Statul român, dat în judecată după ce a anulat licitația pentru autostrada Comarnic-Braşov



Statul român ar putea fi dat în judecată după ce a anulat licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov. Acțiunea va fi demarată de  compania elenă Aktor, împreună cu Vinci și Strabag, cele trei firme care au pierdut contractul în urma anulării procedurii de atribuire. n

Anul 2015 nu a adus niciun kilometru nou de autostrazi in Romania, ci 9 km in minus fata de 2014
Anul 2015 nu a adus niciun kilometru nou de autostrăzi în România, ci 9 km în minus față de 2014
Foto: realitatea.net

Firmele Strabag, Vinci şi Ellaktor-Aktor susțin că ele nu au nicio vină că CNADNR – Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu a semnat cu ele contractul de concesiune a autostrăzii, se arată într-un comunicat al Ellaktor, compania mamă a Aktor.

„În aceste condiţii, consorţiul ia în considerare contestarea deciziei, prin exercitarea tuturor remediilor legale disponibile“, potrivit Ellaktor, citat de Mediafax, scrie romanialiberă.ro.

Firma elenă nu a precizat ce înseamnă “remedii legale disponibile”. Ar putea fi vorba însă fie de obligarea statului român să semneze contractul de concesiune, fie de plata unor cheltuieli suportate de cele trei firme pentru întocmirea ofertei, precum şi a profitului nerealizat de acestea. În 2013, consorţiul a câştigat licitaţia de concesionare a proiectului de construcţie, finanţare, operare şi întreţinere a tronsonului Comarnic-Braşov al autostrăzii Bucureşti-Braşov, dar CNADNR a anulat în iunie procedura de atribuire a contractului, din cauza problemelor cu finanţarea.

„Ofertantul declarat câştigător (asocierea Vinci-Strabag-Aktor, n.r.) nu a reuşit să obţină implicarea instituţiilor financiare internaţionale (BEI, BERD, IFC etc.) în finanţarea proiectului de concesiune. Pe de altă parte, în ipoteza unei finanțări acordate exclusiv de finanțatori privați, costurile de finanţare pentru realizarea proiectului ar creşte“, a anunţat în iunie CNADNR.

Mai mult, Ministerul Finanţelor Publice a refuzat să emită o scrisoare de susţinere a proiectului şi al suportării costurilor aferente contractului de concesiune din bugetul de stat în condiţiile unei clasificări „onGovernment balance sheet“ a proiectului, date fiind riscurile cu privire la depăşirea ţintei de deficit bugetar stabilită şi calificarea scrisorii de susţinere ca o garanţie de stat.

CNADNR a mai acuzat concesionarul format prin asocierea celor trei firme că a solicitat unele modificări ale unor clauze ale contractului de concesiune. „Acceptarea acestor solicitări ar fi însemnat chiar modificarea procedurii de atribuire şi a condiţiilor care au stat la baza depunerii ofertelor“, a informat la acel moment CNADNR. Un alt motiv care a stat la baza respingerii ofertei a fost faptul că prezentarea publică a proiectului «a generat o puternică reacţie negativă, mai ales în privinţa costurilor prezentate».

Etichete: autostrada Comarnic - Brașov, CNADNR, licitaţie, Strabag, Vinci şi Ellaktor-Aktor

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h