Traficul bucureştean, sufocat de maşini. Cu 15% mai multe maşini pe străzile Capitalei, faţă de 2014



Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transporturi din Primăria Capitalei, a declarat că traficul bucureştean a crescut cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Traficul bucurestean, sufocat de masini. Cu 15% mai multe masini pe strazile Capitalei, fata de 2014 (sursa foto: Alexandru Hojda- Mediafax Foto)
Traficul bucureştean, sufocat de maşini. Cu 15% mai multe maşini pe străzile Capitalei, faţă de 2014 (sursa foto: Alexandru Hojda- Mediafax Foto)

"Traficul a crescut cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut de când au scăzut preţurile la carburanţi. În Bucureşti s-a ajuns la limita de încărcare cu trafic, încât orice capac de canalizare rupt, de exemplu, care blochează o bandă de circulaţie, produce adevărate ambuteiaje", a declarat Ion Dedu pentru RomaniaTV.net.

Potrivit şefului Direcţiei de Transporturi din PMB, problema traficului rutier din Bucureşti este "o problemă de cultură".

"Bucureştiul faţă de alte oraşe din Europa are o cultură diferită a mobilităţii. După 1989 oamenii şi-au cumpărat câte două, trei maşini personale. Drept urmare, pe o suprafaţă de 220 de km pătraţi, avem peste un milion şi jumătate de autoturisme. În comparaţie cu Viena, care are acelaşi număr de locuitori şi care pe 400 de km pătraţi are numai 680.000 de maşini", spune directorul din Primăria Capitalei.

Primăria Capitalei a întocmit în 2014 o lista cu 28 de artere pe care ar urma să fie amenajate benzi speciale pentru RATB. Autorităţile au prezentat atunci studii care arătau că RATB ar economisi astfel 25 de milioane de lei din carburant. Iar călătorii ar putea ajunge chiar şi cu jumătate de oră mai devreme la destinaţie. Din păcate, pe un singur bulevard din cele 28, Splaiul Independenţei, s-au făcut aceste marcaje.

Etichete: maşini, trafic, trafic Bucureşti

0/24 COMENTARII
lol
25 Jun 08:32
+0
VOTURI
-0
Lol. O autostrada suporta de N ori traficul maxim decent de pe un drum cu 1-2 benzi pe sens, cu curti la strada, treceri de pietoni, semafoare, intersectii, viraje, tiruri, tractoare, carute, biciclisti, caini etc. Deci poti sa ai si numarul de masini egal cu numarul de locuitori -ceea ce e imposibil- si tot sa circuli in conditii bune.
ggg
25 Jun 07:11
+0
VOTURI
-0
adica Dedu ne face nesimtiti ... ce tare ...
ggg
25 Jun 07:09
+0
VOTURI
-0
nu este sufocat de masini ...

este sufocat de primarie, de incompetanta ei ...

este sufocat de Ion Dedu ( directorul Direcţiei de Transporturi din Primăria Capitalei - de foarte multi ani ...)
kay
24 Jun 22:13
+0
VOTURI
-0
Aoleu doamne. Care-s soselele nene? Pasajele sunt sosele? Ai vazut vreodata sosele?

Daca vrei sa se ocoleasca centrul faci A0 si nu te mai deranjeaza 3 surcele de overpass-uri, care mai fluidizeaza niste intersectii. Cat aduc, 5 masini in plus? Saracii occidentali, sa invete de la inteleptii nostri anti-masini. Masini aduc obiectivele din oras, daca nu ai alternativa tot pe acolo o iei, doar ca mai greu sau mai usor. Si unde ar trebui sa lasam masinile, in Otopeni?
Lol kay
24 Jun 21:53
+0
VOTURI
-0
...vorbi kay si mai lua o gura de miere traznet.

Citeste comentariul lui Vali, litera ce esti. Citeste si raspunsul lui lol lol lol, hipsterul asta pe care-l dor tastele ca sa rada normal. Si citeste si raspunsul meu.

Da, o surcea de sosea pe care se circula cu 50 la ora poate atrage traficul spre centrul orasului.

Hai pa!
kay
24 Jun 21:44
+0
VOTURI
-0
3 surcele de pasaje cu 50 la ora sunt sosele? Esti bine?
Lol lol
24 Jun 21:27
+0
VOTURI
-0
Lol Vali, unde sunt soselele alea?

Lol lol, de pasajul Piata Presei ai auzit? Pasajul Baneasa? Podul Vacaresti? Viitorul pasaj Piata Sudului?

Lol.
kay
24 Jun 20:41
+0
VOTURI
-0
Pai sa ne indice sursa studiilor din care reiese numarul asa mare. Ca de gasit scuze pentru incompetenta de a face chestii ELEMENTARE pentru infrastructura unei capitale aglomerate a UE, cum ar fi A0, e usor. De scos cifre din burta care nu apar pe nicaieri e la fel de usor.

Daca chiar sunt 1 milion si ceva de masini (PERMANENTE si IN CIRCULATIE, nu in TRANZIT care o pot lua pe centura daca ar exista, si nici cele oprite in curte), e clar ca nu se pot dubla. Ar insemna sa conduca si copiii, si pensionarii, si saracii, si cateii si pisicile. Un om cu 2-3 masini e clar nu poate sa le conduca pe toate in acelasi timp, deci ca are una sau 100 (ignorand problema locului de parcare) e tot aia.
LoL
24 Jun 20:18
+0
VOTURI
-0
Imi plac comentariile, se vede ca nimeni nu subliniaza ceea ce a spus respectivul, e vorba unui obicei prost al romanului,el a zis cltural.Pun pariu ca,daca se construiesc maine autostrazi ca la Wien, meltenii isi dubleaza rablele, cumpara si pt lumea de dincolo, niciodata noi nu ne recunoastem metehnele.
kay
24 Jun 19:31
+0
VOTURI
-0
Sunt curios sa vad si eu studiul cu rata masinilor pe orase. Eu unul nu am gasit. Si daca sunt luate in calcul si masinile in tranzit sau cele permanente. Fiindca stim bine ca Bucurestiul si alte orase nu se poate traversa decent prin ocolire, ceea ce nu e normal si e una din marile probleme ale sufocarii infrastructurii.

Viena are autostrazi si prin oras, asa ca fapt divers. Poate ar fi bine sa mentioneze si asta domnul Dedu de la Directia de Transporturi.
gogudelagaze
24 Jun 18:52
+0
VOTURI
-0
statistic suntem sub media UE pe tara, datorita saraciei din mediul rural, dar in marile orase suntem mult peste media marilor orase europene. in plus intervine si nivelul de cultura. Ca protest fata de scumpirea nejustificata a tarifelor, boicotez metroul de 3 luni. Si autobuzul pe care il folosesc ca alternativa la o alta combinatie, tramvai - metrou, este aglomerat la ora 7 dimineata pe un tronson de 3 sau 4 statii. Personal nu vad nici cea mai mica placere sa stai cu fundul intepenit pe scaun timp de doua ore, si sa faci febra musculara la picioare tot schimband pedalele. Ca sa nu mai comentez de costul unei calatorii de 2-3 km cu autoturismul personal la ore de varf
lol
24 Jun 16:33
+0
VOTURI
-0
Se rezolva aglomeratia pentru cateva autobuze (oricum aglomerate) si se sugruma de tot pentru zeci de mii de masini. Ai o minte...
Metroul e aglomerat oricum, du-te pe M2 la anumite ore si ai sa vezi.
bogdan
24 Jun 16:26
+0
VOTURI
-0
Din cauza ca transportul in comun e la pamant: ratb nu are banda unica (blocat de primar); metroul e aglomerat (plini de nesimtiti care stau in dreptul usilor desi culoarele sunt libere) si imputit (de la patiserii si lipsa AC).

Daca s-ar face banda unica #ratb1 s-ar rezolva aglomeratia. Se poate face in maxim 1 luna.

http://socialdebucuresti.blogspot.ro/2014/10/ratb1.html
lol
24 Jun 14:23
+0
VOTURI
-0
Adica daca stau sute de mii de oameni ca sarmalele in autobuze jegoase si fara aer conditionat, si altii care platesc taxe si impozite auto nu e suficient, mai trebuie sa ma bag si eu. Nu conteaza ca am nevoie sau nu de masina, trebuie sa renunt la ea. Cum imi permit eu in secolul 21 sa folosesc o masina?
Si se va rezolva treaba, da da. Asa cum s-au facut si centuri si infrastructura pana acum. Cred ca arunci problema unde nu trebuie.
Bogdan
24 Jun 14:00
+0
VOTURI
-0
Nu cred ca transportul in comun va fi imbunatatit in timp ce tu stai in masina. Va trebui sa renunti la masina ca sa se schimbe ceva. De obicei asa merg lucrurile.
Ca nici masina nu ai obtinut-o stand in autobuz, ci facand ceva pentru a o cumpara si pentru a o alimenta.
lol
24 Jun 13:35
+0
VOTURI
-0
Nu stiu dar ma cam indoiesc de cifrele alea, pe statistici la media nationala stam sub UE la nr de masini pe mia de locuitori. Problema principala e densitatea de locuitori foarte mare care nu e suportata de infrastructura, indiferent ca vorbim de drumuri sau transport in comun.
Cand stai ca sarmaua in autobuz sau metrou la orele de varf nu cred ca poti da vina pe vreo obisnuinta a romanului de a sta in masina.
GENERALUL
24 Jun 13:07
+0
VOTURI
-0
Pai, oameni buni, nebuni, daca ai pe familie cu 2 copii majori cate o masina la fiecare plus sotul, sotia , mamaie si tataie, , iar toti circula ca asa au invatat de mici, e normal ca traficul sa fie full.... Romanii inca nu au aflat de metrou, RATB, biciclete, trotinete, ei prefera aerul conditionat al masinii lor, indiferent ca sunt alte 30000 de masini in trafic la fel ca unul sau altul....sau 100000 de masini.... Nu spun ca si Metrorex sau RATB sunt aglomerate, dar si romanii sunt ..... nocomment de aici....
lol
24 Jun 12:35
+0
VOTURI
-0
Lol Vali, unde sunt soselele alea?
ggg
24 Jun 12:26
+0
VOTURI
-0
nu este sufocat de masini ...
este sufocat de primarie
este sufocat de Ion Dedu ( directorul Direcţiei de Transporturi din Primăria Capitalei - de foarte multi ani ...)
Vali
24 Jun 11:58
+0
VOTURI
-0
Primaria face sosele care atrag traficul spre oras si spre centru in loc sa eficientizeze transportul in comun. Rezultatul?
solutie simpla
24 Jun 11:36
+0
VOTURI
-0
da, ar fi cazul ca autoritatile si cetatenii sa incurajeze transportul pe bicicleta si transportul in comun, asta e diferenta in vienna. plus ca daca te uiti majoritatea masinilor de la noi din trafic transporta un singur om - soferul... si cam atat. deci biciclete. in olanda, belgia, germania este ceva perfect normal sa folosesti bicicleta in loc de masina.
lol
24 Jun 11:27
+0
VOTURI
-0
Mda, ai naibii vienezi au si autostrazi pe care pot ocoli strazile orasului. Noi n-avem nici centura decenta.
vlad
24 Jun 10:49
+0
VOTURI
-0
Da, cultura este diferita, dar autoritatile, primaria nu au facut nimic in perioada asta sa o schimbe...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE