Şoferi, vi se pregăteşte taxa de acces în centrul oraşului, pe model londonez



Solutie pentru traficul aglomerat din centrul orasului: taxa de acces
Soluție pentru traficul aglomerat din centrul orașului: taxă de acces

Traversarea Capitalei prin zona centrală ar putea deveni costisitoare pentru şoferii bucureşteni. Dincolo de preţul carburanţilor, în continuă creştere, şoferii ar putea avea de achitat în plus şi o taxă suplimentară de acces în centrul oraşului. Aceeaşi măsură va fi luată şi în cazul parcărilor din centrul Capitalei, pentru care municipalitatea ar putea impune o taxă diferenţiată faţă de cele din alte zone. Aceste prevederi apar într-un proiect ce va fi votat de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti, miercuri, 27 iulie.

"Dacă traficul din centru va creşte peste capacitatea sistemului carosabil vom lua în considerare introducerea unei taxe de acces. Mai întâi va fi introdus însă un sistem electronic de verificare a autovehiculelor prin care vom putea face o analiză a numărului de maşini care circulă prin zona centrală. Dacă numărul maşinilor va scădea sau va rămâne acelaşi nu va fi necesară introducerea unei taxe. Scopul este acela de a prioritiza transportul public", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcţiei de Transporturi şi Sistematizarea Circulaţiei, din cadrul Primăriei Capitalei.

Acest sistem electronic de verificare va fi introdus în cadrul unui proiect european ce va fi finanţat prin Programul Life+ al Fondului European de Mediu. Proiectul de hotărâre privind „Politica de restricţionare a accesului în zona centrală, prin taxare diferenţiată a accesului auto şi a parcajelor, în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de mediu”, va fi supus votului Consiliului General al Municipiului Bucureşti în şedinţa din 27 iulie.

"Este un proiect care ne va permite participarea la programul european, înscrierea pentru fonduri europene. Trebuie să vedem mai întâi şi dacă va fi aprobat pentru finanţare", a explicat Ion Dedu.

Prin intermediul acestui proiect, în Capitală, va fi introdus un sistem electronic pilot cu camere de luat vederi prin care vor fi verificate autovehiculele care circulă prin centrul oraşului.

"Acum, accesul maşinilor de mare tonaj în oraş este verificat de poliţişti. Prin acest sistem electronic însă, autovehiculele vor fi introduse într-o bază de date, se va verifica dacă deţin autorizaţie, iar în caz contrar vor fi amendate", a precizat şeful Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei.

Planuri vechi de taxare

Posibilitatea introducerii unei taxe pentru intrarea cu autoturismul în centrul oraşului Bucureşti, pe modelul londonez, a fost evocată încă de la elaborarea Master Planului General pentru Transport Urban, la sfârşitul lui 2007. În documentul de atunci se arăta că  unele oraşe europene au implementat deja sau se gândesc să implementeze programe de Taxare a Participantului la Trafic sau de Taxare a Supraîncărcării pentru a reduce impactul pe care vehiculele îl au în cadrul unei reţele urbane limitate.

Există două metode primare de taxare a supraîncărcării 1) taxarea accesului în zonă şi 2) taxarea în funcţie de distanţă. Programul de Taxare a Supraîncărcării din Londra, de exemplu, foloseşte Taxarea simplă a Zonei, adică beneficiarul plăteşte o taxă zilnică fixă pentru a intra într- o anumită zonă centrală. Taxarea în funcţie de distanţă foloseşte navigarea prin satelit sau depistarea prin telefonul mobil pentru a măsura distanţa străbătută şi apoi îi taxează beneficiarului diverse onorarii în funcţie de momentul din zi sau nivelul măsurat al supraîncărcării la momentul călătoriei. Există o orientare către taxarea în funcţie de distanţă, întrucât aceasta este considerată a fi mai corectă pentru utilizatori, deoarece se face în funcţie de cât de mult vehiculul a călătorit în spaţiul controlat, în timp ce alţi utilizatori pot doar intra, parca şi apoi pleca.

"Este important de notat că implementarea Taxării de Supraîncărcare necesită un studiu atent al impactului pe care un astfel de program îl poate avea asupra zonei controlate, precum şi asupra împrejurimilor sale. Orice program de Taxare a Supraîncărcării pentru Bucureşti ar necesita o investiţie substanţială din partea Municipalităţii pentru studii de fezabilitate şi apoi implementarea şi operarea." - arăta Studiul din 2007.

O soluţie asemănătoare era menţionată şi în Planul de Acţiune privind Zgomotul Urban, din 2008, al Primăriei Municipiului Bucureşti.

Etichete: acces, centru, maşini, promo, realitatea, taxa

0/0 COMENTARII
gabriel
27 iul 12:32
+0
VOTURI
-0

cred ca iar trebuie sa mai cumpere pe bani multi niste traduceri ...

Cris
26 iul 17:34
+0
VOTURI
-0

Si uite asa alaturi de borduriada mai se fura niste bani nefacind nimic pt. fluidizarea traficului .Daca nu o sa se mai circule prin centru se aglomereaza zonele ocolitoare.

Softpedia
26 iul 16:56
+0
VOTURI
-0

E cea mai buna chestie!

Eu stau in centru si sunt satul sa tot aud claxoane si injuraturile alora din trafic.

Nu poti sa tii ziua fereastra deschisa.

ovidiu
26 iul 14:39
+0
VOTURI
-0

excelent!

de mult era timpul

radu
26 iul 14:00
+0
VOTURI
-0

Foarte tare .tov oPRESCU face parcare la Universitate si acum vrea taxa de centru . Si in parcare cine o sa mai vina ?

Tudor
26 iul 13:33
+0
VOTURI
-0

Ar fi o initiativa excelenta. Toti marlanii au venit de la coada vacii si nu se mai pot deplasa decat cu masina personala chiar si la wc.

Crenguta
26 iul 12:42
+0
VOTURI
-0

E plin Buc. de masini de Ilfov si Dambovita cu soferi imbecili care conduc ca dracu si pe care nu-i opreste niciun politist din astia super-onesti care au ramas in politie, si caraghisu asta de Oprescu vrea sa puna taxa tot la bucuresteni? Mare dobitoc! Aproape ca o spun cu admiratie.

dio
27 iul 12:20
+0
VOTURI
-0

Crenguta, daca n-ai fi atit de VACA mi-ar parea rau de tine. Ce legatura are taxa cu soferii din IF si DB? Toti cretinii care au 2 lei in buzunar baga 300g de benzina si ucid Bucurestiul. As pune o taxa cit triplul benzinei!

Politia Rutiera
26 iul 12:03
+0
VOTURI
-0

detalii pe politiarutiera.ro

Aph
26 iul 11:45
+0
VOTURI
-0

Inainte de sistemul electronic de supraveghere (lasati-ma sa ghicesc: Made by UTI, nu?) oare nu ar fi mai potrivite niste reduceri de costuri simple si eficiente. De exemplu, automate de incarcare a cartelelor RATB - mai ales acum ca avem liniile nocturne insa chioscurile se inchid la 21:00. Si inlocuirea parcagiilor cu parcometre, care le poti vedea in alte orase precum Brasov si Craiova, nu e musai sa te duci pana la Londra...

Bulă
26 iul 11:10
+0
VOTURI
-0

Pai bine Her Doktor se poate compara amarita de cetate a lu Bucur un cioban betiv, cu capitala perfidului Albion? Ne mai trebuie cam 1000 de ani sa ajungem la nivelul lor de acum! Or la noi "Capra moare de râie, dar coada este....sus". Mai bine termină ăle pasaje, că mintenaş vine iarna..........Iar iarna nu-i ca vara.......nu?

Si după iarnă parcă vine primavera. Or matale eşti un băiat cerebral, şi mai vrei un mandat. De ce trebuie să iţi tai craka singurel cu o prostie. Mai bine dă-le ceva karne celor ce sânt neliniştiţi în privinţa ......noilor taxe.

Succes!

ze kalanga
26 iul 09:51
+0
VOTURI
-0

Intai ati construit in bataie de jc tot felul de mall-uri si cladiri de birouri,fara ca insfrastructura sa permita,in bataia de joc a planurilor de urbanism,iar acuma ne dati afara din oras,ne limitati accesul,ca nu mai au imbogatitii tranzitiei loc de populime,care pute si e nespalata.Vedeti cum ni se fura orasele si tzara?Bravos natiune,inghititi galusca cu ecologia care v-o baga Oprescu!

George
26 iul 11:09
+0
VOTURI
-0

Ai dreptate, cand s-a luat spaga sa se construiasca fara cap nu s-a gandit nimeni ca in urma cladirilor si mall-urilor vor aparea si valuri de masini. Acum suntem ecologisti dar cand s-au betonat parcuri si spatii verzi cum eram? Daca nu o iei prin centru cum "tai" orasul? Printre blocuri, pe alei inguste?

Aceasta taxa ca si multe altele este introdusa pe principiul "Avem nevoie de bani, nu ne intereseaza cum faceti voi....prostimea"

pehash
26 iul 16:11
+0
VOTURI
-0

'populimea' asta 'care pute si e nespalata' va fi afectata rau de taxa de tranzit auto a centrului?



pai nu o duce chiar asa rau 'populimea' daca are masina, nu foloseste transportul in comun si mai are si treaba prin centru zilnic de o afecteaza asemenea taxe!



poate vedem maine un miting al pensionarilor si asistatilor sociali impotriva taxei de tranzit auto!? :))

alex
26 iul 09:50
+0
VOTURI
-0

Megalike:))))

Cristian Apetrei
26 iul 15:01
+0
VOTURI
-0

De ce "megalike" ? Nu prea avem ca sa vedem in centrul capitalei ca sa platim o taxa de acces... O sa fie cumva ca la intrare in mamaia?

@ marian
26 iul 09:29
+0
VOTURI
-0

la cat se munceste in Ro se castiga suficient. Mai intai rezultate si apoi pretentii financiare....

cetatean
26 iul 09:23
+0
VOTURI
-0

Buna initiativa. Trebuia mai de mult sa se intample asta. Personal cred ca infrastructura este deja depasita de trafic.

Succes cu taxa si succes cu gestionarea parcarilor.

Ioana Alexandra Ghinda
26 iul 14:37
+0
VOTURI
-0

Initiativa buna? pai pentru ce sa platim? aavem ce vedea in centrul istoric sau avem strazi fara gropi in acea zona?

marian
26 iul 09:00
+0
VOTURI
-0

dece nu se copiaza intai salariile londoneze?

Tudor
26 iul 09:59
+0
VOTURI
-0

Pentru ca scopul si aici ca si acolo este sa nu-ti permiti. Crede-ma ca majoritatea lononezilor prefera sa mearga cu metroul si autobuzul decat sa plateasca taxa. Centrul lor e aproape gol de masini. E simplu. Daca nu e o chestiune de viata si de moarte (e.g. spital) vei prefera autobuzul.

andrei
26 iul 10:29
+0
VOTURI
-0

pentru ca nu le meriti.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h