SIMULARE BAC 2014, CLASA A XI-A - SUBIECTE, CONȚINUT.Din ce PROGRAMĂ dau elevii de a XI-a simularea



SIMULARE BAC 2014, CLASA A XI-A - SUBIECTE, CONȚINUT:  Ministerul Educației a publicat documentul cu titlul "CONȚINUTURI PENTRU SIMULAREA PROBELOR SCRISE ALE EXAMENULUI DE BACALAUREAT NAŢIONAL PENTRU ELEVII CLASEI A XI-A ÎN ANUL ȘCOLAR 2013 – 2014", mai exact programa pentru examen.

SIMULARE BACALAUREAT 2014
SIMULARE BACALAUREAT 2014
Foto: gandul.info

ALTE ȘTIRI DIN: ŞCOALĂ

    CITEŞTE TOATE ŞTIRILE DIN: ŞCOALĂ

SIMULARE BAC 2014, CLASA A XI-A - SUBIECTE, CONȚINUT:  

Din ce vor da elevii de clasa a XI-a evaluarea de Bacalaureat, programă 2014:

LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ
Conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:
reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală – conținuturi asociate competenței specifice 1.1;
textul dramatic postbelic – conținut asociat competenței specifice 2.3;
limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii – conținut asociat competenței specifice 2.5;
simbolismul, prelungiri ale romantismului şi clasicismului, perioada interbelică, perioada postbelică, curente culturale/literare românești în context european – conținuturi asociate competenței specifice 3.2;
interpretări și judecăți de valoare exprimate în critica și în istoria literară – conținuturi asociate competenței specifice 4.3;
autorii canonici: G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudor Arghezi, Ion Barbu, Camil Petrescu, G. Călinescu, E. Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.

MATEMATICĂ
programa M_mate-info
Conținuturile pentru simulare și competențele de evaluat asociate acestora, corespunzătoare claselor a IX-a, a X-a și a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:
Sisteme liniare cu cel mult 4 necunoscute, sisteme de tip Cramer, rangul unei matrice
Studiul compatibilităţii şi rezolvarea sistemelor: proprietatea Kroneker-Capelli, proprietatea Rouchè, metoda Gauss
din capitolul Sisteme de ecuații liniare
capitolul Derivabilitate
capitolul Reprezentarea grafică a funcțiilor
MATEMATICĂ
programa M_șt-nat
Conținuturile pentru simulare și competențele de evaluat asociate acestora, corespunzătoare claselor a IX-a, a X-a și a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:
Sisteme liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma matriceală a unui sistem liniar
Metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare
din capitolul Sisteme de ecuații liniare
capitolul Funcții derivabile
capitolul Studiul funcțiilor cu ajutorul derivatelor

MATEMATICĂ
programa M_tehnologic
Conținuturile pentru simulare și competențele de evaluat asociate acestora, corespunzătoare claselor a IX-a, a X-a și a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:
Sisteme liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma matriceală a unui sistem liniar
Metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare
din capitolul Sisteme de ecuații liniare
capitolul Funcții derivabile
capitolul Studiul funcțiilor cu ajutorul derivatelor

MATEMATICĂ
programa M_pedagogic
Conținuturile pentru simulare și competențele de evaluat asociate acestora, corespunzătoare claselor a IX-a, a X-a și a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:
Structuri algebrice: inel, corp
din capitolul Structuri algebrice

ISTORIE
POPOARE ŞI SPAŢII ISTORICE
Europa şi lumea în secolul XX
Probleme de atins: Europa contemporană (unitate, diversitate, integrare); Cultura română – cultură europeană; România şi Europa în secolul al XX-lea
OAMENII, SOCIETATEA ŞI LUMEA IDEILOR
Economie şi societate în lumea postbelică
Probleme de atins: Ocupaţii şi statute profesionale; Viaţa privată şi viaţa publică; Economie rurală – economie urbană în România.
Ştiinţa şi societatea
Probleme de atins: Impactul tehnologiei asupra vieţii cotidiene şi a mediului; Noile tehnologii şi timpul liber.
STATUL ŞI POLITICA
Statele în perioada contemporană
Probleme de atins: Forme de organizare statală; Idei şi regimuri politice.
Notă:
Conținuturile de mai sus fac parte din Programa școlară pentru istorie - clasa a XI-a, fără a fi incluse în programa pentru examenul de bacalaureat național.
Competențele evaluate sunt cele prevăzute în programa pentru examenul de bacalaureat național, formate/dezvoltate până la data susținerii simulării.

LIMBA ŞI LITERATURA MAGHIARĂ MATERNĂ
I. Kommunikációs képességek
Tartalmak
1.1 A nyelvi közlés tényezői (adó, vevő, csatorna, kód, üzenet, kontextus), funkciói (ismeretközlő, érzelemkifejező, felhívó, kapcsolatteremtő, metanyelvi, stilisztikai).
1.2 Mindennapi kommunikáció (párbeszéd, monológ); nyilvános kommunikáció; tömegkommunikáció.
1.3 Rétegzettség és norma a nyelvhasználatban (köznyelv, irodalmi nyelv; csoportnyelvek; tájnyelvi változatok); a nyelvváltozatok eltérő kifejezési formái.
1.4 Stílusrétegek, stílusárnyalatok (társalgási, tudományos-szakmai, publicisztikai, hivatalos, szépirodalmi).
2.1 A szöveg. Szövegszervező eljárások. Szövegszerkezet, szövegösszefüggés, grammatikai kapcsolóelemek, szövegjelentés (tételmondat, kulcsszó, témahálózat).
2.2 Szövegtípusok, szövegműfajok (elbeszélő, leíró, érvelő; hivatalos írásművek: hivatalos levél, szakmai önéletrajz; levél).
3.1 Érvelő-meggyőző, értekező szövegek (szónoklat, értekezés).
3.2 Az érvelő-meggyőző, értekező szöveg jellemzői: szókincs, terminológia, az érvelés technikája (érvek, ellenérvek; deduktív, induktív érvelés; bizonyítás, cáfolat).
4.1 Szóbeli és írott szövegek jellemzői.
4.2 A kommunikációs helyzethez és a tárgyhoz igazodó megnyilatkozás.
4.3 A magyar helyesírás alapelvei (a kiejtés, a szóelemzés, a hagyomány és az egyszerűsítés elve); az egybeírás és különírás szabályai; a tulajdonnevek írásának szabályai; az idegen szavak helyesírása.
5.1 Vélemény, magyarázat; információk kiemelése, összefüggések megragadása, elfogadás, elutasítás megfogalmazása.
6.1 Könyv- és könyvtárhasználat; a forráshasználat etikai normái és formai kötöttségei; idézés, hivatkozás.
II-III. A szövegolvasás és a történeti látás képességei
Tartalmak
1.1 Esztétikai tapasztalat, esztétikai érték, megjelenített értékek, értékrend, értékszerkezet.
1.2 Esztétikai minőségek: fenséges, alantas, tragikus, elégikus, idilli, komikus, ironikus, szatirikus.
1.3 Hangnemek: ünnepélyes, patetikus, humoros, szatirikus, nosztalgikus, elégikus.
2.1 Irodalmi kánon, korstílus, stílusjegyek (középkor, reneszánsz, barokk, klasszicizmus, romantika).
3.1 Szóképek: metafora, megszemélyesítés, szinesztézia, allegória, metonímia, szimbólum. Hasonlat. Vándormotívum, archetípus. Alakzatok: ismétlés, ellentét, kihagyás, felcserélés, gondolatpárhuzam.
3.2 Verstani fogalmak: ritmus, hangsúlyos ritmus, időmértékes ritmus, rím és rímfajták. Balassi-strófa, szonett.
3.3 Tér- és időszerkezet az epikai, lírai, drámai alkotásokban.
3.4 Epikai műfajok: eposz, ballada, legenda, novella, regény, napló, irodalmi levél.
3.5 Lírai műfajok: dal, epigramma, óda, himnusz, költői levél, életkép, elégia, leíró költemény.
3.6 Drámai műfajok: tragédia, drámai költemény.
4.1 Elbeszélés és tanítás a legendában.
4.2 Hősteremtés a történeti tárgyú epikában (barokk eposz, történeti tárgyú műballada, történelmi regény).
4.3 Az énelbeszélés változatai (levél, napló, irodalmi levél, szentimentalista énregény). Az elbeszélői ént létrehozó narrációs eljárások.
4.4 Történetalakítás és időkezelés a romantikus epikus alkotásokban.
4.5 Romantikus emberkép az epikus alkotásokban.
5.1 Imitáció a barokk eposzban.
6.1 A közösségi én megnyilatkozásformái; a himnusz változatai (keresztény, közösségi), az óda történeti változatai (klasszicista, romantikus).
6.2 Lírai én a romantikában (teremtő zseni, látnok, hasonmás).
7.1 Személyesség, személytelenség; közvetlenség, közvetettség.
7.2 Allegorikusság.
8.1 Imitáció, antik minta, imitáció és versszerkezet (piktúra, szentencia), imitáció és verselés (klasszikus időmértékes verselés: hexameter, pentameter, disztichon), imitáció és műfajok (óda, elégia, epigramma).
8.2 Imitáció a humanista és klasszicista lírában.
9.1 Cselekmény, konfliktus, szereplők rendszere, drámai hős, szerkezet, beszédfajták.
10.1 A romantikus dráma.
10.2 Eszmetörténeti összefüggések a drámai költeményben.

Ajánlott szerzők listája:
Arany János, Balassi Bálint, Berzsenyi Dániel, Csokonai Vitéz Mihály, Jókai Mór, Kármán József, Katona József, Kazinczy Ferenc, Kós Károly, Kölcsey Ferenc, Madách Imre, Mikes Kelemen, Mikszáth Kálmán, Móricz Zsigmond, Janus Pannonius, Petőfi Sándor, Vajda János, Vörösmarty Mihály, Zrínyi Miklós.

LIMBA ŞI LITERATURA GERMANĂ MATERNĂ
Literatur:
Aufklärung: Wesenszüge und Menschenbild anhand von literarischen und nichtliterarischen Texten;
G.E.Lessing als Vertreter der Aufklärung. G. E. Lessing: Nathan der Weise.
Sturm und Drang: Lebensgefühl und Kunstauffassung anhand von literarischen und nichtliterarischen Texten.
Klassik: Lebensgefühl, Kunstauffassung, Menschenbild anhand von literarischen und nichtliterarischen Texten.
Romantik: Lebensgefühl, Kunstauffassung und Menschenbild anhand von literarischen und nichtliterarischen Texten.
Realismus: Wesenszüge und Problematik anhand von literarischen und nichtliterarischen Texten.
Lyrik: Strukturen, Themen und Motive von der Aufklärung bis zum Realismus.

Grammatik/Sprachbetrachtung:
Gesicherte Kenntnisse zur Rechtschreibung, Zeichensetzung, und zum Wortschatz.
Gepflegter, dem Sachverhalt angemessener Ausdruck.

Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a şi XII-a are următorul calendar: limba şi literatura română (3 martie), limba şi literatura maternă (4 martie), proba obligatorie a profilului (5 martie) şi, doar pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului şi specializări (7 martie).

LIMBA ŞI LITERATURA CROATĂ MATERNĂ
I. LITERATURA CROATĂ
autori canonici – Ivan Mažuranić (Smrt Smail-age Čengića), Stanko Vraz (Đulabije), Petar Preradović (Mrtva ljubav) August Šenoa (Seljačka buna), Ante Kovačić (U registraturi), Vjenceslav Novak (Posljednji Stipančići), Josip Kozarac (Slavonska šuma), A.G.Matoš (Utjeha kose, Jesenje veče)
II. LIMBĂ ȘI COMUNICARE
III. LEXICOLOGIE
IV STILISTICĂ

LIMBA ŞI LITERATURA SÂRBĂ MATERNĂ
I. Literatura sârbă (texte literare) :
Narodna književnost:
Lirsko – epske pesme (Hasanaginica)
Epske pesme (Car Lazar i carica Milica)
Pripovetke (U cara Trojana kozje uši)
Srednjevekovna književnost: Dositej Obradović (Život i prosvetiteljsko delo)

Romantizam:
Branko Radičević (Đački rastanak, Kad mlidijah umreti)
Laza Kostić (Santa Maria della Salute)

Realizam:
Laza Lazarević (Sve će to narod pozlatiti)
Književnost XX veka:
Ivo Andrić (Most na Žepi, Na Drini ćuprija)
Miloš Crnjanski (Seobe)
Desanka Maksimović (Krvava bajka)
Dobrica Ćosić (Koreni)
II. Limbă și comunicare
III. Lexicologie
IV. Compunere

LIMBA ŞI LITERATURA SLOVACĂ MATERNĂ
I. LITERATURA SLOVACĂ
autori canonici – Ján Kollár (Slávy dcéra), Ján Hollý (Svätopluk), Andrej Sládkovič ( Detvan), Samo Chalupka (Mor ho!), Janko Kráľ (Zakliata panna vo Váhu a divný Janko), Ján Chalupka (Kocúrkovo), Ján Botto (Smrť Jánošíkova), Pavol Országh Hviezdoslav (Hájnikova žena), Martin Kukučín (Neprebudený), Božena Slančíkova Timrava (Ťapákovci), Jozef Gregor Tajovský (Do konca)
II. LIMBĂ ȘI COMUNICARE
III. LEXICOLOGIE
IV STILISTICĂ

LIMBA ŞI LITERATURA UCRAINEANĂ MATERNĂ
I. LITERATURA UCRAINEANĂ
Clasa a IX-a:
Tema Adolescenţa: Тарас Шевченко - Мені тринадцятий минало, Павло Тичина - Ви знаєте, як липа шелестить; Михайло Коцюбинський – Подарунок на іменини.
Tema Joc şi joacă: фольклор - веснянки, колядки, вертеп, українські вечорниці, Г. К. Основ'яненко - Сватання на Гончарівці.
Tema Familia: Тарас Шевченко - Садок вишневий коло хати; Андрій Малишко - Пісня про рушник; І. Н. Левицький - Кайдашева сім' я.
Tema Şcoala: О. Маковей - Протекція; Леся Українка - Сім струн;
Tema Iubirea: Тарас Шевченко - Тополя, Причинна; В. Сосюра – Так ніхто не кохав, Коли потяг у даль загуркоче; І. Франко - Чого являєшся мені;
Tema Scene din viaţa de ieri şi de azi: Історичні тексти (Козацтво, Запорозька Січ і тд); М. Вовчок - Кармелюк;
Tema Aventură, călătorie: О. Довженко – Зачарована Десна; Б. Олійник – Пісня про матір.
Tema Lumi fantastice: І.Котляревський - Енеїда; Фольклор - народні казки
Clasa a X-a:
1. Proza narativă
Proza scurtă: Новина - В. Стефаник; Сердешна Оксана - Г.Квітка-Основ'яненко; Горпина - М. Вовчок
Romanul: Хіба ревуть воли, як ясла повні? - П. Мирний; У неділю рано зілля копала - О. Кобилянська; Тіні забутих предків – М Коцюбинський.
2. Poezia
Poezia lirică: Досвітні огні, Слово, чому ти не твердая криця – Л. Українка;
Poeme: Катерина, Наймичка, Сон - Т. Шевченко; Поєдинок – Д. Павличко;
3. Textul dramatic : Наталка Полтавка - І. Котляревський
Clasa a XI-a:
Realismul în literatura ucraineană
Poezia: І. Франко - „Vivere memento", „Мойсей", Л. Українка - "Напис в руїні"
Proza scurtă: В. Стефаник - "Камінний хрест"
Romanul: М. Коцюбинський – „Fata morgana", О. Кобилянська – "Земля", І. Франко – "Захар Беркут"
Dramaturgia: І. Франко - „Украдене щастя"
Simbolismul în literatura ucraineană
Poezia: М. Вороний – "Рубіни", "Лілея"
Modernismul în literatura ucraineană
Poezia: О. Олесь – "Чари ночі","З журбою радість обнялась"
II. LIMBĂ ȘI COMUNICARE
III. LEXICOLOGIE
IV STILISTICĂ

LIMBA ŞI LITERATURA TURCĂ MATERNĂ
I. LITERATURA TURCĂ
(Yaz ile Kışın Tartışması), Nasrettin Hoca (Fıkra), Yunus Emre (İlahi), Kadı Burhanettin (Tuyug), Köroğlu (Koçaklama), Karacaoğlan (Güzelleme), Gevheri (Güzelleme), (Kerem ile Aslı Hikayesi), Evliya Çelebi (Seyahatname), Halide Edip Adıvar (Hikmet Çocuk), Rüşen Eşref Ünaydın (Mustafa Kemal İle Mülakat), Süleyman Nazif (Kara Bir Gün), Yahya Kemal Beyatlı (Hatırat), Ömer Seyfettin (Topuz), Ahmet Hikmet Müftüoğlu (Çağlayanlar), Mehmet Akif (Çanakkale Şehitlerine), Yahya Kemal Beyatlı (Akıncılar), Ziya Gökalp (Türkçülüğün Esasları), Reşat Nuri Güntekin (Tanrı Misafiri), Sami Paşa-Sezai (Esirlikte İlk Gün), Hüseyin Rahmi Gürpınar (Tövbeler Tövbesi), Halit Ziya Uşaklığıl (Köy Hatırası), Yakup Kadri Karaosmanoğlu (Köy Hatırası), Ziya Gökalp (Ümit), Sait Faik Abasıyanık (Yani Usta), Sabahattin Ali (Apartman), Aziz Nesin (Damda Deli Var), Fakir Baykurt (Çilli), Fazıl Hüsnü Dağlarca (Mustafa Kemal'in Kağnısı), Mehmet Âkif Ersoy (Küfe), Celâleddin Rümi (Söylenmemiş Bir Söz), Yunus Emre (Ey Dost Aşkın Denizine), Fuzulî (Gazel), Bakî (Gazel), Nefî (Gazel), Nedim (Gazel), Şeyh Galip (Rubaî), Aşık Veysel (Hayat Hikâyesi), Namık Kemal (Vatan Türküsü), Recaizade Mahmut Ekrem (Yakışmadın), Mehmet Âkif Ersoy (Çanakkale Şehitleri), Mehmet Emin Yurdakul (Anadolu), Ziya Gökalp (Köyün), Tevfik Fikret (Kuşlar), Ahmet Muhip Dranas (Şehrin Üstünden Geçen Bulutlar), Cahit Sıtkı Tarancı (Otuz Beş Yaş Şiiri), Yahya Kemal Beyatlı (Açık Deniz), Orhan Veli Kanık (Oktay'a Mektuplar), Halide Edip Adıvar (Ateşten Gömlek), Reşat Nüri Güntekim (Çalıkuşu, Yaprak Dökümü), Yaşar Kemal (İnce Memed), (Araba Sevdası).
II. LIMBĂ ȘI COMUNICARE
III. LEXICOLOGIE
IV STILISTICĂ

Toate probele sunt scrise, iar rezultatele vor fi afişate în 14 martie.

"Vreau să precizez că istoria în programa de bacalaureat este istoria de clasa a XII-a. Atunci întrebarea este: cum simulăm examenul de istorie în clasa a XI-a? Modelul de examen va fi pilotat cu subiecte parcurse în primul semestru din clasa a XI-a. Este important ca elevii să se familiarizeze cu atmosfera de examen şi modelul de subiecte. La anul (2015 - n.r.), când aceşti elevi vor fi în clasa a XII-a, vor a avea a doua simulare, de data aceasta cu subiecte din programa de bacalaureat. Din punct de vedere didactic, considerăm că este importantă această analiză, pentru că vedem nivelul de pregătire pentru două discipline. Este un avantaj pentru elev, chiar dacă materia respectivă nu face parte din programa de bacalaureat", a mai spus ministrul Educaţiei.

Rezultatele obţinute de elevi la simularea evaluărrii naţionale şi la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat nu se trec în catalog, la fel urmând să se întâmple în cazul evaluărilor naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a.

Potrivit ministerului, simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional, şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale sau liceale.

"În vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral", au adăugat reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

Etichete: bacalaureat 2014, clasa a XI-a, simulare bac 2014, subiecte

Loading...

RTV.NET

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE