Aerul din metroul bucureștean este cancerigen: depășește de opt ori limita noxelor



Aerul din metroul bucureştean depăşeşte de opt ori maxima admisibilă a noxelor şi favorizează apariţia cancerului, a declarat, joi, Ion Rădoi, preşedintele Sindicatelor de la Metrou şi al Federaţiei ATU România, pe baza unor studii științifice. Potrivit acestuia, bucureştenii care circulă cu metroul sunt expuşi acestui pericol din cauza gurilor de aerisire prost proiectate.

Greva la metrou
Grevă la metrou
Foto: Grup RC

Aerul de la metrou are un efect devastator asupra organismului uman, potrivit unui studiu realizat de Hanna Karlsson, cercetător la Institutul suedez Karolinska. Această cercetare a fost efectuată inclusiv la metroul din Capitală, iar rezultatele au scos la iveală faptul că aerul din subteranul bucureştean depăşeşte de opt ori maxima admisibilă a noxelor, din cauza gurilor de aerisire proiectate prost, a declarat, joi, Ion Rădoi, preşedintele Sindicatelor de la Metrou şi al Federaţiei ATU România. "Încă din faza de proiectare aşa s-au gândit atunci gurile de aerisire, dar nici nu s-au făcut demersurile şi nici nu s-au alocat sumele necesare ca să schimbăm gurile de aerisire. Am avut prilejul să citim în presă ceea ce ştiam noi toţi cei care lucrăm la metrou: că aerul de la metrou ne poate îmbolnăvi de cancer. Este vorba de un institut suedez care a făcut cercetări inclusiv la metroul din Bucureşti şi care a ajuns la concluzia că într-adevăr se depăşeşte de opt ori limita maximă admisibilă a noxelor în metrou. Studiul a mai fost făcut şi la alte metrouri, dar această încălcare a normelor este valabilă în Bucureşti", a declarat, joi, Ion Rădoi.

Liderul de sindicat a mai precizat, în cadrul conferinţei de joi, în care anunţa iminenţa unei greve generale la metrou, că, în medie, din '90 până acum, lucrătorii din subteranul bucureştean pierd 15 colegi, în fiecare an, înainte de a ieşi la pensie.

După ce a comparat modul în care acţionează diferitele particule din aer asupra unor celule pulmonare create artificial, cercetătorul suedez Hanna Karlsson a ajuns la concluzia că aerul din metrou distruge ADN-ul uman. Rezultatele studiului au arătat ca particulele din aerul din metrou au cel mai distrugator efect aupra ADN-ului uman, comparativ cu particulele prezente în emisiile auto şi cu particulele formate ca urmare a arderii lemnului. S-a constatat, astfel, că aerul din metrou cuprinde un număr mai mare de particule de fier, care apar prin frecarea roţilor de şine. Când respectivele particule ajung în organismul uman, în celule se formează radicali liberi, care exercită o acţiune ucigătoare asupra ADN-ului, sporind, astfel, riscul apariţiei unor afecţiuni canceroase.

„Este o problemă foarte serioasă, pentru că nivelul de concentraţie al acestor particule în aer este destul de ridicat, iar oamenii îl inhalează pe o durata îndelungată de timp", a comentat doctorul Karlsson.

În opinia expertului, rezultatele obţinute demonstreaza necesitatea asigurării unui sistem mai performant de purificare a aerului din metrou.

 

Etichete: ADN uman, afecţiuni cancerigene, cercetător, Ion Rădoi, lider de sindicat, metrou, metrou bucuresti, realitatea, sindicat metrou, studiu

0/14 COMENTARII
Radu Constanta
29 iul 17:08
+0
VOTURI
-0
Daca se maresc salariile nu mai are importanta ca lucreaza in mediu poluat.De fiecare data cand s-a facut greva la metrou motivul a fost salariile.Intotdeauna s-au marit salariile, investitii......ioc.E o bataie crunta de joc la dresa noastra a platitorilor de abonament.Nu au fost in stare sa aiba macar mai multe aparate de taxat, stai la coada sa intri la metrou.Daca le mareste salariile nu mai e nicio problema.
Nik
02 aug 22:33
+0
VOTURI
-0
Pai una e sa circuli cu metroul(30 min maxim) una e sa lucrezi 8 ore pe zi cate 3 schimburi!Pe voi nu va ia somnul cand sunteti in metrou?Asta este de la slaba oxigenare a creielului in subteran!Studiile astea sunt aparute de mult timp dar Statul Roman e nebun sa recunoasca asa ceva?Asta ar insemna procese , mariri de salarii si alte multe cheltuieli cu imbunatatirea conditiilor de munca!
ankadiana
02 aug 13:52
+0
VOTURI
-0
sunteti paranoia cu totii! ce ar fi sa umblam cu o capsula etansa pe cap si sa zacem in casa de teama sa nu pice drobul de sare? mergeti la un medic! aveti nevoie! articole de rahat!
maslin
01 aug 21:45
+0
VOTURI
-0
cand muream de cald nu mai comenta nimeni! acum brusc sare cancerul pe noi!
eu zic ca toti oamenii ar trebui urgent sa isi faca un control sa nu mai exista dubii!
Da puneti bai magneti la roti
28 iul 22:39
+0
VOTURI
-0
Sau, marog, imediat dupa acestea, aproape de punctul de contact cu sinele.
aurelia stan
27 iul 08:59
+0
VOTURI
-0
Calatori sunt cei ce vor suporta totul. Cauta un motiv de greva , sa demonstreze ca au putere . Este adevarat ca trebuiesc facute imbunatatiri , ar trebui din cati bani se incaseaza din vanzarea biletelor , publicitatea , spatiile inchiriate e.t.c.
Fox
26 iul 11:44
+0
VOTURI
-0
@Mihnea: Asta spuneam si eu: ca asa zisul lider sindical mananca bors si nu sunt afectati calatorii asa cum spune. Iar daca cauzele deceselor sunt legate de conditiile de munca atunci ar fi trebuit sa se dovedeasca acest lucru in instanta. Dar daca nu s-a intamplat atunci e responsabilitatea celor care se complac in aceasta situatie si nu lupta pentru drepturile lor. In loc sa faca curent de pomana "liderul" sindical trebuie sa dovedeasca cele spuse in instanta. Daca nu... sa taca!
MIhnea
26 iul 11:00
+0
VOTURI
-0
Tu ca si calator.....mai mult de 30-40 min maxin (asta daca traversezi Bucurestiul) nu ai contact cu aerul din subteran. Stai tu 8 ore pe zi in grota timp de 40 de ani si sa vedem daca se mai compara cu alea 30 min pe care le petreci tu. Pe tine practic nu te afecteaza cu nimic. Si pentru cunostinta ta generala....media de varsa a persoanelor care au lucrat in subteran si au decedat este de 55 ani. Majoritatea au murit de cancer, atac cerebral, probleme cardiace si pulmonare.......care au legatura cu lipsa de oxigen si noxe.
Fox
26 iul 10:41
+0
VOTURI
-0
In atatia ani de functionare Metrorex trebuia sa isi ingroape toti angajatii din subteran daca era adevarata tampenia asta. Pentru un calator care petrece doar 30 de minute in subteran nu are cum sa fie daunator, daca nu e daunator celor ce lucreaza 8 ore. Dar e doar logica stramba a unui lider sindical (lider e doar o functie nu o realitate) care face curent ca sa isi justifice salariul. E bine ca asa mai ventileaza aerul chipurile poluat din subteran. E cel mult la fel de poluat ca aerul de la suprafata. Simpatic articol oricum :)
vlad
26 iul 09:57
+0
VOTURI
-0
In tarile din vest, angajatii companiei de metrou ar putea sa o dea in judecata pentru despagubiri uriase. Fiecare ar putea lua milioane. Restul... daac esti simplu pasager zilnic (ca mine), nu ai cum sa faci legatura intre un cancer si metrou.... e inadmisibil ca nu se schimba ceva!! suntem totusi tara europeana, avem niste standarde de respectat!!! De ce se face o magistrala noua, inainte sa o renoveze pe asta veche?? Nu e doar un moft, e o chestie de viata si de moarte.
dannyboy_ro
26 iul 00:40
+0
VOTURI
-0
cred ca aerul din toata ROMANIA e cancerigen,de-aia l-am lasat acum ani buni!!!!!!!!!!!
Nicuşor Dan
26 iul 00:04
+0
VOTURI
-0
Dacă nu curge, pică! Acesta este principiul liderului de sindicat Ion Rădoi deoarece are probabil legături cu o firmă care doreşte să schimbe sistemul de ventilaţie de la metrou. Cu ajutorul unei declaraţii apocaliptice, Rădoi face presiuni pentru deschiderea procedurii de atribuire a contractului respectiv firmei sale favorite, deşi cunoaşte foarte bine că METROREX nu are bani pentru a achita lucrările respective.
Greva la cancer
25 iul 18:23
+0
VOTURI
-0
Aia care lucrati la metrou va puteti imbolnavi de cancer... Saracutii de voi! De calatori va doare undeva, aia care lucrati acolo sunteti mai importanti.

E oare o coincidenta ca studiul asta a aparut exact in preajma unei greve a Metrorex?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE