Surpriză: Hingherii auto ies la vânătoare. Se ridică din nou maşinile într-un sector din Bucureşti



Sectorul 3 este cel mai aglomerat din Capitală, potrivit datelor oficiale. În condiţiile în care numărul locurilor de parcare nu satisface cererea existentă, de cele mai multe ori şoferii se văd nevoiţi să încalce regulile de circulaţie, mai ales când vine vorba de parcare. Cu toate acestea, după o pauză de doi ani, administraţia locală a decis să apeleze din nou la hingherii auto care vor ridica maşinile staţionate neregulamentar pe stradă. 

Surpriza: Hingherii auto ies la vanatoare. Se ridica din nou masinile intr-un sector din Bucuresti
Surpriză: Hingherii auto ies la vânătoare. Se ridică din nou maşinile într-un sector din Bucureşti

În februarie 2013, Consiliul Local Sector 3 aproba concesionarea serviciului de ridicare a maşinilor parcate ilegal, precum şi noul regulament după care să fie ridicate autovehiculele. În luna următoare, consilierii au revocat hotărârea de Consiliu Local pentru ca, după încă o lună, să revină asupra ei şi să o voteze din nou favorabil. 

Astfel, după o pauză de doi ani, primarul Sectorului 3 - Robert Negoiţă a decis să dea din nou liber la ridicările de maşini. Potrivit deciziei aleşilor locali, serviciul de ridicări auto urmează să fie concesionat unei firme private, pe o perioadă de cinci ani, iar firma care va câştiga licitaţia va lucra non-stop. 

Conform studiului de fundamentare care a stat la baza deciziei Consiliului Local Sector 3, Primăria se aşteaptă să fie ridicate câte cel puţin 20 de maşini pe zi, adică 600 de autoturisme pe lună. Pentru recuperarea lor, proprietarii ar putea plăti o taxă propusă de 607 lei fără TVA, pe lângă amenda pentru parcarea neregulamentară aplicată de poliţişti.

În sumă sunt incluse următoarele tarife: de ridicare auto - 192,66 lei, de transport - 385,32 lei şi de depozitare - 28,96 lei pe zi. 

Potrivit estimărilor administraţiei locale, activitatea de ridicare a vehiculelor parcate neregulamentar ar urma să genereze venituri de aproximativ 23 milioane de lei în cinci ani, perioada de valabilitate a contractului cu firma privată. Din aceşti bani, administraţia locală ar urma să încaseze de la firma de ridicări auto o redevenţă între 43.700 de lei în primul an şi 48.236 în al V-lea an.

Firma de ridicări auto va fi desemnată în urma unei licitaţii publice ce va fi organizată de Primăria Sectorului 3 în termen de aproximativ o lună. 

Unde se mai ridică maşini, în Bucureşti

Când a fost supus pentru prima dată la vot, proiectul de ridicare al maşinilor în Sectorul 3 a fost însă contestat de unii consilieri locali ai PDL care au acuzat lipsa de transparenţă a administraţiei locale. De asemenea, consilierul local PDL, Inocenţiu Voinea, a susţinut atunci că şoferii vor fi supuşi din nou abuzurilor practicate în urmă cu câţiva ani de către hingherii de maşini. "Vor sta la vânătoare în 2-3 locuri şi în altele, unde chiar merită, pe străduţele înguste, nici platformele nu vor putea intra. Peste 80% din ridicări vor fi făcute la vânătoare. Oare asta nu este o sursă de şpagă?", s-a întrebat retoric Voinea.

Serviciul de ridicări auto a fost prestat până în aprilie 2011 de către compania Rosal ce aparţine familiei democrat-liberalului Silviu Prigoană. Atunci contractul, ce datează din mandatul fostului primar PDL Liviu Negoiţă, a expirat şi nu a mai fost reînnoit de administraţia locală.

În prezent, în Bucureşti se ridică maşini în sectoarele 1, 4 şi 6. Sectorul 2 a renunţat la serviciul de ridicări auto încă de acum un an, după ce contractul a expirat şi nu a mai fost reînnoit, iar Sectorul 5 nu a avut niciodată serviciu de ridicare de maşini. 

Maşinile abandonate pe stradă vor fi vândute

Consilierii locali ai Sectorului 3 au aprobat de asemenea şi un alt proiect care prevede ridicarea vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public. În acest caz, va fi întocmit un proces verbal de constatare şi va fi emisă o somaţie ce va fi afişată pe caroseria vehiculului prin care se solicită eliberarea locului în termen de 10 zile.

Dacă proprietarul nu va da curs somaţiei, acesta va fi amendat cu 1.000 până la 2.000 de lei. Dacă maşina nu va fi revendicată de nimeni, aceasta va fi vândută. Serviciul de ridicare a vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public va fi prestat, de asemenea, de o firmă privată desemnată în urma unei licitaţii publice.

Etichete: Bucureşti, Capitală, contract, hingheri de maşini, licitaţie, realitatea, ridicări auto, ridicări maşini, robert negoita, rosal, Sectorul 3

0/5 COMENTARII
Liber la hotii
14 May 21:42
+0
VOTURI
-0
Inca o noua hotie in vechiul Bucuresti. Vor mai fi si altele. Paqna i-om lua cu pietre.
vlad
08 May 11:28
+0
VOTURI
-0
Da, Andrei are dreptate, chiar daca e dur in exprimare. Punctul lui de vedere e corect si reflecta ceea ce se intimpla cu parcarile in Occident. E adevarat ca multi proprietari de masini sunt saraci si au pretentia ca Prinaria sa le "rezolve" parcarea. Masini trebuie sa-si cumpere doar cde ce isi pot permite sa aiba garaj (fie subsol, fie la sol, fie la curte). In Romania, ca si in alte tari similare (pline de "giboni" - vorba lui Andrei), masina reprezinta un statut social. Adica, oamenii vor sa arate ca sunt bogati, avand masini, insa in realitate ei nu-si pot permite un loc de parcare. Trebuie sa vedeti realitatea :locurile de parcare exista (uitati-va cate blocuri cu parcari subterane sunt in Bucuresti, multe apartamente fiind disponibile), doar ca cei mai multi sunt prea saraci (desi au masini!) ca sa si le poata permite. In concluzie, bucurestenii vor parcari gratuite, numai ca asa ceva nu exista nicaieri.
O Livia
08 May 00:31
+0
VOTURI
-0
Liviu negoitule, pe tine ar trebui sa te ridice si sa te duca inapoi la scoala, sa inveti ca se scrie "se vor MAI ridica".
Iar tu, Andreiule, in principiu as fi de acord cu tine, dar tonul folosit nu-ti face cinste.
Andrei
07 May 20:23
+0
VOTURI
-0
Catre autorul articolului : renunta la titlurile tendentioase, arata ca esti limitata la creier si percepi deformat realiatea. Oriunde in lumea civilizata masinile parcate neregulamentar se ridica. Mai mult, nicaieri in lumea civilizata nu sunt suficiente locuri de parcare. Statul nu v-a obligat sa va cumparati masini, deci nici el nu este obligat s va construiasca parcari, gibonilor ! In occident Primaria orasului face una - doua parcari pe banii contribuabililor, fondurile au cu totul alte prioritati. Restul parcarilor sunt private. Cum va puteti cumpara masini taranilor cand voi stati in blocuri comuniste care n-au parcari subterane. Credeti ca daca aveti zece, douazeci de mii de euro dar in rest sunteti vai de capul vostru, puteti spune ca o duceti bine ? In occident oamenii din categorila voastra, a"pulimii" nu-si cumpara masini daca nu au garaj, deci daca sunt sarmani, cu alte cuvinte. S-au trezit taraneii sa-si cumpere masini, desi frigiderul e gol si nu si-ar permite evident sa plateasa un abonament de 100 euro intr-o parcare adevarata. Aum daca tot au masini, cimpanzeii, vor sa le faca Primaria locuri de parcare. Mars in padure gibonilor !
Liviu negoitu
07 May 18:24
+0
VOTURI
-0
Zdreanta a zis in campanie ca nu se vor m-ai ridica masini din sectorul 3. Acum au hotarit sa se ridice iar. Sigur o sa castige un adventist de -al lui . Mai mult ca sigur.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h