Şeful Metrorex: Noul tren de metrou a ajuns la Bucureşti



Primul tren de metrou tip CAF a ajuns la Bucureşti, potrivit directorului general al Metrorex.

caf
caf

"Noile trenuri au venit deja. Nu au intrat deja în teste. Au avut o întârziere puțin, foarte puțin. A fost o neînțelegere acolo. Contractul prevedea un avans până la 30%. Noi le-am dat chiar 25%. Iar eu au spus că trebuie 30%. Acum sunt încă în grafic, pe 1 ianuarie trebuie să fie puse în circulație. Vor fi doua luni de teste. Acum a venit un tren, următorul trebuie să vină", a declarat, vineri, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Trenurile noi de metrou, tip CAF, trebuiau să fie puse în funcţiune începând cu acest an, însă venirea lor la Bucureşti a fost amânată de mai multe ori. "În data de 29.11.2011 Metrorex a semnat cu firma spaniolă CAF un contract de achiziţie şi punere în funcţiune a 16 trenuri noi de metrou, care urmează să fie livrate (conform prevederilor contractului) şi puse în funcţiune începând cu anul 2013. Valoarea contractului este de 97 milioane euro (fără TVA). Conform prevederilor contractuale trenurile de metrou vor fi livrate începând cu semestru al II-lea al acestui an. Primul tren de metrou, fabricat de CAF, va ajunge la Bucureşti în luna septembrie 2013 şi urmează a fi pus în circulaţie cu călători în cursul lunii ianuarie 2014. Înainte de punerea în funcţiune cu pasageri, primul tren de metrou fabricat de CAF trebuie supus unor teste, conform legislaţiei in vigoare, în vederea obţinerii Agrementului Tehnic de la AFER (Autoritatea Feroviară Română-organismul acreditat în România pentru omologarea şi agrementarea produselor feroviare). De asemenea, primul tren va trebui să efectueze un parcurs de probă de anduranţă, fără călători, de 20.000 km. Restul trenurilor de metrou, fabricate de CAF, vor ajunge la Metrorex şi vor începe să funcţioneze în cursul anului 2014. Conform prevederilor contractuale, primele 4 trenuri CAF vor fi fabricate în Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Griviţa SA", a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, director general al Metrorex, la finele lunii mai.

Prezent vineri, pe şantierul de la Orizont, când prima cârtiţă uriaşă a ajuns la cea de-a doua staţie de pe viitoarea Magistrală 5, Aurel Radu a mai precizat că în 6-7 luni se va iniția procedura pentru studiul de fezabilitate şi studiul de trafic pentru Magistrala 4, continuarea spre Progresul.

La 24 septembrie, la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), a avut loc semnarea documentelor de finanţare pentru proiectul „Studiu de pre-fezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu". Finanţarea pentru acest proiect, în valoare de 10 milioane CHF (fără TVA), este asigurată, în proporţie de maximum 85%, respectiv 8,5 milioane CHF, prin programul „Îmbunătăţirea mediului înconjurător" a Programului de Cooperare Elveţiano - Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse. Contribuţia părţii române este de minimum 15%, respectiv 1,5 milioane CHF.

Vezi aici: PRIMELE FOTOGRAFII cu noul metrou care va circula în Capitală. Cum arată trenul CAF de București

Etichete: Gara Progresu, magistrala 4, metrou lac straulesti, METROU NOU, tren CAF, tren nou

0/2 COMENTARII
Bucur
08 Nov 17:09
+0
VOTURI
-0
Noi nu avem voie sa mai producem vagoane de metrou, ca nu ne da voie CAER-ul, pardon, UE.
Marius
08 Nov 16:28
+0
VOTURI
-0
Ce bine ar fi facut banii astia daca intrau in industria romaneasca...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE