Metrorex scumpește călătoria cu metroul şi elimină abonamentele de 62 de călătorii. Tarife călătorii



Metrorex, care tot vorbește de o scumpire a tarifului pe călătorie, trece la fapte - o arată o anexă a unui ordin al Ministrului Transporturilor. Călătoria se va scumpi cu până la 33% de la 28 martie, în funcție de tipul de cartelă cumpărat. Totodată, Metrorex va elimina abonamentele lunare de 62 de călătorii, unele dintre cele mai folosite abonamente lunare, care se vând acum cu 50 de lei. 

Reincarcarea cartelelor de metrou, mai scumpa Foto - Octavian Ganea / Mediafax
Reîncărcarea cartelelor de metrou, mai scumpă Foto - Octavian Ganea / Mediafax

Prețul unei cartele cu două călătorii cu metroul va crește de la 4 lei la 5 lei. Cartela cu 10 călătorii se va scumpi de la 15 lei la 20 lei. Un abonament lunar nelimitat va deveni 70 lei, faţă de 60 lei, cât costă acum.

Preţul unui abonament săptămânal cu număr nelimitat de călătorii va ajunge 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament de o zi va crește de la 6 lei la 8 lei.

Metrorex a transmis redacţiei B365.ro un comunicat de presă în care motivează ajustarea tarifelor de acces la metrou începând cu data de 28.03.2015. Totodată, Metrorex a anunţat că va elimina abonamentul de 62 de călătorii din cauza nemulţumirilor exprimate de călători- Vă prezentăm mai jos poziţia companiei:

"Pentru asigurarea serviciului public de transport călători cu metroul în contextul:

· necesităţii menţinerii gradului de confort şi a siguranţei circulaţiei pentru pasagerii transportaţi,

· menţinerii sau reducerii intervalului de circulaţie a trenurilor de metrou la orele de vârf,

· asigurării bunei funcţionări a dotărilor (lifturi, scări rulante etc.) pentru persoane cu mobilitate redusă

şi având în vedere că:

· ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul a stat la baza construcţiei echilibrate a bugetului de venituri şi cheltuieli al S.C. Metrorex S.A. pe anul 2015,

· la nivelul anului 2015 raportul dintre subvenţia necesară pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii la instalaţiile din metrou şi la materialul rulant şi subvenţia alocată este de circa 112 % primele 2 luni şi de circa 114% în perioada martie -decembrie 2015,

· indicii de creştere ai preţurilor unor componente cu pondere semnificativă în cheltuielile de funcţionare ale societăţii în perioada analizată de la ultima ajustare a tarifelor la metrou, august 2012 şi până în noiembrie 2014, au fost:

- pentru combustibili 102,25 %

- pentru apă şi canal 121,69 %

- pentru energie termică 101,69 %

· creşterea preţului la energia electrică consumată pentru funcţionarea în condiţii de siguranţă a metroului este de peste 5 % în anul 2015 faţă de anul 2014, respectiv preţul actual unitar la energia electrică este de circa 307 lei / MWh faţă de 290 lei / MWh plătit de societate în anul 2014 (metroul fiind cel mai mare consumator industrial de energie electrică din Bucureşti),

· în ultimii ani subvenţia alocată societăţii Metrorex de la bugetul de stat pentru transportul de călători cu metroul a scăzut de la circa 56,85% în anul 2012 la circa 47,99 % în anul 2015 din totalul cheltuielilor de funcţionare a metroului, fapt ce arată că societatea Metrorex se înscrie în tendinţa de diminuare a efortului statului în ce priveşte funcţionarea companiilor care, potrivit legii primesc subvenţii de la bugetul de stat sub limita de 50 %, în contextul eficientizării activităţii companiilor subvenţionate,

În conformitate cu legislaţia în vigoare, S.C. Metrorex S.A. propune ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul, măsură promovată încă din anul 2013, după cum urmează:

· călătoria simplă prin utilizarea cartelei de 2 călătorii:

de la 2,00 lei / călătorie la 2,50 lei / călătorie

· călătoria simplă prin utilizarea cartelei de 10 călătorii:

de la 1,50 lei / călătorie la 2,00 lei / călătorie

· călătoria simplă prin utilizarea abonamentului săptămânal cu număr nelimitat de călătorii:

de la 1,43 lei / călătorie la 1,79 lei / călătorie

· călătoria simplă prin utilizarea abonamentului lunar cu număr nelimitat de călătorii:

de la 0,95 lei / călătorie la 1,35 lei / călătorie

· călătoria simplă prin utilizarea abonamentului de o zi:

de la 1,50 lei / călătorie la 2,00 lei / călătorie

Abonamentul lunar cu 62 de călătorii se elimină ca urmare a numeroaselor nemulţumiri exprimate de publicul călător.

De remarcat că principalul titlu de călătorie cu metroul reprezentat de abonamentul lunar cu număr nelimitat de călătorii a crescut de la 60 de lei la 70 de lei ceea ce reprezintă un procentaj de circa 16,7 %.

Astfel, tarifele ce se vor aplica începând cu data de 28 martie 2015 pentru achiziţionarea titlurilor de transport de la metrou, sunt următoarele:

Titluri de călătorie:

cartela cu 2 călătorii ................................................................... 5 lei

cartela cu 10 călătorii ................................................................... 20 lei

abonament săptămânal cu număr nelimitat de călătorii ............ 25 lei

abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii ...................... 70 lei

abonament de o zi ........................................................................ 8 lei

Cartelele de călătorie cu metroul achiziţionate până la data de 27 martie 2015, inclusiv, pot fi utilizate până la terminarea numărului de călătorii sau expirarea duratei de valabilitate înscrisă pe cartelă la data achiziţiei.

Publicul călător se poate deplasa pe toată reţeaua metroului din Bucureşti, respectiv pe toate cele 4 linii magistrale de metrou, 51 de staţii şi 69,2 km cale dublă, prin achitarea o singură dată a taxei de călătorie, transferul de pe o linie pe alta, indiferent de titlul de călătorie utilizat, făcîndu-se fără taxe suplimentare şi fără limitare în timp a călătoriei", anunţă Metrorex.

Noile tarife sunt incluse în anexa unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, pentru aprobarea tarifelor la călătoria cu metroul.

Subvenţia alocată de la bugetul de stat, în 2015, companiei Metrorex, se ridică la 88% din necesarul fundamentat şi solicitat. Pentru a acoperi diferenţa, Metrorex va folosi veniturile proprii ale companiei, dar, potrivit oficialilor companiei, ar putea fi luată în calcul şi o majorare a tarifelor de călătorie cu metroul, în contextul în care nu s-a mai aplicat o creştere a tarifelor de aproape trei ani. 

"Sunt două componente în bugetul companiei. Una dintre ele vizează activitatea de exploatare, iar pentru activitatea de exploatare, potrivit legislaţiei hotărârii de infiinţare a societăţii, Metrorex primeşte de la bugetul de stat subvenţii pentru transport de călători cu metroul. Pentru anul 2015, subvenţia comunicată prin legea bugetului de stat este de 328 milioane lei, cu circa 41 milioane lei mai mică decât cea din anul 2014. Pentru acest an Metrorex şi-a propus să construiască un buget echilibrat, chiar şi în condiţiile alocării unei subvenţii mai mici, care reprezintă 88% din necesarul fundamentat şi solicitat. Diferenţa va fi acoperită din veniturile proprii ale companiei, care provin din transportul călătorilor cu metroul şi celelalte activităţi, precum închirierea spaţiilor comerciale sau din publicitatea la metrou", a declarat, pentru B365.ro, Marin Aldea, director Strategie, Planificare si Resurse în cadrul Metrorex. 

Citește și Şeful RATB vrea să crească preţul călătoriei la 2 lei

Bucureștenii vor plăti pentru transportul în comun în funcție de zona în care se vor deplasa  

Etichete: călătorie, cartelă, metrou, realitatea, se scumpește

0/23 COMENTARII
Alex
23 Apr 16:49
+0
VOTURI
-0
Sustin demersul tau insa daca citesti mai atent comunicatul de presa, principalul motiv invocat de ei este insasi acesta a fluxului prea mare de oameni la metrou si disconfortul pasagerilor. Asa ca, mai putini oameni inseamna confort sporti pentru cei dispusi sa plateasca noile preturi. Iar ei vor ramana in final tot cu acei bani (daca nu cu mai multi) surveniti insasi din scumpire.
alin
20 Apr 07:39
+0
VOTURI
-0
vreau sa va spun ca este 7.34 dimineata , am sunat la numarul 021 9264 si mi-a raspuns instant cineva...am lasat numele si i-am transmis ca nu sunt deacord ca s-a renuntat la cartela de 62 de calatorii...doar daca sunam mai multi putem face ceva.
alin
20 Apr 07:30
+0
VOTURI
-0
ma kc pe deciziile cui a scos cartela de 62 de calatorii si ripostez...ripostez prin a nu mai circula cu metroul . mi-am luat abonament la ratb, fac mai mult pe drum dar alaturi de mine s-au mai alaturat cativa prieteni. doar scazand fluxul oamenilor care merg cu metroul poate se va intampla ceva.
Cosmin
27 Mar 14:26
+0
VOTURI
-0
Panica! Se scumpeste cu 50 de bani calatoria! O moneda nenorocita pe care daca o vezi pe strada nu te apleci sa o ridici! Si nu faceti fite, ca amaratii (fara niciun sens negativ), /// un exemplu fara sens- aplecatul si luatul de pe jos presupune o "munca" pe care nu sunt obligat sa o fac, plus ca nu gasesc toti monede pe jos - exemplu fara sens si cretin/// oricum nu mergeau cu metroul ci cu RATB-ul ca e gratis si nu ii controleaza nimeni! /// o comparatie la fel de proasta: nu se zice ca daca RATB-ul merge prost hai sa luam bani de la metrorex. Problema ca se lasa fara bilet e la RATB acolo trebuie rezolvat ceva, nu la metrorex///
Vai ce ne facem! Dar magstrale noi vreti!///Magistralele se pot face si tin de scumpirea asta - vezi Drumul Taberei, iti explici de ce nu e gata in 10 ani??/// Si calatorii decente in trenuri nou noute!///nu am pretentia sa ma urc in tren nou, dar am pretentia sa se respecte programul afisat pe LED-urile de care au avut bani, si desigur o scumpire ar fi mai acceptata daca s-ar introduce trenuri noi, sa nu mai stam ca sardinele///Dar e mai simplu sa te vaicaresti decat sa te ambitionezi sa castigi mai mult! Tipi ca se scumpeste dar esti incapabili sa faci un pas inapoi sa vezi lucrurile in ansamblu! ///ce ansamblu debitezi? Problema e ca fac 10-20 lei in plus pe luna, inmultit cu 2 mil de oameni si avem aceleasi calatorii in conditii proaste, intarzieri si infrastructura redusa. Asta e imaginea de ansamblu/// Notiuni gen investii, pierderi, profit, rentabilitate iti sunt straine! /// nu are rost sa discuti despre asta, mai bine taci. Daca o companie nu e in stare sa faca o magistrala in 10 ani, mai bine ii numesti pe conducatori incapabili, decat sa spui ca au investitii/pierderi/// In schimb tremuri de emotie cand auzi despre mizerie, gratuitati, pomeni electorale!
Sesizare
20 Mar 11:33
+0
VOTURI
-0
Eu incerc sa sunt la tel. calatorului metrorex 021 9264 sa le fac urmatoarea sesizare:

Am aflat ca mai multi bucuresteni si-au semnalat nemultumirea cu privire la existenta cartelei de 62 de calatorii, doresc sa va comunic pe aceasta cale ca eu am fost si sunt foarte multumit de existenta acesteia; Va rog sa o mentineti in continuare! Multumesc.
Radu
13 Mar 13:48
+0
VOTURI
-0
Eu sunt foarte mulţumit de abonamentul de 62 călătorii. Mincinoşii şi ipocriţii de la METROREX îl scot pt că se pot consuma călătoriile de pe el fără timp de aşteptare.
RUŞINE METROREX şi conducătoriilor de la MINISTERUL TRANSPORTURILOR pentru că au scos ab de 62 călătorii.
giani
13 Mar 11:04
+0
VOTURI
-0
ce dobitoci, cum sa scumpeasca in asa hal abonamentele? cine e nemultumit de ab de 62 de calatorii? eu unul sunt foarte multumit!
Dan
13 Mar 07:20
+0
VOTURI
-0
Eliminarea cartelei de 62 de calatorii este o tampenie, ca sa nu spun ca este o escrocherie tipica METROREX in relatia cu cei care platesc calatoriile cu metroul. Suntem obligati sa apelam la abonamentul lunar de 70 de lei, chiar daca, nu avem nevoie de el pe parcursul unei luni intregi. Pe de alta parte, pentru calatorii care efectuau doar 2 calatorii pe zi (casa-serviciu si serviciu-casa) este evident ca era mai ieftin sa cumpere cartela cu 62 de calatorii decat sa cumpere un abonament intreg pe o luna, fara limita de calatorii! Protectia consumatorului ce zice...???
alex
12 Mar 19:31
+0
VOTURI
-0
Scursurile societatii ne sug pe sub pamant!
RUSINE!
Andreea
12 Mar 12:06
+0
VOTURI
-0
Cei de la Metrorex sunt niste jeguri. Pe baza faptului ca lumea nu are de ales, maresc pretul in permanenta. Este a doua institutie ca "scursura a societatii" dupa parlament.
Cris
12 Mar 06:59
+0
VOTURI
-0
Nivelul de trai e la pamant in Romania iar iobagii tineri, care lucreaza la salariul minim pe economie prin call-centere in Pipera si se dau zilnic cu metroul (ca n-au de ales) abia au bani de covrigi.

Iobagia este maxima in zona tanara in Romania iar pe astia ii doare in freza, scumpesc metroul.

O iesire in strada ar fi de folos.
Unul care munceşte
12 Mar 06:34
+0
VOTURI
-0
Mulţi dintre noi muncim permiţându-ne să mâncăm, doar, un covrig pe zi. Chiar nu mai rezistăm la alte scumpiri.
Sau vă ofticaţi că nu v-am ales?
Ne-aţi dat cu o mână şi ne-aţi luat cu zece mâini.
Ruşine!
Votantul
12 Mar 06:27
+0
VOTURI
-0
Decât să circule mai multe persoane cu acelaşi preţ al călătoriilor, mai bine să circule mai puţine persoane cu preţ mai mare. Nu-i aşa? Ce calcule ingrate.
Ne-aţi mărit salariile ca să ne putem permite să plătim mai mult? Sau v-aţi pus în gând să distrugeţi oamenii? Să-i aduceţi la sapă de lemn.
De ce am votat pentru schimbare? De ce nu se iau măsurile necesare? Până când se continuă sărăcirea noastră?
chaosed
11 Mar 21:22
+0
VOTURI
-0
si daca nu ai posibilitatea sa "te ambitionezi sa castigi mai mult"? ;) nu toata lumea sta pe roze si diferenta intre un venit decent si unul indecent la unii nu tine de ambitie
Fox
11 Mar 19:40
+0
VOTURI
-0
Panica! Se scumpeste cu 50 de bani calatoria! O moneda nenorocita pe care daca o vezi pe strada nu te apleci sa o ridici! Si nu faceti fite, ca amaratii (fara niciun sens negativ), oricum nu mergeau cu metroul ci cu RATB-ul ca e gratis si nu ii controleaza nimeni!
Vai ce ne facem! Dar magstrale noi vreti! Si calatorii decente in trenuri nou noute! Dar e mai simplu sa te vaicaresti decat sa te ambitionezi sa castigi mai mult! Tipi ca se scumpeste dar esti incapabili sa faci un pas inapoi sa vezi lucrurile in ansamblu! Notiuni gen investii, pierderi, profit, rentabilitate iti sunt straine! In schimb tremuri de emotie cand auzi despre mizerie, gratuitati, pomeni electorale!
toma
11 Mar 17:36
+0
VOTURI
-0
Scumpirea este cu 40% la abonamentul lunar, pentru ca majoritatea il foloseau pe cel de 62 de calatorii. In noul plan tarifar acest tip de abonament a disparut. De ce?
Cris
11 Mar 16:32
+0
VOTURI
-0
Nu are de ce sa se scumpeasca ceva in Romania cu zeci de procente % ca n-a crescut nivelul de trai. Din contra, se traieste in SARACIE SI FOAME EXTREMA
gicu
11 Mar 13:24
+0
VOTURI
-0
BA, hotilor si mafiotilor nu aveti de unde sa mai furati si va venit ideea aceasta minunata...mai dau eu ban pt calatoriile voastre...huuuua la puscarie, de miane merg cu bicla...taranilor ce sunteti
Cris
11 Mar 13:06
+0
VOTURI
-0
E escrocherie la buzunar! Scumpirea procentuala este MAFIOT de mare in raport cu inflatia si conditiile efective de calatorie cu metroul.

Practic metroul bucurestean NU FACE BANII !!!
Ing.
11 Mar 12:17
+0
VOTURI
-0
Abonament cu 62 călătorii - preţ actual 50 lei. Acest abonament se va desfiinţa, iar cine îl folosea va cumpăra abonament lunar cu călătorii nelimitate, la noul preţ de 70 lei. Practic, asta este o scumpire de fix 40%, nu 33%.
incredibil
11 Mar 12:14
+0
VOTURI
-0
vad ca realitatea cenzureaza comentariile...

spuneam ca ramane cum am stabilit, adica votati pesede!
au preluat cartela de 10 calatorii de la 10 ron si acum e 20 ron.
dar daca ne-au dublat si salariile... e ok!
Profi...
11 Mar 11:19
+0
VOTURI
-0
De unde v-a iesit o scumpire cu 33% ?!??!?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h