Sindicaliştii RATB au protestat în faţa DNA: "Procurorii să vină să facă nişte controale"



Sindicaliștii din Regia Autonomă de Transport București (RATB) au continuat seria protestelor iniţiate în ultima veme. Vineri, ei au protestat în fața sediului Direcției Naționale Anticorupție (DNA) solicitând să fie verificată  activitatea companiei.

Protest al angajatilor RATB
Protest al angajaților RATB

„Protestăm pentru ca Direcția să se implice în toate opresiunile și în toate nenorocirile astea care s-au întâmplat în RATB în ultimii ani. Adică să vină să facă niște controale. Noi am făcut niște plângeri, am depus documente, am depus tot ceea ce se poate depune. Deocamdată dânșii nu au mișcat nimic către noi. Să sperăm că-i mișcăm un pic așa", a declarat Ion Usturoi, președinte Sindicatului APT din Regia Autonomă de Transport București.

De la 11:30, protestul s-a mutat la sediul RATB. Angajaţii Regiei spun că protestele sunt determinate de "abuzurile, corupţia şi mafia care sufocă instituţiile statului român, abuzurile şi corupţia din partidele politice care numesc conducerea RATB, abuzurile şi corupţia din Justiţie care nu finalizează dosarele aflate pe rol, abuzurile şi corupţia din Guvernul României care nu opreşte mafia organizată din RATB, abuzurile şi corupţia din Primăria Municipiului Bucureşti, care numeşte conducerea RATB şi întreţine fenomenul de tip mafiot din RATB".

Sindicaliştii acuză  sunt subfinanţarea regiei, "managmentul neperformant al conducerii RATB, proceduri de licitaţii întârziate", "vehicule care nu mai corespund din punct de vedere tehnic şi estetic, cu o durată de viaţă depăşită şi un grad de uzură foarte ridicat", "lipsa pieselor de schimb şi a echipamentelor de protecţie", "lipsa unui program de construcţii tramvaie la U.R.A.C.", agresarea conducătorilor de vehicule, controlorilor şi casierelor din cauza reducerii numărului de maşini care circulă şi "lipsa condiţiilor minime de igienă (WC-uri, apă potabilă), condiţii inumane de muncă, pentru casierele de la tonetă".

Prin acţiunile de protest, sindicaliştii spun că vor să atragă atenţia asupra condiţiilor de muncă din RATB şi că sunt aşteptaţi să îşi exprime nemulţumirile faţă de conducerea RATB şoferii, controlorii de bilete, casierii, personalul de întreţinere şi celelalte categorii de salariaţi.

Iniţiatorii protestului susţin că fondul pentru ajutoare sociale de 2% din fondul de salarii este cheltuit netransparent de conducerea RATB şi sindicatul reprezentativ iar salariaţii bolnavi incurabil sau cu boli profesionale nu mai primesc niciun ajutor din fondul de ajutoare sociale, şi că şoferilor li se anulează programările la concediul de odihnă, din cauza lipsei de angajaţi.

În ceea ce priveşte starea maşinilor din RATB, ei spun că nu sunt asigurate piese de schimb, cer asigurare Casco şi semnalează că în prezent sunt folosite doar 690 de autobuze (69%) din totalul celor 1.000 disponibile (dintre care 500 sunt încadrate în norma de poluare Euro 3 şi au grad de uzură de 9 - 10 ani,iar celelate 500 sunt Euro 4, cu grade de uzură de 7 - 9 ani), 256 de tramvaie (54%) din totalul de 475 (numai 10 tramvaie fiind aproape noi, cu un grad de uzură de până la 25%) şi 172 de troleibuze (59%) din totalul de 297.

Iniţiatorii protestului denunţă şi "angajările ilegale şi cointeresate" şi "managementul neperformant şi ilegal", care ar fi cauzat mai multe prejudicii constatate de Curtea de Conturi şi Camera de Conturi a Municipiului Bucureşti.

Sindicaliştii mai sunt nemulţumiţi şi de modul în care se doreşte transformarea RATB în societate comercială, arătând că acest lucru s-a întâmplat cu alte două regii de transport public din ţară, de la Ploieşti şi de la Iaşi, în 2013, acestea fiind acum în pragul insolvenţei şi falimentului.

REACŢIA RATB

Purtătorul de cuvânt al RATB, Constantin Tobescu, susţine însă că este vorba de măsuri organizatorice menite să ducă la respectarea programului de circulaţie.

"Nu este vorba despre reducerea numărului de vehicule în stradă. Începând de astăzi, programul de circulaţie a fost reconfigurat la resursele financiare pe care le avem, astfel încât să putem respecta orele de plecare de la capetele de linie. Acum, noi ne asumăm că putem respecta orarul exact cum îl planificăm pe site-ul şi în staţiile RATB", a declarat Tobescu. DETALII AICI

Etichete: RATB, RATB DNA, sindicalisti ratb

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE