Un nou tren pentru metroul bucureștean, livrat vineri. Cum arată GALERIE FOTO



Un nou tren pentru metroul bucureștean a fost adus vineri, din seria de 8 garnituri pe care CAF s-a angajat să le livreze către Metrorex. Până la sfârșitul lunii, ar trebui să vedem două astfel de trenuri noi circulând în subteran.

Imaginile ne-au fost trimise de un cititor, Mihai Nicolae, pe adresa redacției, fiind realizate în Gara de Nord și la Grivița.
 
 
 
 
Conform companiei, recepția finală a celor două trenuri a fost realizată cu succes, după parcurgerea unui set complet de teste dinamice de către specialiștii Metrorex în cooperare cu reprezentanți ai CAF.

„După cum am anunțat, am accelerat calendarul de livrare a celor 8 trenuri pentru București. Recepția finală a celor două trenuri s-a efectuat în ultimele două săptămâni, astfel încât ele vor intra în circulație din luna martie. CAF a mai livrat de la începutul anului alte patru garnituri, pentru care se efectuează teste dinamice în cadrul Metrorex”, a declarat Iñaki Barrenechea, CAF Area Manager, responsabil pentru România.

Toate cele opt trenuri au fost deja inspectate la fabrica principală a companiei CAF din Spania, sub supravegherea oficialilor Metrorex.

Noile trenuri produse de CAF pentru București au fost achiziționate în baza unui contract semnat cu Metrorex în noiembrie 2014.

Metrorex a cumpărat, la finele anului trecut, cu 58,6 milioane de euro, încă 8 trenuri de metrou de la compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).

Metrorex a atribuit, pe 24 noiembrie, un contract pentru achiziţionarea şi punerea în funcţiune a 8 trenuri noi de metrou tip BM3 de la compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles. Valoarea totală a contractului este de 47.288.472 euro fără TVA, respectiv 58.637.705 euro cu TVA. Anunţul a fost publicat marţi, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Contractul a fost atribuit prin negociere fără anunţ de participare pentru că "lucrările / produsele / serviciile suplimentare sunt comandate în condiţiile stricte stabilite în directivă", potrivit anunţului publicat în SEAP.

Practic, achiziţia celor 8 trenuri de metrou CAF reprezintă o extensie a contractului comercial nr. 89/29.11.2011, în valoare de 97.012.450 Euro fără TVA, privind achiziţia a 16 trenuri noi de metrou, contract ce a fost atribuit în urma unei licitaţii publice internaţionale.

Noile trenuri incluse în contractul atribuit de Metrorex pe 24 noiembrie sunt similare celor 16 garnituri cumpărate de la CAF în baza unui contract în valoare de 97 milioane de euro semnat în 2011, potrivit companiei spaniole.

Primele trenuri achiziţionate de la CAF în urma acordului din 2011, care a fost extins să includă noua comandă, au fost introduse în circulaţie începând cu data de 9 iulie.

Trenul CAF are 6 vagoane, lungimea de 113,6 m, lăţimea de 3,2 m şi are capacitatea de a transporta un număr de 1.200 de călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar viteza comercială este de 40 km/h.

Reamintim totodată că licitaţia privind noile trenuri de metrou pentru Magistrala 5, câştigată tot de CAF, a fost BLOCATĂ, după ce DNA a deschis un dosar penal în cauză.

Etichete: caf, Metrorex, trenuri, trenuri noi metrou

0/4 COMENTARII
lucian
28 Mar 15:14
+0
VOTURI
-0
In multe capitale di ue nu ezista asa metrouri frumoase si curate atat in statii cat si in trenuri asa ca in bucuresti
GTLINE
28 Mar 13:20
+0
VOTURI
-0
Asa , si ? Nu e nimic nou in asta. Se stia de livrarea lor.
Nu e o noutate.
e ro
27 Mar 12:05
+0
VOTURI
-0
O alta idiotenie este ca ecartamentul este cu 5mm diferit fata de cel al caii ferate.In tarile civilizate metroul cand iese din oras poate merge pe sinele de cale ferata.La noi nu.
UTI Group
27 Mar 11:58
+0
VOTURI
-0
Astea cat de late or mai fi?
Sau se apuca sa mai rascheteze iar din peroane?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE