Sindicatul RADET: De la 1 septembrie oprim apa caldă și căldura, dacă nu primim finanțare



Reprezentanții sindicatului din RADET au anunțat joi, într-o conferință de presă, că vor opri furnizarea de apă caldă și căldură către utilizatori, dacă nu vor primi fonduri până la 1 septembrie. Sindicaliștii spun că nu au bani pentru scule, materiale, reparații, pentru întreținerea conductelor. Ei promit că vor începe conflictul de muncă direct cu sistarea furnizării de apă caldă și căldură către Palatul Parlamentului. RADET se află în executare silită, solicitată de Electrocentrale Bucureşti (ELCEN) pentru datorii de 118 milioane de lei. Valoarea totală a datoriilor RADET se ridică la 3,8 miliarde lei, existând riscul real al opririi furnizării de gaze pentru această regie care, deja, se află în situaţia de a nu mai putea face reparaţii curente din cauza blocării conturilor. 

Sindicaliștii spun că vor furniza apă caldă și căldură doar pentru spitale, grădinițe și școli, așa cum prevede obligatoriu legea - adică doar pentru 30% dintre beneficiari. Ei susțin că nu au mai primit bani pentru reparații și mentenanță a rețelelor și doar eforturile supraomenești ale personalului au făcut ca furnizarea de apă caldă și căldură să mai fie posibilă. Declarațiile au fost făcute de Ioana Stoica, lider al Sindicatului Liber Independent din RADET. 

Potrivit președintelui Consiliului de Administrație al RADET, Gabriel Dumitrașcu, RADET a cerut în instanță suspendarea plăților către ELCEN, cel puțin până în momentul în care instanța se va pronunța cu privire la datoria percepută de către ELCEN. RADET a depus, marţi, 14 iulie, la Judecătoria Sector 3 Bucureşti, acţiunea privind suspendarea executării silite impuse de către ELCEN prin dosarul de executare nr. 3201/2015. Vezi mai multe detalii AICI.

Potrivit reprezentanților CA RADET, pentru 2015, Primăria Municipiului București a alocat 570,14 milioane de lei pentru subvenții, din care 315,2 milioane au fost deja livrate către Regie. Reprezentanții acesteia spun că restul sumei, de 255 de milioane de lei, trebuie livrată cât mai curând.

De asemenea, Primăria Capitalei a alocat 9,6 milioane lei către RADET, pentru investiții. Reprezetanții Regiei susțin că aceștia nu pot fi utilizați pentru reparații și lucrări de întreținere, acțiuni care trebuie asigurate din fonduri proprii, de care RADET nu dispune.

Într-o conferință de presă susținută joi, Gabriel Dumitrașcu a precizat faptul că procesul de transformare a RADET în societate comercială este în curs, fiind finalizat Regulamentul de Acordare a Serviciilor Publice de Termoficare, care a primit deja o parte a avizelor necesare. Acesta susține că transformarea Regiei în societate comercială va contribui la îmbunătățirea situației economice a acesteia.

Potrivit RADET, Regia a executat toate lucrările de reparații din surse proprii, atât financiare, cât și umane, din cauza lipsei investițiilor din ultimii 5 ani. Reprezentanții Regiei susțin că numărul crescând de ore de oprire a apei calde pentru consumatori are drept cauză și faptul că după anul 2006, Primăria Municipiului București nu a mai permis perioade de revizii, cu oprirea totală a agentului termic necesar la prepararea apei calde de consum.

Gabriel Dumitrașcu, președintele Consiliului de Administrație al RADET a subliniat faptul că sistemul de termoficare are un grad foarte ridicat de uzură, probleme multiple și frecvente în funcționare, lucru care afectează asigurarea parametrilor optimi și a continuității furnizării agentului termic.

O mare parte a conductelor sunt într-un stadiu avansat de degradare, reparațiile, dacă există, fiind ineficiente.

În ceea ce privește tarifele pe componenta de transport și distribuție, RADET precizează că a reușit să obțină avizul necesar din partea Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (ANRSC), pentru o ajustare de tarif, care a fost trimis Consiliului General al Capitalei, în vederea aprobării. Potrivit reprezentaților Regiei, ajustarea tarifelor este necesară având în vedere situația actuală a Regiei. Aceștia dau, însă, asigurări că populația nu va resimți creșteri de prețuri.

Ce spune Oprescu

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a ținut la rândul său o conferință de presă joi dimineață, referitor la problema RADET. Iată mai jos declarația primarului: "Este vorba despre SERVICIUL PUBLIC DE TERMOFICARE al Bucurestiului, esential pentru asigurarea unui nivel de trai civilizat, dar si suportabil pentru mai mult de 1,2 milioane de persoane, care traiesc in 570.000 de apartamente, din cele 8.200 de blocuri racordate la reteaua de termoficare a orasului.

Doar din exprimarea acestor cifre ne dam seama ca discutam despre o problema de interes public major.
Probleme de aceasta complexitate consider ca trebuie rezolvate cu ratiune, consensual, si cu implicarea responsabila a tuturor factorilor decidenti, fie ca fac parte din Aministratia Locala, Administratia Centrala, politicieni indiferent de culoare, societate civila, mass media.

Politicianismul ieftin, demagogia agresiva, smecheria, impostura, incompetenta si interesele meschine NU AU CE CAUTA atunci cand in joc e interesul cetatenilor, chiar viata lor de zi cu zi.
Intotdeauna am afirmat ca fac administratie fara culoare politica. Iar politicienii trebuie sa inteleaga ca singurul care e important si dicteaza este cetateanul.

Din acest motiv, IN NUMELE LOCUITORILOR ACESTUI ORAS, in calitate de Primar General ales sa le reprezinte interesele, vreau sa trag un sever semnal de alarma asupra situatiei RADET:
Administratiei Centrale: indeosebi ministrilor Energiei, Justitiei si Finantelor
Institutiilor centrale de REGLEMENTARE (ANRE, ANRSC)
Altor institutii centrale menite sa protejeze SIGURANTA PUBLICA
Dar
Si alesilor locali ai partidelor politice.

Situatia serviciului public de termoficare nu mai poate fi tolerata, orice zi care trece adanceste criza, iar singurii care au de suferit sunt bucurestenii.
....................
Am reactionat constient de problema termoficarii in Bucuresti, inca din primele zile ale primului mandat si pana astazi:

1. DATORIE PLATITA

In 2008 am preluat la bugetul Municipiului Bucuresti o datorie de 743 de milioane de lei, pe care am platit-o esalonat in urmatorii 3 ani.

2. CONSUM PLATIT
An de an, am cautat ca tot ceea ce Bucurestiul consuma, respectiv caldura si apa calda, sa fie achitat producatorului. Astazi, spre exemplu, procentul de plata pe primele 7 luni ale anului 2015 este de 101%, respectiv 697,6 milioane lei platite ELCEN-ului pentru agentul termic produs.
3. SUBVENTIE ANUALA = PROTECTIE SOCIALA

Consecvent politicii de protectie sociala, am avut grija ca an de an, Primaria Municipiului Bucuresti sa subventioneze circa 50% din factura bucuresteanului. In acest fel, am tinut sa avem un grad de suportabilitate decent, iar costul gigacaloriei in Bucuresti este printre cele mai mici din tara.

In cifre, efortul Primariei de a plati in locul cetatenilor este, in medie, de 120-130 de milioane de euro, anual.

Concret, in bugetul anului 2015 sunt prevazuti 570,4 milioane de lei (adica 120 de milioane de euro), iar la data de 21 iulie 2015 platile efectuate sunt de 294 milioane de lei, adica 65,3 milioane de euro. Iata ca Primaria Municipiului Bucuresti a achitat deja catre RADET peste jumatate din subventia convenita pentru anul 2015.

4. INVESTITII IN SISTEM

Mentionez ca an de an, am trecut in bugetul Primariei Municipiului Bucuresti sume pentru INVESTITII in sistemul de transport si distributie, astfel ca astazi exista bani disponibili, respectiv 56 de milioane de lei, din care s-au platit circa 10 milioane de lei, urmand ca RADET sa depuna proiecte de investitii pentru a putea fi alocata suma ramasa. Aceasta suma nu este inca data RADET-ului, din cauza ca in acest moment regia nu e gata cu proiectele de investitii.

Pentru a avea date exacte si adevarate, nu de natura dezinformarilor cu care sunteti intoxicati pe diverse canale, care vin de regula din mediul politic de nivel mediocru, haideti sa va spun ce INVESTITII s-au facut in ultimii 10 ani in sistemul de termoficare:

Modernizare sistem transport, 113 milioane de lei (89 de km de retea termica primara)

Modernizare sistem de distributie, 317 milioane de lei (24 de km retea termica secundara, 221 puncte termice compacte, inlocuire conducte in peste 100 de puncte termice...)

Automatizare puncte termice, 387 milioane de lei ( au fost modernizate 576 de puncte termice, iar aproape 500 au fost automatizate).

Dispecerizarea sistemului centralizat de incalzire, 87 de milioane de lei
Modernizare centrale termice de cvartal, 81 de milioane de lei (exemple: Centrala termica zonala Casa presei, 20 de centrale termice de cvartal)
Contorizarea energiei termice la consumatorii casnici, 219 de milioane de lei.
Suma totala a investitiilor facute in ultimii 10 ani este deci de peste 300 de milioane de euro (daca tinem seama de media cursului leu-euro).

5. REPARATII ANUALE

An de an au fost prevazute sume separate pentru reparatii si interventii de urgenta, dar din pacate banii ajung mult mai greu direct la RADET, din cauza ca acestia nu pot fi virati de Primaria Municipiului Bucuresti in contul RADET, ci trec prin contul escrow comun cu ELCEN-ul, astfel incat, ca si salarile angajatilor, banii ajung la RADET doar prin asa-zisa bunavointa sau mila a conducatorilor ELCEN. Nu este corect, este chiar aberant si nedrept ca banii orasului si ai cetatenilor sa fie gestionati de o alta entitate, in speta Electrocentrale Bucuresti, adica producatorul de energie.
Aceasta situatie se datoreaza unor reglementari ABSURDE introduse de ANRE si ANRSC.

Ca sa intelegeti dvs:
Dau un exemplu: daca virez 100 de lei in contul escrow, la RADET ajung doar 6,5 lei, din care trebuie facute si reparatii si trebuie platite si salariile. VI SE PARE CORECT?
Si cu toate acestea, facem toate eforturile ca banii pentru reparatiile care trebuie facute in aceasta vara, pana la inceperea sezonului rece, sa fie asigurati, reparatiile sa fie facute, astfel incat populatia sa nu sufere la iarna, indiferent in ce zona a Bucurestiului locuiesc.

6. DEMERSURI EFECTUATE

Cunoscand bine deficientele sistemului, dupa ce m-am consultat cu un numar mare de specialisti si experti, am realizat ca nu este suficient si ca problemele vechi, de zeci de ani – sistemul a fost conceput in anii 50- ne dau un diagnostic precis: in momentul actual sistemul centralizat de alimentare si productie de energie este supra-dimensionat, mult invechit (peste 80% retelele sunt mai vechi de 30 de ani), cu randamente tehnice extrem de scazute, cu pierderi majore in sistem, de peste 35-40%.
Am constientizat ca problema este ampla si poate fi rezolvata numai cu implicarea Autoritatilor centrale, in special a Guvernului.
DIN ANUL 2009 VORBESC PERIODIC CU GUVERNELE ROMANIEI, DAR FARA NICI UN REZULTAT, DE PARCA BUCURESTIUL ESTE ,,PROPRIETATEA" MEA SI NU CAPITALA ROMANIEI.
In anul 2010, am facut prima incercare de initiere si promovare a unui Memorandum catre Guvernul Romaniei, pentru anularea datoriei principale si a penalitatilor RADET catre ELCEN, dar fara nici un rezultat. Guvernul si Primul Ministru nu si-au asumat raspunderea implicarii in rezolvarea situatiei pentru populatia orasului, desi Municipiul Bucuresti a facut toate eforturile in acest sens.
In anul 2011 am sesizat Presedintia, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii si Serviciile de Informatii (SRI si SIE) asupra situatiei serviciului si a riscurilor pentru populatie.
In anul 2012 s-a realizat un concept privind restructurarea si reabilitarea Serviciului, prin realizarea infrastructurii integrate (,,SACET – integrat,,) de producere, transport si distributie a agentului termic.

Astfel, in perioada septembrie 2012 - februarie 2013, au avut loc discutii cu Fondul Monetar International (FMI) in prezenta Ministerului de Finante, prin care PMB a solicitat trecerea ELCEN SA la Municipiul Bucuresti, in baza legislatiei in vigoare.
S-a concluzionat necesitatea imperativa de realizare a Serviciului Public Integrat SACET, prin care producatorul, respectiv ELCEN, si transportatorul si distribuitorul, respectiv RADET, sa functioneze pentru eficientizarea sistemului, crearea posibilitatilor de modernizare, cu mentinerea gradului de suportabilitate a costurilor serviciului (gigacalorie) intr-o singura entitate.
Pe cale de consecinta, pe 27 martie 2013, Guvernul României a aprobat Memorandumul cu tema „Realizarea serviciilor publice de alimentare cu energie termică prin sistem de alimentare centralizată cu energie termică integrat („SACET") în Municipiul București și Municipiul Constanța" („Memorandumul").

Urmare a acestui act s-au realizat:
In perioada martie 2013 – 1.10.2014 - divizarea ELCEN SA, conform prevederilor Memorandumului, in Electrocentrale Bucuresti SA, Electrocentrale Constanta SA si Electrocentrale Titan-Fantanele.
La solicitarea Primarului General, CGMB a aprobat in anul 2013 si respectiv 2014:
HCGMB nr.108/2013, de insusire a Solutiei din Memorandumului;

HCGMB nr.110/2013, in legatura cu incheierea contractului de consultanta cu IFC;

HCGMB nr. 261/2014 privind aprobarea solicitarii catre Guvernul Romaniei de emitere a actului normativ (HG) privind transferul cu titlu gratuit a participarilor statului in Electrocentrale Bucuresti SA, la Municipiul Bucuresti.

Din luna octombrie 2014, pana in prezent, au fost realizate:
demersuri necesare privind indeplinirea conditiilor impuse de OUG nr.68/2014 de modificare a Legii nr.51/2006, care reglementeaza gratuitatea transferului actiunilor.
au fost intreprinse demersuri catre Consiliul Concurentei pentru clarificarea obligatiilor de concurenta si ajutor de stat in legatura cu transferul actiunilor, in incidenta cu legislatia specifica, obtinandu-se clarificarile procedurale necesare.
demersuri de clarificare a incidentei Deciziei nr 740/ 2014 privind potentiala neconstitutionalitate a OUG nr.68/2014, apelandu-se la Centrul de Cercetari in Drept Public si Constitutional, de pe langa Facultatea de Drept a Universitatii Bucuresti.
documentatia pentru solicitarea catre Presedintele Romaniei, de initiere a Hotararii Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) privind declararea proiectului „Realizarea serviciilor publice de alimentare cu energie termică prin sistem de alimentare centralizată cu energie termică integrat („SACET") în Municipiul București,, ca Proiect Strategic de Interes National si s-au initiat consultari, in acest sens, cu ACTUALUL Presedinte al Romaniei, d-l Klauss Iohannis.
au avut loc nenumarate intalniri cu reprezentantii ministerelor Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, de Justitie, Energiei, in vederea clarificarii aspectelor legate de OUG nr.68/2014 si a aspectelor de neconstitutionalitate a aceleiasi OUG, invocate de Ministerul de Justitie
si

respectiv asupra propunerilor Ministerului Energiei de integrare a RADET Bucuresti in Electrocentrale Bucuresti SA, dar fara nici un rezultat. Propunerile formulate de Ministerul Energiei s-au dovedit inacceptabile pentru Municipiul Bucuresti si total in afara Hotararilor adoptate de Guvernul Romaniei si Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

7.ASIGURAREA FONDURILOR NECESARE PENTRU REABILITAREA SISTEMULUI DE TRANSPORT SI DISTRIBUTIE SI INTRODUCEREA UNOR NOI CAPACITATI DE PRODUCTIE

Asa cum v-am explicat, sistemul termic este mult invechit si supra-dimensionat, sunt necesare sume foarte mari pentru a-l reconfigura, motiv pentru care, cu sprijinul Guvernului Romaniei in Acordul de parteneriat intre Romania si Uniunea Europeana, la capitolul proiecte mari de infrastructura (POIM) este prevazuta suma expresa pentru Bucuresti, pe perioada bugetara 2014-2020, de 182,7 milioane euro – bani europeni- la care se adauga co-finantarea, deci peste 200 de milioane de euro. In perioada urmatoare se vor realiza studiile de fezabilitate, proiectele tehnice, toata documentatia necesara aplicatiei pentru absorbtia acestor fonduri nerambursabile.

CRED CA VA DATI SEAMA CA BUGETUL ORASULUI NU PUTEA ALOCA ACESTE SUME, INTR-UN TIMP ATAT DE SCURT, IAR OBTINEREA ACESTUI DISPONIBIL ESTE O REUSITA!

Deoarece conform studiilor estimative facute de experti valoarea totala a modernizarii intregii retele a sistemului de transport si distributie in Bucuresti este de circa 360 de milioane de euro, am inceput discutii cu organisme internationale de finatare a acestei sume, care si-au oferit disponibilitatea in acest sens (ma refer la Banca Mondiala, BEI si BERD).
Desigur ca aceasta disponibilitate exista numai datorita faptului ca in iunie anul acesta, Primaria Municipiului Bucuresti a reusit refinantarea si re-esalonarea datoriei de 500 de milioane de euro, efectuata acum 10 ani, in administratiile anterioare.

Una dintre marile probleme ale sistemului termic in Bucuresti este faptul ca Bucurestiul este captiv unui singur furnizor de energie, respectiv ELCEN.
Din acest motiv, raspunzand si directivelor europene in ceea ce inseamna managementul deseurilor, tot in Acordul de parteneriat cu Comisia Europeana, in ciclul bugetar 2014-2020, si tot in conditii de prevederi exprese pentru Bucuresti, este prevazuta suma de aproximativ 190 de milioane de euro, pentru realizarea incineratorului de gunoaie, care este o unitate de productie de energie, din gunoaie, care ar inlocui, in conditii de inalta performanta si randament o parte din ceea ce Bucurestiul cumpara acum, intr-un mod cu totul pagubos de la ELCEN.
In concluzie:
Am luat toate masurile sa asiguram din fonduri europene NERAMBURSABILE circa 400 de milioane de euro, pentru reabilitarea si modernizarea, eficientizarea si reducerea pierderilor din sistemul de termoficare al orasului.

ASPECTE NEGATIVE
In ciuda a ceea ce v-am prezentat pana acum, si a eforturilor facute, situatia sistemului energiei termice in Bucuresti este extrem de grava.
Iata de ce:

1. Probleme in administrarea RADET Bucuresti:

a. RADET Bucuresti este subordonat direct Consiliului General al Municipiului Bucuresti, Primarul General indeplinind nimai functiile de ordonator principal de credite si responsabil de asigurarea serviciului, neavand prerogative de coordonare si control asupra activitatii RADET Bucuresti.
b. Lipsa deciziei politice la nivelul Consiliului General, a Consiliului de Administratie, a conducerii RADET de transformare a Regiei in Societate Comerciala, asa cum prevedea legea si cum ar fi fost normal si corect pentru a putea restructura si eficientiza intregul serviciu de transport si distributie. Este un obiectiv care trebuie atins cu maxima prioritate, in urmatoarele doua, trei luni. De altfel, am purtat discutii si cu actuala conducere a RADET, dar si cu membrii Consiliului General, din toate structurile politice, si ACUM avem un punct de vedere comun, de consens, ca acest lucru trebuie facut cat mai repede.
c. Din pacate, pe parcursul timpului, au fost si acte de coruptie identificate de Corpul de Control al Primului Ministru si sanctionate de catre institutiile abilitate ale statului;

2. MAREA PROBLEMA o reprezinta insa Electrocentrale Bucuresti SA care NU apartine Primariei, este subordonata Ministerului Energiei.
De ce fac aceasta afirmatie:
ELCEN-ul detine peste 90% din piata de productie de energie pentru Bucuresti, ceea ce practic face orasul captiv acestui producator.
ELCEN-ul livreaza energia termica in urma unui proces de productie cu randamente si eficienta dezastruoase, la costuri mari, cu capacitati supradimensionate, fara a demonstra costurile reale de productie.
(Randament dezastruos: de circa 40-50%. Prin comparatie, in tarile civilizate, randamentul de productie a energiei termice la instalatii de inalta eficienta este de peste 80%.)
Se adauga existenta unor contracte de cumparare a gazului metan de la furnizori interni si externi, la preturi mari si cu clauze oneroase.
Alocarea in mod nejustificat a cheltuielilor pentru productia de energie termica, in favoarea productiei de energie electrica, pentru facilitarea vanzarii energiei electrice in regim concurential, fata de vanzarea energiei termice catre un operator captiv.
REPET: CET-urile sunt in proprietatea Electrocentrale Bucuresti SA (Ministerul Energiei), Sistemele de transport si distributie in proprietatea Municipiului Bucuresti. Deci, Primaria Municipiului Bucuresti nu are niciun control asupra pretului de productie a agentului termic, pe care este obligata sa-l cumpere de la ELCEN.
Management defectuos, in detrimentul RADET-ului, realizat la nivelul ELCEN.
Un exemplu revoltator si grosolan il reprezinta faptul ca la nivelul ELCEN-ului a fost schimbata destinatia fondurilor obtinute de catre ELCEN din schema bonus, care prin lege prevedea ca acesti bani SUNT DESTINATI EXCLUSIV PENTRU MODERNIZREA unitatilor de productie, in sensul cresterii eficientei si randamentului prin co-generare. Desigur intelegeti ca asta presupunea din punctul de vedere al cumparatorului, respectiv RADET si Primaria Municipiului Bucuresti, un cost mai bun al gigacaloriei. Adica din aceiasi bani puteam cumpara mai multe gigacalorii. Ce va spun a fost constatat de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Energie (ANRE), la inceputul anului trecut, iar societatea ELCEN a fost penalizata si obligata sa returneze suma de 315 milioane de lei.

GRIJA mea este ca banii vin tot din buzunarul bucurestenilor, chiar daca greseala apartine conducatorilor ELCEN.

Al doilea exemplu: Nerealizarea lucrarilor de mentenanta si modernizare la CET-urile Progresul, Sud si Grozavesti, a generat 3 avarii majore, in iarna 2014 -2015 (in timpul sarbatorilor de iarna), cu afectarea unui numar de peste o jumatate de milion de locuitori.

3. Probleme cauzate de reglementatori, ANRE si ANRSC

ANRE a emis reglementari evident in defavoarea distribuitorului de energie termica RADET Bucuresti, favorizand in schimb producatorul de energie termica Electrocentrale Bucuresti SA, atat prin ultima reglementare a Contractului Cadru de Vanzare-Cumparare a Energiei Termice, cat si prin cresterea pretului de producere/furnizare a agentului termic.

Lovitura mortala pe care ANRE a dat-o in favoarea producatorului este Ordinul 50 din 2009, al Presedintelui ANRE privind Contractul Cadru de Vanzare-Cumparare a Energiei Termice, care stipula la Art.20 ca ordinea platilor facturilor se face - mai intai in contul penalitatilor, si - abia in al doilea rand, in contul consumului curent si respectiv a datoriei principale.

La acesta se adauga prevederile OUG 115/2001 privind contractul de Cont Escrow, obligatoriu pentru operatorii care au datorii la furnizorii de energie termica (care este de fapt un cont de repartitie a veniturilor).

Aceasta reglementare a ANRE-ului abuziva si aberanta a permis ca, daca un distribuitor de energie, in speta RADET, are o datorie la un producator de energie termica, in speta ELCEN, se sting prima data dobanzile si penalitatile, si abia apoi datoria de baza.
Deci factura lunara platita de RADET catre ELCEN nu se stingea, nu se ducea in contul datoriei de baza din consum, ci diminua doar o parte din penalitati.
Cauzele mentionate au condus la inregistrarea unei datorii totale a RADET Bucuresti catre furnizori sai, de peste 3,8 Miliarde Lei, din care 3,6 Miliarde Lei sunt datorii numai catre Electrocentrale Bucuresti SA, in conditiile in care RADET Bucuresti impreuna cu Municipiul Bucuresti au platit in ultimii 10 ani aprox. 9,7 Miliarde de Lei, pentru un cost al agentului termic consumat de aprox. 8 Miliarde de Lei, restul fiind numai penalitati.
Iata cum, RADET-ul si Municipalitatea, desi au platit cu 1,7 miliarde de lei mai mult decat au consumat, inca mai au datorii de 3,8 miliarde.
JAF PE FATA SI DIN BANII CETATENILOR BUCURESTIULUI CARE PLATESC DIRECT LA RADET, DAR SI DIN SUBVENTIA DE 50% PE CARE O ACORDA PRIMARIA.

ELCEN-ul trece toate aceste sume la profit, un profit ireal, facut din condei, favorizat de reglementatorul ANRE, neconcordant cu pretul real, comercial de pe piata.
Acest ELCEN este unul dintre paradoxurile paguboase ale Romaniei. Si asta din cauza ca unii baieti destepti din conducerea ELCEN-ului, au facut tot ce le sta in putere sa-si ia salarii si bonusuri anuale de sute de mii de euro, din banii bucurestenilor (lucru de altfel constatat si de Curtea de Conturi). Insa ei sunt doar cei din primul rand. Adevaratii beneficiari ai acestui sistem sunt furnizorii de gaze si cumparatorii de curent electric.
Deci, daca analizam de la cauza la efect, in acest carusel exista interese financiare ale unor grupari de tipul „baietilor destepti din energie", care perpetueaza aceste mecanisme de ani de zile, sufocand populatia si economia Romaniei.

Eu stiu ca afacerile si interesele financiare in domeniul energiei sunt pe bani foarte multi, cu interese transpartinice in care sunt amestecati oameni de afaceri si oameni politici deopotriva. Dar, domnilor, lasati sa fie suportabila si civilizata si viata oamenilor de rand.
Si iata si o problema cauzata de ANRSC
Neacceptarea de catre acest reglementator (ANRSC) a unei pierderi tehnologice mai mare de 24%, stabilita ipotetic, cand de fapt pierderea reala de agent termic si apa de adaos este mai mare cu inca 13%, decat cea acceptata de catre reglementator.
PIERDEREA REALA IN SISTEM ESTE DE 35-40%.

4. Probleme generate la nivelul Administratiei Centrale (indeosebi ministerele Energiei si Justitiei)

Neasumarea de catre Guvern a responsabilitatii adoptarii HG de transfer cu titlu gratuit a participarii statului in Electrocentrale Bucuresti SA catre Municipiul Bucuresti, invocand aspecte de neconstitutionalitate a OUG nr.68/2014 (nevalidate de catre Curtea Constitutionala prin procedura legala posibil de initiat)
si
nesatisfacerea de catre Ministerul Energiei a unor cerinte a OUG nr.68/2014, solicitate in mod repetat de catre Ministerul Dezvoltarii si Administratiei Publice, desi PMB a pus acestuia la dispozitie toate informatiile si analizele solicitate.

Opozitia formulata de catre Ministerul Energiei la implementarea Memorandumului aprobat de Guvern si formularea de propuneri nevavorabile pentru Municipiul Bucuresti, cat si neaplicabile tinand cont de Legea nr.51/2006 (Legea Servicilor Comunitare de Utilitati Publice).

.............
Pentru iesirea din acest cerc vicios consider absolut necesara realizarea urmatoarelor lucruri:
1. La nivelul Consiliului General si Primariei Municipiului Bucuresti:
a. Transformarea RADET in Societate Comerciala
b. Realizarea reparatiilor si investitiilor necesare bunei functionari a RADET

2. Modificarea Memorandumului existent cu pastrarea obiectivelor Municipiului Bucuresti prin punerea in aplicare a OG nr.78/2003 privind transferul cu titlu gratuit al unor active cu caracter social, intre care si CET-uri catre autoritatile locale, solutie care elimina orice fel de aspecte de neconstitutionalitate (OG fiind ratificata de Parlamentul Romaniei), solutie care s-ar impune si pentru faptul ca pasivul Electrocentrale Bucuresti SA (datoriile catre furnizori) s-a dublat fata de data aprobarii Memorandumului (27.03.2013) din cauza managementului defectuos al acestei societati, fiind necesar o expertiza preliminara in acest sens.
3. Depunerea proiectelor si aplicatiilor pentru obtinerea celor peste 400 de milioane de euro, din fonduri europene nerambursabile
4. Reconsiderarea si modificarea reglementarilor ANRE si ANRSC, care la acest moment, asa cum am aratat, sunt discriminatorii si in defavoarea distribuitorului de energie termica
5. Clarificarea la Curtea Constitutionala a existentei sau nu a conflictului de NeConstitutionalitate, conform oug OUG nr.68/2014, privind situatia RADET-ELCEN. (NB: Nu poti sa compari situatia portului Constanta cu situatia RADET-ELCEN, asa cum invoca d-l ministru al energiei Gerea, de parca ar fi ministrul transporturilor si nu al energiei. Este normal ca Curtea Constitutionala sa se pronunte separat pe aceasta speta. Si in acest sens, rog pe cei indrituiti de lege, sa faca acest demers.)
6. Adoptarea de catre Guvernul Romaniei a actului de reglementare (HG) privind transferul cu titlu gratuit al participarilor statului in Electrocentrale Bucuresti SA, catre Municipiul Bucuresti.
7. Declararea prin hotararea CSAT a proiectului „Realizarea serviciilor publice de alimentare cu energie termică prin sistem de alimentare centralizată cu energie termică integrat („SACET") în Municipiul București,, ca Proiect Strategic de Interes National.

Sper ca am reusit sa sintetizam cat mai bine situatia reala a Serviciului public de energie termica, ce probleme avem, ce am facut de-a lungul anilor, cine sunt responsabilii, ce avem de facut pentru a iesi din acest impas si de a oferi bucurestenilor un sistem performant, cu eficienta, cu grad de suportabilitate a costurilor optim, si in ultima instanta, UN NIVEL DE TRAI CIVILIZAT asa cum e normal, asa cum si-l doresc si merita!"

Etichete: apă caldă, căldură, primar general, RADET, sindicat, Sorin Oprescu

0/6 COMENTARII
aopesowiefi
19 Feb 21:07
+0
VOTURI
-0
http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/ - Amoxicillin 500mg Buy Amoxicillin Online http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/
inujessil
19 Feb 21:05
+0
VOTURI
-0
http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/ - Amoxicillin Online Buy Amoxicillin http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/
erolelonu
19 Feb 20:38
+0
VOTURI
-0
http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/ - Buy Amoxicillin Buy Amoxicillin http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/
unucxeq
19 Feb 20:30
+0
VOTURI
-0
http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/ - Amoxicillin 500 Mg Amoxicillin 500 Mg http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/
Cris
23 Jul 13:21
+0
VOTURI
-0
Alo, dle. Sorin Oprescu... rezolvati situatia! La anul sunt alegeri.. stiti ca nu puteti sa va permiteti sa va jucati cu bucurestenii... Nu stiu cum faceti.. il luati si pe impostorul de Ponta de mana si rezolvati situatia... De ani de zile ne tot vindeti povesti cu ELCEN si cu RADET... E timpul sa rezolvati aceasta problema.
Anghel Adriana
23 Jul 12:56
+0
VOTURI
-0
Alo, domnule primar general Sorin Oprescu nu ti e rusine cu scenariul asta jalnic dupa ce ti ai batut joc de RADET si RATB?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE