Trei pasaje subterane, propuse la Răzoare. Unul dintre ele, în continuarea Pasajului Basarab. FOTO



Primăria Capitalei propune construirea a trei pasaje subterane noi în zona Răzoare. Unul dintre ele va fi cu dublu sens și va fi construit în continuarea pasajului Basarab. Celelalte două vor fi cu sens unic. Propunerea a fost făcută în cadrul Comisiei de Urbanism a Primăriei Capitalei. Arhitecții au trebuit să aleagă planul de circulație ce va fi adoptat în intersecție după finalizarea lucrărilor de la metrou. Comisia de Urbanism a ales soluția cea mai puțin "invazivă", dar și cea mai ușor de implementat, respectiv varianta actuală de circulație. Pasajele nu au fost însă excluse ca soluție pentru rezolvarea circulației din intersecție. Ele rămân în planurile de viitor ale primăriei.

Reprezentanții Direcției de Transporturi din Primăria Capitalei au cerut, miercuri, Comisiei de Urbanism să se pronunțe asupra planului de circulație ce va fi implementat odată cu finalizarea lucrărilor de la metrou. Arhitecții au avut de ales între două variante: actualul plan de circulație cu sens giratoriu și sensuri unice și un proiect nou cu trei pasaje subterane. 

Conform acestuia din urmă, în intersecție ar urma să fie construite două pasaje subterane cu sens unic pe Strada Panduri și pe Bd. Geniului. Mai exact, prin pasajul de pe Șos Panduri șoferii ar circula dinspre intersecția cu Șos. Grozăvești către Calea 13 Septembrie, iar prin pasajul subteran de pe Bd. Geniului în sens invers.

Un al treilea pasaj subteran ar urma să fie construit pe Șoseaua Grozăvești, în continuarea Pasajului Basarab, cu o circulație pe dublu sens.

Arhitecții din Comisia de Urbanims au ales varianta mai puțin invazivă, fără a exclude însă pe viitor și proiectul celor trei pasaje subterane.

"Alegem acum varianta actuală de circulație după care se poate întâmpla orice. Pe viitor se pot adopta și alte soluții", a declarat arhitectul Vlad Cavarnali, membru în Comisia de Urbanism.

Primăria Capitalei a mai avut un proiect aprobat pentru zona Răzoare care propunea construirea a două pasaje subterane. Ulterior Municipalitatea a renunțat la acest proiect, din cauza lucrărilor efectuate la Magistrala 5. Mai multe detalii AICI.

Conform proiectului inițial, aprobat în 2007 de Consiliul General al Municipiului București, ar fi trebuit să fie construite două pasaje. Unul dintre ele era proiectat pe direcţia Drumul Taberei - Eroilor, iar cel de-al doilea pe sensul strada Progresul - Bd. Geniului spre Pasajul Basarab. 

Primăria Capitalei intenționează să amenajeze la intersecția Răzoare un "punct intermodal de transport public" compus din tunel rutier, o parcare subterană, o gară subterană, linii de tramvai şi autobuz, în paralel cu construcţia liniei de metrou.

Etichete: Bucureşti, Capitală, Comisia de Urbanism, Nod intermodal Răzoare, nod Răzoare, pasaj, pasaje subterane, Pasajul Basarab, Răzoare, realitatea

0/3 COMENTARII
Golden Șliț
16 apr 23:09
+0
VOTURI
-0
„Comisia de Urbanism a ales soluția cea mai puțin "invazivă", dar și cea mai ușor de implementat, respectiv varianta actuală de circulație.”

Adică, din ce-am înțeles eu, nu se va modifica nimic. Se va menține aberația aia de „sens giratoriu” din prezent și atât.
Măcar vor reface spațiul ăla verde, sau or să-l facă parcare pentru Golden Șliț?
vallym
16 apr 23:07
+0
VOTURI
-0
pasaje, pasarele si prosti multi PSD la conducere...atata timp cat nu vom avea o autostrada, sau macar o sosea modernzata de centura...toate astea sunt degeaba...rusine domnilor!!!
vlad
16 apr 20:45
+0
VOTURI
-0
Mda, bine, mai bine se apucau de pasajul ala care lega Drumul Taberei de Eroilor, ala da ar fi fost ceva.... astea... daca dau drumu la piata ca inainte o sa fie ok.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h