Staţia Eroilor 2,de pe Magistrala 5,prinde contur. Va fi prima staţie luminată natural. GALERIE FOTO



Staţia de metrou Eroilor 2 de pe Magistrala 5 de metrou, prima staţie de metrou luminată natural, prinde contur. Lucrările de realizare a structurii se apropie cu paşi repezi de final. Plăcile de la primele două niveluri ale staţiei au fost deja finalizate, iar acum se lucrează la nivelurile 3 şi 4.

METROU DRUMUL TABEREI. Lucrările de realizare a structurii la stația de metrou Eroilor 2 se apropie de final. După finalizarea lucrărilor de structură vor fi puse în funcţiune cele două "cârtiţe" uriaşe, Varvara și Filofteia care sapă tunelurile de metrou de pe Magistrala 5 de metrou. Acestea vor sparge pereții mulați ai stației pentru a se îndrepta spre locul de scoatere din subteran (zona Operei Naționale), punctul culminant al călătoriei lor pe acest tronson.

Muncitorii lucrează acum la turnarea plăcilor din beton de la nivelurile trei şi patru ale staţiei, realizate în proporție de 30%, respectiv 45%, scrie Dan Brumar pe site-ul personal.

Placa de la nivelul doi şi cea de la nivelul unu sunt gata în proporţie de 100%. Pentru finalizarea structurii, staţia necesită circa 47.200 mc de beton, cam tot atât cât e nevoie pentru construirea a cinci blocuri cu zece etaje, scrie click.ro.

Săpată la câţiva metri sub actuala staţie, Eroilor 2 va fi prima stație de metrou luminată natural, grație celor două luminatoare – cupole din sticlă, cu diametrul de circa 10 metri.

Noua staţie de legătură a fost desenată de o echipă de tineri ingineri români. Arhitectura ei e complet diferită de a celorlalte, futuristă, „îmbogăţită" cu un artificiu ingineresc de mare rafinament. Incinta staţiei va fi luminată natural, graţie celor două cupole din sticlă cu diametrul de circa 10 metri. Cele două luminatoare vor fi amplasate deasupra scărilor rulante, astfel încât lumina solară să pătrundă uşor până pe peron. Însă, pentru iluminarea completă a staţiei proiectanţii au prevăzut şi corpuri de iluminat artificiale.

Finalizarea lucrărilor de structură la Eroilor 2 este estimată în primăvara anului viitor, iar după aceste lucrări vor începe săpăturile pentru amenajarea celor două noi guri de acces, localizate la intersecția Splaiul Independenței-Bd. Eroilor, în apropierea Spitalului Universitar, şi la intersecția Bd. Eroilor-Bd. Eroii Sanitari, în zona Parcului Eroilor.

METROU DRUMUL TABEREI. Traficul auto pe Splai, după intersecția cu Bd. Eroilor, a fost deviat anterior până la finalizarea tunelului pe direcția PSS Opera. Conform sursei citate, aici au fost nevoie de lucrări suplimentare de consolidare a malurilor Dâmboviței, de întărire a solului prin injectare de bentonită, pentru evitarea prăbușirii/distrugerii terenului în momentul trecerii utilajelor TBM. În plus, a fost amplasată o stație de pompare a apei din subteran, pentru că tunelul de metrou pe direcția Eroilor-Operă subtraversează Dâmbovița și caseta de ape uzate.

Restricțiile de trafic din Drumul Taberei, ridicate în această toamnă

Directorul general al Metrorex, Cătălin Homor, anunțase, în cursul săptămânii trecute, că traficul rutier va fi reluat în curând în Drumul Taberei. Într-un răspuns remis la solicitarea B365.ro, şeful Metrorex a anunţat că, "Începând cu a doua jumătate a lunii noiembrie, se va relua traficul și pe strada Valea Ialomiței – între Valea Oltului și Bulevardul Drumul Taberei."

Circulatia rutieră pe acest tronson a fost închisă în ianuarie 2012, traficul fiind deviat pe str. Valea Argeșului și pe aleile adiacente din zona Drumul Taberei - Valea Oltului. Măsura a fost luată pentru lucrările de la "Magistrala de metrou 5 - Drumul Taberei - Universitate - lot L1.2 - stația Valea Ialomiței".

Conform sursei citate, în acest moment, pe traseul Magistralei 5, pe Bulevardul Drumul Taberei, în dreptul stațiilor de metrou Eroilor 2, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Brâncuși și Râul Doamnei, este asigurată circulația rutieră pe câte patru benzi.

Câţi bani a înghiţit metroul din Drumul Taberei până acum

Metroul din Drumul Taberei s-a scumpit din nou, după ce Metrorex a atribuit un nou contract, în valoare de peste 5,7 milioane de euro, pentru lucrări suplimentare la Magistrala 5. Până în prezent, valoarea totală a contractelor atribuite pentru construcţia Magistralei 5 de metrou se ridică la circa 2,6 miliarde de lei cu TVA inclus, echivalentul a circa 585 milioane euro.

Conform unui anunţ de atribuire postat de Metrorex în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), compania va plăti peste 20,58 milioane lei fără TVA, respectiv 25,5 milioane lei cu TVA inclus, pentru lucrări suplimentare la Magistrala 5.

METROU DRUMUL TABEREI. Contractul pentru care Metrorex va plăti echivalentul a 5,73 milioane euro cu TVA inclus vizează „Lucrări suplimentare la contractul nr. 10/14.03.2011 « Magistrala 5 – Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate. LOT L1.1 – Sectiunea Râul Doamnei – Haşdeu (Opera) – Structura de rezistenţă » - dimensionarea peretilor mulaţi ob. 20, 21, 22 (interstaţia Academia Militară – Eroilor 2, statia Eroilor 2, interstaţia Eroilor 2, PS Operă: statia de pompare) pentru structura de rezistenţă".

Potrivit anunţului publicat de Metrorex în SEAP, cei 5,73 milioane de euro vor fi alocaţi pentru realizarea unor cantităţi suplimentare de lucrări pentru dimensionarea pereţilor mulaţi obiectele 20, 21, 22 (interstaţia Academia Militară – Eroilor 2, staţia Eroilor 2, interstaţia Eroilor 2, PS Opera: staţia de pompare) pentru structura de rezistenţă, conform cerinţelor precizate în caietul de sarcini.

LUCRĂRI METROU DRUMUL TABEREI. Contractul a fost atribuit prin negociere fără anunţ de participare asocierii ASTALDI S.p.A. - FCC CONSTRUCCION SA - SC DELTA ANTEPRIZA DE CONSTRUCTII SI MONTAJ 93 SRL - SC AB CONSTRUCT SRL, consorţiul care efectuează lucrările la Magistrala 5 de metrou, pentru că "lucrările / produsele / serviciile suplimentare sunt comandate în condiţiile stricte stabilite în directivă", conform motivării din anunţul publicat de Metrorex în SEAP. Mai multe detalii AICI.

În ce stadiu sunt lucrările la staţiile de metrou de pe Magistrala 5. Care sunt staţiile cu cele mai mari întârzieri

Până la inaugurarea liniei de metrou, constructorii trag tare pentru a finaliza lucrările în zona Eroilor 2, punct care face legătura cu celelalte patru stații, respectiv Academia Militară, Orizont, Favorit și Drumul Taberei 34. Din datele Metrorex, Magistrala M5, care leagă centrul Bucureștiului de Sectorul 6, înregistrează întârzieri în apropierea Parcului Drumul Taberei. Lucrările la această stație de metrou au rămas în urmă, numai 17% din săpătura stației fiind realizată, circa 24% din structură construită și 36% din lucrările de deviere a rețelelor finalizate. În prezent, cei mai mulți muncitori, pe lungimea celor aproximativ 7 km de linie de metrou, sunt comasați în zona stației Parcul Drumul Taberei pentru avansarea lucrărilor.

Conform sursei citate, constructorii înregistrează întârzieri şi la stația de metrou Râul Doamnei: pe un panou scrie că începerea implementării proiectului a fost 28 martie 2011, iar data finalizării lucrărilor era 28 aprilie 2013.

METROU DRUMUL TABEREI. Panoul aflat la intersecţia dintre străzile Valea Argeşului şi Drumul Taberei informează bucureștenii că termenul de execuție a lucrărilor, prevăzut în autorizație, era de 2 ani și o lună pentru șantierul liniei de metrou Drumul Taberei-Pantelimon/Tronsonul 1. Drumul Taberei-Universitate, Secţiunea Râul Doamnei - Hasdeu (Operă), stația Râul Doamnei. În realitate, constructorul are nevoie de 68 de luni pentru finalizarea lucrărilor stației Râul Doamnei.

În prezent, stația de metrou Râul Doamnei a rămas în urmă cu construcția, numai 17% din săpătură fiind realizată, circa 24% din structură construită și 36% din lucrările de deviere a rețelelor find finalizate. Lucrările structurale la patru dintre staţiile de metrou, între Eroilor și Parcul Drumul Taberei, respectiv Academia Militară, Orizont, Favorit şi Drumul Taberei 34, sunt într-un stadiu avansat de finalizare. Alte două stații ar putea fi finalizate până la sfârșitul acestui an.

Metroul de Drumul Taberei ar putea funcționa cu trenuri vechi de 30 de ani

Lucrările de deviere a rețelelor, săpăturile și structurile stațiilor Brâncuşi şi Romancierilor sunt realizate într-o proporție cuprinsă între 80 și 100%. De asemenea, constructorii au refăcut zona stațiilor de metrou Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Romancierilor şi Brâncuşi.

VIDEO Cum se desfăşoară acum lucrările pe şantierul magistralei 5 de metrou,la Parcul Drumul Taberei

METROU DRUMUL TABEREI. Conducerea companiei Metrorex a estimat că lucrările magistralei Eroilor-Drumul Taberei sunt finalizate în procent de 72%. „Pentru execuţia Magistralei 5 de metrou, finanţată în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007-2013, au fost executate lucrări pentru finalizarea structurii de rezistenţă pentru secţiunea Eroilor – Râul Doamnei, inclusiv Valea Ialomiţei. În semestrul I al anului 2015, pentru această secţiune au fost executate lucrări în valoare de 93.989.582,4 lei cu TVA. În acest moment, din punct de vedere al lucrărilor de structură aferente tronsonului de metrou Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor 2, inclusiv staţia şi depoul Valea Ialomiţei, acestea sunt finalizate în procent de 72 %", a explicat, pentru Capital, directorul general al companiei Metrorex, Cătălin Homor. Mai multe detalii AICI.

A doua etapă de construcţie a Magistralei 5 va fi realizată de Astaldi-FCC. Valoarea contractului semnat pe 8 iulie 2015 este de 793.388.105,79 lei (180.069.928,69 euro), iar durata de execuţie este de 16 luni. Finantarea pentru acest contract se va asigura din fonduri europene nerambursabile.

Vezi aici: Cum vor fi amenajate la exterior staţiile de metrou de pe Magistrala 5. GALERIE FOTO

Circulaţia mijloacelor de transport în comun ale RATB, reorganizată

Brigada Rutieră a Capitalei a instituit restricţii de trafic în zona Eroilor din luna mai, iar începând cu data de 23 iunie circulaţia mijloacelor de transport RATB din zonă a fost reorganizată astfel:

Liniile 104, 123, 124, 336, 601 şi N115 funcţionează acum pe sens Piaţa Operei, de la intersecţia Bd.Eroilor/Str. Ştirbei Vodă/Splaiul Independenţei, pe noua arteră provizorie construită în parcul Eroilor, apoi pe Splaiul Independenţei, de unde revin pe traseele actuale.

Linia 668 funcţionează pe traseul de bază între ,,Valea Oltului" şi intersecţia Bd. Eroilor/Splaiul Independenţei (malul drept), apoi pe un traseu modificat, pe Podul Eroilor, Splaiul Independenţei (malul stâng), Pod Cotroceni, cu întoarcere pe Splaiul Independenţei (malul drept), Bd. Eroilor, apoi pe traseul actual.

Pe acest traseu, autobuzele opresc în staţiile aferente liniei 123 şi 601.

Liniile N110 şi N116 funcţionează pe traseul de bază între ,,Cartier 16 Februarie" respectiv ,,Grup Şcolar Auto" şi intersecţia Bd. Eroilor/Splaiul Independenţei (malul drept)/Str. Ştirbei Vodă, apoi pe un traseu modificat, sens centru, pe Str. Ştirbei Vodă, Cal. Plevnei, Str. Vasile Pârvan, Pod Haşdeu, Splaiul Independenţei, respectiv Bd. Mihail Kogălniceanu, apoi pe traseele actuale. Celălalt sens nu s-a modificat.

Autobuzele opresc şi în staţiile ,,Pod Eroilor" (linii 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268, 368, 668) de pe Bd. Eroilor, precum şi în staţia,,Vasile Pârvan" (linii 61, 69, 85, 90, 91, 163), situată pe Cal. Plevnei, înainte de intersecţia cu Str. Vasile Pârvan.

METROU DRUMUL TABEREI. De asemenea, pentru executarea virajului stânga de pe banda I a Splaiului Independenţei pe Podul Operei şi Bd. Mihail Kogălniceanu, autobuzele liniilor 336 şi 601 circulă de la intersecţia Splaiul Independenţei/Bd. Eroii Sanitari pe breteaua din faţa Bisericii Sf. Elefterie, Podul Operei, Bd. Mihail Kogălniceanu, apoi pe traseele iniţiale.

De la aceeaşi dată, două staţii din zonă au fost reamplasate, astfel:

Staţia ,,Pod Eroilor" (linii 104, 123, 124, 336, 601 şi N115), situată pe Splaiul Independenţei malul drept, sens centru, a fost reamplasată cu circa 100 m spre rondul Podul Operei.

Staţia ,,Pod Eroilor" (linii 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268, 368, 668), situată pe Bd. Eroilor, a fost reamplasată cu circa 30 m spre Bd. Eroilor Sanitari.

LUCRĂRI METROU DRUMUL TABEREI. Proiectul Magistralei 5 de metrou este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –"Transport" 2007 - 2013 şi urmează să fie dat în folosinţă în semestrul doi al anului viitor, potrivit Metrorex.

Etichete: Eroilor, magistrala 5, magistrala 5 de metrou, metrou bucuresti, metrou drumul taberei, realitatea

0/4 COMENTARII
Eva
26 Sep 12:52
+0
VOTURI
-0
ANGAJEZ!
Ai un calculator conectat la internet?
Ai 1-2 ore libere pe zi?
Ai nevoie de bani în plus?
Intră într-o nouă afacere, unde instruirea este gratuită, oferită sub forma unor lecții prin mail!
Asiguram din start contract legal!
Proiectul vizează piața americană a cărților electronice.
Pentru informaţii trimiteţi textul,,angajare'' la adresa: evasinai2003@gmail.com
OFERIM SI SOLICITAM SERIOZITATE!
vlad
23 Sep 12:33
+0
VOTURI
-0
Arata frumos... si prima statie de la Eroilor ar fi putut fi luminata la fel pentru ca este destul de aproape de suprafata.
Florin
23 Sep 08:08
+0
VOTURI
-0
Oferta exceptionala de facut bani!
Avem o oferta speciala si noua: obtii rezultate imediat si castigi bani! Sistem cu totul performant si de incredere! Satisfactia celor care vor sa castige bani in timpul liber este garantata! Cereti acum mai multe informatii la adresa de email: florin_33_2006@yahoo.com
pasagerul
23 Sep 07:54
+0
VOTURI
-0
Statia Eroilor va fi iluminata natural. Noaptea.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h