Sindicalist RATB: "Vehiculele RATB sunt un pericol public! Toţi conducătorii conduc cu frica în sân"



Sindicaliştii spun că vehiculele din parcul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) reprezintă un pericol public, pentru că nu le sunt asigurate piesele de schimb care să le asigure o bună funcţionare în trafic. Potrivit liderilor de sindicat ai RATB, conducătorii de vehicule "conduc cu frica în sân".

Sindicalist RATB: "Toti conducatorii de vehicule RATB conduc cu frica in san"
Sindicalist RATB: "Toţi conducătorii de vehicule RATB conduc cu frica în sân"
Foto: forum.transira.ro

"Marea problemă, la toate vehiculele RATB-ului este sistemul de frânare. Când spun sistemul de frânare mă refer la siguranţa vehiculelor în trafic. Nu mai pot asigura siguranţa vehiculelor în circulaţie din lipsă de piese şi materiale pentru reparaţia şi întreţinerea sistemului de frânare. Toţi conducătorii de vehicule de la RATB conduc cu frica în sân şi astfel de accidente tot vor mai fi (n.r. precum accidentul de luni în care un autobuz a intrat în coliziune cu un tramvai)", a declarat, pentru B365.ro, Alexandru Mihalache, preşedintele Sindicatului Lucrătorilor RATB - URAC. Declarațiile sunt susținute și de alți lideri de sindicat din RATB.

Nemulţumiţi de faptul că, deşi au protestat de mai multe ori pentru a trage un semnal de alarmă asupra problemelor cu care se confruntă vehiculele Regiei în fiecare zi, angajaţii RATB vor ieşi marţi şi miercuri în stradă. "Noi avem mâine, la ora 14.00, avem un miting în faţa sediului Regiei, tocmai pentru a protesta din cauza acestor probleme: sistemul de frânare, lipsa de piese şi materiale, starea tehnică foarte proastă a vehiculelor. De vreo două luni tot protestăm pentru a trage un semnal de alarmă pentru că vehiculele RATB-ului au mari probleme în garantarea siguranţei în circulaţie. Am fost şi la primarul general, am pichetat şi Primăria şi vom protesta în continuare. La întâlnirea cu domnul primar general a participat şi directorul financiar. Avem material pentru un nou dialog la care să participe şi directorul general şi directorul comercial, care se ocupă cu asigurarea de piese şi materiale. Trebuie să se ia o decizie pentru că e posibil ca în scurt timp să se blocheze transportul în Bucureşti din cauza stării tehnice foarte proaste a vehiculelor. Domnul primar general ştie lucrul ăsta, pentru că am avut mai multe întâlniri în care i-am prezentat documente clare privind situaţia tehnică a vehiculelor RATB. Dar vina nu este a primarului general, pentru că Primăria a asigurat bani pentru achiziţii piese şi materiale. Vinovat este managementul prost al RATB-ului. Primarul general chiar le-a dat termen, până la începutul lunii decembrie a acestui an, dacă nu rezolvă problema să îşi dea toată conducerea demisia. Vrem să ne dea termene clare pentru rezolvarea problemelor, pentru că vehiculele nu mai corespund din punct de vedere tehnic", a mai spus Mihalache.

Potrivit preşedintelui Sindicatului Lucrătorilor RATB - URAC, la protestul de marţi vor participa 300-400 de şoferi ai RATB. 

Tudor Florian Ivan, președintele Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, spune că, din cauza problemelor pe care le au vehiculele RATB, Regia a fost amendată de Registrul Auto Român (RAR), în primăvara acestui an. "Lipsesc piese, de la becuri, până la uleiuri şi antigel. Un coleg a stat la un moment dat vreo patru -cinci luni fără un vas de expansiune, care costa 300 lei. Şi la sistemele de frânare sunt probleme. Noi am chemat şi RAR-ul, care i-a amendat cu 4.000 lei, prin martie-aprilie, pentru că au găsit anumite anomalii. Ei umblau ca să facă treabă românească, să lege cu sârmă la sistemele de frânare la maşinile astea nemţeşti. Când se intervine la sistemul de frânare trebuie să te încadrezi în anumite standarde. Ei interveneau, dar nu verificau dacă sistemele de frânare sunt în parametri", a spus Tudor Florian Ivan. 

Potrivit președintelui Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, în prezent 300 de autobuze sunt trase pe dreapta. "S-au pus piese pe celelalte autobuze ca să circule cât de cât, dar piesele sunt uzate, de pe autobuze folosite, nu sunt piese noi, conforme, aşa cum ar trebui", a punctat Tudor Florian Ivan.

Citeşte şi: Şofer RATB: "Autobuzele Regiei sunt un pericol. Acţionăm frâna şi autobuzul încă mai merge"

În opinia lui Ivan, s-a ajuns în această situaţie pentru că se doreşte privatizarea RATB-ului. "Mâine pichetăm sediul RATB, poimâine pichetăm sediul Guvernului, pentru că ne ţin într-o stare de insuficienţă a bazei materiale, nu ne dau bani destui să avem pentru piese. Probabil accidentul de luni s-a produs din cauza unui defect grav, dar probabil că va fi ascuns, aşa cum s-a mai întâmplat. Fiindcă ne confruntăm cu o subfinanţare gravă e posibil orice. Eu cred că se urmăreşte să ne transforme în societate comercială, pentru că anumite grupuri de interese vor să pună mâna pe anumite zone din RATB, pe autobaze, depouri, parcuri auto sau trasee din RATB. Au creat o problemă naţională, au dus-o la subfinanţare, Regia e pe primul loc în topul datornicilor. S-a ajuns aici pentru că, de 6-7 ani nu s-a făcut nimic, iar acum vor să facă totul pe repede înainte şi se vehiculează că în ianuarie 2015 vor să transforme RATB în societate comercială. Dacă se va înâmpla asta, în prima fază va dispărea centrul de sănătate al RATB, care oricum este căpuşat, şi, de asemenea, vor dispărea cantina, baza sportivă şi Uzina de Reparaţii, care se va privatiza separat. Ulterior, cum se ştie că orice privatizare în ţara asta se transformă în eşec, va veni cineva care nu are nimic şi se va oferi să privatizeze Regia pentru ca apoi să nu facă nimic, să o falimenteze şi să o dea la fier vechi. Aşa cum a fost şi cazul Jianu", ne-a declarat Tudor Florian Ivan.

Fostul director al departamentului de achiziţii publice din cadrul RATB, Radu Jianu, a fost reţinut, în urmă cu un an, de procurorii DNA, pentru că a cerut mită de la reprezentanţii a două firme care au cumpărat tramvaiele Regiei. Jianu a vândut 256 de mijloace de transport care erau casate, însă a cerut mită de la reprezentaţii firmelor care au cumpărat tramvaiele şi care au obţinut astfel un contract avantajos. Mita primită de fostul director de la RATB a fost de 60.000 de dolari, bani pe care acesta i-a încasat de la cele două firme care urmau să valorifice ca deşeuri tramvaiele.

Luni, în jurul orei 13.55, un tramvai de pe linia 1 a intrat în coliziune cu un autobuz de pe linia 123. În urma accidentului, 11 persoane au fost rănite, fiind transportate la spital, de către echipajele SMURD București și de către echipajele Ambulanței București. Printre persoanele rănite se aflau şi minori și persoane în vârstă. Din fericire, persoanele rănite în accident sunt în afara oricărui pericol. Tramvaiul venea de pe şoseaua Mihai Bravu şi urma să intre pe Calea Vitan, moment în care a lovit în uşa din spate un autobuz care ar fi încercat să forţeze culoarea galbenă a semaforului pentru a traversa intersecţia. În urma impactului, geamurile din acea parte a autobuzului au fost sparte şi uşa a fost deformată.

Etichete: autobuze RATB, defecțiuni, RATB, realitatea, Regia Autonomă de Transport Bucureşti

0/6 COMENTARII
bogdan
14 oct 11:24
+0
VOTURI
-0
Obiectivul proiectului RATB1 este de a transforma urgent prima banda circulabila in banda rezervata exclusiv RATB.
Poate la prima vedere ar fi imposibil, cu timpul (2-3 luni) isi va dovedi utilitatea.

Planul propus este:
1. Se decide azi introducerea benzii unice* intr-o sambata peste o saptamana (max doua).
2. Intre timp se mediatizeaza pe cat mai multe canale
3. In sambata respectiva, intra in vigoare decizia.
4. Politia (Rutiera, Locala, Municipala, Ordine Publica) stau la intersectii si timp de 1 saptamana dau doar cu avertismente.
4. Dupa 1 saptamana, se aplica amenzi pentru cei care o incalca.

*Pe strazile cu 1 banda pe care circula RATB se interzice accesul altor autovehicule cu exceptia riveranilor.

Avantaje (nu neaparat in ordinea importantei):

1. RATB-ul va sosi in momentele fixate
2. oamenii, stiind exact timpii (de sosire, durata), vor incepe sa foloseasca ratb-ul (cu masinile vor sta blocati; in plus este si mai ieftin)
3. Aglomeratia in mijloacele de transport se va reduce (pentru ca se pot face corect calculele de incarcare)
4. la serviciu si seara acasa nu se mai pierde timp cu cautarea unui loc de parcare
5. vor fi mai multe locuri de parcare disponibile in zonele de interes (nu mai sunt ocupate de cei care vin la serviciu cu masinile)
6. aglomeratia in trafic se va reduce
7. poluarea se va reduce (noxe, pulberi, zgomot)
8. creste siguranta in trafic

9. serviciile de urgenta vor putea interveni mult mai rapid, ceea ce este beneficiul tuturor intr-un final.
bogdan
14 oct 11:23
+0
VOTURI
-0
Foarte bine fac. In RATB sunt 70 oameni. Si ar trebui sa aiba prioritate absoluta. Si banda unica.
E in interesul tuturor
bogdan
14 oct 08:01
+0
VOTURI
-0
Ratb1 ... prima banda circulabila lasata doar pt ratb si smurd.
E in interesul tuturor.
ovidiu
14 oct 01:09
+0
VOTURI
-0
Spăgi la psihologic??? Ce haios ești! Cred ca RATB a rămas singura policlinica unde se face acest test anual, pe bune. Obligatoriu pt. toți angajații...
Ing.
13 oct 23:33
+0
VOTURI
-0
Bubule... si daca autobuzul a fortat semaforul? Cei de pe 139 o fac zilnic la AFI, de ce nu ar face-o si cei din 123? Va mai aduceti aminte de situatia de prin 2005-2006? Atunci cei cu 123 - pe atunci cu Rocaruri - o luau de la Izvor la dreapta prin Bd. Libertatii si Bd. Natiunile Unite si mergeau pe contrasens (era coloana), apoi intrau fara jena pe rosu in intersectia Libertatii cu Natiunile Unite ca sa faca dreapta. Soferii de acum sunt tot cei de atunci, iar diferenta prea mare intre soferii de la Nordului si cei de la Ferentari (sau de la alte autobaze) nu prea e.
Bubu
13 oct 19:57
+0
VOTURI
-0
"Marea problemă, la toate vehiculele RATB-ului este sistemul de frânare. [...] Toţi conducătorii de vehicule de la RATB conduc cu frica în sân şi astfel de accidente tot vor mai fi (n.r. precum accidentul de luni în care un autobuz a intrat în coliziune cu un tramvai)", a declarat, pentru B365.ro, Alexandru Mihalache, preşedintele Sindicatului Lucrătorilor RATB - URAC.

Nu, un tramvai a intrat in coliziune cu un autobuz. Aici n-are importanta sistemul de franare al autobuzului, nivelul de antigel sau becurile lipsa.
Aici a fost vorba de tramvai. La fel a fost, de exemplu, si in Pasajul Lujerului, cu acele tramvaie 41!
E vorba de educatia vatmanilor! E vorba de testarile psihologice, care se pare ca-s trecute pe spagi, daca se mai dau!

Si, daca tot vorbiti de frica soferilor ca nu le mai merg franele, cum explicati vitezele capatate de unele autobuze pe sectoare de drum cu trafic mai lejer, pe noapte? Sau franele merg mai prost doar pe lumina zilei?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h