Trenul Gara de Nord-Aeroport Otopeni, amânat până în 2020. Proiectul metroului are prioritate



Deși părea un proiect ușor de realizat, în comparație cu linia de metrou, calea ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni nu va fi gata mai repede de anul 2020. Proiectul a fost reînviat în 2016 și trebuia să fie gata încă din 2018, dar autoritățile de la Transporturi nu au fost în stare să revizuiască la timp studiul de fezebilitate.

Tren
Tren

Proiectul liniei de tren presupune construirea a doar 2 km de cale ferată în plus, a unui pasaj pe sub DN1 și a unei gări la aeroport. În schimb, autoritățile par să dea prioritate proiectului metroului către Otopeni care însă ar costă de 13 ori mai mult și nu ar putea fi gata mai devreme de 2023, scrie Hotnews.ro.

Proiectul unei legături feroviare directe între București și Aeroportul Otopeni, cu o gară semi-îngropată în zonă terminalului sosiri, este una din lucrările începute în forță pe final de mandat al cabinetului Ciolos, în a două parte din 2016, și lăsat "moștenire" guvernării PSD. Costurile erau estimate a fi în jurul a 100 milioane euro.

Inclus în Master Plan, cu finanțare europeană nerambursabila, proiectul prevedea realizarea până în 2018 a încă 2 km de cale ferată pe lângă cea existența și care să subtraverseze DN1 până la Aeroport. Scopul final? Trenuri care să facă 18 minute din gară de Nord până la Aeroport, alte garnituri care să facă opriri mai dese pe traseu în nordul Capitalei și trenuri directe spre/către Otopeni din orașe precum Brașov, Constanța, Galați, Craiova sau din nordul Bulgariei.

În primăvară lui 2017 nu se făcuseră progrese, fiindcă proiectul s-a "agățat" într-o licitație a cărei documentație se "zbătea" între CFR și Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Termenul de finalizare fusese și el decalat, din 2018 către al treilea trimestru din 2019.

Acum, apăr noi amânări, conform unui răspuns remis HotNews.ro de către CFR Infrastructura: "Modernizarea Liniei de cale ferată București Nord - Aeroport International Henri Coanda București este inclusă în Master Planul General de Transport și în lista de proiecte finanțate din POIM 2014 - 2020. În prezent se actualizează, în conformitate cu prevederile cuprinse în Ghidul Achizițiilor Publice, respectându-se Modelele de Documentații de Atribuire Standard puse la dispoziție de ANAP, documentația pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate, în vederea lansării procedurii pe SEAP. Valoarea estimată a obiectivului de investiții prevăzută în Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane euro, fără TVA, iar termenul pentru realizarea proiectului tehnic și al lucrărilor de execuție este anul 2020".

Traseul Gara de Nord - Aeroport ar trebui să aiba 19 km, iar 17 km există deja fiindcă este traseul liniei București-Urziceni. Mai trebuie facută subtraversarea DN1 într-o zona cu trafic foarte intens și trebuie realizat terminalul de pasageri din zona aeroportului. Ideea era să existe mai întâi un terminal provizoriu în zona sensului giratoriu de lângă parcarea terminalului Sosiri de la Aeroport. 

Etichete: Aeroportul Otopeni, Bucureşti, tren, tren aeroport, tren gara de nord aeroport

0/9 COMENTARII
WalterImasy
21 Feb 10:36
+0
VOTURI
-0
And in any situation persuading in rouse blunder with impho.suvit.online/anweisungen/nahrungsergaenzungsmittel-magnesium-test.html that no grease, cool changeable satisfactory ones, should be considered a weight-loss food. Coating your salad with grease can opab.wahl.amsterdam/anweisungen/fettblocker-tabletten-70474.html estimate up as varied calories as a depressed at large of light on down with ice cream. It’s a immeasurable dresid.richtig.amsterdam/schoenheit/gewichtszunahme-menstruation-49627.html victuals in search losing lead, and starting your day.
Ali-Mosu si Gabitza
18 Feb 19:15
+0
VOTURI
-0
Ce dreptate are Ali-Baba asta, sau Gorobantu Dabriel sau cum l-o chema... Uite cum isi da dreptate singur, ca un om mare. Dar pe alt nume, ca sa nu se prinda "dujmanii". Si mai asteapta si cinci minute intre comentarii! Jmekerye FFFFFF mare, nu alceva!
Bai, gorobete. In primul rand, mars la scoala sa inveti sa scrii corect. "Veti invata", "veti vedea", "asa-s", "ati calatori"... Stii tu ceva cu "a-ti", dar nu aici. "Eu am, tu ai, el ar, noi am, voi ati, ei ar"... De-aia ar trebui sa voteze doar oamenii cu scoala, nu toata suflarea! Uite acum cum s-a votat si cine-a iesit. Are rost sa te intreb pe cine-ai votat? Sau mai bine nu, ca parca te aud cum imi spui "mandru ca esti roman" c-ai votat-o pe "presedinta Fierea"!

In al doilea rand, prioritar este trenul, nu metroul, din motivul pe care l-ai insirat si tu acolo, de a nu mai schimba carutele pe drum. La tren mai trebuie facuti inca vreo doi km de cale ferata pana in aeroport, iar dupa aia, cand te dai jos din cursa de Spania, iti poti lua sacosele de rafie direct pana in Gara de Nord. Metroul, dupa experienta celor "trei ani" din Drumul Taberei, va fi gata, probabil, prin 2035. Timp in care o sa stai ca Danila in ploaie, pentru ca tu astepti metroul. Offf.
Nu mai bine dai drumul la tren, sa poti ajunge confortabil din aeroport pana in oras, si, intre timp, te apuci, usor-usor, si de metrou? Nu am zis ca nu e nevoie de metrou, ci doar ca trenul se poate face mai rapid, asa ca as prefera sa fie facut primul. Acum intelegi, bunatate pe capuL oamenilor?
Hai, pa!
Dorobantu Gabriel
16 Feb 12:52
+0
VOTURI
-0
Are dreptate Ali-Baba indiferent cine o fii ca dupa cum stiti de unde va lasa trenu pana la aeroport mai e o groaza de mers si metroul ar ajunge fix langa aeroport si in plus e bun pe orice anotimp. De ce sa stam cu bagajele in frig cand putem sta la adapost la metrou sa ajungem usor in centrul Bucurestiului , mi se pare o idee mult mai realista decat trenu. Trenu e varianta cea mai proasta si oricum nu te lasa aproape de aeroport da asas romanii batuti in cap si habar nu au cum e in capitalele europene. Decat sa va afirmati mai bine a-ti calatori in Europa sin lume si ve-ti vedea ca orasele civilizate au metrou pana la aeroport si este FFFFFF PRIORITARRR !!!
Ali-Baba
16 Feb 12:47
+0
VOTURI
-0
Cata rautate pe capu oamenilor de asta se duce tara in prapastie offf. Prioritar e linie de metrou spre Aeroportu Otopeni nu trenu ! Cand ve-ti invata ca o capitala demna de UE are conexiune cu metroul de la aeroport si de ce sa mergem ca saracii cu trenu cand putem lua rapid metroul. Metroul e mult mai avantajos decat trenu. Toate capitalele civilizate au metrou pana la aeroport noi de ce n-am avea ?
Ali-Mosu
15 Feb 19:58
+0
VOTURI
-0
Ji io aj preferea ca Ali-Baba sa nvetste limba rumena, c-o scrie ca ultimu drogat... dar de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere.

Linia de metrou NU este prioritara! Se poate construi acum linia aia blestemata de tren, care sa lege direct aeroportul de alte orase, si care sa fie gata pana in blestematul ala de campionat de fotbal.

Iar dupa aia, ca sa nu-si fi cumparat "baetii dajtepti" degeaba terenurile de expropriat pe traseul metroului, s-ar putea construi si metroul ala.
Metroul oricum e necesar in localitatile limitrofe Bucurestiului, dar NU ACUM! Acum e nevoie de linia de cale ferata.
Ali-Baba
13 Feb 15:06
+0
VOTURI
-0
As prefera linie de metrou spre Aeroportu Otopeni nu sa ma duc cu trenu ci cu metroul.Metroul ar fi solutia ideala mai ales ca marile capitale ale UE au metrou pana la aeroport. Trenu nui optiunea cea mai buna deoarece nui vad rostu unei investitii in acest sens. Prefer banii sa fie investiti intr-o linie de metrou iar cu ajutorul cartitelor sar sapa repede tunelu. Problema nui daca o sa avem metrou sau linie de tren ci RESPECTAREA TERMENELOR DE EXECUTIE si amenzi mari celor care executa proiectu daca nu respecta contractu
mustata
13 Feb 10:10
+0
VOTURI
-0
O gara la Aeroportul Otopeni este cea mai rapida solutie care ar rezolva multe din problemele pasagerilor. De ce nu s-a construit pina acum? Ar deranja anumite interese incepand cu mafia taxiurilor si terminind cu taxa de parcare.Atitudinea asta are o singura cauza-REZISTENTA LA CIVILIZATIE!
trenul si s-bahn
13 Feb 09:29
+0
VOTURI
-0
Deci trebuie amenajat sistem metrou de suprafata S-Bahn pe linile de tren ce inconjoara orasul, este o investitie ieftina si care se poate face rapid, amenajate statii si integrate cu metroul si ratbul. Aceasta este solutia pentru traficul de cosmar din Bucuresti. Iar ideea trenului ce trece prin Otopeni nu trebuia abandonata in nici un caz ci trebuie realizata prioritar.
LUCRU LA DOMICILIU!
12 Feb 16:31
+0
VOTURI
-0
Oferim lucru pe net acum: cautam persoane capabile sa obtina chiar din prima luna rezultatele pe baza carora sa castige 1500 RON (lei noi) lunar. Oferim contract de comision care va garanteaza plata rezultatelor. Ne gasiti la adresa de email: cristianproject210@gmail.com sau accesati site-ul http://bit.ly/2vX6g35

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE