Sens unic pe Dorobanți, bd.Carol, B.Văcărescu, Lacul Tei.Cum vrea Primăria să reconfigureze traficul



Conform unui studiu prezentat în Comisia Tehnică de Urbanism a Primăriei Capitalei de săptămâna aceasta, pe baza unor studii realizate în 2010, introducerea sensurilor unice pe mai multe artere importante din Capitală ar rezolva probleme importante ale traficului. Măsurile mai au de trecut, însă câteva etape până a fi puse în practică.

Proiectul prevede introducerea următoarelor măsuri:

- se introduce sens unic pe bd Carol, în prelungirea sensului unic de pe bd. Elisabeta şi introducerea a două benzi dedicate transportului în comunn, câte una pe fiecare sens. Pentru celălalt sens, se propune introducerea sensului unic pe traseul Calea Victoriei - str. Doamnei - str. Florescu -str. Negustori - str. Plantelor;
- se prelungeste sensul unic de pe str. Mircea Vulcanescu, de la intersectia cu bd. Dinicu Golescu pana la intersectia cu Calea Plevnei;
- se prelungeste sensul unic de pe Calea Victoriei din dreptul CEC pana la Splaiul Independentei. Calea Victoriei va avea pe tot traseul sau trei benzi, in spatiul rezultat in urma acestei schimbari urmand sa se amenajeze piste de biciclisti.
- sens unic pe bd. Barbu Vacarescu dinspre str. Glinka spre sos. Pipera, in tandem cu Calea Floreasca. in aceeasi zona se propune cuplul bd. Lacul Tei (sens unic spre centru) si str. Ramuri Tei (sens unic spre Colentina). "Vor fi trei benzi cu sens unic destinate tuturor autovehiculelor şi o bandă pe sens invers destinată strict autobuzelor, taxiurilor şi mijloacelor de intervenţie", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitale, în luna iulie a acestui an.

- Soseaua Progresului va fi sens unic dinspre intersectia de la Razoare spre str. C-tin Istrati, iar pe un segment din soseaua Viilor se va putea circula doar dinspre str. C- tin Istrati spre Calea Rahovei;
- sens unic pe Calea Dorobantilor - directia dinspre Nord spre Centru;
- sens unic pe str. Aurel Vlaicu - Calea Floreasca pana la str. M. I. Glinka - directia dinspre Nord spre Centru;
- sens unic pe str. Ghiocei - Domnita Ruxandra - Icoanei - A. Verona- directia dinspre Nord spre Centru;
- sens unic pe Polona intre M. Eminescu si Stefan cel Mare - directia dinspre Centru spre Nord;
- sens unic pe str. Popa Rusu - Toamnei - Despot Voda - directia dinspre Centru spre Nord;
- se prelungeste tronsonul de sens unic de pe str. Vasile Lascar de la inters cu str. Italiana pana la str. A. Calinescu;
- sens unic pe Calea Grivitei intre intersectia cu str. Polizu si str. M. Vulcanescu - pe directia Vest-Est;
- sens unic pe str. Sfintii Voievozi de la Calea  Grivitei la Piata Sf. Voievozi - pe directia Vest-Est;
- sens unic pe str. Sevastopol - pe directia Vest-Est;
- sens unic pe str. Gh. Manu - str. Occidentului - str. Polizu - pe directia Est-Vest;

Municipalitatea propune si infiintarea de benzi dedicate autobuzelor pe: bd. Carol, Splaiul Independentei in zona centrala, bd. Libertatii, bd. Unirii, bd. Decebal, bd. Carol, bd. P. Protopopescu, Calea Mosilor noua, bd. Dacia, str. M. Vulcanescu, sos. Cotroceni, Calea Floreasca, sos Barbu Vacarescu si bd. Lacul Tei. 

Tot în tema transportului în comun, s-a adus în discuţie şi posibilitatea de a moderniza terminalul tramvaielor 32 din Piaţa Unirii. 

Soluţia sensurilor unice este considerată eficientă până la posibilitatea construcţiei de pasaje sub sau supraterane în intersecţiile cele mai aglomerate. Astfel, pentru moment beneficiile sensurilor unice sunt suficiente, dat fiind că ele ar aduce rezultate bune, potrivit studiului, la costuri mai scăzute decât pasajele.

Sensurile unice inversabile pe anumite perioade de timp au fost excluse, dat fiind că nu ar fi posibilă implementarea lor, mai ales în centrul Bucureştiului. Posibilitatea de a se circula în timpul zilei pe un sens al unei artere şi seara, pe  sensul invers, în funcţie de tranzitul domiciului-loc de muncă este o variantă introduse în anumite oraşe Occidentale.

Anterior, se mai discutase în Comisia Tehnică de Urbanism și introducerea de sens unic și pe Șoseaua Pantelimon sau pe Bd. Ferdinand, aceste artere nefiind vizate de studiul prezentat în ședința de miercuri.

 

Studiu

Etichete: Calea Dorobanţi, promo, realitatea, sensuri unice

0/5 COMENTARII
Magicianul
03 Jan 09:35
+0
VOTURI
-0
Fluidizarea traficului cu sensuri unice e cea mai mare aberatie. Acum ai 2-3 drumuri dintr-o zona in alta si dupa vei avea un singur drum!!! Unde e fluidizarea???
De rute alternative dar putin mai lungi ati auzit???
Intrebati taximetristii!!!! Acum exista 3-4 trasee dintr-un loc in altul si doar o ruta este aglomerata, restul sunt lejere si te pot ajuta. Cu sensuri unice toti se vor buluci pe acolo siiiii, ce e ROMANESC, vor parca pe jumatate din benzile unice!!!!
Succes tantalailor!!!
In 1-2 ani sper sa apara Partidul Alternativelor...
Bicla
16 Nov 16:01
+0
VOTURI
-0
Rezolvarea e mult mai ieftina decat se crede: BICICLETELE. Uitati-va la Copenhaga si o sa intelegeti ce spun.
dorinteodor
16 Nov 12:23
+0
VOTURI
-0
este evident o mare prostie dar e singura solutie. problema a aparut datorita iresponsabilitatii de zeci de ani in a supra-popula centrul cu cladiri de birouri, cu prea multe sedii de firme....un nou centru economic ar fi fost solutia corecta de descongestionare....
Cris
16 Nov 07:46
+0
VOTURI
-0
Este o decizie cretina, binenteles. Macar ar putea sa anunte pe unde sa o iei ca sa te duci si sa te intorci daca vrei sa ajungi in nordul Capitalei.

Ne conduc niste tampiti !
Alex
15 Nov 22:15
+0
VOTURI
-0
Bucurestenii si roamanii nu sunt pregatiti de asmena tampenie. Firmele de partid isi fraca satisfacut labutele muradre gandndu-se la refacut marcaje, semafrizarea inteligenta deja platita, semne noi, etc...
Despre latirea Caii Calarasilor si a Caii Dudesti, nici o vorba. Ulite imputite in centru. Aia sunt.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE