TRAFICUL de coşmar, departe de sfârşit. În ce stadiu sunt lucrările pe CENTURA de vest a Capitalei



Nervi tari îţi trebuie să mergi cu maşina pe centura de vest a Capitalei. Traficul aglomerat pare să nu se mai sfârşească, iar lucrările de modernizare merg ca un melc. Ultimul termen avansat de autorităţi pentru finalizarea lucrărilor este trimestrul II al anului 2017, însă pe şantier lucrurile progresează lent. 

Modernizarea Centurii de Nord-Vest a Bucureştiului între A1 şi Chitila a început în primăvara anului 2013 şi avea termenul iniţial de finalizare august 2014. Termenul estimat acum de autoritati este trimestrul II al anului 2017.

Finalizarea lucrărilor de modernizare, care se întind pe aproximativ 10 km, este întarziată, a recunoscut CNADNR, care preciza recent că lucrarile au ajuns la un progres fizic de 47%, potrivit traficmedia.ro.

"Motivele care au dus la scaderea ritmului de executie a lucrarilor si la necesitatea prelungirii termenului de executie sunt strans legate de conditiile impuse de detinatorii de retele de utilitati (Apa Nova, Trans Gaz), de conditiile impuse de coroborarea proiectului de modernizare a Centurii rutiere a municipiului Bucuresti, cu proiectul Primariei municipiului Bucuresti de «Strapungere Splaiul Independentei - Autostrada A1» (km 56+180 al proiectului nostru), de conditiile impuse de legislatia in vigoare privind protectia sociala a persoanelor de etnie rroma (modificare traseu proiect de la km 58+000 - 58+300), conditiile impuse de legislatia si normativele in vigoare privind siguranta circulatiei pentru amenajarea intersectiilor centurii cu alte drumuri laterale si cu autostrada A1 Bucuresti - Pitesti", se arata int-un raspuns al CNADNR.

Ultimele imagini de pe Centură

"Se lucreaza cam lent pe centura de vest a Bucureștiului, la rampa de coborare spre DN7", a semnalat, sâmbătă, Asociatia Metrou Usor, pe pagina de Facebook. Mai multe imagini cu stadiul lucrărilor au fost publicate, în ultima săptămână, pe http://forum.metrouusor.com

"La Chitila s-au mai executat cateva mici lucrari saptamana asta: completari cu beton rigola exterioara, finalizare completari cu asfalt in jurul capacelor de camin pe breteaua de la sol si vopsire balustrada. Niciun semn insa ca s-ar apuca sa monteze profilele de rost de pe bretea, iar portiunea de trotuar de sub pasaj a ramas la stadiul de poteca".

"Eu trebuie sa recunosc, ma multumesc cu (putin) lopata de moloz cu care au acoperit diferenta de nivel pe sensul spre rampa Dragomiresti (aia rezultata in urma maretei asfaltari de anul trecut). Imi manca nervii cand trebuia sa incetinesc sa nu-mi sara dintii din gura cand treceam peste damburile alea...In fiecare dimineata trec pe la Dragomiresti dinspre Chiajna si mereu acelasi peisaj static cu masini stand pe loc..."

"Din pacate ritmul in care se lucreaza ma face sa cred ca nici anul acesta lucrarea nu va fi finalizata. Nu se misca nimic in zona conductei de gaz metan si a firmei Tehnologica Radion si mai incolo spre benzinaria Petrom. Probabil (CNADR pe care ii banuiesc ca nu isi achita facturile) asteapta iarna ca sa puna asfalt pe ploaie sau zapada. Este de-a dreptul revoltator ce se intampla pe banii si timpul nostru. Lipsa oricarei forme de protest din partea opiniei publice conduce la acest mod de abordare a lucrarii din partea MT si CNADR. Daca eram Albania azi lucrarea era gata!!!!"

"Lucrarile la borduri si trotuare intre giratoriul Rompetrol/Lukoil si spalatoria auto de langa Porsche sunt abandonate de saptamana trecuta. In schimb la zidul de sprijin de la rampa Dragomiresti azi dimineata era betonare. E singurul loc unde se mai munceste (inca)", sunt câteva dintre mesajele postate pe forum.

Lucrările de modernizare ale Centurii Capitalei se vor încheia în anul 2030

În martie, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Marcel Boloş, declara că noua centură a Capitalei, la nivel de autostradă, va fi contruită în două etape şi va fi finalizată în întregime până în anul 2030.

"În ceea ce priveşte Centura Capitalei, Master Planul General de Transport o tratează în două etape: o primă etapă este cea a centurii existente, şi aici, la centura existentă, pe partea de sud şi capetele de centură a părţii de nord sunt prevăzute în perioada de programare 2014-2020. După care urmează a doua etapă de dezvoltare a centurii, în perioada de programare 2020-2030, când e prevăzut pe zona Centurii de Nord, adică ringul 2, e prevăzută realizarea centurii ca obiect de sine stătător", a spus Marcel Boloş.

Directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, declara, în luna februarie, că vor fi demarate licitațiile pentru lucrările de lărgire la patru benzi a Centurii de Sud a Capitalei. "Sperăm să finalizăm lucrările de lărgire a centurii de Nord, porțiunea dinspre autostrada București-Pitești. Bucata dintre DN2 și A2 va fi relicitată. Sunt problemele mari cu exproprierile, birocrația trebuie să fie diminuată foarte mult. Între DN2 și A2, lucrările nu se termină anul acesta, sunt probleme la anumite intersecțiii, se solicită construirea unor pasaje, se schimbă proiectul tehnic.

Lărgirea DN2-A2 estimăm că o vom scoate la licitație în vară, pe proiectul nostru. Lucrările pentru Centura de Sud a Capitalei sunt aprobate în consiliul tehnico-economic din cadrul CNADNR. A fost avizat studiul de fezabilitate pentru 4 benzi, intrăm în etapa de aprobare a indicatorilor tehnico-economici. Demarăm licitațiile pentru lucrările de lărgire la patru benzi a Centurii de Sud", a declarat Homor.

Etichete: centura Bucureşti, centura de vest Bucuresti, lucrari centura bucuresti

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE