Șoferii bucureșteni, greu de civilizat.Câte amenzi se dau pentru parcarea pe trotuar la Universitate



Şoferii din Bucureşti se înghesuie în continuare să parcheze pe trotuarul de la Universitate, în timp ce parcarea subterană de la Universitate are, de cele mai multe ori, zeci sau chiar sute de locuri libere. 

Trotuarul de la Universitate este ticsit de maşini, aproape zilnic. Nici bolarzii, nici indicatoarele rutiere şi nici amenzile aplicate de poliţiştii locali nu-i împiedică pe şoferi să parcheze pe trotuarul din faţa Universităţii, obligându-i pe pietoni să facă slalom printre maşini. În tot acest timp, parcarea subterană de la Piaţa Universităţii stă, de cele mai multe ori, chiar şi pe jumătate goală.

Potrivit lui Mihail Antol, zone manager la Interparking, compania care administrează parcarea subterană din Piaţa Universităţii, în prezent, parcarea este ocupată, în medie, în proporţie de două treimi. "Gradul de ocupare a crescut încet, dar relativ constant, de la inaugurarea parcării, pe măsură ce tot mai mulţi şoferi s-au convins de avantajele evidente ale utilizării unei parcări moderne, păzite, bine iluminate şi cu toate facilităţile. În prezent, gradul de ocupare se apropie de previziunile noastre, fiind acum în jur de 65%, desigur cu fluctuaţii importante, în funcţie de intervalele de timp şi/sau de alţi parametri. Situaţia din week-end este diferită faţă de cea din restul săptămânii. De asemenea, mai există şi fluctuaţii sezoniere sau generate de starea vremii, de sărbătorile legale etc. Cu titlu informativ, putem aprecia că în zilele de week-end gradul mediu de ocupare scade cu circa o treime faţă de zilele lucrătoare ale săptămânii", a declarat pentru B365.ro, Mihail Antol.

În tot acest timp, Poliţia Locală a Municipiului Bucureşti (PLMB) i-a amendat pe şoferii care parchează pe trotuarul de la Universitate, la câţiva paşi de parcarea subterană. "Poliția Locală a Municipiului București monitorizează zilnic zona Pieței Universității, precum și străzile adiacente acesteia. De la inaugurarea parcării subterane, Poliția Locală a Municipiului București a demarat o campanie care, într-o primă fază, a presupus aplicarea de avertismente verbale celor care parcau în zona pietonală. P.L.M.B. a intensificat, apoi, acțiunile și a trecut, gradual, la aplicarea de avertismente scrise, cu punctele de penalizare aferente. În prezent, mașinile parcate ilegal sunt înregistrate video, conducătorii acestora fiind identificați și sancționați contravențional. Până în prezent, Poliția Locală a Municipiului București a aplicat 1.080 de amenzi, cuantumul total fiind de 183.600 de lei", a declarat, pentru B365.ro, Răzvan Popa, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale a Municipiului Bucureşti.

Practic, de la deschiderea parcării de la Universitate şi până în luna iunie a acestui an, poliţiştii locali au aplicat, în medie, aproape 2 amenzi pe zi şoferilor care îşi lasă maşinile pe trotuarul din faţa Universităţii Bucureşti. Valoarea medie a sancţiunilor aplicate de poliţiştii locali este de 170 lei.

"Poliția Locală a Municipiului București a înștiințat deja administratorul drumului în vederea montării de stâlpișori de delimitare, care să blocheze accesul pe trotuar", a mai spus Răzvan Popa.

Parcarea subterană de la Universitate a fost inaugurată pe 15 noiembrie 2012. Parcarea are trei niveluri şi o capacitate de 420 de locuri pentru autoturisme şi 21 pentru motociclete, potrivit informaţiilor furnizate de primarul general Sorin Oprescu, la inaugurarea parcajului.

Lucrarea a fost realizată în parteneriat public-privat cu Interparking Hispania SA, cea care gestionează, de altfel, și parcarea de la câteva zeci de metri depărtare, de la Intercontinental. Potrivit Primăriei Capitalei, liderul consorţiului, Interparking Spania ''are obligaţia contractuală de a finanţa, proiecta, construi şi opera parcarea pe perioada contractului, respectiv 39 de ani'', timp în care Primăria va încasa de la firmă o redevenţă anuală ce va varia în funcţie de veniturile încasate. Astfel, redevenţa este între 4% şi 50% din venitul încasat anual de firmă. 4% pentru încasări anuale mai mici de 470.000 de euro şi 50% pentru încasări mai mari sau egale cu 1.700.000 de euro.

"Redevenţa încasată pe 2013 de la parcarea de la Universitate este undeva de 5 ori mai mare decât tot onstreet-ul Bucureştiului", a declarat, miercuri, Bgdan Hreapcă, directorul Direcţiei de Investiţii din cadrul Primăriei Capitalei.

Parcarea este dotată și cu prize pentru încărcarea mașinilor electrice.

Accesul în parcare se face pe o rampă de intrare dinspre strada Academiei, cu o ieșire spre Muzeul de Istorie. Din strada Toma Caragiu coboară o rampă cu funcție atât de intrare, cât și de ieșire.

Pe lângă cele două parcări existente în prezent în zona Pieţei Universităţii, cea de la Intercontinental (cu aprox. 1000 de locuri) și cea de vizavi de Universitatea București, cu o capacitate de 420 de locuri pentru autoturisme, Primăria Capitalei va mai construi o nouă parcare subterană în zona Piața Universității. Parcajul Edgar Quinet, după cum a fost denumit proiectul, va fi realizat în fața Facultății de Arhitectură, sub fântâna arteziană, vizavi de Hotelul Intercontinental. Atât intrarea în parcare, cât și ieșirea se va face printr-un singur loc, respectiv pe strada Biserica Enei. Parcarea va avea 420 de locuri. Mai multe detalii AICI.

Etichete: Bucureşti, parcare, parcare bucuresti, parcare Piaţa Universităţii, Piaţa Universităţii

0/4 COMENTARII
Fox
03 iul 12:51
+0
VOTURI
-0
Doua amenzi pe zi implica un volum de munca imnens! Inseamna doua echipaje, pentru ca Politia locala trebuie sa isi justifice munca angajatilor! Inseamna doua drumuri cu benzina aferenta! Inseamna ca polititii trebuie sa se aplece de doua ori pe zi sa lase pe jos banda galbena de masurare care sa demonstreze ca nu se respecta distanta de trecere lasata pentru pietoni! Apoi trebuie sa se mai aplece de doua ori sa o ridice de pe jos, dupa ce au facut fotografia! Trebuie ca politistii sa faca inconjurul masinii el putin o data, pentru a se putea scarpina incurcati dupa ceafa de cazul complex pe care il au in fata! Invartitu' in juru masini creaza riscuri mari de ameteala oamenilor legii! In cadere se pot lovi si avaria chiar masina in cauza, generand astfel alte probleme colegilor care ii asteapta sa se racoreasca la umbra unui copac departe de probleme cotidiene.

Asadar da! Cele doua amenzi pe zi implica activitate cat pentru o saptamana! Trebuie sa cmpletezi acte, sa ai pix, sa faci poze si toate astea int-o singura zi! Offf! Si sa nu mai spunem de riscurile pe care ti le asumi cand iti superi alegatorii! Ca doar vin alegerile si nu vrei sa iti pui cateva mii de soferi (ca in general sunt cam aceeiasi cei care parcheaza aiurea) in cap inainte de alegeri!

Pentru riscurile muncii lor, propunem ca politistii locali sa fie bonusati cu cate o zi libera pentru fiecare amenda scrisa! Si o medalie!
artiom
02 iul 13:46
+0
VOTURI
-0
cum ma 2 amenzi pe zi?! Pai daca mergem acum la universitate sunt cel putin 10-20 masini pe trotuar..
Gigi
02 iul 11:48
+0
VOTURI
-0
2 amenzi pe zi? Cand doar intr-o poza se vad 5-6 masini de saraci care n-au bani de parcare?

Se mai si lauda cu asta, domnii de la PLB sunt penibili, corupti si inefiecienti. Ca si Oprescu.
vlad
02 iul 11:22
+0
VOTURI
-0
2 amenzi pe zi, doar eu mor de ras? :))) Bai nene, ia sa dea un procent din amenzi politistilor sa vezi cum se dau cateva sute pe zi, pt ca atatea infractiuni sunt in zona zilnic

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE