Taximetriștii, nemulțumiți de sistemul de comandă prin touch screen de la Otopeni



Chemarea taxiurilor la terminalul Sosiri al aeroportului internațional Henri Coandă pare a fi o problemă fără sfârșit. Dacă până acum clienții erau nemulțumiți de sistemul de apelare prin telefon, acum, noul sistem de apelare printr-un ecran touch screen nemulțumește o parte din taximetriști. 

Peste 10.000 de comenzi de taxi la  Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti
Peste 10.000 de comenzi de taxi la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti
Foto: realitatea.net

Asociaţia Profesională a Transportatorilor în Regim de Taxi şi Închiriere (A.P.T.T.I) l-a informat, printr-o scrisoare deschisă, pe ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, că sunt nemulțumiți de sistemul de comandă prin touch screen de pe Aeroporul Henri Coandă, deoarece acesta este monopolizat de ,,Orange Romania” si „Clever Taxi”, societate ce și-a instalat în interiorul terminalului sosiri 2 aparate digitale cu ajutorul cărora clientii pot comanda prin intermediu unui soft taxiuri de la companiile partenere ale acesteia. Clientul poate să aleagă doar dintr-un număr restrâns de companii de taxi, cele afiliate softului, lucru ce restrânge drepturile majorității dispeceratelor, spun taximetriștii.

Taximetriștii informează că societatea comercială ''Clever Taxi" nici măcar nu deține autorizație de dispecerat taxi.

''Va informam ca respectiva societate a facut multe presiuni la adresa dispeceratelor taxi autorizate in Bucuresti si Ilfov pentru a folosi softul dansilor, numai ca acele dispecerate ulterior si-au dat seama ca respectiva firma nu face altceva decat sa ,,fure” prin intermediul softului comenzile si clientii acelor dispecerate, prin simplul fapt ca aplicatia foloseste serverul societatii si odata ce clientii sau soferii de taxi si-au instalat aplicatia, acestia devin dependenti de societatea si softul respectiv in cazul comenzilor facute de catre clientii ce folosesc acele terminale'', punctează taximetriștii în scrisoare.

Taximetriștii atrag atenția că prima măsura luată pe aeroport era una corectă, clienții erau informați de tarifele practicate de către societățile de taxi și permitea clientului să își aleagă operatorul dintr-un total de 60 de dispecerate taxi, în timp ce aplicația în cauză restrange drepturile majorității dispeceratelor, lăsând clientul să își aleagă doar dintr-un  numar restrans, adică dispeceratele ce sunt afiliate softului.

Aceștia spun că pentru acest soft nu a existat o licitație, pentru că ''dupa cum stiti aeroportul ,,Henri Coanda'' a fost vizat intotdeauna de ,,baietii destepti'' din taximetrie, ca o sursa de venit sigura prin prisma monopolurilor create in zona anumitor servicii''.

''Va solicitam ca pentru societatile ce  nu doresc sa colaboreze cu Clever Taxi, sa ne permiteti instalarea unui sistem similar celui de la Clever Taxi prin care putem sa asiguram orice flux de comenzi venit de la aeroport cu ajutorul parcului societatilor respective, parc ce poate depasii 6000 autoturisme. Discutam de peste 50 % din numarul total de autorizatii pe Bucuresti si Ilfov, autorizatii ce sunt detinute de catre operatori ce opereaza sub sigla dispeceratelor  Meridian Taxi, Taxi Pelicanul, Taxi Mondial, Taxi Leone si lista continua, dispecerate ce nu doresc subjugarea activitatii lor de catre detinatoarea softului Clever Taxi. Nu dorim ca firmele noastre sa fie  integrate ca si firme  intr-un soft operat si conceput de o firma care nu este de profil (taxi) si tot pe aceasta cale dorim sa va semnalam si faptul ca exista riscul sa apara probleme de ordin tehnic pentru faptul ca operatorul (Clever Taxi) nu are autoritate asupra dispeceratelor colaboratoare adica nu poate opera ca si entitate in rezolvarea problemelor care apar cu siguranta in transportul de persoane'', este mesajul transmis de taximetriști ministrului Relu Fenechiu. 

În același timp, Aeroportul Henri Coandă a înregistrat ieri, în a doua zi de Paşte, peste 1.200 de comenzi de taxi, faţă de 400 de comenzi pe zi înainte de instalarea terminalelor touch-screen pe 30 aprilie, potrivit lui Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti.

Aeroportul a instalat pe 30 aprilie două terminale touch-screen pentru realizarea comenzilor la taxiuri. Această facilitate va putea fi utilizată gratuit de către pasageri, urmând să înlocuiască integral actualul sistem de taxi la comandă telefonică, după o perioadă de testare de 30 de zile.

Etichete: Henri Coandă, realitatea, taximetrişti

0/2 COMENTARII
O Livia
08 mai 00:35
+0
VOTURI
-0
Adriene Videene.
M-am saturat sa-ti citesc zoaiele prin toate comentariile. Gibonii care vor parcari, nespalatii care fac taximetrie... Dupa cum ziceam si in alt comentariu, in principiu sunt de acord cu matale, dar tonul folosit imi provoaca greata.
Adrian
07 mai 20:42
+0
VOTURI
-0
Tarani obositi. Lor nu le convine niciodata nimic. Sa se duca dracu la munca adevarata nu la freca menta. Nu se da naibii o lege a taximetriei prin care sa dispara toti nespalatii si toate ciorile de la volan...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE