Trotuarele din București, RECLAMATE la CEDO



O femeie din București a reclamat la Curtea Europeană a Drepturilor Omului faptul că trotuarele din Capitală sunt prea înguste, iar fiul său, aflat în scaun cu rotile, nu se poate deplasa pe acestea.

Se inlocuiesc bolarzii de pe Regina Elisabeta, smulsi de soferii care parcheaza pe trotuar FOTO
Se înlocuiesc bolarzii de pe Regina Elisabeta, smulşi de şoferii care parchează pe trotuar FOTO
Foto: b365.ro

Luminița Stoian a reclamat la CEDO faptul că trotuarele din Bucureşti nu sunt adaptate persoanelor cu dizabilităţi locomotorii.

Femeia susține că pentru a ajunge singur la şcoală, copilul îşi riscă viaţa în fiecare zi pentru că trotuarele sunt ocupate de maşinile parcate.

„Trebuie să mă duc neapărat pe carosabil pentru că nu este loc", spune Ştefan Stoian.

Şeful Consiliului pentru Combaterea Discriminării spune că e greu să analizeze toate sesizările primite.

„Nu putem noi să măsurăm cum trebuie să fie bordura sau adaptată pentru persoanele cu dizabilităţi, pentru că nu avem această competenţă", susține Csaba Asztalos, potrivit digi24.ro.

Nu este singura reclamație pe care Luminița Stoian a făcut-o. 

Recent, aceasta a câștigat un proces intentat împotriva Primăriei Capitalei și a două firme de taxi, intentat tot din cauza copilului său, în vârstă de 14 ani.

În prezent, femeia are alte 39 de procese pe rol, atât la instanţele din România, cât şi la cele europene. Majoritatea sunt pentru discriminare şi nerespectarea legii.

Etichete: CEDO, trotuare

0/4 COMENTARII
vlad
22 Oct 11:01
+0
VOTURI
-0
Da, cam are dreptate, asa este prin tot Bucurestiul, mai ales pe stradute, unde toti oamenii sunt obligati sa intre pe strada pt ca trotuarele sunt ocupate de masini. Fiind stradute slab circulate, nu e nicio problema pentru un pieton... dar pentru un om in scaun cu rotile, imi imaginez ca poate sa fie foarte periculos. El nu poate reactiona rapid daca chiar vine o masina pe strada... nu poate intra intre masini...

Pe de alta parte, nu inseamna ca TOATE strazile trebuie sa aiba trotuare largi, nici asta nu e posibil... important e sa fie trasee pe care oamenii cu dizabilitati sa poata circula si sa ajunga in orice punct din oras.

Oricum, prin procese ca astea fortezi statul sa se modernizeze, pt ca singur nu face nimic
Radu
22 Oct 06:17
+0
VOTURI
-0
in tot sectorul 3 Robert Negoita a injumatatit trotuarele pentru a face parcari. Atata timp cat o sa fim condusi de "limitati" gen Negoita, Piedone, Vanghelie, etc sa nu ne miram de suntem in situatia in care suntem.
paul
21 Oct 23:55
+0
VOTURI
-0
In primul rand trebuie adaptata LEGEA parcarii sau opririi masinilor in locuri nepermise !!! si apoi aplicata. In orice tara din lume ei amenda de urgenta, sau iti este saltata masina. In Bucuresti - Romania fiecare isi lasa masina unde vrea el si nu risca nici o amenda, in timp ce pietonul, persoanele cu handicap sau biciclistii isi risca viata sa ocoleasca pe carosabil.
Florin
21 Oct 14:21
+0
VOTURI
-0
Pentru existența refugiilor de tramvai ale RATB înguste lipsite de garduri de protecție nu face populația Bucureștiului reclamații la CEDO?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE