Sens giratoriu suspendat pe Centura Capitalei, la Prelungirea Ghencea: Guvernul promite banii



CNADNR va construi pasarele suspendate pe Şoseaua de Centură și chiar un sens giratoriu suspendat, la intersecţia cu Prelungirea Ghencea şi drumul judeţean spre Domneşti, conform autorităților. Un astfel de proiect, la Prelungirea Ghencea - Domnești,  ar urma să coste aproximativ 35 de milioane de euro. În alte zone ale Centurii vor fi montate pasarele pietonale. Între timp, lucrările la modernizarea Centurii Sud a Capitalei au fost sistate, din cauza opririi finanțării de către Guvern.

Sens giratoriu suspendat
Sens giratoriu suspendat
Intersecția dintre Prelungirea Ghencea și Centura Capitalei este unul din cele mai aglomerate puncte ale traficului bucureștean: coloane de maşini de kilometri întregi, atât pe Şoseaua de Centură, cât şi pe Prelungirea Ghencea, transformă traficul într-un coșmar.
 
Premierul Victor Ponta a declarat miercuri că soluţia de durată pentru fluidizarea traficului rutier pe şoseaua de centură a Bucureştiului este construirea de pasarele, iar statul va aloca în acest sens bani din buget  în 2014-2015, dacă lucrările nu pot fi finanţate din fonduri europene. Guvernul va lansa procedura de licitație pentru construirea pasarelei, prin Hotărâre.
 
În vizită pe șoseaua de Centură, premierul Victor Ponta și primarul general Sorin Oprescu au discutat despre problemele întâmpinate de proiect, având în vedere că o parte a drumului ține de administrația Municipiului București, iar cealaltă de Județul Ilfov. Primarul general al Capitalei și șeful Consiliului Județean Ilfov au promis că vor colabora și vor pune la dispoziție studiile de fezabilitate făcute până acum pentru a se construi pasarela de la Prelungirea Ghencea.
 
Conform unui studiu de fezabilitate realizat de Consiliul Județean Ilfov, amenajarea intersecției Prelungirea Ghencea- Domnești, ar urma să coste 35.621.604 Euro.
 
 Conform studiului de fezabilitate, pasajul ar urma să se facă pe patru benzi, având în vedere că Centura Capitalei va fi și ea dezvoltată la patru benzi. 
Proiectul consta in sporirea capacitatii de circulatie a strazii Prelungire Ghencea pe toata lungimea prin realizarea
largirii la 4 benzi de circulatie (cate 2 pe fiecare sens) si amenajarea denivelata cu un sens giratoriu pe pasaj a intersectiei cu centura rutiera a municipiului Bucuresti si calea ferata.
De asemenea, in cadrul acestui proiect este prevazuta continuarea largirii la 4 benzi de circulatie (cate 2 pe fiecare sens) a Centurii Bucuresti in zona intersectiei, pe zona rampelor ce se vor executa in lungul Centurii si vor asigura accesul la sensul giratoriu
 
In 2006, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat pentru acest proiect 84 milioane lei (HCGMB 25/2006). In acelasi an, consilierii au mai alocat circa 260 de milioane lei (HCGMB 268/2006). In 2007, s-au mai alocat aproximativ 50 milioane lei, valoarea totala a proiectului ajungand la 393 milioane lei.

Din 2006 pana in 2007 suma alocata acestui proiect a crescut de aproape cinci ori. Lucrarile la acest proiect nu au inceput deoarece drumul se afla in doua unitati administrative, Bucuresti si Ilfov, iar pentru demararea proiectului este nevoie de un parteneriat intre cele doua entitati. 

 Din cei 80 de kilometri ai Şoselei de Centură, doar 20 de kilometri au fost modernizaţi şi sunt la nivel de autostradă.
 
Pasarela/Pasajul Ghencea - Domneşti  

Proiectul avut în vedere și de Primăria Municipiului București prevedea un pasaj între Prelungirea Ghencea şi comuna Domneşti, peste Şoseaua de Centură a Capitalei şi calea ferată paralelă cu aceasta. Pasajul implică şi lărgirea Prelungirii Ghencea, care în acest moment are o singură bandă pe sens.

 Situaţia proiectului este destul de "delicată" - terenul situat la est de Şoseaua de Centură aparţine Municipiului Bucureşti, terenul situat la vest de Şoseaua de Centură se află în judeţul Ilfov, iar Şoseaua de Centură în sine este în administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), subordonată Ministerului Transporturilor.

În această situaţie, proiectul are şanse mici să se materializeze în condiţiile în care autorităţile nu colaborează între ele. De asemenea, proiectul nu poate beneficia de fonduri din partea Primăriei Capitalei pentru că nu se află în Bucureşti. "Curtea de Conturi nu îmi permite să investesc aici", a declarat Sorin Oprescu la şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti din data de 31 octombrie.

Centura de Sud se va parcurge contra taxă

Lucrările la Centura de Sud a Capitalei au fost suspendate, după ce Guvernul a oprit finanțarea lucrărilor.

Premierul Ponta spunea, încă de atunci, că Centura de Sud se va moderniza la nivel de autostradă, dar nu pe banii statului. Pentru recuperarea finanțării va fi introdusă o taxă pentru șoferii ce se vor deplasa între A1 și A2. Același lucru l-a reiterat și joi, în timpul vizitei de lucru pe Centură. Taxa va fi introdusă în ciuda faptului că există deja Rovinieta, achiziționată obligatoriu la ieșirea din oraș, dar și taxa de drum inclusă în benzină.

Dezbătut încă din anul 2005, înainte de aderarea la Uniunea Europeană, proiectul estimat de CNADNR la o valoare de 2,3 miliarde de lei (circa 530 milioane de euro) a trecut "de pe hârtie" la stadiul de şantier în anul 2007, iar de atunci s-au reabilitat în mod real doar 20 de kilometri, şi aceştia finalizaţi în proporţie de 90-95%, reltează Digi 24.

Între timp, în alte oraşe din ţară proiecte de zeci de milioane de euro, o parte dintre ele cu bani europeni, pentru centuri cu regim de autostradă, deşi începute mai târziu, au fost finalizate sau sunt funcţionale.

Statul a cheltuit aproape 90 milioane de euro pentru lucrări de modernizare, conform Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) pe 20 de km.

În total, şoseaua de centură are 72 de km, deci deci nici măcar o treime nu e modernizată. Traficul zilnic pe şoseaua de Centură e de 144.000 de maşini.

 

Etichete: centura Bucureşti, realitatea

0/18 COMENTARII
Mihai
05 oct 19:48
+0
VOTURI
-0
Există o soluție mult mai simplă.Desființarea trecerii la nivel cu calea ferată la intersecția DJ602 cu MCB.Conducătorii auto pot folosi pe sensul Domnești București DNCB DN6 Splaiul Independenței DJ602.În sens invers DJ602 Splaiul Independenței DN6 DNCB.Podul peste MCB bani aruncați care pot fi folosiți să scăpăm definitiv de coșmarul refugiilor de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție.
aly
20 aug 21:32
+0
VOTURI
-0
Acest proiect al pasajului giratoriu peste centura Domnesti este un proiect megaloman,constructia acestui pasaj la cum se lucreaza in Romania se v-a termina peste 30 de ani c-am in anul 2050.Domnilor guvernamti construiti o pasarela simpla care se v-a construi repede si ieftin.
asdad
24 aug 16:53
+0
VOTURI
-0
asta va fi gata in 2050 .proiect, fonduri , materiale , apoi dureaza ca nu e usor
Adrian
24 aug 14:45
+0
VOTURI
-0
Rusine mondiala! Nu nationala! Irna sunt cratere acolo mai rau decit in canionu american. Am venit si eu acasa in Romania dupa 4 ani. Asta a fost in inarna. Eu asa drum sau aces catre undeva nu stiu cum sa ai zic eu nu am vazut. De 20 de ani astia de la putere care se tot prelinda pe acolo nu au facut nimic in tara aia, ba da nimic. Ati este si rusine sa vi cu un prieten strain in Romania. De cum se termina ungaria si intri pe cimpurile alea totu la noi e dezastru. Cum puteti sa-i votati pe astia mereu eu nu stiu? Nu stiu ce e in mintea voastra.
Elena Radu
23 aug 08:42
+0
VOTURI
-0
Foarte interesant e faptul ca ieri au fost Agenti de Politie care au fluidizat traficul la bariera Domnesti, dar in rest nu-i picior de politist..... Asta ar rezolva o vreme , cat de cat, ambuteiajele.
andreea
22 aug 20:19
+0
VOTURI
-0
Si sensul asta giratoriu va ajunge in aceeasi stare ca si strapungerea aia de la Ciurel? Un pilon de beton aruncat peste o bucata de iarba?
Hai sa terminam cate ceva din ce-am inceput si dupa aia sa dam drumu' la alte proiecte, domnu' faraon Oprescu!
Fox
22 aug 17:33
+0
VOTURI
-0
Care centura Vallym? Ulita de inconjuara Bucurestiul?
vallym
22 aug 16:56
+0
VOTURI
-0
ce naiv poti fi mai Edy...sa se conulte cu sorinel ca sa ce???sa il injure?ca altceva nu stie...centura Bucurestiului e cea mai mare rusine nationala...punct
Kult
22 aug 16:46
+0
VOTURI
-0
Ameteala electoratului.... asa se cheama! Guvernul a taiat bani multi de la investitii incepute asa ca de ce ar da bani pentru una care nici macar nu e pe plansa? Da bine insa la electorat sa promita ca multa lume o sa si uite ca nu o face!
Edy
22 aug 16:31
+0
VOTURI
-0
Important este sa se gaseasca cele mai bune solutii, consultarea lui Sorin Oprescu nu este facultativa, ci obligatorie cand e vorba de aceste probleme de trafic.
Elena
22 aug 16:12
+0
VOTURI
-0
Vai ce minune,Ponta si-a adus aminte de Bucuresti si de problemele sale! E bine ca cel putin acum, la aproape un an si jumatate de mandat, realizeaza ca Sorin Oprescu are doar Bucurestiul in administrare, nu si zona limitrofa.
daria
22 aug 16:11
+0
VOTURI
-0
Nimic neobisnuit, premierul trebuie sa tina cont de toti, si in primul rand de cei aproape doua milioane de bucuresteni ai lui Sorin Oprescu, intr-un Bucuresti in care zilnic intra si cateva sute de mii de ilfoveni, giurgiuveni sau calaraseni.
saineanu
22 aug 16:06
+0
VOTURI
-0
Traficul bucurestean are problemele sale, si nu putine. Daca guvernul s-a hotarat sa se implice, asta e de bine, nu poate lasa totul in responsabilitatea lui Sorin Oprescu, municipalitatea bucuresteana nu poate construi in afara jurisdictiei sale.
geox
22 aug 15:06
+0
VOTURI
-0
BRAVOOOO!!!!!! am auzit ca aici o sa se opreasca "zburatoarea" doctorului !!!!!...............dati inainte cu vrajeala ca "pro_stii" sunt multi.
Fox
22 aug 14:44
+0
VOTURI
-0
Promisiunile nu costa nimic. Oricum romanii au memoria scurta, sau cel putin 70% dintre ei.
locuitor prl ghencea
22 aug 13:07
+0
VOTURI
-0
o sa se realizeze acest proiect extraterestru exact atunci cand se va termina si metroul din dr taberei....30 ani
un roman
22 aug 11:49
+0
VOTURI
-0
Centura Bucuresti= Rusine nationala..

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE