SIMULARE BAC 2014, CLASA A XII-A. PROGRAMA DIN CARE SE DĂ SIMULAREA BACALAUREAT 2014



SIMULARE BAC 2014, CLASA A XII-A. PROGRAMA DIN CARE SE DĂ SIMULAREA BACALAUREAT 2014. Ministerul Educației a publicat pe site-ul edu.ro documentul cu titlul "CONȚINUTURI PENTRU SIMULAREA PROBELOR SCRISE ALE EXAMENULUI DE BACALAUREAT NAŢIONAL PENTRU ELEVII CLASEI A XII-A ÎN ANUL ȘCOLAR 2013 – 2014"

BAC 2014
BAC 2014
Foto: bacalaureatul.ro

ALTE ȘTIRI DIN: ŞCOALĂ

    CITEŞTE TOATE ŞTIRILE DIN: ŞCOALĂ

SIMULARE BAC 2014, CLASA A XII-A. PROGRAMA DIN CARE SE DĂ SIMULAREA BACALAUREAT 2014

CONȚINUTURI PENTRU SIMULAREA PROBELOR SCRISE ALE EXAMENULUI DE BACALAUREAT NAŢIONAL PENTRU ELEVII CLASEI A XII-A  ÎN ANUL ȘCOLAR 2013 – 2014 

LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ

Conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat. Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:  reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală – conținuturi asociate competenței specifice 1.1;  textul dramatic postbelic – conținut asociat competenței specifice 2.3;  limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii – conținut asociat competenței specifice 2.5;  perioada postbelică – conținut asociat competenței specifice 3.2;  autorii canonici: Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.


MATEMATICĂ programa M_mate-info
Conținuturile pentru simulare și competențele de evaluat asociate acestora sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat. Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:  capitolul Inele de polinoame cu coeficienţi într-un corp comutativ ( , , , p, p prim)  capitolul Aplicaţii ale integralei definite


MATEMATICĂ programa M_șt-nat
Conținuturile pentru simulare și competențele de evaluat asociate acestora sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat. Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:  capitolul Inele de polinoame cu coeficienţi într-un corp comutativ ( , , , p, p prim)  capitolul Aplicaţii ale integralei definite


MATEMATICĂ programa M_tehnologic
Conținuturile pentru simulare și competențele de evaluat asociate acestora sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat. Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:  capitolul Inele de polinoame cu coeficienţi într-un corp comutativ ( ,,p, p prim)  capitolul Aplicaţii ale integralei definite


MATEMATICĂ programa M_pedagogic
Conținuturile pentru simulare și competențele de evaluat asociate acestora sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat. Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi: - Sisteme de ecuaţii liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma matriceală a unui sistem liniar - Metode de rezolvare a sistemelor liniare: metoda Cramer, metoda Gauss - Aplicaţii: ecuaţia unei drepte determinate de două puncte distincte, aria unui triunghi şi caracterizarea coliniarităţii a trei puncte în plan din capitolul Sisteme de ecuaţii liniare

ISTORIE
DOMENII DE CONŢINUT / CONŢINUTURI (clasa a XII-a) A. POPOARE ŞI SPAŢII ISTORICE 1. Romanitatea românilor în viziunea istoricilor. B. OAMENII, SOCIETATEA ŞI LUMEA IDEILOR 1. Secolul XX – între democraţie şi totalitarism. Ideologii şi practici politice în România şi în Europa. 2. Constituţiile din România. C. STATUL ŞI POLITICA 1. Autonomii locale şi instituţii centrale şi în spaţiul românesc (secolele IX-XVIII). 2. Statul român modern: de la proiect politic la realizarea României Mari. (secolele XVIII-XX)

LIMBA ŞI LITERATURA MAGHIARĂ MATERNĂ
I. Kommunikációs képességek Tartalmak 1.1 A nyelvi közlés tényezői (adó, vevő, csatorna, kód, üzenet, kontextus), funkciói (ismeretközlő, érzelemkifejező, felhívó, kapcsolatteremtő, metanyelvi, stilisztikai). 1.2 Mindennapi kommunikáció (párbeszéd, monológ); nyilvános kommunikáció; tömegkommunikáció. 1.3 Rétegzettség és norma a nyelvhasználatban (köznyelv, irodalmi nyelv; csoportnyelvek; tájnyelvi változatok); a nyelvváltozatok eltérő kifejezési formái. 1.4 Stílusrétegek, stílusárnyalatok (társalgási, tudományos-szakmai, publicisztikai, hivatalos, szépirodalmi). 1.5 Stíluselem, stílushatás; állandó és alkalmi stílusérték; denotatív és konnotatív jelentés. 2.1 A szöveg. Szövegszervező eljárások. Szövegszerkezet, szövegösszefüggés, grammatikai kapcsolóelemek, szövegjelentés (tételmondat, kulcsszó, témahálózat). 2.2 Szövegtípusok, szövegműfajok (elbeszélő, leíró, érvelő; hivatalos írásművek: hivatalos levél, szakmai önéletrajz; levél). 3.1 Érvelő-meggyőző, értekező szövegek (szónoklat, értekezés). 3.2 Az érvelő-meggyőző, értekező szöveg jellemzői: szókincs, terminológia, az érvelés technikája (érvek, ellenérvek; deduktív, induktív érvelés; bizonyítás, cáfolat). 4.1 Szóbeli és írott szövegek jellemzői. 4.2 A kommunikációs helyzethez és a tárgyhoz igazodó megnyilatkozás. 4.3 A magyar helyesírás alapelvei (a kiejtés, a szóelemzés, a hagyomány és az egyszerűsítés elve); az egybeírás és különírás szabályai; a tulajdonnevek írásának szabályai; az idegen szavak helyesírása; a központozás szabályai. 5.1 Vélemény, magyarázat; információk kiemelése, összefüggések megragadása, elfogadás, elutasítás megfogalmazása. 6.1 Könyv- és könyvtárhasználat; a forráshasználat etikai normái és formai kötöttségei; idézés, hivatkozás. II-III. A szövegolvasás és a történeti látás képességei Tartalmak 1.1 Esztétikai tapasztalat, esztétikai érték, megjelenített értékek,

DISCIPLINA CONȚINUTURI értékrend, értékszerkezet. 1.2 Esztétikai minőségek: fenséges, alantas, tragikus, elégikus, idilli, komikus, ironikus, szatirikus. 1.3 Hangnemek: ünnepélyes, patetikus, humoros, szatirikus, nosztalgikus, elégikus, tárgyilagos. 2.1 Irodalmi kánon, korstílus, stílusjegyek. 3.1 Szóképek: metafora, megszemélyesítés, szinesztézia, allegória, metonímia, szimbólum. Hasonlat. Vándormotívum, archetípus. Alakzatok: ismétlés, ellentét, kihagyás, felcserélés, gondolatpárhuzam. 3.2 Verstani fogalmak: ritmus, hangsúlyos ritmus, időmértékes ritmus, rím és rímfajták. Balassi-strófa, szonett. 3.3 Tér- és időszerkezet az epikai, lírai, drámai alkotásokban. 3.4 Epikai műfajok: eposz, ballada, legenda, novella, regény, napló, irodalmi levél. 3.5 Lírai műfajok: dal, epigramma, óda, himnusz, költői levél, életkép, elégia, leíró költemény. 3.6 Drámai műfajok: tragédia, drámai költemény. 4.1 Elbeszélés és tanítás a legendában. 4.2 Hősteremtés a történeti tárgyú epikában (barokk eposz, történeti tárgyú műballada, történelmi regény). 4.3 Az énelbeszélés változatai (levél, napló, irodalmi levél, szentimentalista énregény). Az elbeszélői ént létrehozó narrációs eljárások. 4.4 Történetalakítás és időkezelés a romantikus, realista, klasszikus modern epikus alkotásokban. 4.5 Romantikus, realista, naturalista, modern emberkép az epikus alkotásokban. 5.1 Elbeszélői formák játéka: elbeszélői modalitás. 5.2 Imitáció a barokk eposzban. 6.1 A közösségi én megnyilatkozásformái; a himnusz változatai (keresztény, közösségi), az óda történeti változatai (klasszicista, romantikus, modern). 6.2 Lírai én a romantikában (teremtő zseni, látnok, hasonmás), a klasszikus modernségben (az én felnövesztése, az én megsokszorozódása). 7.1 Személyesség, személytelenség; közvetlenség, közvetettség. 7.2 Egyszólamúság, többszólamúság, önmegszólítás. 7.3 Allegorikusság, szimbolikusság, tárgyiasság. 8.1 Imitáció, antik minta, imitáció és versszerkezet (piktúra, szentencia), imitáció és verselés (klasszikus időmértékes verselés: hexameter, pentameter, disztichon), imitáció és műfajok (óda, elégia, epigramma). 8.2 Imitáció a humanista és klasszicista lírában. 9.1 Cselekmény, konfliktus, szereplők rendszere, drámai hős, szerkezet, beszédfajták. 10.1 A romantikus dráma. 10.2 Eszmetörténeti összefüggések a drámai költeményben. Ajánlott szerzők listája: Ady Endre, Áprily Lajos, Arany János, Babits Mihály, Balassi Bálint, Berzsenyi Dániel, Csokonai Vitéz Mihály, Jókai Mór, Kármán József, Katona József, Kazinczy Ferenc, Kós Károly, Kosztolányi Dezső, Kölcsey Ferenc, Krúdy Gyula, Kuncz Aladár, Madách Imre, Mikes
Kelemen, Mikszáth Kálmán, Móricz Zsigmond, Németh László, Janus Pannonius, Petőfi Sándor, Radnóti Miklós, Szabó Lőrinc, Tamási Áron, Tóth Árpád, Vajda János, Vörösmarty Mihály, Zrínyi Miklós.

LIMBA ŞI LITERATURA GERMANĂ MATERNĂ Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

LIMBA ŞI LITERATURA CROATĂ MATERNĂ Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

LIMBA ŞI LITERATURA SÂRBĂ MATERNĂ Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

LIMBA ŞI LITERATURA SLOVACĂ MATERNĂ Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

LIMBA ŞI LITERATURA UCRAINEANĂ MATERNĂ Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

LIMBA ŞI LITERATURA TURCĂ MATERNĂ Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

BIOLOGIE
varianta B1. BIOLOGIE VEGETALĂ ŞI ANIMALĂ - clasele a IX-a şi a X-a: toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat; varianta B2.

ANATOMIE ŞI FIZIOLOGIE UMANĂ, GENETICĂ ŞI ECOLOGIE UMANĂ - clasele a XI-a şi a XII-a: toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat. Pentru simulare este exceptată tema Ecologie umană.

FIZICĂ
Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

CHIMIE
Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

INFORMATICĂ

Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

GEOGRAFIE
A. EUROPA ŞI ROMÂNIA – ELEMENTE GEOGRAFICE DE BAZĂ 1. Spaţiul românesc şi spaţiul european 2. Elemente fizico-geografice definitorii ale Europei şi ale României: - relieful major (trepte, tipuri şi unităţi majore de relief) - clima (factorii genetici, elementele climatice, regionarea climatică) - hidrografia – aspecte generale; Dunărea şi Marea Neagră - învelişul biopedogeografic - resursele naturale 3. Elemente de geografie umană ale Europei şi ale României - harta politică a Europei; România ca stat al Europei - populaţia şi caracteristicile ei geodemografice - sistemul de oraşe al Europei - activităţile economice – caracteristici generale - sisteme de transport 4. Mediu înconjurător şi peisaje 5. Regiuni geografice în Europa şi în România: - caracteristici ale unor regiuni geografice din Europa şi din România - studiu de caz al unei regiuni geografice – Carpaţii 6. Ţările vecine României

LOGICĂ, COMUNICARE ȘI ARGUMENTARE Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

PSIHOLOGIE Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat. SOCIOLOGIE Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat. ECONOMIE Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

FILOSOFIE
Conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat. Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi: Teorii politice moderne şi contemporane; Drepturile omului 4. Cunoaşterea 5. Filosofia

Etichete: bacalaureat 2014, Ministerul Educaţiei, programa simulare bac 2014

Loading...

RTV.NET

0/2 COMENTARII
Dan Pop
16 Jan 18:59
+0
VOTURI
-0
Foarte utila idea acestui site www.enfe.ro, unde elevii pot obtine un feedback personalizat la simularile pentru examenele nationale.
Teodora ghinea
15 Jan 10:49
+0
VOTURI
-0
Exista si un site care organizeaza simulari online pentru examenele nationale: www.enfe.ro

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE