se realizează pentru creşterea capacităţii de preluare a traficului, îmbunătăţirea condiţiilor de deplasare pentru vehicule şi creşterea gradului de siguranţă a participanţilor la traficul pe drumurile publice, protejarea mediului înconjurător şi pentru disciplinarea deţinătorilor de vehicule", au motivat reprezentanţii administraţiei locale în studiu. 

Conform documentului, Primăria Sectorului 3 se aşteaptă să fie ridicate câte cel puţin 20 de maşini pe zi, adică 600 de autoturisme pe lună. Pentru recuperarea lor, proprietarii ar putea plăti o taxă propusă de 607 lei fără TVA, pe lângă amenda pentru parcarea neregulamentară.

Astfel, activitatea de ridicare a vehiculelor parcate neregulamentar ar urma să genereze venituri lunare de 364.163 lei, respectiv între 4.369.960 lei în primul an şi 4.823.618 lei în al V-lea an, ceea ce înseamnă aproximativ 23 milioane de lei în total. Din aceşti bani, administraţiei locale îi vor reveni ca redevenţă între 43.700 de lei în primul an şi 48.236 în al V-lea an. 

Reprezentanţii administraţiei locale nu au putut preciza însă şi începând de când vor fi ridicate din nou maşinile de pe străzile Sectorului 3. "Nu ştiu. Chiar nu ştiu de când va intra serviciul de ridicări. Vom organiza licitaţie publică pentru desemnarea operatorului căruia i se va concesiona serviciul. Noi încercăm să aducem la normalitate lucrurile care, în ultimii doi ani, nu au mai fost aşa. 2011 fiind an preelectoral, a fost sistat serviciul de ridicări", a declarat pentru B365.RO viceprimarul Sectorului 3, Cristian Tudorache (USL). 

Consilierul Voinea: "Oare asta nu este o sursă de şpagă?"

Proiectul de ridicare al maşinilor în Sectorul 3 a fost însă contestat de unii consilieri locali ai PDL care au acuzat lipsa de transparenţă a administraţiei locale. "Niciunul dintre punctele aflate azi pe ordinea de zi nu s-a aflat în dezbatere publică, aşa cum cere legea transparenţei decizionale. Prin urmare, ele vor fi atacate luni la Prefectură", a anunţat consilierul local, Victor Tărtăcuţă, fost viceprimar al Sectorului 3 în mandatul ex-edilului democrat-liberal, Liviu Negoiţă. 

De asemenea, consilierul local PDL, Inocenţiu Voinea, a susţinut că şoferii vor fi supuşi din nou abuzurilor practicate în urmă cu câţiva ani de către hingherii de maşini. "Vor sta la vânătoare în 2-3 locuri şi în altele, unde chiar merită, pe străduţele înguste, nici platformele nu vor putea intra. Peste 80% din ridicări vor fi făcute la vânătoare. Oare asta nu este o sursă de şpagă?", s-a întrebat Voinea.

Serviciul de ridicări auto a fost prestat până în aprilie 2011 de către compania Rosal ce aparţine familiei democrat-liberalului Silviu Prigoană. Atunci contractul a expirat şi nu a mai fost reînnoit de administraţia locală. 

Maşinile fără stăpân vor fi vândute dacă nu sunt revendicate

Tot vineri, consilierii locali ai Sectorului 3 au aprobat şi un al proiect care prevede ridicarea vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public. În acest caz, va fi întocmit un proces verbal de constatare şi va fi emisă o somaţie ce va fi afişată pe caroseria vehiculului prin care se solicită eliberarea locului în termen de 10 zile.

Dacă proprietarul nu va da curs somaţiei, acesta va fi amendat cu 1.000 până la 2.000 de lei. Dacă maşina nu va fi revendicată de nimeni, aceasta va fi valorificată, adică va fi vândută. Serviciul de ridicare a vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public va fi prestat, de asemenea, de o firmă privată desemnată în urma unei licitaţii publice. 

Etichete: contract, hingheri de maşini, licitaţie, Liviu Negoiţă, prigoana, realitatea, ridicări auto, ridicări maşini, robert negoita, rosal, Sectorul 3

0/4 COMENTARII
iulia
08 Feb 18:33
+0
VOTURI
-0
http://infoinsider.ro/2012/10/07/rupestre-de-ce-hingherii-auto-din-sectorul-3-ocolesc-relicvele-cu-numar-smeker-de-pna-dna/
iulia
08 Feb 18:29
+0
VOTURI
-0
http://infoinsider.ro/1001-scrisori/recuperatori-cine-finanteaza-campania-primarului-%E2%80%9Epiedone-hingherul-autosal-expert/
iulia
08 Feb 18:29
+0
VOTURI
-0
http://infoinsider.ro/2013/01/17/hingheri-nu-mai-parcati-la-mitropolie/
iulia
08 Feb 18:28
+0
VOTURI
-0
http://infoinsider.ro/2013/02/02/amestec-rahat-sub-nasul-politiei-locale-a-municipiului-bucuresti/

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE