Surse: CAF a câştigat licitaţia pentru trenurile de metrou de pe Magistrala 5. Reacţia Metrorex



Potrivit unor surse din piaţă, spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care au livrat anul trecut 16 trenuri de metrou, au câştigat licitaţia pentru trenurile care vor circula pe magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei - Eroilor. Reprezentanţii Metrorex spun însă că nu pot să confirme sau să infirme informaţia.

Surse: CAF a castigat licitatia pentru trenurile de metrou de pe Magistrala 5. Reactia Metrorex
Surse: CAF a câştigat licitaţia pentru trenurile de metrou de pe Magistrala 5. Reacţia Metrorex
Foto: forum.ro-trans.net

Firma spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a primit cel mai mare punctaj dintre toţi participanţii şi a fost anunţată de Metrorex drept câştigătoare, potrivit unor surse din piaţă citate de Economica.net. Învinşii sunt francezii de la Alstom, polonezii de la Pesa, chinezii de la CSR şi compania românească Astra Vagoane Călători Arad. Spaniolii vor livra 43 de trenuri şi au o opţiune pentru încă opt.

Conform datelor din SEAP, la aceasta licitatie au fost depuse urmatoarele 5 oferte (vezi documentul atasat):

1. Astra Vagoane Calatori
2. CSR Qingdao Sifang Co . LTD
3. Alstom Transport SA (Romania), avand ca tert sustinator pe Alstom Transport S.A. Franta
4. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. (Vehicule Feroviare PESA Bydgoszcz S.A.)
5. Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., avand ca subcontractant pe: S.C. Atelierele CFR Griviţa S.A.

De asemenea, conform informatiilor din SEAP, in criteriile de atribuire ale acestui contract, pretul ofertei a avut o pondere de 60%, restul criteriilor fiind performante tehnice necesare (15%), termene de livrare/receptie (12%), conditii de mentenanta (3%), costuri de mentenanta (5%) si termene de garantie (5%).

Contactat de reporterii B365.ro, şeful Metrorex a declarat că nu poate să confirme sau să infirme dacă spaniolii de la CAF au câştigat licitaţia. "Mai durează puţin. Procedura s-a încheiat, dar durează perioada de contestaţii. Nu s-a mai amânat licitaţia, cum s-a vehiculat, dar durează 10 zile perioada de contestaţii. Nu vreau să influenţez, astfel că, atâta timp cât nu este finalizată definitiv licitaţia, incluzând şi perioada de contestaţii, nu pot nici să confirm şi nici să infirm dacă au câştigat cei de la CAF licitaţia. Licitaţia s-a finalizat vineri şi durează 10 zile calendaristice perioada de contestaţii. Către firmele participante au fost trimise comunicări în care s-a transmis cine a ieşit câştigător", a declarat, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu. 

Firma câştigătoare va primi de la Metrorex 307,6 milioane de euro, fără TVA, pentru livrarea trenurilor de metrou. Ceilalţi participanţi la licitaţie pot contesta rezultatul licitaţiei până la data de 20 martie.

Trenul cu care CAF a câştigat licitaţia Metrorex este acelaşi care circulă deja pe Magistrala 2 Pipera-Berceni şi din care Metrorex a cumpărat deja 16 unităţi cu 97 milioane de euro fără TVA, printr-un contract semnat în 2011, la care se adaugă alte 8 unităţi achiziţionate în decembrie 2014. Valoarea celor 8 trenuri achiziţionate anul trecut este de aproape 47,3 milioane de euro fără TVA.

Conform surselor citate, printre criteriile de evaluare care au adus câştig spaniolilor de la CAF în faţa celorlalţi competitori se numără preţul, masa trenului fără pasageri, timpul de parcurgere traseu dus-întors pe Magistrala 5 şi costurile de mentenanţă pentru un tren pentru primul an de mentenanţă.

Metrorex a primit, în octombrie 2014, cinci oferte pentru livrarea a 51 de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor - Pantelimon. Cea mai ridicată ofertă este a PESA Polonia, 341 de milioane de euro, iar cea mai mică a Astra Vagoane Călători – 260 de milioane de euro. Chinezii au venit cu o ofertă de 272 de milioane de euro, CAF a ofertat 310 milioane de euro, iar Alstom a prezentat o ofertă de 322 de milioane de euro. Preţul a contat în proporţie de 60%, restul fiind condiţiile tehnice.

În acest moment, Metrorex deţine 44 de trenuri Bombardier, 24 garnituri CAF – dar care nu sunt toate sosite şi un număr de 25 de trenuri IVA, produse de Astra Arad, dar care nu sunt toate funcţionale. Compania de stat transportă zilnic în jur de 650.000 de călători.

Citeşte şi:  Noile trenuri de metrou au piese lipsă şi rămân fără şuruburi. Problema, analizată de SRI

                 Metrorex, despre noile trenuri CAF: Au parcurs până acum peste 900.000 km. Revizia se face zilnic

Etichete: magistrala 5, Metrorex, metrou drumul taberei, trenuri CAF, trenuri de metrou, trenuri noi

0/1 COMENTARII
Victor
10 mar 12:50
+0
VOTURI
-0
sa le mai puna la punct...bara de care tre sa te tii si care este pusa in dreptul usilor incurca pe toata lumea

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE