Tramvai deraiat și RUPT ÎN DOUĂ în București, traficul blocat



Un tramvai al liniei 23, care circulă de la Unirii înspre Rahova, a deraiat, vineri, pe Calea Rahovei, la intersecția cu Ferentari, din Bucureşti, transmite RATB. Tramvaiul s-a rupt în două, de la burduf, cele două jumătăți aflându-se la o distanță de 100 de metri una de alta. Jumătatea din față a tramvaiului a continuat să meargă, după ce acesta s-a rupt.

Un tramvai de pe linia 23 s-a rupt in doua dupa ce a deraiat
Un tramvai de pe linia 23 s-a rupt în două după ce a deraiat
Foto: stirileprotv.ro

Vineri, în jurul orei 11.00, tramvaiul a deraiat de pe linie, dar niciunul dintre călători nu a fost rănit în accident. Circulaţia tramvaielor este blocată pe Calea Rahovei şi Calea Ferentarilor. Incidentul s-a produs din cauza boghiului 3 care s-a rupt.

Tramvaiul care s-a rupt în două vineri a fost supus inspecţiei tehnice periodice în urmă cu câteva luni. Potrivit lui Constantin Băltăreţu, vicepreşedintele unui sindicat RATB, durata de viaţă a parcului de tramvaie al RATB este depăşită. Băltăreţu a mai precizat, în direct la România TV, că angajaţii RATB nu mai au nici piese de schimb şi astfel siguranţa călătorilor poate fi pusă în pericol. Acesta a mai precizat că principala vină pentru situaţia dezastruoasă de la RATB o are primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, care nu consideră transportul în comun o prioritate şi a tăiat tot mai mulţi bani din bugetul Regiei, de la un an la altul.

În luna iulie 2012, două tramvaie s-au ciocnit pe Calea Rahovei, deoarece macazul s-a schimbat brusc, fără intervenția vatmanului.

RATB a decis să ajute la fluidizarea traficului, înfiinţând două navete de autobuze: una va circula pe Calea Rahovei, alta pe Calea Ferentarilor: 632 pe Calea Rahovei și 608 pe Ferentari. 

Și liniile 8 și 32 sunt blocate.

Anul trecut s-a petrecut un accident de tramvai în același loc, de aceea a fost înființată o Comisie specială la RATB care să analizeze situația.

În prezent, accidentul este anchetat atât de poliţişti, cât şi de comisia specială a RATB.

Potrivit poliţiştilor, citaţi de România TV, circulaţia în zonă va reveni la parametri normali în jurul orei 13.00.

Vezi aici: De ce circulă greu tramvaiele din Capitală şi care sunt liniile cu risc de deraiere

Etichete: accident tramvai, Calea Ferentari, Calea Rahovei, Ferentari, Sectorul 5, tramvai 23, tramvai deraiat

0/8 COMENTARII
Ing
27 sep 20:11
+0
VOTURI
-0
15. 8.02.2010 - în intersecţia Căii Călăraşi cu Str. Traian, un vagon V3A-93 circula pe linia 14 dinspre Piaţa Sfânta Vineri spre Foişorul de Foc. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Piaţa Eudoxiu Hurmuzachi), producând ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

16. 10.02.2010 - în intersecţia Căii Călăraşi cu Str. Traian, un vagon V3A-93 circula pe linia 55 dinspre Piaţa Sfânta Vineri spre Foişorul de Foc. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Piaţa Eudoxiu Hurmuzachi), producând ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Cu două zile înainte, un incident identic avusese loc pe acelaşi macaz;

17. 6.02.2012 - în intersecţia Str. Traian cu Bd. Pache Protopopescu, vagonul V3A-93 #183 (linia 55) circula spre Bd. Pache Protopopescu. Boghiul 4 s-a înscris pe linia directă (spre Foişorul de Foc), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurlor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

18. 18.07.2012 - în intersecţia Căii Rahovei cu Cal. Ferentari, vagonul V3A-93-CH-PPC #136 circula spre Depoul Alexandria. Boghiul 4 s-a înscris pe abatere (spre Cal. Ferentari), ducând la ruperea completă a articulaţiei 2 şi deraierea boghiului 3. Din sens opus, vagonul V3A-93-CH-PPC #306 (linia 32) a tamponat lateral secţiunea B a vagonului #136, ducând la avarierea echipamentelor electronice de sub podeaua acesteia şi deraierea boghiului 4. Cabina vagonului #306 a fost şi ea grav avariată. Accidentul s-a soldat cu 18 răniţi transportaţi la spital.
Ing
27 sep 20:10
+0
VOTURI
-0
10. 15.09.2009 - în terminalul Ghencea este împins vagonul V2A-T #3005 (defect, osii blocate) cu pantograful coborât de către cuplul #3389+#3378. Din acest motiv, este acţionată patina de comandă a macazului de intrare, astfel că boghiul 1 al vagonului #3005 se înscrie pe linia 2, în vreme ce boghiul 2 se înscrie pe linia 1. Incidentul este observat la timp şi vagonul este manevrat cu spatele, apoi împins corespunzător pe linia 2, fără ca articulaţia să aibă de suferit şi fără a se produce deraiere;

11. 23.09.2009 - în intersecţia Căii Rahova cu Şos. Progresului, cuplul de Tatre #3348+#3330 (linia 8) circula dinspre Zeţarilor spre Depoul Militari. Ultimul boghiu al vagonului #3330 se înscrie pe linia directă (spre Piaţa Unirii), astfel se produce deraierea boghiului 1 al vagonului şi ruperea cuielor cuplei dintre cele două vagoane, vagonul #3330 ajungând de-a latul Căii Rahovei. Datorită prinderilor boghiurilor Tatra de cutie, vagonul #3330 nu este avariat, fiind repus pe şine şi apoi condus spre Depoul Militari;

12. 22.10.2009 - în intersecţia Bd. Basarabia cu Bd. 1 Decembrie 1918, vagonul V3A-93 #292 (linia 36) circula spre terminalul Republica. Boghiul 4 se înscrie pe abatere (spre Bd. 1 Decembrie 1918), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

13. 3.09.2010 - pe Şos. Colentina, vagonul V3A-93 #030 (linia 21) circula spre Pasaj Colentina. La trecerea peste macazurile de intrare în Depoul Colentina, boghiul 4 s-a înscris pe abatere (spre depou), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4;

14. 23.12.2010 - la intrarea în terminalul Ghencea, vagonul V3A-93 #196 (linia 41) se înscrie cu primele 3 boghiuri pe linia 1 şi cu boghiul 4 pe linia 2. Incidentul este observat la timp, având loc doar ruperea jugului articulaţiei doi, fără ca vagonul să deraieze;
Ing
27 sep 20:10
+0
VOTURI
-0
Neoficial, în momentul trecerii vagonului peste macaz ar fi avut loc o întrerupere de curent de câteva secunde. După aceasta, macazul s-a resetat, schimbându-se pe linia directă, astfel că boghiurile 3 şi 4 s-au înscris diferit de boghiurile 1 şi 2;

6. 10.03.2008 - în intersecţia Şos. Colentina cu Str. Ziduri Moşi, boghiul 4 al unui vagon V3A-93 de pe linia 21 se înscrie pe Str. Ziduri Moşi, ducând la ruperea jugului articulaţiei dintre secţiunea C şi secţiunea B. Incidentul este observat la timp, astfel că nu are loc o deraiere;

7. 29.03.2008 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93 #096 ce circula dinspre Piaţa Unirii spre Str. 11 Iunie se înscrie cu boghiul 4 pe directă (spre Cal. Rahovei), astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi răsturnarea secţiunii B. Vagonul mai fusese implicat într-o deraiere în aceeaşi zonă pe 1.12.2007;

8. 26.02.2009 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93M-Faur #197 (linia 32) ce circula spre Piaţa Unirii se înscrie cu boghiul 4 spre dreapta (spre Str. 11 Iunie), astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiului 3, boghiul 4 rămânând pe şine pe linia abătută;

9. 11.04.2009 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93M-Faur #199 (defect) este împins spre Depoul Alexandria. Întrucât #199 avea pantograful coborât, vagonul din spate schimbă macazul după ce boghiul 1 al vagonului #199 se înscrisese pe linia directă. Evenimentul este observat la timp, astfel că se produce doar deraierea osiei 3 (prima osie a boghiului 2), ea fiind repusă pe şină cu mijloace locale;
Ing.
27 sep 20:10
+0
VOTURI
-0
Scurta lista de tramvaie rupte din cauza macazurilor defecte:
1. 08.02.2006 - în intersecţia Şos. Colentina cu Str. Ziduri Moşi, boghiul 4 al vagonului V3A-93 #179 se înscrie pe Str. Ziduri Moşi, ducând la ruperea articulaţiei dintre secţiunea C şi secţiunea B şi deraierea ultimelor două boghiuri;

2. 22.06.2006 - în intersecţia Bd. Camil Ressu cu Şos. Mihai Bravu, vagonul V2A #4015 (linia 27, pe atunci nu circula prin Cal. Dudeşti) se înscrie în curba la stânga spre Şos. Mihai Bravu (vagonul mergea spre Piaţa Unirii), însă boghiul 3 se înscrie pe directă (spre Cal. Dudeşti), ducând la ruperea vagonului şi deraierea ultimelor două boghiuri;

3. 01.12.2007 - în intersecţia Str. 11 Iunie cu Bd. Regina Maria, vagonul V3A-93 #096 ce circula dinspre Str. 11 Iunie spre Piaţa Unirii se înscrie cu boghiul 4 spre stânga, astfel se produce ruperea articulaţiei 2 şi deraierea ultimelor 2 boghiuri;

4. 07.01.2008 - în Piaţa Iancului, vagonul V3A-93 #257 circula pe Şos. Mihai Bravu dispre Piaţa Hurmuzachi spre intersecţia Şos. Mihai Bravu cu Bd. Ferdinand. Boghiul 4 se înscrie pe linia abătută spre dreapta (spre Şos. Iancului), ducând la ruperea articulaţiei 2 şi deraierea boghiurilor 3 şi 4. Macazul era cu acţionare manuală;

5. 09.02.2008 - pe Şos. Colentina, un vagon V3A-93 circula spre Depoul Colentina. În acea perioadă, între Str. teiul Doamnei şi staţia ,,Pod Lacuri" se circula pe un singur fir, fiind instalate macazuri automate la capetele acestui tronson, ci nu macaze talonabile cum ar fi fost normal. La ieşirea de pe acest tronson (vagonul trebuia să se înscrie în abatere), boghiurile 3 şi 4 se înscriu pe linia directă. Incidentul este observat la timp, astfel că are loc doar avarierea rulmenţilor crapodinei boghiului 3 şi a jugului articulaţiei 2. Nu se produce deraierea niciunei osii, vagonul fiind manevrat cu spatele şi apoi înscris corespunzător pe abatere. Neoficial
Ing
27 sep 20:08
+0
VOTURI
-0
Ce treaba are revizia tramvaiului cu linia? Tramvaie ca cel din poza s-au fabricat intre 1993 si 2006, deci nu sunt asa de vechi (ca au tehnologii de la 1900 toamna e alta mancare de peste). Nu inteleg de ce nu e inlocuit macazul cu pricina... din 2006 pana acum au fost cel putin 20 de incidente similare... Cel mai grav a fost anul trecut, cand s-a nimerit sa vina tramvai si de pe celalat sens si a iesit ce a iesit.
Toni L.
27 sep 17:01
+0
VOTURI
-0
VivaSMS este o noua campanie de promovare a produselor de pe piata din Romania care te poate ajuta si pe tine, ca si client , sa castigi bani primind mesaje promotionale din partea producatorilor si distribuitorilor de produse care sunt inscrisi in program. Inscrierea este simpla, tot ce trebuie, e sa detii este un numar de telefon valid in Romania si o varsta de minim 18 ani.
Urmareste video-ul de promovare--> http://ow.ly/pez8U
VivaSMS iti aduce posibilitatea invitarii prietenilor, a rudelor, si a tuturor apropriatilor in echipa ta, care la randul lor isi pot creea propria echipa si pot castiga bani din asta.
Te inregistrezi gratuit, primesti bonusul de 2 EURO, iar apoi vei incepe si tu sa beneficiezi de ofertele personalizate prin sms : http://ow.ly/pezEj
andrei
27 sep 13:15
+0
VOTURI
-0
E a 2a oara cand se intampla acelasi lucru in aceeasi intersectie. RATB amendat, conducerea penalizata, intersectia reparata. Asa ar fi normal!
lacomia
27 sep 12:33
+0
VOTURI
-0
Nu e primul accident de tramvai care se produce in zona aia. N-ar fi cazul ca cineva de la RATB sa inceapa sa-si faca treaba si sa faca reviziile la sicriele alea pe roti asa cum trebuie?
Vreti greva si salarii mari. Pe ce anume vreti salariile alea mari? Pe numarul de morti pe tramvai?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE