Staţiile Laminorului şi Străuleşti, inaugurate fără park&ride. Lucrările, întârziate de RATB



Cele două staţii noi de metrou din Bucureştii Noi vor fi inaugurate anul acesta, dar fără park&ride, potrivit Metrorex. Lucrările la parcare au fost întârziate din cauza unui conflict cu RATB.

Lucrarile la primul park&ride de la metroul din Bucurestii Noi, intarziate de RATB
Lucrările la primul park&ride de la metroul din Bucureştii Noi, întârziate de RATB

Staţiile de metrou Străuleşti şi Laminorului vor fi inaugurate în decembrie 2016, potrivit unor declaraţii din cadrul evenimentului Ziua Porţilor Deschise la staţia de metrou Laminorului, din 2 octombrie.

În ceea ce privește depoul, parcarea și terminalul intermodal, acestea vor fi date în folosință mai târziu, respectiv în prima jumătate a anului viitor, conform oficialilor Metrorex.

"Puţină lume ştie de ce au întârziat lucrările de la terminalul de la Străuleşti, cu park&ride. RATB-ul nu a vrut să dea aviz pentru autorizarea lucrării de suprafaţă a autogării şi a terminalului park&ride, până când Metrorex nu se angajează să-i refacă terminalul de troleibuze de la Lac Străuleşti. Pe vremuri, înainte de a ne apuca de metrou, acolo întorceau troleibuze care circulă pe Bulevardul Bucureştii Noi", spune Gheorghe Udrişte, fost şef al Metrorex, potrivit economica.net.

Acesta consideră că în acea zonă ar trebui reconfigurată reţeaua de transport de suprafaţă, prin scoaterea liniilor de tramvai şi troleibuz.

Bulevardul Bucureştii Noi, de la Parcul Bazilescu încolo, se reface, se scoate linia de tramvai, se desfiinţează refugiile şi creşte cu aproape o treime capacitatea de transport de suprafaţă pentru cei care vor să utilizeze mijloacele proprii de transport. De asemenea, nu trebuie să mă mai întorc cu troleibuzul la Străuleşti, ci merg cu el către Pajura", arată Udrişte cum ar trebui reconfigurată reţeaua de la suprafaţă.

Acesta argumentează că scopul metroului este de a diminua din traficul de suprafaţă şi că RATB ar trebui să redistribuie liniile de tramvai şi troleibuz.

„Ei (reprezentanţii RATB-n.r.) au spus să le facem cale de întoarcere a troleibuzului. Dar de ce sa mai facem? În loc să te bucuri că ţi-am luat din portofoliul tău obligaţii pentru 2 kilometri, tu vrei în continuare. De ce?", se întreabă Udrişte.

Fostul şef al Metrorex menţionează că, până la urmă, RATB şi-a dat avizul, dar dacă nu vor exista bani, nu se va face terminalul cerut de regie.

„Poate o să le facă o cabină, dar eu sper să le dea Dumnezeu mintea de pe urmă şi vor renunţa să ducă acolo troleibuzele în mod inutil, pentru că oamenii vor folosi metroul, în locul troleibuzului. Mai ales la iarnă, când troleibuzul patinează, e zăpadă, ninge şi e viscol afară. Oamenii vor coborî la metrou şi vor constata că merg cu troleibuzele şi tramvaiele goale. Păi cine mai face întoarcerea tramvaiului la Laminorului? Acolo a dispărut bucla de întoarcere a tramvaiului. Doamne fereşte, n-am înebunit acum să refacem linia să mai vină tramvaiul să întoarcă la Laminorului când el poate foarte bine să întoarcă la Jiului acolo!", atrage atenţia Udrişte.

Acesta subliniază că scopul metroului este acela de a rezolva problemele dificile de trafic şi dă ca exemplu linia din Drumul Taberei. „Capacitatea de transport este de peste 50.000 de călători pe oră şi sens, şi atunci staţiile urmăresc traseele principale. Reţeaua de subteran devine reţea principală iar reţeaua de suprafaţă vine să alimenteze perpendicular reţea de metrou", explică fostul şef al Metrorex.

El susţine că odată cu punerea în funcţiune a liniei din Drumul Taberei şi a celor două staţii din Bucureştii Noi trebuie reconfigurată întreaga reţea de transport de suprafaţă din zonă.

Parcarea de la terminalul Străuleşti este construită pentru cei care vin cu maşina în Bucureşti pe DN 1A şi vor să-şi continue călătoria spre oraş cu metroul (conceptul Park & Ride).

Prin modul în care a fost conceput proiectul este prevazută posibilitatea extensiei liniei respective cu alte staţii spre zona de nord-vest, înspre localităţile Mogoşoaia şi Buftea.

Proiectul Magistrala 4 de metrou - Gara de Nord – Lac Străuleşti: Secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti realizează extinderea magistralei 4 de metrou în zona de nord a Bucureştiului cu încă două staţii, Laminorului şi Străuleşti, cu tunelurile şi galeriile de legătură aferente, un terminal intermodal, un park&ride şi un depou. Lungimea totală a secţiunii va fi de 2,1 km. Valoarea totală a proiectului este de 1,11 miliarde de lei (252,4 milioane de euro).

Etichete: magistrala 4 metrou, Metrorex, park&ride, park&ride la metrou, park&ride magistrala 4, Statia Laminorului, statia straulesti

0/7 COMENTARII
Cris
08 Oct 04:45
+0
VOTURI
-0
Numai un cretin precum Udriste putea sa debiteze ca se poate inlocui in totalitate transportul de suprafata cu metroul.
vvvdx
07 Oct 19:12
+0
VOTURI
-0
Să aibă Primăria Capitalei cu ocazia asta bunăvoința să modernizeze și căile de rulare și peroanele pe tronsonul dintre Șoseaua Chitilei și Bulevardul Gloriei al Bulevardului Bucureștii Noi prin dotarea lor cu bănci,cu copertine și cu balustrade de siguranță.
Maximus
07 Oct 18:27
+0
VOTURI
-0
Pentru ca RATB si METROREX ar trebui sa fie impreuna intr-o companie care sa asigure transportul public in Bucuresti. Dar ele sunt doua entitati separate care se lupta intre ele pe aceeasi piata.
tanganeji
07 Oct 14:42
+0
VOTURI
-0
Ghici ce? Oamenii chiar vor RATB, pentru ca pensionarii din zona - si sunt extrem de multi aici - au gratuitate. In plus, daca vor avea autobuze si troleibuze noi, dar si linii proprii de transport, cei de la RATB vor avea si un program de circulatie mai des si care va fi mult mai respectat
Barbu
07 Oct 14:08
+0
VOTURI
-0
La fel ar putea sa zica si taximetristii: de ce sa se mai faca metrou cand exista taxiuri? Ca doar la metrou nu poti merge pe oriunde, pe cand taxiul te duce in fata portii! Iar Metrorexul, in loc sa fie multumit ca taxiurile i-au luat din obligatii, se incapataneaza sa sape alte magistrale...

Udriste, RUSINE MAAARE!!!
Cris
07 Oct 12:51
+0
VOTURI
-0
Niste ratati: si alde Udriste si aia de la RATB. Niste terminati buni de trimis la sapa.
Ing.
07 Oct 12:47
+0
VOTURI
-0
Udrişte mănâncă ceva cu polonicul...
Metroul e un mijloc de transport pentru distanţe lungi, nu pentru mers de la Laromet la Bazilescu. În plus, staţiile de troleu sunt mai dese decât cele de metrou. Să nu mai zic că Metrorex a distrus nişte bunuri publice - reţeaua de tramvai şi troleibuz, care trebuie cumva decontate. De asta nu vrea RATB metrou acolo, pentru că a venit Metrorex şi i-a stricat infrastructura fără să o despăgubească.
Nu mai zic de Drumul Taberei, unde reţeaua modernă de troleibuz, cu prinderi elastice, a fost înlocuită cu prinderi rigide şi console ca în 1950, de trebuie să abordezi curbele cu 5 km/h ca să nu îţi sară captatoarele.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE