Traseul Magistralei 6 de METROU, SCHIMBAT. Se pregătesc exproprieri de terenuri



Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect normativ prin care schimbă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni" şi va declanşa exproprierea imobilelor proprietate privată situate pe traseul lucrării.

Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Otopeni ar putea avea statii mai mici
Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Otopeni ar putea avea staţii mai mici

Proiectul prevede „modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009". Revizuirea soluţiei tehnice iniţiale constă în reconsiderarea traseului pe porţiunea centrală a Municipiului Bucureşti, în sensul că linia de metrou nu va mai pleca din Piaţa Victoriei pe traseul Bulevardul Ion Mihalache – Bulevardul Expoziţiei, ci se va desprinde din Staţia 1 Mai în paralel cu calea ferată Bucureşti-Constanţa şi se va înscrie pe Bulevardul Expoziţiei, apoi pe traseul iniţial.

Faţă de traseul aprobat iniţial, noua rută are unele avantaje, între care – potrivit notei de fundamentare a proiectului – se numără legătura directă între Gara de Nord – Gara Băneasa – Aeroportul Băneasa şi Aeroportul Henri Coandă Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor (ca în varianta iniţială), accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Gara Basarab, utilizarea staţiilor deja în funcţiune ale Racordului 1 Mai – Griviţa - Gara Basarab - Gara de Nord şi costuri de realizare ale întregii investiţii mai mici.

Viitoarele staţii de metrou vor fi în număr de 12, faţă de 19 staţii în proiectul iniţial, lungimea interstaţiei fiind de un kilometru.

Potrivit proiectului normativ, zona de amplasament a noii linii de metrou traversează Sectorul 1 al Capitalei, respectiv cartierele Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni. „De-a lungul traseului vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal şi supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord. Totodată, vor fi interconectate şi drumurile naţionale şi europene corespunzatoare: DN1/E60 (din partea de nord), Centura Bucureşti, precum şi cu DN1A (spre Buftea şi Târgovişte) – dacă privim extinderea Magistralei 4 spre direcţia nord-vest a oraşului", se mai arată în nota de fundamentare.

Cât priveşte exproprierile, iniţiatorii proiectului arată că pentru realizarea lucrării „este necesară exproprierea unor imobile proprietate privată (persoane fizice şi juridice), cât şi transferarea unor suprafeţe de teren/construcţii din domeniul statului/domeniul public al unităţilor administrativ – teritoriale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică şi ale Hotărârii Guvernului nr. 53/2011 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010".

VEZI AICI LISTA EXPROPRIERILOR

Suprafaţa totală afectată de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care domeniul public al statului acoperă 167.920 mp, iar proprietăţile private - 57.983 mp.

Exproprierile din sectorul privat presupun o cheltuială estimată la 117,51 milioane de lei, ceea ce – având în vedere suprafaţa totală de expropriat, de 57.983 mp – înseamnă un cost mediu de 2.026 de lei/mp, echivalentul a 450,4 euro/mp.

Pentru realizarea viitoarei Magistrale 6, s-a stabilit un traseu executat integral în subteran. Indicatorii tehnici revizuiţi sunt următorii: lungime totală de 14,2 km, 12 staţii, capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră şi sens, viteză comercială de 36 km/h.

Populaţia care va beneficia în mod direct s-a estimat la circa 100.000 de persoane zilnic - care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea în funcţiune (estimare 2021) - şi aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea în funcţiune (estimare 2035).

În prezent, Metrorex SA. asigură transportul a circa 20% din numărul total al călătorilor care utilizează mijloacele de transport în comun la nivelul municipiului Bucureşti, acoperind 3,7% din lungimea întregii reţele de transport public a Capitalei. Reţeaua de metrou actuală însumează 69,2 km cale dublă, structurată pe 4 magistrale, 51 de staţii şi 4 depouri.

Etichete: cand incep lucrarile la magistrala 6 de metrou, constructie magistrala 6, exproprieri terenuri, magistrala 6, magistrala 6 de metrou

0/3 COMENTARII
vlad
28 Sep 11:17
+0
VOTURI
-0
Asa apare pe toate hartile din metrou de ani buni, nici nu stiam ca se gandisera sa porneasca de la Calea Victoriei. Sincer, poate era mai logic sa se prelungeasca Magistrala 2... dar ce sa zic, sa se apuce odata de ea. Asa in principiu suna bine sa legi aeroportul de gara... dar cine vine la Otopeni si se suie in tren zilele astea? Mai nimeni. Iar treaba asta cu Gara Baneasa cred ca este o gluma :)).

Nu pot spune ca ma incanta ideea asta ca scot 7 statii... ca nu prin schimbarea racordarii la magistrala existenta se ajunge la treaba asta. Au taiat statii de pe traseu si nu mi se pare normal, pentru ca nu o sa mai fie la fel de utila pietonilor.

Dar cum am zis, oricum o fac, sa se apuce odata de ea.
gigi
28 Sep 05:34
+0
VOTURI
-0
exact, ce se schimba? se stie de cativa ani ca va pleca din 1 Mai. Parca vad ca iar ne duc cu zaharelul si ne trezim ca nu s-a facut nimic.
Victor
27 Sep 20:25
+0
VOTURI
-0
Păi și ce se schimbă, de fapt? Traseul M6 care pleacă din 1 Mai este aprobat de cel puțin 2 ani de zile...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE