Se toarnă deja asfalt la pasajul de la Piața Presei. Care este stadiul lucrărilor FOTO



Pasajul de la Piața Presei Libere ar trebui deschis luna viitoare. La fața locului, termenul oficial pare cam optimist. La intrarea în pasaj de pe DN1 a început turnarea stratului de asfalt, dar pe rampa de ieșire spre Kiseleff încă se lucrează la finisarea pereților pasajului. Lucrările la pasajele pietonale par și ele în urmă. La pasajul vechi finisajele sunt abia la început, iar la pasajul nou, se lucrează la pereții de lângă bulevard. Până luna viitoare aici ar trebui instalate scări rulante și lifturi. În plus, astăzi, au fost descoperite noi cabluri electrice pe traseul pasajului, cabluri care nu se regăseau și în proiect. Urmează ca Enel să facă o evaluare, iar în funcție de timpul necesar pentru îndepărtarea acestora, finalizarea pasajului ar putea fi din nou amânată. 

Pasajul subteran de la Piața Presei Libere ar trebui finalizat în luna mai. Este ultimul termen oferit de reprezentanții municipalității pentru acest proiect. Pe șantier însă, pare că proiectul are nevoie de mai mult timp pentru a fi încheiat. 

Pe rampa de pe DN1 s-a trecut deja la turnarea unui strat de asfalt. Deocamdată pe o singură bandă. Pe rampa de pe Șoseaua Kiseleff, lucrările nu au evoluat însă până la acest nivel. De fapt, joi dimineață, încă se mai efectuau lucrări la pereții pasajului. 

"Au început să toarne asfalt și în pasaj. Se lucrează la finisaje în pasaj pe direcția DN 1 - Arcul de Triumf. Lucrările, aici, sunt în grafic. Problema e la pasajul de pe direcția DN1 - Bd. Mărăști, unde, din cauza uui cablu electric am stat pe loc mai mult timp", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. 

Și la pasajele pietonale mai este încă de lucru. Astfel, la pasajul subteran nou, ce leagă nodul de transport de la Piața Presei Libere (capăt tramvai 41) cu aleea ce desparte Berăria H de Hard Rock Cafe, abia s-au turnat pereții în zona de lângă bulevard. Mai trebuie turnată placa deasupra, construite scările și realizate finisajele. În plus, aici ar trebui instalate scări rulante și lifturi. 

La pasajul pietonal vechi, care a fost scurtat, abia s-au început lucrările de amenajare. Joi dimineață, singurul progres vizibil era un strat de tencuială pe pereți. La intrarea de lângă parcul Herăstrău, înspre Casa Presei, nu s-a făcut încă nimic. Scările sunt foarte deteriorate, iar pereții sunt murdari și crăpați. 

"Astăzi (n.r. vineri) se pune granit pe scări și în pasaj. S-au tencuit pereții din pasaj, se dă și cu var. Lucrările evoluează bine", a explicat Ion Dedu. 

Noi cabluri electrice ar putea amâna din nou terminarea pasajului

Pasajul de Piața Presei Libere ar fi trebuit finalizat la începutul acesti luni. Termenul de finalizare a fost însă modificat din cauza unor probleme apărute la rețeaua de utilități. Este vorba de un cablu electric aflat pe traseul pasajului de pe direcția DN1 - Bd. Mărăști, care ar fi trebuit mutat, însă s-a constatat că acest cablu nu se află acolo unde era prevăzut în planurile Enel. 

Vineri a apărut o situație similară. "Au fost descoperite noi cabluri electrice care nu ar fi trebuit să se afle acolo. Umrează să vinî aici cei de la Enel să facă o evaluare a situației", a spus directorul de la Transporturi.

În funcție de timpul necesar pentru îndepărtarea acestora, finalizarea pasajului ar putea fi din nou amânată. 

Lucrările la Pasajul subteran Piaţa Presei Libere au fost demarate în martie 2014. Potrivit proiectului, noul pasaj rutier va avea 700 de metri și va fi realizat pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff și bd. Mărăști. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, după Fântâna Miorita, din direcţia Ploieşti-Băneasa. Sub Piața Presei Libere, pasajul se va bifurca, șoferii având la dispoziție două ieșiri: pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers.

Proiectul prevede și construcţia unui pasaj pietonal care va face legătura între Piaţa Presei Libere şi Parcul Herăstrău, pentru a facilita accesul călătorilor la mijloacele de transport în comun, dar şi scurtarea şi modernizarea pasajului pietonal existent. Astfel, din primăvară, bucureștenii vor putea traversa bulevardul Kiseleff din Capitală pe sub pământ prin intermediul a două pasaje pietonale subterane. Primul, care există deja și subtraversează acum bd. Kiseleff și Bd. Mărăști, va fi scurtat și modernizat, urmând a fi dotat cu lifturi și scări rulante.

Construcţia celui de-al doilea pasaj pietonal subteran a fost demarată la finele anului trecut. Acest pasaj va lega nodul de transport de la Piața Presei Libere (capăt tramvai 41) cu aleea ce desparte Berăria H de Hard Rock Cafe.

Întregul proiect va avea o lungime totală de 1.134 m. De asemenea, partea carosabilă va avea o lăţime de 8,8 metri pe pe ramura Kiseleff, unde vor exista două benzi, şi o lăţime de 5,5 metri pe ramura Mărăşti.

Cum ar trebui să arate pasajul la finalul lucrărilor

Etichete: Pasaj Piaţa Presei Libere, pasaj pietonal, pasaj subteran, Primăria Capitalei, realitatea, soseaua kiseleff

0/2 COMENTARII
Mihai
19 Apr 00:42
+0
VOTURI
-0
ca toti ceilalti primari Tov Oprescu isi arata zilnic INCOMPETENTA...nu m-ar mira sa aud peste niste ani,nu foarte indepartatibca a furat de a rupt.
pe B1tv an auzit deja ca are un dosar cu fiul sau pe rol ptr deturnare de fonduri...saracii de ei!
marius
17 Apr 18:22
+0
VOTURI
-0
Primarul Oprescu spunea ca va fi gata luna aceasta, vorbe, minciuni, smecherii in stilul dr. Sorin Oprescu

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE