TRAFIC BUCUREŞTI. Autobuzele RATB, echipate cu EMIŢĂTORI pentru a avea PRIORITATE în intersecţii



TRAFIC BUCUREŞTI. Mijloacele de transport în comun ale RATB vor fi echipate cu emităţori pentru a avea prioritate în intersecţii, propune Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) Bucureşti-Ilfov 2016-2030, document aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 30 ianaurie. În timp ce în alte ţări UE procentul celor care utilizează transportul în comun este în creştere, România urmează un trend invers unde creşte constant doar traficul cu maşina personală.

trafic bucuresti
trafic bucuresti

TRAFIC BUCUREŞTI.  Pentru a schimba situaţia, municipalitatea intenţionează să adopte o serie de măsuri propuse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) Bucureşti-Ilfov 2016-2030, document care susţine utilizarea transportului public în detrimentul celui cu maşina, precum şi prioritizarea mijloacelor de transport public în intersecţii, alături de modificarea timpilor de semaforizare astfel încât să se asigure fluenţa traficului conform valorilor de circulaţie reale.

"Bucureştiul suferă de proiectarea defectuoasă a intersecţiilor, care sunt principalul determinant al capacităţii străzilor urbane. Intersecţiile sunt prea mari, determinând timpi mari pentru eliberarea lor şi pierderi de capacitate. Se produc reduceri ale numărului de benzi după intersecţie (cădere de bandă) şi benzi scurte pentru virare, determinând ambuteiaje în trafic la intersecţii. Există semnale ale semaforului nejustificate şi unele staţii de autobuz amplasate necorespunzător, care interferează cu traficul. Câteva planuri au fost pregătite în ultimii ani pentru îmbunătăţirea traficului, dar niciunul nu a fost implementat", se specifică în PMUD, potrivit romaniatv.net.

TRAFIC BUCUREŞTI.  Conform documentului, Primăria Capitalei ar putea implementa în următorii ani un nou sistem de management al traficului, astfel încât mijloacele de transport în comun sp aibă prioritate în intersecţii. Practic, PMUD propune ca vehiculele de transport public să fie echipate cu emiţători ce le vor permite să aibă prioritate în intersecţii, precum şi "instalarea de VMS (semnale cu mesaj variabil) combinate cu detectoare ce vor oferi informaţii în timp real despre evenimentele speciale, timpii de călătorie şi opţiunile de rută".

Sistemul de management al traficului NU funcţionează la capacitate maximă

TRAFIC BUCUREŞTI.  Pentru ca planul municipalităţii să funcţioneze într-adevăr, specialişii care au întocmit PMUD cer ca toate intersecţiile semaforizate să fie conectate la Sistemul de Management al Traficului Bucureşti (SMTB). SMTB acoperă 270 de intersecţii din cele 450 de intersecţii semaforizate din oraş. Din acestea, doar 170 sunt conecatte la Centrul de Control, restul nefiind conectate.

"Activitatea curentă a Centrului de Control este în principal de a monitoriza evenimentele. În prezent, nu există intervenţie live (în timp real) în program. Totuşi, sistemul are capacitatea necesară pentru ca aceasta să fie implementată", se specifică în PMUD.

Linii rapide de autobuz şi tramvai, în Bucureşti

TRAFIC BUCUREŞTI. Pentru a încuraja transportul în comun, municipalitatea intenţionează să crească şi viteza de deplasare a vehiculelor RATB, prin crearea unor linii rapide de tramvai şi autobuz.

Cele două linii de tramvai rapid propuse în PMUD sunt:

- linia 7 pe traseul: Bragadiru - Alexandria - Piaţa Unirii - Pasaj Colentina - Voluntari

- linia 3 pe traseul Popeşti-Leordeni - Piaţa Victoriei.

În total, cele două linii ar acoperi o distanță de 38 kilometri. Valoarea estimată a investițiilor pentru cele două linii este de un miliard euro.

În ceea ce privește autobuzele se recomandă crearea unor linii noi, în fapt două coridoare cheie pentru introducerea autobuzului rapid:

- linia de autobuz rapid 2: Măgurele – Gara de Nord

- linia de autobuz rapid 3: Buftea – Mogoşoaia – Străuleşti – Gara de Nord.

Transportul în comun, în cădere liberă în România

În timp ce în alte state membre ale Uniunii Europene procentul celor care utilizează transportul în comun este în creştere, România urmează un trend invers unde creşte constant doar traficul cu maşinile personale.

"Dacă realizăm o comparaţie între România şi Italia, putem vedea că în 2002 procentajul călătoriilor cu maşina în România era de 75,8%, mai puţin decât cei 83,3% din Italia. Cu toate acestea, în 2012, România a surclasat Italia cu 82,2% vs. 78,9% în Italia. În acelaşi timp, rata de utilizare a transportului public a scăzut abrupt, de la 11,5% în 2003 la 4,9% în 2012, în timp ce în UE media a crescut la 7,4%. Deci, în timp ce UE a promovat trecerea la transportul public, România a promovat traficul auto", concluzionează PMUD.

Potrivit Strategiei de Parcare pe Teritoriul Municipiului Bucureşti elaborată în 2008, ar fi trebuit ca în anul 2017 Capitala să aibă zero deficit locuri de parcare, faţă de un deficit de 35.000 de locuri în urmă cu opt ani. Deşi timpul a trecut, nu numai că deficitul locurilor de parcare nu este nici pe departe aproape de zero, dar s-a mărit din cauza numărului în creştere a maşinilor aflate în Capitală, în condiţiile în care parcări publice noi nu s-au mai construit după cea de la Universitate. Detalii, aici.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov este un document strategic realizat de ROM Transport Engineering și Avensa Consulting, ambele alese în cadrul unei licitaţii realizate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Etichete: autobuze RATB, intersecti, RATB, trafic, trafic Bucureşti

0/4 COMENTARII
DAN
29 Jan 23:03
+0
VOTURI
-0
Acum cativa ani, in cartierul Titan zonele Pallady, Grigorescu, Rebreanu au fost optimizate locurile de parcare, care, pentru un timp au rezolvat problema. Dupa ce au redus foarte mult spatiul verde in favoarea parcarilor, iata ca acum parcul de masini continuand sa creasca, a revenit vechea problema: lipsa locurilor de parcare. Nu mai vorbesc de parcarile de resedinta care se fac prin trotuarul pietonal, deranjand de foarte multe ori persoanele care, mai ales acuma, iarna, fiind cu mainile ocupate cu plase de cumparaturi, se vad obligate sa escaladeze mormanele de zapada si gheata ca sa treaca - grabiti- niste soferi comozi dar foarte nervosi... Daca s-ar construi parcari sub/supra etajate de mari capacitati concomitent cu obligatia de a fi folosite de catre toti riveranii, s-ar rezolva si problema degajarii zapezii de pe carosabil, si curatenia, si refacerea spatiului verde... Iar punctul forte ar fi un transport in comun foarte bine pus la punct, cu vehicule suficiente ca numar...
Gogu
29 Jan 13:28
+0
VOTURI
-0
Pentru Tramvaiul 3. Fara suparare, dar cred ca faceti o mica greseala. Si traseul 34 ajunge tot la Romprim, deci nu ar fi nevoie pentru cineva sa ia 11 ca sa ajunga la Sudului. Deci e nevoie doar de 34 si 1 ca sa ajungi de la Romprim la Victoriei.
Sau, in fine, asa era pe vremea cand inca mai mergeau tramvaie in zona.

Pentru razvanescu. Bun comentariu. Decidentii insa nu merg cu tramvaiele, ca sa stie asemenea detalii, minore de altfel.
Sau, poate tramvaiul nu ajunge la Unirii, ci merge spre Marasesti.
Tramvai 3
27 Jan 14:08
+0
VOTURI
-0
Linia de tramvai 3 nu se poate pune in aplicare pana ce nu se termina cu tigania din Piata Sudului.
Cu toate ca nu prea vad utilitatea ei, cat timp exista tramvaiul 11, care ar putea fi prelungit de la Romprim pana in Popesti, iar de la Piata Sudului ar exista linia 34, continuata apoi cu 1. Da, ar fi direct, dar... Tramvaie suficiente exista, pentru un traseu nou, sau scoatem din traseele existente?
razvanescu
27 Jan 14:00
+0
VOTURI
-0
"Bragadiru - Alexandria - Piaţa Unirii - Pasaj Colentina - Voluntari" doar daca zboara!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE