Un magazin din Băneasa a luat bani de pe cardul unui client fără știința lui. Banca ridică din umeri



Un client al magazinului Peek&Cloppenburg din mall Băneasa a descoperit că respectiva companie i-a luat mai mulți bani din cont, după ce plătise deja cu cardul un produs achiziționat înainte de Crăciun. Mai precis, la opt zile de la cumpărarea produsului cu pricina, i-au fost returnați în contul BCR banii pe care acesta i-a plătit cu cardul în incinta magazinului și a fost taxat cu o sumă mai mare. Totul, fără știința deținătorului de cont. BCR, care ar fi trebuit să protejeze contul clientului, susține că e vorba de o "situație neobișnuită", dar nu explică de ce a permis magazinului să tragă bani din contul clientului fără știința acestuia. Avocații spun că la mijloc este vorba de o infracțiune.

Pe 22 decembrie, Sebastian Jacotă a cumpărat de la magazinul Peek&Cloppenburg din Băneasa Shopping City un pulover. La acest tip de produs era anunțată o reducere însă, pe eticheta puloverului pe care dorea să-l cumpere, nu era trecută reducerea cu pricina. A întrebat vânzătorul și i s-a spus produsul că este redus, însă nu a fost aplicată eticheta corespunzătoare pe el. I s-a adus o nouă etichetă, prețul final fiind de 199,95 de lei, redus de la 279 de lei. A plătit produsul cu cardul său Visa Electron și a primit și chitanță care să ateste că de această sumă este vorba.

Pe 5 ianuarie, bărbatul și-a verificat online contul, prin programul 24 banking al băncii de care aparține- Banca Comercială Română (BCR) și a văzut că, pe data de 22 decembrie, era înregistrată tranzacția cu pricina. Pe data de 30 decembrie însă, apăreau înregistrate altele două de care nu știa: Peek&Cloppenburg îi livrase suma de 199,95 în cont și îi lua 279 de lei în loc.

"Așa că am sunat la magazin. Mi-au zis inițial că o să caute ajustările din ziua respectivă și că mă vor suna în cinci minute. M-au sunat și mi-au spus că a fost o greșeală, că puloverul era 279 de lei și că magazinul a făcut o poză etichetei, poză pe care a trimis-o băncii, iar banca a aprobat noua tranzacție, fără să mă înștiințeze. Când le-am zis că nu e normal, mi-au zis că se vor uita iar pe etichetă și vor reveni a a doua zi cu un telefon", a povestit Sebastian Jacotă pentru B365.ro.

La următoarea discuție, reprezentanții magazinului i-au spus că a fost o eroare a companiei, că puloverul cu pricina era ultimul din stoc și că prețul lui era, într-adevăr, cel redus, pe care l-a plătit în magazin. L-au chemat la magazin ca să-și ia diferența de bani înapoi.

Pe 7 ianuarie, la două ore după ce reporterii B365.ro. au sunat la Peek&Cloppenburg pentru a cere poziția oficială a companiei cu privire la incident, reprezentanții magazinului l-au sunat pe Sebastian ca să-l anunțe că tranzacția a fost anulată și că banii i-au fost returnați în cont. Asta după ce, în timpul conversației telefonice pe care o avuseseră cu câteva zile înainte, îi spuneau că trebuie să vină personal la magazin ca să-și ia banii. Însă returnarea banilor s-a făcut la fel ca pe 30 decembrie: magazinul i-a pus în cont 279 de lei şi i-a luat 199,95 de lei.

Reprezentanții Peek&Cloppenburg au refuzat să comenteze incidentul, motivându-și decizia prin faptul că compania nu are departament de Relații cu Presa în România: "Noi discutăm direct cu clientul, am trimis deja mesajul nostru către el și nu avem ce să spunem despre asta", ne-au declarat reprezentanții magazinului

În legătură cu răspunsul primit, clientul ne-a povestit următoarele:

"Am primit un răspuns în care mi se cereau scuze pentru incident, mi se comunica anularea corecției (de la 199.95 lei la 279 lei și mi se oferea o explicație alambicată despre motivul erorii. Cumva a fost vina casierului care, la scanarea etichetei, "nu a scanat reducerea". În sistem a apărut prețul întreg, dar pe mine m-a taxat totuși cu prețul redus. Sistemul lor a detectat ulterior neconcordonța și s-au retras automat banii din cont. Asta dupa ce, la prima convorbire telefonică, persoana cu care am vorbit mi-a explicat cum ei au trimis, băncii, poze cu etichetele și, astfel, i-au convins să îmi retragă 279 de lei."

Banca Comercială Română a efectuat aceste tranzacții fără să-i ceară  permisiunea și fără să-l informeze asupra lor. La solicitarea B365.ro, reprezentanții BCR au declarat că o investigație poate fi deschisă numai în urma reclamației înaintate de către client. "Disputele de tip "chargeback" între clienți si comercianți sunt reglate în baza dovezilor aferente tranzacției și conform solicitărilor/reclamațiilor depuse. Situația descrisa mai jos în care un comerciant transmite fotografia etichetei unui produs presupus a fi fost achiziționat de către un client este neobișnuită. Banca nu deține și nu solicită informații despre produsele achiziționate de către un client.", se mai arată în răspunsul pe care l-am primit de la BCR. Clientul a depus reclamația și așteaptă acum explicația oficială.

Noi am cerut și opinia unui avocat în această privință. Astfel, Dora Popescu, membră a Casei de Avocatura Coltuc din București, a declarat, referitor la situația prezentată mai sus, că: "Cele întâmplate par a se încadra într-o infracțiune, mai exact, în categoria infracțiuni contra confidențialității și integrității datelor și sistemelor informatice, art. 42 alin. 3 din Legea 161/2003, infracțiune care este de competenta DIICOT-ului. Magazinul nu trebuia să aibă posibilitatea de a retrage banii, iar banca nu trebuia să-i dea voie firmei respective să retragă banii din cont după atâta timp, fără acordul titularului. Este posibil ca cei de la firma respectivă să fi avut un cititor de carduri, care să fi citit mai mult decat trebuia și banca să nu-și fi dat seama că nu exista acest acord, dar, din ceea ce mi-ați explicat, banca ar fi avut cunoștință de acest lucru. Oricum, este o mare problema legată de securitatea contului, securitate pe care banca a încălcat-o."

Totodată, analistul financiar Dragoş Cabat, membru al CFA România, a adăugat pentru B365.ro că, indiferent dacă tranzacţia a fost făcută cu permisiunea băncii sau nu, nu era normal să se facă:  "Nu se poate aşa ceva, nu este normal nici să se facă cu permisiunea băncii, nu e corect. Dacă omul are bonul cu cât a plătit, magazinul nu are voie să-i ia mai mult. Nu se poate face aşa ceva, nu era normal să facă aşa ceva", a subliniat analistul. 

Etichete: Peek&Cloppenburg, realitatea

0/24 COMENTARII
Jay
18 Feb 00:11
+0
VOTURI
-0
uiati ce se intampla la BCR din interior

http://undelucram.ro/firma/79/forum-bcr-totul-despre-mediul-de-lucru-interviu-salariu
xjust
28 Jan 08:12
+0
VOTURI
-0
problema nu e cat de fitos e tipu si de ce si-a luat el pulover de 200 ron, uite simplu, pentru ca isi permite, te oftici?? problema e banca pentru ca autorizeaza tranzactii fara pin procesate de orice vanzator care lucreaza de 3 zile. si ca de obicei e de vina si organu` ca nu intervine sa aplice legea in astfel de cazuri. Cu ce e mai hot ala care iti fura portofelul in metrou decat asta care iti fura banii de pe card?
Alexandra
27 Jan 09:24
+0
VOTURI
-0
Acelasi lucru l-am patit si eu cu Metrorex. Am incercat sa platesc un abonament prin card bancar, mi s-a spus ca tranzactia e esuata(norocul meu ca mi s-a dat si un bon care atesta acest lucru), casiera m-a sfatuit sa mai incerc o data si s-a intamplat acelasi lucru. Am platit cash si am fost inspirata sa sun imediat la banca de unde aveam cardul, unde mi s-a spus ca de fiecare data cand tranzactia a fost esuata, banii au fost de fapt extrasi. Adica eu am platit de 3 ori un abonament. Ulterior am aflat ca sunt foarte multe astfel de reclamatii pentru Metrorex. Asa ca sfatul meu este ca de fiecare data cand o tranzactie prin card este esuata, sa va verificati totusi contul.
Alo BCR?
18 Jan 16:53
+0
VOTURI
-0
Imi intra salariul pe un card BCR , m-am trezit cu comisioane care nu erau stipulate in contract. I-am intrebat ce se intampla si au zis stati linistit facem incident pe cont si se rezolva. Dupa 3 zile acekasi lucru mi se inntampla. M-am dus la banca si am reziliat contractul cu ei , am facut cont la o alta banca. Doar asa am putut rezolva incidentul si binenteles dara sa primesc banii inapoi.
Anghel
18 Jan 15:01
+0
VOTURI
-0
Problema nu e suma ci procedeul.
Ce s-ar întâmpla daca iau un cartus de imprimanta, apoi magazinul trimite la BCR eticheta unui laptop?
Eu as cere bancii despagubire de 100.000 euro.
Iar magazinul trebuie pur si simplu sa sanctioneze salariatii ametiti.
peek
16 Jan 23:13
+0
VOTURI
-0
cei de la bcr nu sunt sfinti, dar acest articol este o reclama la magazinul de haine (numele magazinului este scris de 10 ori in articol)!

dupa cum se poate vedea pe detaliile la toate tranzactiile scrie "tranzactii la comerciant" ceea ce inseamna ca toate au fost facute in magazin (inclusiv anularea platii), la pos, de catre comerciant...
daniela
16 Jan 15:45
+0
VOTURI
-0
bcr are o problema cu asta acum 2 ani am avut aceasi situatie cu un magazin alimentar
sasha
16 Jan 10:06
+0
VOTURI
-0
poate ca el nu de imbraca de la SH, ci de la un magazin cu preturi avantajoase pentru noi cei care avem un salariu de 1000 lei lunar din care platim facturi de intretinere 3 sferturi din el...
pikerstary
16 Jan 01:08
+0
VOTURI
-0
Dokdok dar tu de unde imbraci ma ? De la SH?
costi
15 Jan 22:42
+0
VOTURI
-0
BCR e banca aia de c... care isi pacaleste si pe cei ce aleg sa-si padtreze valorile la ei, cu aceeasi secueitate ca la un garaj nepazit. ce banditi
MITICA
15 Jan 20:34
+0
VOTURI
-0
HEI! CE STITI VOI!?!? UN ''SFAT'', DATI IN JUDECATA SI CERUTE ''DESPAGUBIRI'' DE ORDINUL MILIOANELOR DE EURO, AU INCALCAT LEGILE SI MAGAZINUL, SI BANCA! DIN CAZURILE ACESTEA, DUPA CE SUNT OBLIGATI SA PLATEASCA DAUNE, ISI MODIFICA ASAZISELE ''REGULAMENTE INTERIOARE''! PANA NU SE PUNE CINEVA IN MINTEA LOR, ISI BAT JOC DE CLIENTII MAI PUTIN ATENTI! ECHIVALEAZA, CAZUL, CU MULTELE ERORI DE PRET DE LA RAFT, CU CEL DE LA CASA, NUMAI DACA DESCOPERI, PENTRU UN PRODUS, PIERZI JUMATATE DE ORA, CA SA REPARE GRESALA SI IN MINUNATUL CAZ, AUZI ''VA RUGAM SA NE ZCUZATI!'', INSA, DACA CINEVA FURA DIN MARKET...!?! SI-O IA CA-LUMEA DE LA PAZNICI SI NU NUMAI! MAI AJUNGE SI LA POLITIE! DAR EI?!?!?!?!? SA NU VA LASATI, TREBUIE SA SE INVETE MINTE, ASA CEVA NU ARE VOIE NIMENI, SA-TI IA BANI DIN CONT, FARA SA STIE TITULARUL! MAGAZINUL ESTE UN HOT, SI BANCA, COMPLICE! DAR CE COMPLICE?!?!? SA LE LUATI BANII, SA SE INVETE MINTE!!!
nicoletta
15 Jan 20:25
+0
VOTURI
-0
PERFECT ADEVARAT,,, BCR Hotii cu acte in regula
dns
15 Jan 19:20
+0
VOTURI
-0
@Alina nu mai folosi internetul. ramai la ziarele Infractorul si Cancan (folosind logica ta)
Bogdan
15 Jan 17:05
+0
VOTURI
-0
Pe bune? De ce sa folosesti masina, cand poti sa mergi pe jos, nu? DHaaaaaaH. Dumb ass
alina
15 Jan 16:21
+0
VOTURI
-0
Nu va suparati insa nu suntem in America ....In alta ordine de idei: ce aveti de folositi cardurile la cumparaturi? Platiti cash!
Tranzactie esuata
15 Jan 16:18
+0
VOTURI
-0
Am patit si eu ceva asemanator.
Am fost intr-un magazin si am cumparat niste produse. La casa am scos cardul, ca sa platesc. Caiera l-a trecut prin POS si mi-a spus ca POS-ul mi-a respins cardul si mi-a dat o chitanta pe care scria "Tranzactie esuata".
Problema acum apare, ca aveam activat un serviciu de SMS-uri, prin care eram anuntat de catre banca de fiecare tranzactie facuta. Am primit un asemenea SMS de la banca prin care eram instiintat ca din cont mi-a fost retrasa suma respectiva, pe care magazinul imi daduse chitanta cu "tranzactie esuata".
Casiera a ridicat din umeri, nu e treaba ei, si mi-a cerut banii pe produse. Am platit cu bani cash si a trebuit sa merg la banca sa lamuresc situatia.

Oare cati dintre cei care platesc cu cardul iar magazinul le spune ca tranzactia a esuat stiu ca de fapt platesc de doua ori produsele?
Nu e un caz singular, dar Politia se face ca nu vede.
Cris
15 Jan 16:07
+0
VOTURI
-0
Este escrocherie la buzunar. Bancile in cardasie cu magazinele.
Nu va lasati fraieriti. Iesiti in strada !!!
Fuc Ben Ching
15 Jan 15:42
+0
VOTURI
-0
Cred ca "STIREA" aici e ca BCR mai are totusi clienti. Credeam ca i-au pierdut pe toti...
Cornel
15 Jan 14:56
+0
VOTURI
-0
Am patit si eu la fel cu OMV-ul si o banca. M-am trezit cu o suma retrasa din cont. Am sunat la banca si mi-a spus ca a fost blocata si luata de banca la care are OMV cont. Am sunat la OMV, care mi-a spus ca o sa verifice.
Pentru ca aveam pile la banca, am aflat de fapt ca OMV facuse plangere la banca ei ca eu am platit o suma mai mica de la o alta pompa. Si d-aia mi-au retras banii. Am sunat iar la OMV si le-am zis ca daca imi explica ei sau imi arata pe camerele video cum am bagat 80 de litri de motorina intr-un Ceed pe benzina, las ca ei. In 3 zile aveam banii in cont.
Concluzia, bancile au intelegeri intre ele si actioneaza in avantajul clientului mai mare. Pana la proba contrarie.
DANA
15 Jan 13:26
+0
VOTURI
-0
MARE GRIJA CU BCR.FAC NUMAI PROBLEME!!!!!
plesan
15 Jan 12:56
+0
VOTURI
-0
Principalul vinovat este BCR. Si eu am avut probleme cu sistemul lor si explictiile nu au fos concludente si am de atunci mari indoieli cu privire la siguranta BCR. La repetatele sesizari pe care le-am facut nici nu au mai raspuns. As vrea sa stiu unde ma pot adresa pentru a putea obtine totusi un sraspuns de la BCR.
vlad
15 Jan 10:16
+0
VOTURI
-0
Este furt pe fata. Daca omul nu avea online banking si nu observa imediat treaba asta, putea sa ramana cu datorie pe card, il bagau pe lista datornicilor si era mancat!! Cum sa faca magazinul ala 4 plati neautorizate de client??? Asta e frauda bancara, se fac ani buni de inchisoare in America pt asa ceva...
DokDok
15 Jan 09:05
+0
VOTURI
-0
=) =) =)
Toate ca toate, insa care-i treaba cu puloverul barbatesc de 199.95 de lei?!
Sarmanul Sebastian trebuie sa fie un barbat foarte trendi-flendi daca si-a cumparat la un asemenea pret un pulover facut in China...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE