UN NOU PASAJ subteran, pe CENTURA Capitalei. Ultimele informaţii despre proiectul de la Domneşti



Un nou pasaj subteran ar putea fi construit pe Centura de Nord a Capitalei. Consilierul premierului pe probleme de infrastructură, Cătălin Drulă, spune că se poartă discuţii pentru demararea acestui proiect la intersecția dintre Centura Capitalei şi DN1. Pe de altă parte, Drulă a anunţat că a fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru pasajul de la Domnești. 

Lucrari pe Centura Capitalei
Lucrări pe Centura Capitalei

"Se poartă discuții pentru lansarea unui nou proiect, un pasaj subteran, într-o zonă critică a centurii unde se formează cozi kilometrice, intersecția Centură/DN1 de sub pasajul de la Otopeni", a anunţat consilierul premierului, pe Facebook.

Pasajul ar urma astfel să fie construit pe Centură, pe sub podul de la Otopeni. "Astfel se separă traficul care merge pe directia înainte de traficul care intră şi iese din centură", a explicat consilierul premierului pentru economica.net. Acesta a precizat că planul privind noul pasaj este doar o idee deocamdată şi că trebuie explorată fezabilitatea tehnică şi financiară.

Consilierul lui Cioloş a oferit şi ultimele informaţii despre proiectul pasajului de la Domneşti.

"Vești bune! S-a semnat astăzi raportul procedurii de evaluare pentru procedura de achiziție publică pentru pasajul de la Domnești. Pe românește: s-a desemnat cîștigătorul licitației. De acum curge timpul, tic-tac, pentru semnarea contractului. Să sperăm că nu se mai depun contestații, asta e esențial. 

Și a doua: mîine se deschide rampa 4 de la Chitila (cu întîrziere de 5 ani), cea care permite coborîrea de pe centură venind dinspre Otopeni/Mogoșoaia și încadrarea spre Tîrgoviște sau spre București/Șos. Chitilei. ", a mai scris Drulă pe reţeaua de socializare, pe 29 aprilie. 

"Dacă nu sunt contestații, semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor ar urma să aibă loc în jur de 25 mai. (Această durată pînă pe 25 mai constă dintr-o serie de termene legale pentru comunicarea rezultatelor, perioada de depunere a contestațiilor, constituirea garanțiilor de bună execuție, etc)", a mai spus consilierul, legat de pasajul de la Domneşti.

Guvernul a aprobat recent alocarea sumei de 14 milioane de lei pentru exproprierile necesare extinderii la patru benzi a Centurii de Nord a Capitalei. Unul dintre cele două tronsoane pe care se va circula în regim de autostradă, cel între A1 şi intersecţia cu DN7, va fi gata peste un an.

"Pentru sectorul DN7-A1 (Chitila-Militari), după adoptarea HG-ului de exproprieri săptămîna trecută, acum se așteaptă banii de la Ministerul Finanțelor care ar trebui să fie transferați pe 3 mai către Ministerul Transporturilor. După ce intră banii la CNADNR, se consemnează la CEC pe numele proprietarilor, se emite o notificare către proprietari și apoi curge un termen legal de 20 de zile. După acest termen, intră efectiv în vigoare exproprierea și se poate preda amplasamentul către constructor. Deci în jur de 1 iunie ar trebui să se înlăture blocajul curent și să înceapă lucrările în forță.

Cam lung și complicat acest parcurs (asta e legea) - dar, pe undeva, de înțeles: e totuși vorba de a lua proprietatea unui cetățean (cu despăgubire) în numele unui interes public superior. Partea cu transferul de bani de la Ministerul Finanțelor ar putea fi îmbunătățită - pare un pic ridicol ca CNADNR să trebuiască să facă acte și să ceară banii pentru orice plată aferentă unei investiții, după care să aștepte acei bani cîteva săptămîni. Nu multă lume știe, dar pentru investiții (modernizări de drumuri, construcții de autostrăzi) CNADNR nu are fonduri proprii - fiecare plată e "decontată" de stat prin Min. Finanțelor din buget. Greoi sistem. Ne gîndim la un act normativ care să-l îmbunătățească.

Giratoriul de la Tunari (exproprierile necesare și licitația pentru proiectare și execuție), relicitarea modernizării între DN2 și A2, inclusiv pasajul pentru Cernica, precum și pasajul de la Mogoșoaia peste DN1A: toate sunt deocamdată în graficul anunțat anterior", a mai scris consilierul. 

Etichete: Cătălin Drulă, centura Capitalei, centura de nord a capitalei, pasaj centura capitalei, pasaj Domnesti, pasaj Mogoşoaia

0/9 COMENTARII
Marcu Gh.
04 May 08:44
+0
VOTURI
-0
Apopo, esti bolnav tare...
In loc sa distrugi tot, esti in stare sa creezi ceva?
apophis
04 May 05:44
+0
VOTURI
-0
aceasta CNADNR este o cloaca infecta care trebuie imediat demolata, molozul urmind sa fie bine maruntit si aruncat in cele patru zari...persoanele care colcaie acolo trebuie bagate la puscarie si aruncata cheia...in sfirsit, trebuie construita o noua companie, folosindu-se numai chirpici iar salariatii sa fie recrutati pe baza unui examen extrem de sever si amanuntit, inclusiv medical si genetic pentru a-i putea identifica si respinge pe cei care au urme de ADN de la vechiul personal...
Coruptie CNADNR
03 May 20:39
+0
VOTURI
-0
CORUPTIE CNADNR sa se ancheteze traficul de influenta exercitat de numitul Drula si cu avantaje materiale a obtinut in urma acestui trafic de influenta exercitat in calitate de consilier al primului ministru dacian ciolos
cititor
03 May 18:22
+0
VOTURI
-0
La Otopeni, intrarea pe centura dinspre Bucuresti se poate rezolva foarte simplu și ieftin. Inca o banda pe sens, in dreapta celei existente, care sa separe masinile care merg la dreapta de cele care merg la stanga. Banda de cel mult 200 m nu presupune nici o taiere de copaci, este spatiu suficient. Folosesc acest traseu, ma enervez la coada care se formeaza. Cei de la CNADR sa iasa din birouri în teren, acolo unde solutiile se vad usor. Poate citeste cineva.
DNA CNADNR
03 May 15:14
+0
VOTURI
-0
De unde stie Drula castigatorul la Domensti cand nu s a facut public rezultatul si nici comunicarile nu au fost primite de ofertanti???
constantinescu valentin
03 May 14:51
+0
VOTURI
-0
Nu ar fi fost mult mai simplu,sub podul de la Otopeni,pe Centura,sa fi fost date in folosinta 2 ronduri succesive,la intrare si la iesire de sub pod?In schimb,sunt preferate fel de fel de constructii tip scuar,cu bordurile aferente,care-ngusteaza si complica inutil orice intersectie,ca aceea descrisa mai sus.Din nou,se vorbeste de pasaje,care,vor avea o durata de executie de ani,in loc de solutii simple,de zile.
DIAVOLUL ROȘU
03 May 12:24
+0
VOTURI
-0
Până în anul 2500, veți finaliza toate invesțiile privitoare la drumuri !!!
O să vă voteze DRACUL în toamnă pe voi LIBERALII !!!
DNA CNADNR
03 May 12:13
+0
VOTURI
-0
De unde stie Drula castigatorul la Domensti cand nu s a facut public rezultatul si nici comunicarile nu au fost primite de ofertanti??? Cumva trafic de influenta exercitat de Drula???
robert
03 May 11:05
+0
VOTURI
-0
In regim de autostrada: ce anume inseamna? Pentru ca sensurile giratorii nu prea le gasesti pe o autostrada!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE