Sute de persoane cu deficienţe de vedere, informate printr-o aplicaţie când soseşte autobuzul



Peste 400 de persoane cu deficienţe de vedere vor putea afla, printr-o aplicaţie mobilă montată pe telefon, când ajunge în staţie autobuzul sau troleibuzul pe care îl aşteaptă, traseul pe care circulă şi conexiunile disponibile cu alte mijloace de transport,în cadrul proiectului Smart Public Transport, finanţat de Fundaţia Vodafone România cu peste 400.000 de lei.

Autobuze RATB
Autobuze RATB

Persoanele cu deficienţe de vedere din Bucureşti se pot deplasa mai uşor cu mijloacele de transport în comun de suprafaţă datorită unei soluţii mobile implementate de Asociaţia Tandem, în parteneriat cu RATB şi Primăria Municipiului Bucureşti, prin proiectul Smart Public Transport. Soluţia a fost finanţată de Fundaţia Vodafone România cu peste 400.000 de lei, prin programul Connecting for Good.

Proiectul s-a derulat în perioada ianuarie 2015 - iunie 2017, timp în care s-au montat 1.100 de dispozitive speciale, numite iBeacon, în toate autobuzele şi troleibuzele din flota RATB. Soluţia Smart Public Transport a fost dezvoltată pentru a ghida persoanele cu dizabilităţi vizuale în folosirea reţelei de transport public de suprafaţă, fără ajutorul unui asistent personal şi fără a depinde de intervenţia altor oameni din jur.

"În Bucureşti locuiesc peste 5.000 de persoane cu deficienţe de vedere, iar, din estimările noastre, 900 dintre acestea circulă în mod curent cu mijloacele de transport public. În acest moment, aplicaţia noastră este utilizată deja de peste 400 de persoane. Ne bucurăm să vedem că acest proiect pe care l-am selectat în cadrul rundei de finanţare Connecting for Good s-a încheiat cu bine şi deja le asigură acestor persoane sprijinul de care au nevoie", a declarat Angela Galeţa, directorul Fundaţiei Vodafone România.

Ne dorim să creăm primul sistem integrat de accesibilizare urbană din Europa, bazat pe tehnologii inteligente, care îi ajută pe utilizatori să navigheze în siguranţă prin oraş, de acasă până la destinaţie. Smart Public Transport este o parte vitală a acestui model", a declarat Florin Georgescu, preşedintele Asociaţiei Tandem.

Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei 19 ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.046 de programe derulate de 660 de ONG-uri din întreaga ţară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut 2 milioane de beneficiari - copii, tineri, bătrâni, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit peste 26 milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere. Mai multe detalii despre programele fundaţiei sunt disponibile pe www.fundatia-vodafone.ro, http://jurnaldebine.fundatia-vodafone.ro/ şi www.facebook.com/fundatiavodafone.

Asociaţia Tandem este o organizaţie neguvernamentală a cărei activitate are ca scop principal incluziunea socială a persoanelor cu deficienţe de vedere, prin proiecte şi programe ce acoperă atât nevoia de mobilitate şi accesibilizare urbană, cât şi accesul la tehnologie, informaţii, educaţie non-formală de calitate, servicii publice, activităţi sportive şi culturale. Printre cele mai importante proiecte derulate de Asociaţia Tandem se numără Smart Public Transport, Tandem Navigator, Tandem Dance, Tandem Access, Teatrul şi Nopţile, Explore the Unseen şi Istoria prin sunet si atingere.

Etichete: autobuze RATB, Bucureşti, persoane cu dizabilităţi, proiect, proiect ratb, RATB, statii ratb, vodafone

0/2 COMENTARII
Xulescu
29 Jun 18:52
+0
VOTURI
-0
Dar, ca sa intelegem mai bine, este vorba de oameni CU DEFICIENTE DE VEDERE, care abea pot sa vada un ditamai autobuzul, dar, cu ajutorul unei "miraculoase aplicatii" (una care bineinteles vinde peste tot informatii personale ca agenda telefonului, mesajele trimise, istoricul de navigare pe net etc. -- asa cum fac toate aplicatiile de fapt), omul VEDE dintr-o data asa de bine, incat reuseste sa distinga pe ecranul telefonului, un scris foarte mic!

Deci: un om care nu vede un autobuz imens, va vedea un scris mic, printr-o aplicatie "desteapta rau"! :-) Important este ca are deja succes, sa nu uitam ca Vodafone le stie pe toate (in ciuda tuturor problemelor grave pe care le au ca si operator: nu-si respecta propriile angajamente, angajatii nu cunosc produsele proprii, nici oferta, au o imensa greata fata de clienti -- daca ai ceva de rezolvat, tu ca si client TREBUIE SA TE LUPTI cu ei ca sa rezolvi, ei se lupta cu tine CA SA NU rezolvi etc.)

Eu am avut candva numar de Vodafone si am aruncat sim-ul la cosul de gunoi! Am mai folosit CartelaVerde (despre care consultantii Vodafone Lipscani spun ca "nu exista cartela verde!"), care teoretic ofera NELIMITAT national, dar practic, dupa doar 100 sms nationale trimise, iti blocheaza trimiterea sms-urilor si iti blocheaza si reactivarea automata a optiunii ca sa consumi din credit. Deci nu e de mirare ca la Vodafone chiar si o aplicatie de telefon pentru oameni cu deficiente de vedere, are un efect fulminant!!
Fox
27 Jun 09:46
+0
VOTURI
-0
Proeictul asadar este al Vodafone! NU are nicio treaba Primaria! Doar ca a dat voie sa le fie folosita infrastructura.... dar de ce sa nu te lauzi pe banii altora? :))

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE