Sediul Antenelor a fost cumpărat la un preț subevaluat de la Romaero Băneasa, acuză fostul director



Fostul director al Romaero Băneasa susţine că actualul sediu al televiziunilor Intact a fost achiziţionat de la compania românească la un preţ mult subevaluat, în urma unui contract care ridică mari semne de întrebare. 

Turcescu: Intact a incasat 1,5 milioane de euro de la Blue Air si Nelu Iordache
Turcescu: Intact a incasat 1,5 milioane de euro de la Blue Air şi Nelu Iordache
Foto: paginademedia.ro

Sediul televiziunile fondate de Dan Voiculescu, de pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, numărul 25-27, a fost închiriat de acesta în 1991, de la Romaero Băneasă, prin Societatea Crescent Commercial & Maritime Cyprus Ltd, informează Digi24.ro.

Offshore-ul din Cipru e controlat de Dan Voiculescu, iar înţelegerea cu Romaero a fost valabilă 10 ani. În primii doi ani, Romaero a încasat de la Crescent 55.000 de lei în fiecare lună. Adică pentru terenuri şi clădiri, offshore-ul din Cipru a avut de achitat doar 183 de dolari în fiecare lună.

Cu trei ani înainte de expirarea contractului de închiere dintre Romaero şi Crescent, în 1998, firma din Cipru îi cere proprietarului ca o altă societate să preia contractul de închiriere. Este vorba despre Corporaţia pentru Cultură şi Artă Intact.

În acelaşi timp, după cesionarea contractului, Romaero permite Corporaţiei să cumpere în leasing imobilul de aproape 2.000 de metri pătraţi şi terenul aferent, în suprafaţă de 4.184 de metri pătraţi.

Intact îşi bazează cererea pe Ordonanţa de urgenţă nr. 88 din 1997, care prevedea că firmele pot cumpăra de la stat spaţiile pe care le au închiriate, iar din preţul de vânzare se vor scădea investiţile făcute până în momentul cumpărării. Romaero încheie un contract de leasing imobiliar pe patru ani, în valoare de 1.028.000 de dolari cu firma Intact. Corporaţia se obligă să-și achite datoria în rate lunare egale, de 28.500 de dolari. Contractul este încheiat cu acordul Fondului proprietăţii de stat.

Contractul încheiat a avut prevederi clare. Dacă, de exemplu, Romaero ar fi vrut să denunțe această înțelegere, atunci televiziunile ar fi părăsit acel sediu. Însă, doar după ce compania de stat ar fi plătit despăgubiri de sute de mii de euro.

În iunie 2002, după ce corporaţia achită cele 36 de rate, se încheie şi contractul de vânzare-cumpărare. În numele statului semnează Francisc Tobă, cel care deţinea atunci funcţia de director al Romaero.

„E adevărat! În sensul că eu ajungând acolo am constatat la venituri că îmi veneau nişte bănuţi de la trustul Intact, nu de la Voiculescu. Am zis: ce e cu banii ăştia? Păi banii aceştia sunt rata lunară care ne este plătită de vreun an şi ceva sau doi ani de zile, întrucât contractul de semnat de nu mai ştiu care director de dinaintea mea a fost de un milion şi ceva. Acel spaţiu a fost vândut trustului Intact. Eu am fost legat de mâini şi de picioare. Am vrut să denunț contractul, dar nu aveam banii. Eu am fost pus în faţa unui fapt împlinit. Eu nu am făcut decât să constat că mai aveau vreo 2-3 rate şi el devenea stăpânul acestei chestii”, declară Francisc Tobă.

La 14 ani de la semnarea înţelegerii, Francisc Tobă spune că acel contract a fost avantajos pentru televiziunile fondate de Dan Voiculescu.

„Era păguboasă fără doar şi poate. Era mult subevaluată din punct de vedere al pieţei”, mai spune fostul director Romaero.

Etichete: Romaero, sediu antena 3, Voiculescu

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE