Schimbări la conducerea metroului din Bucureşti



Liderul de sindicat de la metrou, Ion Rădoi, susţine că departamentul de Siguranţa Circulaţiei de la metrou a fost desfiinţat, iar această măsură reprezintă un pericol pentru călători. În replică, şeful Metrorex spune că nu pune în pericol siguranţa circulaţiei, ci, din contră, a scurtat drumul decizional.

Metrorex: Din 2 iulie, plata biletelor prin SMS a fost SISTATA
Metrorex: Din 2 iulie, plata biletelor prin SMS a fost SISTATĂ
Foto: Grup RC

Ion Rădoi, preşedinte la sindicatul Metrorex şi Federaţia ATU România, a declarat, miercuri, că departamentul Siguranţa Circulaţiei de la metrou a fost desfiinţat începând cu data de 15 aprilie, iar această măsură poate reprezenta un pericol pentru călători.

"Nu s-a motivat de ce s-a desfiinţat departamentul de Siguranţa Circulaţiei. Este chiar riscant. Cum să desfiinţezi departamentul de Siguranţa Circulaţiei? Este riscant în orice moment, mai cu seamă la orele de vârf, când avem peste 2.000 de oameni într-o garnitură de metrou. Acest departament avea în subordine toate instalaţiile de siguranţa circulaţiei, inclusiv personalul de conducere a trenurilor, toţi erau subordonaţi acestei direcţii. Să desfiinţezi un asemenea departament şi să faci un departament pentru 8 oameni, e vorba de un departament juridic. Ce legătură are metroul ca să întărească un departament juridic?", a declarat Ion Rădoi.

Întrebat dacă se intenţionează externalizarea serviciilor de siguranţa circulaţiei de la metrou, Rădoi a precizat: "Nu se poate, e foarte greu să externalizeze exact partea de siguranţa circulaţiei, care înseamnă întotdeauna infrastructura statului, e o problemă de siguranţa circulaţiei. Au vrut să elimine aceşti oameni, pe directorii respectivi (n.r. - pe cei din departamentul de Siguranţa Circulaţiei). Puteau să facă alte numiri, dar nu aveau prea multe variante, pentru că aceşti oameni sunt profesionişti, sunt de zeci de ani aici. Director la Siguranţa Circulaţiei era Dinu Liviu şi a fost destituit şi el şi directorul tehnic şi IT Marius Rudniţchi, ba mai mult, acolo a fost şi cu tentă spre sindicat, pentru că este fostul lider de sindicat de la Centralul întreprinderii, om care lucrează de peste 20 de ani şi e cel mai bun profesionist pe care îl avem noi acum. I-au destituit, vor să îi folosească la nivel de birouri, adică responsabilitatea să le revină, dar să îi facă şefi de birou sau ceva de genul ăsta, oricum, să nu mai rămână departament. Una dintre cele mai grave consecinţe o reprezintă deraierea trenurilor cu persoane, dar, din păcate, deja am mai avut un caz", a mai declarat liderul de sindicat.

"S-a făcut o reorganizare, s-a desfiinţat direcţia, erau cinci-şase oameni, dar a rămas serviciul, care e în subordinea directă a directorului general. Drumul decizional s-a scurtat. Acum răspunde şeful serviciului direct directorului general. Serviciul pentru Siguranţa Circulaţiei a fost şi înainte să vin eu, iar direcţia s-a făcut înainte să vin eu, special pentru anumiţi oameni, ca să ia un salariu mai bun. Există director general, director de infrastructură şi director de exploatare, care se ocupă de infrastructura de la metrou şi de trenuri, iar asta e cel mai important. Avem directori. Departamentul Economic s-a unit cu cel Comercial şi s-a făcut o direcţie mai mare. Părerea mea e că direcţiile s-au făcut exact cum trebuie, iar organigrama este extrem de bine pusă la punct. Directorul direcţiei IT nu a fost destituit, ci s-au desfiinţat direcţiile care nu erau importante şi care au fost făcute pentru anumiţi oameni. Am reorganizat activitatea şi părerea mea este că e foarte bine cum e acum, pentru că erau foarte multe direcţii şi nu îşi aveau rostul. Am comprimat activitatea să ne putem organiza mult mai bine. Aveam serviciu juridic, dar nu aveam direcţie, iar la o asemenea companie cu investiţii de 1 miliard de euro era strict necesară înfiinţarea acestei direcţii. Nu există societate importantă fără direcţie juridică. Domnul de la IT era un membru marcant şi activist al sindicatului, face parte din board-ul sindicatului. Partenerii noştri de dialog nu se bagă pe conducerea societăţii, dar sindicatele vor să conducă şi societatea? Avem totuşi un plan de management, un mandat", a explicat directorul general al Metrorex, Aurel Radu, pentru B365.ro.

În replică, reprezentanţii Metrorex spun că modificarea structurii organizatorice s-a făcut pentru eficientizarea activităţii. "SC METROREX SA, corespunzător necesităţilor de eficientizare a activităţii desfăşurate prin hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor din data de 15.04.2014, a modificat structura organizatorică în special a aparatului administrativ din Centralul societăţii, prin reducerea efectivă a funcţiilor de conducere, cu punere în aplicare de la data de 01.05.2014.

Noile măsuri organizatorice nu au în vedere disponibilizări de personal din cadrul societăţii.

De altfel aceste masuri, au fost solicitate şi de organizaţia sindicală din cadrul SC METROREX SA – UNITATEA – Sindicatul Liber Metrou, prin revendicările şi propunerile de măsuri formulate în timpul conflictului colectiv de muncă şi acţiunile greviste din luna septembrie 2013.

Noua structură organizatorică se va regăsi pe site-ul METROREX, începând cu 01.05.2014", anunţă Metrorex, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Sindicaliştii, nemulţumiţi de curăţenia la metrou

Sindicaliştii sunt nemulţumiţi şi de faptul că până acum nu s-a încheiat contractul pentru asigurarea serviciilor de curăţenie din subteranul bucureştean. Contractul a expirat pe 17 aprilie, iar licitaţia, demarată în ultima parte a anului trecut, a fost contestată de Romprest, firma care a asigurat curăţenia la metrou în ultimii patru ani, a precizat Aurel Radu. Din acest motiv, până la soluţionarea contestaţiilor şi stabilirea câştigătorului licitaţiei, Metrorex a apelat la serviciile altei firme pentru asigurarea curăţeniei la metrou, pentru trei luni. Sindicaliştii spun că firma care se ocupă acum de curăţenie, Libro Events, este o firmă de catering şi nu poate asigura, cu 50 de angajaţi, curăţenia pe care o asigurau cei de la Romprest. Mai mult, potrivit sindicaliştilor, odată cu încetarea contractului încheiat de Romprest cu Metrorex, sunt disponibilizaţi peste 300 de oameni, dintre care 51 de fosti salariati Metrorex externalizati in anul 2003, oameni care au o activitate la metrou de peste 30 de ani.

"Se anulează contracte comerciale ca să fie preluate de oameni cu adresă clară. Aşa s-a întâmplat şi cu această secţie care se ocupa cu curăţenia în metrou. De o săptămână nici nu există acoperire ca număr de personal pentru toate staţiile şi depourile. Contractul este în curs de derulare cu o firmă de catering pentru 3 luni şi nu ştim ce se întâmplă după aceste trei luni. Când ai administrator de firmă un fost director de cantină cui să-i dai?", a întrebat, ironic, Rădoi, precizând că săptămâna viitoare sindicaliştii vor picheta Ministerul Transporturilor şi vor organiza un miting cu marş.

"Eu îmi doresc să avem angajaţi pentru curăţenie şi să nu mai apelăm la serviciile altor firme. Nu ştiu cine a luat decizia de a externaliza serviciile de curăţenie în 2003, iar sindicatul a fost de acord atunci. Chiar i-am cerut directorului de infrastructură să investigheze şi să analizeze ce costuri presupune asigurarea curăţeniei cu proprii angajaţi, pentru că nu ştiu dacă avem oameni suficienţi, trebuie să facem angajări de personal. Facem un studiu să vedem dacă ne costă mai puţin, dar momentan este o procedură în derulare. La licitaţia pentru serviciile de curăţenie au participat foarte multe firme mari. Ne-am propus să scădem costurile cu serviciile de curăţenie şi dezinsecţie cu 30% şi părerea mea e că aşa se va întâmpla. Eu lupt pentru ca societatea să aibă cheltuieli cât mai mici în toate domeniile de activitate. Preţurile pe care le plătim acum firmei care se ocupă acum de curăţenie sunt de 12 ori mai mici decât cele practicate de Romprest. Se face strictul necesar de curăţenie până se finalizează procedura de acord cadru pe curăţenie. Deschiderea ofertelor participante la licitaţie va avea loc pe 6 mai. Romprest tot contestă licitaţia de 6 luni. Sunt nemulţumiţi de suprafeţele pe care vrem să facem curăţenie, de condiţiile de participare, de eligibilitate. Bănuiesc că ei vor ca, dacă se poate, să eliminăm toţi competitorii şi să rămână ei singuri. Puteau să lase procedura să decurgă normal, dacă s-au înscris la licitaţie, şi, dacă erau cei mai buni, câştigau", a spus Aurel Radu.

Etichete: călători, Ion Rădoi, Metrorex, metrou, metrou bucuresti, sindicat

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h