Tunel de 14 km între Podul Ciurel și A1, anunțat de Sorin Oprescu



Drumul expres spre autostrada A1, nu va mai fi construit la sol ci în subteran, anunță primarul general, Sorin Oprescu. Potrivit edilului-șef  un tunel de 14 km va fi construit intre Podul Ciurel si autostrada Bucuresti-Pipesti, iar costurile vor fi doar putin mai mari fata de varianta la sol care implica foarte multi bani pentru exproprieri. Oprescu promite ca podul de la Ciurel va fi gata pana la sfarsitul anului 2015.

Tunel de 14 km intre Podul Ciurel si A1, anuntat de Sorin Oprescu
Tunel de 14 km între Podul Ciurel și A1, anunțat de Sorin Oprescu

"Cetatenii din zona pot sa stea linistiti. Am inteles ca se gandeau cu groaza ca intram cu exproprierile dupa ce trecem cu lucrarea de Sos. Virtutii. In conditiile in care cetatenii nu vor, cred ca este mai intelept sa procedam asa. Vom termina podul de la Ciurel. Anul acesta voi face si o alta licitatie ca sa fac un tunel ce ar putea avea o lungime cuprinsa intre 7,8 si 14 km, nici eu nu stiu ce lungime va avea. Acest tunel va porni de la Podul Ciurel si va ajunge la Autostrada A1. Problema cu lungimea tunelului este ca nu poti sa-l bagi pe roman, pe bucurestean, intr-un tunel de 14 km. Este o problema medicala. Acolo in tunel soferii pot face atacuri de panica, nu poti sa mergi cu copiii in masina 14 km prin tunel, nu sunt obisnuiti. Astfel o sa incercam sa il facem mai scurt si o sa iesim cu el din subteran acolo unde am de expropriat 3 mp dreapta si 3 mp pe stanga, din pamanturi, nu din case, si atunci nu se mai supara nimeni", a declarat Oprescu într-un interviu acordat Hotnews.ro, spunand ca acest tunel va decongestiona bd-ul Iuliu Maniu, dar va feri de poluare si uzina de apa de la Rosu.

In ceea ce priveste costurile, edilul spune ca tunelul va costa putin mai mult decat varianta de drum facuta la sol pentru ca nu mai este nevoie de exproprieri, acestea fiind foarte costisitoare.

"Chiar si asa, mai bine nu ii deranjez pe oameni, ma duc la 17-18 metri pe sub pamant, cu intrarile/iesirile pietonale in caz de ceva, ca sa pot iesi dupa Carrefour-ul din Militari si sa intep autostrada A1", a declarat Oprescu

In varianta la sol, drumul expres urma sa porneasca de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, mergea pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trecea pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iesea din Bucuresti prin comuna Chiajna. TraversaCentura Capitalei, trecea prin Comuna Dragomiresti-Vale si iesea in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.

Pe parcursul lucrarii erau prevazute trei pasaje supraterane: la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei (Pod Ciurel), la intersectia Penetratia A1 - Bd. Uverturii si la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.

In ceea ce priveste podul hobanat de la Ciurel, lucrare in derulare ce prima parte a drumului expres catre autostrada A1, Oprescu spune ca va fi gata pana la sfarsitul lui 2015, in prezent fiind realizat circa 10% din pasaj.

"Acest pasaj trebuia sa fie gata de acum doi ani. Timp de patru ani fostul CGMB nu a aprobat finantarea acestei lucrarei decat cu taraita. Zece milioane lei, 15 milioane lei, samd. Am reusit sa facem stalpul principal unde vine podul hobanat si cate ceva pe partea dreapta a Dambovitei, mergand catre Ciurel.Vom termina podul de la Ciurel pana la sfarsitul acestui an fiindca nu mai este mult de facut. Odata terminat pilonul principal care prin hobane tine constructia, ramane de facut constructia metalica si se largeste cat se poate strada de pe dealul Tugulea ca sa pot sa ies catre Iuliu Maniu", a declarat Oprescu.

In ceea ce ii priveste pe cetatenii care au suspendat in instanta si chiar au anulat una dintre autorizatiile date de Primaria Capitalei pentru acest pasaj, Oprescu le spune sa stea linistiti fiindca nu mai expropriaza nimic.

"Asociatiei Salvati Bucurestiul ii spun ca nu este niciun sit istoric, iar cetatenilor le spun sa stea linistiti pentru ca nu mai expropriez nimic de pe malul Lacului Morii si din spatele Dealului Tugulea. Acest drum trebuie facut, gasit o solutie. El nu aduce masini in centrul orasului ci le imprastie pe inel", a mai spus edilul.

Istoricul proiectului

Pe 3 decembrie 2010, primarul general, Sorin Oprescu, participa la turnarea fundaţiei pilonului central al podului hobanat peste râul Dâmboviţa, un element fundamental al proiectului Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel -A1. Edilul-şef lăsa la baza pilonului şi un mesaj pentru "extratereştri": Mesajul a fost pus într-un tub de metal şi aruncat de primarul general în groapa de 36 de metri adâncime săpată de constructori pentru turnarea pilonului central al podului. "Lăsăm tubul la bază pentru ca generaţiile extraterestre să îl găsească peste 5.000 de ani şi să îşi aducă aminte", spunea atunci Sorin Oprescu.

Trei luni mai târziu, în martie 2011, proiectul s-a blocat. Proiectul a fost sistat, în primă instanţă, ca urmare a contestării autorizaţiei de construire de către proprietarii din zonele adiacente. Mai exact, dezvoltatorul imobiliar Sema Parc SA a solicitat anularea autorizaţiei de construire nr. 209/21.06.2010, care prevedea autorizarea, în regim de urgenţă, a lucrărilor de construire, pentru ,,penetrare în Municipiul Bucureşti a autostrăzii Bucureşti Piteşti – Splaiul Independenţei – Lucrări pregătitoare pod hobanat peste Dâmboviţa între Str. Piatra Craiului şi Şos. Virtuţii''. Procesul a fost câştigat de Primăria Capitalei.

Succesul obţinut de Municipalitate în instanță nu a deblocat însă şi proiectul. Și asta pentru că Primăria Capitalei nu avea încă un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) aprobat pentru această lucrare. În cele din urmă PUZ-ul a fost realizat şi supus în mai multe rânduri votului Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), însă el a fost aprobat abia la 30 august 2012. Potrivit acestuia, drumul expres urma sa porneasca de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.

Pe parcursul lucrarii erau prevazute trei pasaje supraterane: la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei (Pod Ciurel), la intersectia Penetratia A1 - Bd. Uverturii si la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.

După câteva lun, PUZ-ul a fost suspendat de în instanță. Astfel, în februarie 2013, Tribunalul București a suspendat PUZ-ul care care stabileste traseul drumului expres spre autostrada A1 - Bucuresti-Pitesti. În acest moment, legea permite emiterea unei autorizații de construire în absența unui PUZ. Mai exact, autorizația poate fi emisă doar pe baza studiului de fezabilitate aferent proiectului. În acest context, Primăria Capitalei, a emis în toamna anului 2013 o nouă autorizație de construire pe baza căreia au fost reluate lucrările la proiect.

Etichete: drum expres, realitatea, Sorin Oprescu, tunel

0/6 COMENTARII
asd
20 ian 12:52
+0
VOTURI
-0
de ce nu face drumul deasupra lacului morii? Pui niste piloni in apa, drumul va fi drept, fara exproprieri, si mult mai repede facut.
Ing.
15 ian 16:31
+0
VOTURI
-0
Îl mai crede cineva pe maimuţoiul ăsta şi pe cei din echipa lui (Dedu, Băncescu, Alina Roman şi alţii ca ei)? Toţi sunt nişte măscărici, de ani buni îşi bat joc de Bucureşti şi de locuitorii săi.... bine că la vot ies doar pensionarii, care votează cu oprescu ,,că e doctor, maică". Da, omul e doctor. Doctor în furt, doctor în şpagă, doctor în bătut joc de cetăţeni.
ggg
15 ian 16:11
+0
VOTURI
-0
De ce nu iese pe Dezrobirii - are o zona buna de 4 benzi ? Tugulea este ingusta si ca sa iesi in Maniu tb sa treci chiar pe langa piata Veteranilor ...
Psiho-patu
15 ian 14:22
+0
VOTURI
-0
„Problema cu lungimea tunelului este ca nu poti sa-l bagi pe roman, pe bucurestean, intr-un tunel de 14 km. Este o problema medicala. Acolo in tunel soferii pot face atacuri de panica, nu poti sa mergi cu copiii in masina 14 km prin tunel, nu sunt obisnuiti.”

Opresculeeee! Ia vezi tu ce faci si cu metroul ala, ca e o problema medicala! Cum poti sa bagi romanul, bucuresteanul, intr-un tren care merge... PE SUB PAMANT??? Fac copiii atacuri de panica, vatmanii si ei or sa vrea aer curat si pasarele...

Cum le rezolvi, doctore? Sunt probleme medicale!
Desfiinteaza tu metroul si-ai rezolvat si problemele medicale!

Doamne, asta se-asculta vreodata ce vorbeste?
Tunelu
15 ian 13:45
+0
VOTURI
-0
E buna asta cu atacul de panica. Nu poti baga bucuresteanul intr-un tunel de 14 km ! Bravo, doctore.
adi
15 ian 12:40
+0
VOTURI
-0
daca ar iesi din birou ar vedea ca zona fundeni-colentina-dna ghica este complet blocata si nu exista absolut nici un plan de redresare a situatiei. nu exista tramvai usor, nu exita pasaje (care puteau fi facute inca din 2009 la ultimele reabilitari), nu exista proiect metrou - absolut nimic. daca mai adaugam si situatia groaznica din zona barbu vacarescu (intersectiile soseaua de glucoza si pipera) unde lucreaza cel putin 50 000 persoane veti vedea ca tot ce a facut oprescu a fost sa ne abureasca fara nimic concret

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE