Când vor ajunge noile trenuri de metrou CAF în Bucureşti și cum arată acestea. GALERIE FOTO



Bucureştenii care sperau să circule din acest an cu garnituri de metrou ca în Barcelona, Bruxelles, Sao Paulo, Roma sau Madrid, mai au de aşteptat o bună perioadă de timp pentru că aceste trenuri nu au ajuns încă în Capitală. După ce vor ajunge în Bucureşti, trenurile trebuie să treacă printr-o serie de teste şi să circule goale mai bine de 20.000 de kilometri pentru a putea lua apoi călători.

Pe 26 noiembrie 2011, Metrorex anunţa achiziţionarea a 16 trenuri de metrou produse de compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF). Tot atunci, oficialii instituţiei declarau că primul tren CAF va circula într-un an, un an şi jumătate.

La o lună şi jumătate de la finalizarea licitaţiei, fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat, pentru B365.ro, că "până la sfârşitul anului (n.r - 2012) primul tren trebuie să intre în probe. Însă, cum noile garnituri de metrou nu au ajuns nici până acum în Capitală, sesiunea de probe va mai fi întârziată cu cel puţin nouă luni faţă de perioada anticipată de fostul director general al Metrorex.

"În data de 29.11.2011 Metrorex a semnat cu firma spaniolă CAF un contract de achiziţie şi punere în funcţiune a 16 trenuri noi de metrou, care urmează să fie livrate (conform prevederilor contractului) şi puse în funcţiune începând cu anul 2013. Valoarea contractului este de 97 milioane euro (fără TVA). Conform prevederilor contractuale trenurile de metrou vor fi livrate începând cu semestru al II-lea al acestui an. Primul tren de metrou, fabricat de CAF, va ajunge la Bucureşti în luna septembrie 2013 şi urmează a fi pus în circulaţie cu călători în cursul lunii ianuarie 2014. Înainte de punerea în funcţiune cu pasageri, primul tren de metrou fabricat de CAF trebuie supus unor teste, conform legislaţiei in vigoare, în vederea obţinerii Agrementului Tehnic de la AFER (Autoritatea Feroviară Română-organismul acreditat în România pentru omologarea şi agrementarea produselor feroviare). De asemenea, primul tren va trebui să efectueze un parcurs de probă de anduranţă, fără călători, de 20.000 km. Restul trenurilor de metrou, fabricate de CAF, vor ajunge la Metrorex şi vor începe să funcţioneze în cursul anului 2014. Conform prevederilor contractuale, primele 4 trenuri CAF vor fi fabricate în Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Griviţa SA", a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, actualul director general al Metrorex.

Cele 16 trenuri noi de metrou vor înlocui etapizat trenurile de construcţie veche de tip Astra, fabricate înainte de 1990 la Întreprinderea de Vagoane Arad care circulă pe liniile de metrou în exploatare.

"Prin această achiziţie Metrorex finalizează o etapă importantă din cadrul acţiunii de modernizare a metroului bucureştean, asigurând pentru serviciul public de transport al călătorilor, un număr de 60 de trenuri de ultimă generaţie. Un aspect important îl constituie şi faptul că asamblarea finală a trenurilor de metrou se va realiza în România, în cadrul unei unităţi de profil din Bucureşti, asigurând astfel transferul de tehnologie de ultimă generaţie şi crearea de noi locuri de muncă", au mai precizat oficialii Metrorex, pe 29 noiembrie 2011, când s-a finalizat licitaţia pentru achiziţia celor 16 garnituri de metrou.

Achiziţia celor 16 trenuri de metrou este prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeana de Investiţii în toamna anului 2009. Banii pentru noile trenuri sunt asiguraţi atât din credite BEI, cât şi de la bugetul de stat. Aceasta este prima etapă a proiectului, în viitor urmând a se achiziţiona alte 21 trenuri noi de metrou, ce vor circula pe Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Eroilor.

Cum vor arăta noile trenuri CAF

Noile trenuri au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 m lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 km/h. Pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a achiziţionat şi 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul şi punerea lor în funcţiune). Pentru cele 16 seturi de sisteme Metrorex a plătit 4.940.000 euro fără TVA.

De asemenea, trenurile CAF au un sistem performant de informare a publicului călător (indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri, geamuri rabatabile şi câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă. 

Noile trenuri de metrou CAF sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.

Trenurile produse de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles circulă deja în Bruxelles, Istanbul, Barcelona, Roma, Madrid sau Sao Paulo.

Etichete: Metrorex, metrou bucuresti, realitatea, trenuri noi

0/8 COMENTARII
H0swP5dT
20 Jul 18:42
+0
VOTURI
-0
Vlad, stii cat urasc eu trenurile?1. Cand am mers de Craciun acasa, nu au dat cardlua. Ningea in tren. ( ore am inghetat. Dar nu m-am plictisit: m-am dat pe gheata 2. Am luat amenda. Fumam pe scara, cand trenul era in gara. I-am dat banii nasului, mi-a dat chitanta. Dupa 20 min, a venit sa ii mai dau 20 Ron, ca a gresit el ceva Evident, nu i-am dat 3. Ultima oara cand am fost acasa mi-au furat telefonul.M**e CFR!
Octavian
05 Jun 15:17
+0
VOTURI
-0
De aia nu ii vezi ca nu exista facilitati pentru ei in orasul asta. Daca nu ii vezi crezi ca nu exista? Nu pricep ratiunea ta. Ar trebui sa se faca lifturi pentru ei doar daca ar fi 5 oameni cu dizabilitati locomotorii din 10? E ca si cum ai zice ca nu produci un medicament pana ce nu se imbolnaveste jumatate din populatia lumii.
Oare pentru cine sunt lifturile? Pentru reptilienii si extraterestii care ies noaptea din calculatorul tau si se plimba cu liftul in subteranul bucurestean.
Octavian
05 Jun 15:14
+0
VOTURI
-0
Luati watermarkul ala de pe fotografii, sunt de pe siteul producatorului, nu voi ati facut 3d-urile.
vallym
02 Jun 21:15
+0
VOTURI
-0
esti un dobitoc inapoiat, ce zici de copii, batrani sau oameni care chiar au nevoie de ele?daca ieseai si tu din ferentari in europa, vei vedea ca acolo sunt lifturi functionale peste tot
Andrei
30 May 10:59
+0
VOTURI
-0
A aruncat Metrorex o caruta de bani ca sa faca lifturi pentru handicapati... Unde e aramata de oameni in scaune cu rotile? Nu am vazut niciunul! Mai, un singur om in scaun sa vad ca foloseste lifturile alea! Unde e acel om? Oare pentru cine sunt lifturile?
mihai
30 May 06:48
+0
VOTURI
-0
Nu stiu care e traba cu CAF-urile astea, ca vad ca in poze e design-ul copiat de la actualele Bombardier care circula azi. Vad ca nu au nici macar aer conditionat, doar ventilatie si se deschid geamurile pentru a putea auzi mai bine scartaiturile rotilor prin curbele multiple ale metroului Bucurestean (vezi intrarea in Gara de Nord de la Victoriei, unde trebuie sa-ti iei dopuri de urechi). Or fi dat spaga mai mare CAF ca vad ca sistemul de conducere e cumparat separat tot de la Bombardier ca astia de la CAF nu sunt in stare sa-l produca. Ca in Romanica, de rasul-plansul:))
Magister Ludi
29 May 20:54
+0
VOTURI
-0
Noile trenuri au 114 metri lungime, iar in Drumul Taberei statiile sunt cam la 500 metri departare una de alta.
Grozav...
vlad
29 May 10:25
+0
VOTURI
-0
Mi se par mai frumoase Bombardier-urile astea de la noi decat cele din Madrid... chiar sunt curios cum o sa arate astea noi. Oricum, clar era vremea sa fie inlocuite cele vechi.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE