Care sunt cele mai ecologice super şi hipermarketuri din Bucureşti TOP



Prin intermediului studiului ,,Retailer Scorecard”, WWF a evaluat performanţa de mediu a primilor 10 retaileri din România în ceea ce priveşte sustenabilitatea lanţului de aprovizionare, includerea criteriilor de mediu în alegerea portofoliului de produse şi nivelul de suţinere al economiei locale. Cercetarea indică faptul că nicio companie din cele 10 chestionate nu a obţinut nici măcar 50% din scorul maxim. Lanţurile de retail de la nivel local stau prost atât în domeniul protecţiei mediului cât şi în ceea ce priveşte transparenţa şi credibilitatea.

Deşi au trimis chestionare tuturor celor 10 retaileri, doar patru companii, Lidl, Mega Image, Billa şi Kaufland, au răspuns întrebărilor adresate de WWF. Însă, potrivit reprezentanţilor organizaţiei internaţionale care protejează mediul, cele patru companii respondente au avut dificultăţi în a-şi susţine răspunsurile cu dovezi credibile, precum politici de mediu sau rapoarte locale de sustenabilitate.

Pe lângă chestionarul trimis companiilor, WWF a desfăşurat, în perioada 18 aprilie 2012 - 18 mai 2012, o cercetare de teren prin care a verificat portofoliul de produse din magazinele celor 10 companii de retail.

Potrivit studiului Retailer Scorecard întocmit de WWF, cel mai ecologic lanţ de magazine de la nivel local este retailerul belgian Mega Image, care a obţinut cel mai bun scor, de 42,92%. Deşi a obţinut cel mai bun rezultat dintre toate lanţurile de retail din România, scorul companiei Mega Image arată că retailerul încă nu se poate lăuda cu o atitudine prietenoasă cu mediul. Pe locul secund în top se află lanţul de supermarketuri Billa, cu un scor de 39,11%, urmat de magazinele Lidl, care au obţinut 33,63%. Cel mai prost rezultat în privinţa politicilor de mediu, 8,57%, a fost obţinut de Penny Market.

Nici retailerii Profi sau Real nu se pot lăuda cu scoruri mai bune. Cele două companii au primit fost cotate, în studiul realizat de WWF, cu doar 10,54% şi, respectiv, 13,89% din scorul total.

Mega Image primează şi la capitolul Transparenţă şi Credibilitate, unde a înregistrat cel mai mare punctaj, de 4,82 puncte din maximum 7 puncte. Retailerul belgian este urmat în top, pe acest segment, de nemţii de la Lidl (4,55 puncte), Bila (4,27 puncte) şi Kaufland (4 puncte).

”În lipsa unor politici şi strategii de sustenabilitate implementate de retaileri, impactul negativ ia diverse forme, creând riscuri pentru societate şi mediu, dar şi pentru supravieţuirea business-ului pe termen lung”, atenţionează reprezentanţii WWF.

Unul din rezultatele principale ale cercetării arată că, în magazinele mari de la nivel local, predomină legumele şi fructele de sezon din import. Principalele ţări din care retailerii importă legumele şi fructele sunt Olanda, Egipt, Franţa, Austria, Italia, Turcia, Grecia, Germania şi Polonia. Mai mult, nicio companie din top 10, după volumul afacerilor, nu comercializează legume sau fructe care provin din agricultura ecologică autohtonă. WWF atenţionează că retailerii, importând legume şi fructe de sezon din alte state europene, nu susţin economia ţării în care activează, ci pe cea a acelor ţări din care aduc alimentele respective.

”Cele 10 companii de retail primesc un cartonaş roşu pentru oferta de legume şi fructe, având în vedere că procentul de legume şi fructe de sezon cu provenienţă românească este scăzut (26,85%). Spre deosebire de fructe şi legume, procentul de lapte de provenienţă românească comercializat de retaileri este mai mare (68%). Cu toate acestea, laptele românesc certificat ecologic este reprezentat de un singur brand ce poate fi găsit pe rafturile a şapte din cele 10 magazine. În supermarketurile şi hipermarketurile incluse în studiu, ouăle provin în proporţie de peste 99% din România, iar şapte dintre cei 10 retaileri comercializează diverse branduri de ouă româneşti certificate ecologic”, punctează reprezentanţii WWF.

Topul mincinoşilor

Reprezentanţii Lidl au afirmat că toţi detergenţii de rufe sunt certificaţi ecologic, însă, cercetarea derulată de WWF în magazinele lanţului arată că pe rafturile retailer-ului nu există niciun detergent certificat ecologic. ”Kaufland a afirmat în chestionar că 35 de produse de hârtie de unică folosinţă sunt certificate FSC, dar în magazinele Kaufland nu exista niciun produs din categoria hârtie igienică sau şerveţele nazale cu certificare FSC. Lidl, Kaufland şi Billa au afirmat că folosesc hârtie reciclată sau FSC pentru cataloagele lor promoţionale, însă verificarea făcută de WWF nu confirmă acest lucru”, mai arată reprezentanţii celei mai mari organizaţii internaţionale independente care derulează proiecte pentru conservarea naturii.

Studiul a fost realizat în rândul retailerilor pentru că marile companii din acest sector joacă un rol important în crearea unei economii verzi fiindcă lucrează cu mii de furnizori pentru a-şi procura produsele şi, totodată, au milioane de consumatori cărora le influenţează decizia de cumpărare zi de zi.

Eşantionarea a fost realizată pe baza unui top al companiilor de pe piaţa bunurilor de larg consum, stabilit în funcţie de cifra de afaceri la nivelul anului 2010. Astfel, au fost selectate două dintre cele mai mari magazine ale primilor 10 retaileri din ţară Kaufland, Carrefour, Real, Penny Market, Auchan, Lidl, Cora, Billa, Mega Image şi Profi. Din studiu au fost excluse lanţurile de magazine en-gros.

Magazinele incluse în studiu au fost următoarele: Auchan Titan, Auchan Militari, Billa Calea Dorobanţilor, Billa Barbu Văcărescu, Carrefour Băneasa, Carrefour Orhideea, Cora Sun Plaza, Cora Lujerului, Kaufland Obor, Kaufland Barbu Văcărescu, Lidl din Bd. Iuliu Maniu Nr. 8 B, Lidl din Str. Turnu Măgurele Nr. 230 - 232, Mega Image Tineretului, Mega Image Ion Mihalache, Penny Market din Bd. 1 Decembrie 1918, Penny Market Bucureştii Noi, Real AFI Cotroceni, Real Berceni, Profi Str. Pajura Nr. 7, Profi Șos. Berceni Nr. 8.

Etichete: Auchan, Billa, Carrefour, comerţ, Cora, fructe, import, kaufland, legume, Lidl, magazin, mediu, Penny Market, Profi, promo, Real, retail

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE