Trotuarul rulant de la Gara de Nord stă pe loc, plin de frunze, peturi și chiștoace FOTO-VIDEO



Trotuarul rulant de la Gara de Nord din Capitală, care face legătura cu stația intermodală Basarab, funcționează parțial, benzile fiind pline de peturi de plastic, gunoaie și frunze. Deși a făcut parte dintr-o investiție de aproape 3 milioane de euro și a fost una dintre realizările cu care se lăuda primarul Sorin Oprescu, trotuarul rulant nu a fost întreținut. B365.ro vă prezintă cum arată astăzi lucrarea inaugurată cu mai puțin de doi ani în urmă. Cunoașteți și alte locuri din Capitală, lăsate în paragină de autorități? Așteptăm răspunsurile, în secțiunea „Comentarii”.

La nici doi ani de la inaugurare, trotuarul rulant de la Gara de Nord se află aproape în paragină. 

Trotuarul, cu o lungime totală de 240 metri, este format din şase benzi de trotuar rulant, câte trei pentru fiecare sens, cu o lungime de 80 m fiecare.  Doar una din cele șase benzi funcționează, restul fiind pline de deșeuri. 

Gândit pentru a facilita legătra călătorilor dintre Gara de Nord și stația intermodală Basarab, trotuarul rulant a devenit impracticabil, fiind aproape pustiu. Cinci din cele șase benzi sunt oprite, fiind pline de chiștoace de țigări, peturi de plastic și pungi, în timp ce balustradele de sticlă sunt foarte murdare și neîntreținute.

În imagini se poate observa cum benzile nu funcționează, cu excepția uneia dintre acestea.

Oamenii sunt nemulțumiți de starea obiectivului, pe care îl caracterizează ca fiind inutil: „Ce părere să am, este rușinos. Au băgat atâția bani în trotuarul care să ne ducă singur, dar degeaba, tot noi ne ducem. Degeaba arată bine, dacă nu merge. Arăta, că nu mai arată!”, ne-a spus o bucureșteancă. 

Trotuarul bidirecţional este montat pe peronul 1 al Gării de Nord, de sub Pasajul Basarab şi până la prima clădire de pe peron. Toate cele șanse benzi ar fi trebuit să circule cu o viteză nominală 0.5 m/ s.

Vezi mai multe fotografii în galeria foto de mai sus.

Încă de la inaugurare, trotuarul a fost dotat cu senzori de viteza și de pasageri şi are acoperis pentru protecţia călătorilor. Trotuarul electric poate transporta până la 6.000 de călători pe oră, pe fiecare sens, și ar trebui, dacă ar funcționa, să faciliteze accesul călătorilor spre liniile de tramvai, autobuz şi metrou de la staţia intermodală Basarab. 

Contractul pentru realizarea staţiei intermodale Basarab, care a prevăzut inclusiv contrucția trotuarului rulant, a fost semnat cu grupul industrial german ThyssenKrupp şi a avut o valoare de 12,4 milioane lei (2,88 milioane euro).

Proiectul a avut parte de controverse încă de la început, după ce a zăcut nefolosit mai bine de un an. Deși a fost finalizat în 2012, trotuarul rulant a fost dat în folosință abia la finalul anului 2013, pentru că nu a fost semnat la timp un contract de furnizare a curentului electric. Acum, stă din nou degeaba.

 

Etichete: Gara de Nord, statia intermodala basarab, trotuar rulant, trotuar rulant basarab, trotuar rulant gara de nord

0/5 COMENTARII
Travian
06 Oct 04:17
+0
VOTURI
-0
Si la metrou la statia Dristor de 1 an si jumatate nu mai functioneaza scara rulanta. In prezent este doar o gaura . Este ceva de neadmis .
alt dac
10 Sep 15:54
+0
VOTURI
-0
scarile rulante de la Universitate care tot inghit bani chipurile pe intretinere si modernizari si care tot stau. inclusiv luni nu mergeau
adriana anghel
10 Sep 10:20
+0
VOTURI
-0
Proiect lasat in paragina in mod intentionat sa creada bucurestenii ca intr adevar se mai misca ceva ......in realitate sunt bani aruncati la ...gunoi.....
un dac
10 Sep 09:50
+0
VOTURI
-0
Alte lucrari lasate in paragina ? Centrul vechi este cel mai bun exemplu : pavaj distrus, masini parcate peste tot, gunoaie, tiganie..etc).
andrei
10 Sep 09:33
+0
VOTURI
-0
Hahaha, doar nu credeati ca Dl. Primar Comision dadea o lacrima pentru zecile de mii de oameni care aveau nevoie de banda rulanta, el era ocupat cu banda rulanta de dolari si euroi...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h