SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014 clasa a VIII-a: Subiecte - PROGRAMA pentru evaluarea națională



SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014 clasa a VIII-a: Subiecte - conținuturi pentru evaluarea națională. Ministerul Educației a publicat PROGRAMA din care vor fi examinați elevii clasei a VIII-a la Simularea pentru Evaluarea Națională 2014.

Sectorul 2, campion la numarul de elevi promovati la EVALUAREA NATIONALA si BACALAUREAT 2013
Sectorul 2, campion la numărul de elevi promovaţi la EVALUAREA NAŢIONALĂ şi BACALAUREAT 2013

ALTE ȘTIRI DIN: ŞCOALĂ

    CITEŞTE TOATE ŞTIRILE DIN: ŞCOALĂ

SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014 clasa a VIII-a: Subiecte - conținuturi pentru evaluarea națională. 


Iată mai jos din ce PROGRAMĂ vor fi examinați elevii de clasa a VIII-a a La Simularea pentru Evaluarea Națională 2014: 

CONȚINUTURI PENTRU SIMULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE PENTRU ELEVII CLASEI A VIII-A ÎN ANUL ȘCOLAR 2013 – 2014
DISCIPLINA 
LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ

Conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a. Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:  procedee de expresivitate artistică în textele studiate (figuri de stil: alegoria) – conținut asociat competenței specifice 1.1;  complementul direct și propoziția subordonată completivă directă; complementul indirect și propoziția subordonată completivă indirectă; complementele circumstanțiale și propozițiile subordonate circumstanțiale corespunzătoare (de loc, de timp, de mod, de cauză, de scop) – conținuturi asociate competenței specifice 2.2.

MATEMATICĂ
Conținuturile pentru simulare și competențele de evaluat asociate acestora sunt cele prevăzute în programa pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a. Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:  din capitolul Calcul algebric - Rapoarte de numere reale reprezentate prin litere. Simplificare. Operaţii cu rapoarte (adunare, scădere, înmulţire, împărţire, ridicare la putere cu exponent număr întreg)  capitolul Funcţii  din capitolul Ecuaţii, inecuaţii şi sisteme de ecuaţii - Rezolvarea în  a sistemelor de ecuaţii de forma:

a1x+b1y c1

a2x+b2y c2

 - Probleme cu caracter aplicativ care se rezolvă cu ajutorul sistemelor de ecuaţii  din capitolul Punctul, dreapta, planul, semiplanul, semidreapta, segmentul de dreaptă, unghiul - calculul unor distanţe în interiorul corpurilor studiate  din capitolul Corpuri geometrice. Paralelipipedul dreptunghic, cubul; prisma dreaptă cu baza triunghi echilateral, pătrat sau dreptunghi; piramida triunghiulară regulată, tetraedrul regulat, piramida patrulateră regulată: - desfăşurări - aria laterală, aria totală, volumul

LIMBA ŞI LITERATURA MAGHIARĂ MATERNĂ
TARTALMAK 1. Irodalomolvasás Irodalmi formák és kódok - Szóképek: metafora, allegória, hasonlat. Retorikai alakzatok: az ismétlés változatai (gondolatritmus, felsorolás, halmozás, fokozás), párhuzam, ellentét. - Verstani alapfogalmak: hangsúlyos ritmus, rímfajták. - Epika: történetmondás, elbeszélő, elbeszélői nézőpont, szereplő, szereplők rendszere; epikai műfajok: elbeszélés/novella,

DISCIPLINA CONȚINUTURI humoreszk, népballada, műballada, regény. - Líra, líraiság, lírai én; lírai műfajok: dal, leíró költemény. - Beszédhelyzet(ek) a köznapi és irodalmi szövegekben: a beszélőnek a tárgyhoz és a címzetthez való viszonya; tény és fikció; elbeszélő, elbeszélői nézőpont. Térszerkezet, időszerkezet a lírai és az epikai művekben. - Érték: megjelenített értékek, értékrend. - Hangnemek: szatirikus, tragikus, tárgyilagos, humoros hangvétel.
2. A logikus és célszerű nyelvhasználat: közlésformák Az értekező fogalmazás szerkesztése. Irodalmi művek egyéni értelmezése írásban. Magánlevél. Meghívó. Monológ. Leírás. Jellemzés. Hirdetés.
3. A közlés építőelemei: a mondat, a szó, a hang. A szó. - A szavak jelentése (ismétlés). - A szó szerkezete (ismétlés). - A szófajok (ismétlés). A mondat. Az egyszerű mondat és elemzése (ismétlés).

LIMBA ŞI LITERATURA GERMANĂ MATERNĂ
Literatur 1. Persönliche Meinung äußern und begründen; 2. Wiedergabe des Inhaltes eines Textes: a. die Nacherzählung b. die Inhaltsangabe; 3. Texte aufgrund von Fragen erschließen; 4. Texte fortsetzen oder umformen; 5. Erfassen des tieferen Sinnes eines Textes; 6. Sprachliche Mittel in einem literarischen Text erkennen 7. Änderung der Erzählperspektive; 8. Gattungsspezifische Merkmale erkennen: die Ballade 9. Verfassen eines Dialogs zu einer gegebenen Situation.
Sprachbetrachtung 1. Bereicherung des Wortschatzes: a. die Wortfamilie: Ableitung und Zusammensetzung, b. das Wortfeld, c. Homonyme, Synonyme, Antonyme; 2. Identifikation und Bestimmen von Satzgliedern: Subjekt, Prädikat, Objekt, Attribut, Konditionalbestimmung; 3. Identifikation und Bestimmen von Nebensätzen: Subjekt-, Prädikativ-, Attribut-, Objekt-, Konditionalsatz; 4. Form der Nebensätze: a. eingeleitete: Konjunktionalsatz, Relativsatz, indirekter Fragesatz; b. uneingeleitete: Infinitivgruppe, Patizipialgruppe, verkappter Nebensatz
Anexa nr. 2 la ordinul MEN nr. _____________, privind organizarea şi desfăşurarea simulării evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat național, în anul școlar 2013 – 2014
Pagina 3 din 4 Conținuturi pentru simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a în anul școlar 2013 – 2014
DISCIPLINA CONȚINUTURI 5. Umwandlung von Satzgliedern in Nebensätze und umgekehrt.

LIMBA ŞI LITERATURA RROMANI MATERNĂ
1. Limbă rromani (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, Sintaxă) 2. Literatură rromani (texte literare): Clasa a V-a: O suno e kakosqo Angel (Anghel Năstase vi Noemi Năsturaș). Clasa a VI-a: Kamav te aresav siklǎrno! (Noemi Palfi-Tamaș). Clasa a VII-a: E xuxura (Nicolae Pandelică). Clasa a VIII-a: O rromano them (palemvakaripen kaθar o Źupter Borkoj palal o xramosaripen "O xasardo them" e Luminicaqo e Šoabasqi). 3. Noțiuni de teorie literară 4. Compunerea


LIMBA ŞI LITERATURA SÂRBĂ MATERNĂ
1. Limba sârbă (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, Sintaxă) 2. Literatura sârbă (texte literare): clasa a V-a: Starac prevario divove; U cara Trojana kozje uši; clasa a VI-a: Car Lazar i carica Milica; Veletovci (Ivo Andriš); clasa a VII-a: Hajduk Veljko (Vuk Stefanoviš Karadžiš); Pop Šira i pop Spira (S. Sremac) clasa a VIII-a: Kad mlidijah umreti (B. Radičeviš); Sve, sve, ali zanat; Hasanaginica; Sve še to narod pozlatiti (Laza Lazareviš); Pop Šira i pop Spira (S. Sremac) 3. Noțiuni de teorie literară 4. Compunerea

LIMBA ŞI LITERATURA SLOVACĂ MATERNĂ
1. Limbă slovacă (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, Sintaxă) 2. Literatură slovacă (texte literare): - Clasa a V-a: Medicína (Janko Jesenský). - Clasa a VI-a: Na chlieb (Jozef Gregor Tajovský), Katarína – ľudová balada. - Clasa a VII-a: Prvé hodinky (Jozef Gregor Tajovský), Doktor (Janko Jesenský). - Clasa a VIII-a: Ťapákovci (Božena Slančíková Timrava), Statky- zmätky (Jozef Gregor Tajovský). 3. Noțiuni de teorie literară 4. Compunerea

LIMBA ŞI LITERATURA UCRAINEANĂ MATERNĂ
1. Limbă ucraineană (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, Sintaxă)
2. Literatură ucraineană (texte literare): Clasa a V-a: Коляди.Гейкання.Вінчування. Вовк і кіт, Леонід Глібов. Малий Мирон, І. Франко Про себе, Тарас Шевченко Доля,Т.Шевченко Clasa a VI-a: Названий батько.Усна народна творчість. Загальні понятя про фольклор Муха і Бджола, Леонід Глібов Коляди. Гейкання. Вінчування.Сіяння Тиша морська, Леся Українка; Маленький грішник, М. Коцюьинський
Anexa nr. 2 la ordinul MEN nr. _____________, privind organizarea şi desfăşurarea simulării evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat național, în anul școlar 2013 – 2014
Pagina 4 din 4 Conținuturi pentru simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a în anul școlar 2013 – 2014
DISCIPLINA CONȚINUTURI І золотої й дорогої, Т. Шевченко Clasa a VII-a: Рідна мова, Іларіон Грабович Українські національні символи / Українські народні символи Думи мої, думи мої.., Т.Шевченко Надія, Леся Українка Красне писання, Іван Франко Два сини, Марко Вовчок Два кольори, Дмитро Павличко Clasa a VIII-a: Мова, Максим Рильський Пісня про рушник, Андрій Малишко Енеїда (ІІІ частина), Іван Котляревський
3. Noțiuni de teorie literară
4. Compunerea

LIMBA ŞI LITERATURA ITALIANĂ MATERNĂ
Conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a. Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi: - procedee de expresivitate artistică în textele studiate (figuri de stil: personificarea, epitetul, comparația, repetiția, enumerația, antiteza); - trăsături ale speciilor literare: mitul, fabula; - articolul de ziar / de revistă; - substantivele compuse; - verbul: perfectul simplu al verbelor regulate și neregulate (cele mai frecvente); folosirea imperativului cu pronumele de politețe; conjunctivul prezent și trecut.

Etichete: 2014, CLASA A VIII-A, continut, evaluare naţională, programa, simulare evaluarea națională 2014, subiecte

Loading...

RTV.NET

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE