Din cele 434 de intersecţii din Capitală, doar 120 sunt MONITORIZATE. Cât plăteşte PRIMĂRIA



Din cele 434 de intersecţii existente în Bucureşti, doar 176 sunt introduse în sistemul de monitorizare a Centrului de Management al Traficului, dar din acestea, din cauza lucrărilor edilitare, funcţionează sistemele în doar 120 de intersecţii, municipalitatea plătind lunar 90.000 -100.000 de euro, a declarat, vineri, primarul general al Capitalei.

Sistemul de Management al Traficului din Bucuresti
Sistemul de Management al Traficului din București
Foto: CLICK.RO

Din cele 434 de intersecţii din Capitală, doar 176 sunt monitorizate, dar din motive tehnice, nici măcar acestea nu sunt toate în monitorizare, ci un număr mult mai mic. Aşa se explică de ce traficul din Capitală este în continuare sufocant, dincolo de celelalte aspecte care ţin de realizarea parcărilor, de autobuzele RATB care trebuie să fie într-un număr mai mare şi să aibă un confort sporit pentru călători, dar şi banda unică pentru transportul în comun", a spus primarul general în timpul unei vizite la Centrul de Management al Traficului din Bucureşti, potrivit news.ro.

Gabriela Firea a spus că nu este mulţumită de felul în care este monitorizat traficul în Capitală şi că aparatura utilizată este depăşită din punct de vedere tehnic, iar reparaţiile ar putea să coste chiar mai mult decât achiziţionarea unor echipamente noi care să fie conectate în Centrul de Management al Traficului.

În ceea ce priveşte acest centru, sunt conştientă de faptul că el trebuie să existe, dar să funcţioneze la alţi parametri, ridicaţi, iar asta necesită şi o investiţie care, din nefericire, nu s-a făcut până acum. Contractul a fost semnat, iniţial la sfârşitul anului 2010, dar a devenit funcţional la începutul anului 2011. În 2014, după finalizarea primei părţi a contractului, care a fost în jur de 17 milioane de lei plus TVA, s-a adiţionat contractul iniţial pentru încă trei ani, care s-ar finaliza la sfârşitul lui 2017, pentru o sumă mult mai mare, circa 57 de milioane de lei. Pe lună, mai pe scurt, primăria Capitalei plăteşte 90.000-100.000 de mii de euro, pentru funcţionarea acestui centru de management al traficului", a afirmat Firea.

Primarul General spune că este necesară o reanalizare a contractului care, în momentul de faţă nu include mentenanţa, fiind doar un contract cadru.

Nu vreau să acuz pe nimeni, vreau să subliniez faptul că felul în care este monitorizat traficul, acum, în Capitală nu mă mulţumeşte. Nu îi mulţumeşte pe cetăţeni şi vrem să avem un contract pe baza căruia traficul să se fluidizeze, chiar şi dacă plătim mai mult. Cred că acest lucru se poate întâmpla printr-o discuţie între primăria Capitalei şi reprezentanţii companiei (UTI – n.r.), tocmai pentru a îmbunătăţi acest contract", a declarat primarul Capitalei.

În aceste condiţii, spune primarul general al Capitalei, este posibil ca bugetul pentru monitorizarea traficului în Bucureşti să fie mai mare.

Mi-aş dori ca, de anul viitor, să fie o sumă mai mare, dar ea să se vadă şi într-o performanţă a acestei activităţi şi, acolo unde este nevoie, să corespundă şi softul cu hardul, să aducem aparatura care este deja uzată moral şi fizic la standardele actuale, iar funcţionarea să fie resimţită de către cei care circulă în Capitală", a afirmat primarul.

Etichete: Bucureşti, Centrul de Management al Traficului din Bucureşti, trafic Bucureşti

0/7 COMENTARII
Ion Tractor
01 Dec 21:02
+0
VOTURI
-0
Soluţia în Occident: GIRATORIU în loc de semafor!

Dar... prostia se plăteşte şi deci banii publici sunt o comoară de nesecat pt. cei care ne călăresc!
Dan
26 Nov 13:36
+0
VOTURI
-0
@rio: Imi pare rau, dar nu cred ca aveti dreptate. Daca nu se baga nimeni, circulatia va fi mult mai lejera.
Dvs ganditi exact cum a zis ccc: "eu sa trec, restul nu ma intereseaza". Inchipuiti-va ca toti din intersectie gandesc la fel. Rezultatul: poza de mai sus.
Dar daca TOTI ne vom opri inainte de a bloca intersectia si ne vom astepta linistiti randul, eu cred ca trecerea va fi mult mai rapida.

Aveti dreptate in sensul ca doar unul care sa circule corect nu va reusi niciodata sa treaca de intersectie. Dar daca toti vom circula corect, de unde sa fie blocaj in intersectie?
Dar aici nu mai e de vina infrastructura, ci nivelul de civilizatie al soferilor.
rio
22 Nov 09:49
+0
VOTURI
-0
@ccc,
Daca nu te bagi intr-un fel sau altul, se baga altii si nu mai treci niciodata de stop, fiindca mereu va fi blocaj in fata. Asa ca ori esti cu turma ori esti mancat. Poate ca de vina sunt primii care se baga si de voie de nevoie ii atrag si pe ceilalti dupa ei, dar problema principala e ca nu ar trebui sa existe conditiile pentru asemenea blocaje, nici in intersectie nici inainte de ea unde stai cu orele la coada la semafor.
zdup
19 Nov 22:18
+0
VOTURI
-0
"discuţie între primăria Capitalei şi reprezentanţii companiei" pe bune ? poate politia, poate dna .. chestii deastea ... acolo ar trebui discutiile ...
zdup
19 Nov 22:16
+0
VOTURI
-0
dar primaria nu recupereaza banii aruncati cu "functionarea" centrului ? suma serioase ar trebui imputate anumitor persoane ... nu ? adica pe persoana fizica.
llp
19 Nov 22:15
+0
VOTURI
-0
primaria = nesimtire + coruptie.
ccc
19 Nov 15:40
+0
VOTURI
-0
Nu numai semafoarele defecte sunt de vina pentru traficul infernal, ci si soferii.
Priviti poza - taxiul cu fata spre aparat, din primele randuri. In spatele lui, masina rosie. In fata taxiului, suv-ul argintiu, perpendicular pe trafic. Cine le-a dat alora carnetele?

Cat timp soferii vor gandi "eu sa ma bag, eu sa trec, restul sa moara", tot la fel se va circula.
Iar cat timp militienii nu-si vor face treaba pentru care sunt platiti, la fel, se va circula foarte prost.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE