Tunelul de metrou de la Magistrala 5 prinde contur GALERIE FOTO



Tunelul de metrou de la Magistrala 5 prinde contur. După ce în 25 septembrie primul TBM, botezat Varvara, a început să sape tunelul de la staţia Academia Militară, la doar cinci zile de la începerea lucrărilor, avansul utilajului este deja vizibil.

Pe 25 septembrie s-a pus în funcţiune primul TBM (Tunnel Boring Machine). Primul TBM care a început săparea tunelului de metrou de pe Magistrala 5 Râul Doamnei - Eroilor 2 este cel botezat Varvara. De atunci şi până acum, utilajul a avansat vizibil, iar tunelul de la staţia Academia Militară a început să capete contur. Primii metri de tunel sunt deja vizibili, iar fotografiile care arată cum lucrează "cârtiţa" uriaşă au fost postate pe forumul Metrouusor. (VEZI GALERIA FOTO)

Sursa foto: Marian Andrei - Forum Metrouusor

În timp ce utilajul forează, în urma lui se montează bolţarii care formează tunelul propriu-zis.

Cel de-al doilea utilaj, botezat Filofteia, va începe săpăturile după una - două luni pentru că, potrivit reprezentanţilor constructorului Magistralei 5 de metrou, cele două TBM-uri nu pot săpa în paralel în acelaşi loc fiindcă există riscul ca tunelul să se surpe. 

"Cel de-al doilea TBM va începe să sape la o lună - două luni diferenţă după primul utilaj. Pornirea e întotdeauna mai grea pentru că şi maşina care e acum n-o să înainteze cu 20 metri pe zi, ci cu 5-6 metri, până îşi face rodajul, până vedem cum funcţionează, până se reglează toate elementele computerizate va merge mai încet. E normal fiindcă nici cel de-al doilea utilaj n-o să înceapă săpăturile în două săptămâni pentru că trebuie să existe minim 200 metri distanţă între ele. Din punct de vedere tehnologic, cele două utilaje nu pot săpa concomitent tunelele, acest lucru este imposibil. Peste tot în lume trebuie să meargă decalat şi să fie obligatoriu minim 200 metri una în spatele celeilalte. Gândiţi-vă ce s-ar întâmpla dacă ar ajunge amândouă în acelaşi timp la staţia Orizont să se împingă în peretele mulat. Trebuie să lucreze pe rând", a declarat, pentru B365.ro, unul dintre reprezentanţii constructorului Magistralei 5 de metrou. Vezi mai multe detalii aici.

Astaldi este parte a consorţiului care construieşte Magistrala 5 de Metrou alături de FCC Construccion, AB Construction şi Delta ACM Antrepriză. Lungimea totală a tronsonului este de 6,2 kilometri iar valoarea contractului cu consorţiul amintit este de 215 milioane de euro.

Cum funcţionează TBM-urile

Două utilaje de tipul Tunnel Boring Machine (TBM) vor săpa în paralel, de la Academia Militară către Drumul Taberei, pe o distanţă de 3.900 de metri, conform companiei Herrenknecht, producătoare a maşinilor de forat. Costurile pentru forările efectuate de cele 3 maşini sunt de 267 de milioane de euro, conform tunnellingjournal.com. O a treia maşină ar trebui să facă legătura în subteran cu tronsonul al doilea, Eroilor-Pantelimon.

Tunnel Boring Machine are un cap rotativ de forare de mărimea tunelului ce se construieşte, cu dinţi foarte puternici, iar pământul forat este trimis către spatele aparatului. Lungimea aparatului este de 70 de metri, iar diametrul frezei este de 6,5 metri, cu 58 de dinţi pentru forat. Maşina cântăreşte 960 de tone şi înaintează cu o viteză de 15-30 metri pe zi.

Maşinile de forare care sapă tunelurile de pe M5 au fost aduse de la Istanbul cu vaporul până la Constanţa, iar de acolo cu utilaje de mare tonaj la Bucureşti. Maşinile au fost folosite la forarea pe sub Bosfor, dar capetele de foraj folosite la Bucureşti sunt noi.

Etichete: academia militara, magistrala 5, metrou drumul taberei, metrou Magistrala 5, realitatea, săpături Magistrala 5, tbm, Tunnel Boring Machine

0/1 COMENTARII
vlad
01 oct 01:17
+0
VOTURI
-0
Foarte misto.... frezele astea ar trebui sa sape non-stop vreo 10-20 de ani, sa nu se opreasca doar la magistrala asta. Sa o continue in Pantelimon, pe urma sa faca si spre Colentina, Rahova.... ca e nevoie.

Sa nu mai zic ca normal ar fi sa mearga liniile astea de metrou pana in Ilfov, spre toate suburbiile Bucurestiului, pentru navetisti, cum exista in toate capitalele din Vest

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE